Subtop - Wie nog meer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sunny44

Berichten: 837
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: ergens in het noorden van ons kikkerlandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 20:45

Knap dier Izzy! Hoe groot is ze?

Leuk Katja! Komt vast wel goed. Als je inter II netjes kan moet de GP ook wel lukken. Van alles net iets langer door. En de zigzag. Al kan ik me de paniek toch een beetje voorstellen. Maar bij mij was het alleen het idee wat spannend was :Y)

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:15

Grootste probleem zijn de bochten in passage, die doet hij linksom heel veel lastiger dan rechtsom. Maar we hebben nog even om te oefenen. Hij heeft nu ener bootcamp want die waren een paar weken geleden opeens zoek en kwamen ook niet meer terug. Maar vandaag ging het gelukkig heel veel beter.
Die zigzag vind ik niet super makkelijk maar ik denk dat ik daar wel redelijk doorheen kan komen. Zal geen topper worden maar ook niet heel dramatisch.

Hoe is jouw ervaring qua jurering? Ik krijg nu wel zevens of hoger voor de piaffe en passage maar kijken ze daar in de GP heel veel strenger naar?

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 08:04

Spannend Katja, de 1ste keer GP! Dat is voor mij voorlopig nog een droom :-) Ik zal duimen voor je!

@sunny44: ze is 1m68 (en te dik :o )

sunny44

Berichten: 837
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: ergens in het noorden van ons kikkerlandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 08:09

Ik ben nog niet zo vaak GP gestart. Maar mijn ervaring is dat het redelijk gelijk is. Alleen fouten kunnen wel harder worden afgestraft. En je hebt langere stukken passage/piaffe dus ook meer tijd om taktfoutjes te maken :')

Dat de eners even zoek waren heb ik ook een aantal keer gehad. Maar nu lijkt het redelijk. Meestal kon ik dan terug naar 1-2 of 1-2-3 en vanuit daar weer opbouwen. En er zelf om denken dat ik er niet af blijf maar een rustige kleine duidelijke hulp blijf geven. Voor het gelijk krijgen in de bochten in passage heeft traver rijden eerst gewoon en later in passage en appuyement in passage die van mij leniger gekregen.

@ Izzy. oh, ze lijkt vooral groot niet dik... (valegro was dikker ;) )

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:31

Ik kon een paar weken geleden niet eens meer een losse wissel als ik maar aan eners dacht maar dat is gelukkig weer voorbij. Kon er vandaag gewoon weer 15 alleen helpt het heel erg als ik er een slofje aan hang. Anders drukt hij er teveel uit, komt achter mijn been en dan ben ik gewoon niet snel genoeg om het op te lossen. En dan ga ik twijfelen en daar profiteert hij enorm van. Mijn eigen paard is wat dat betreft veel makkelijker die wil altijd het goede ding doen, deze moet ik altijd vertellen dat ik het heel graag wil :+

Travers in passage ging eigenlijk verrassend makkelijk maar de bochten gingen vandaag ook veel beter. Heb met beide paarden de GP proef doorgestuurd. Mijn eigen paard is nog niet zo heel handig met piaffe en passage en kan ook nog niet zoveel eners maar bijvoorbeeld wel super makkelijk de zigzag dus het helpt me toch om er handiger in te worden.

stitchlover

Berichten: 2611
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 16:05

Hallo allemaal! Wij hebben vandaag ons eerste winstpunt in de Prix St. Georges gehaald met bijna 62%.
Ben er helemaal blij mee en paardlief krijgt nu lekker twee weekjes vakantie (baasje ook). *\o/*

Hoe gaat het bij jullie?

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 16:24

Gefeliciteerd!! Lekker gereden?
En fijne vakantie!!

stitchlover

Berichten: 2611
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 16:29

Katja schreef:
Gefeliciteerd!! Lekker gereden?
En fijne vakantie!!


Ja, voor wat we nu kunnen is dit heel netjes! Paardlief heeft ook goed zijn best gedaan. We gaan nu verder met finetunen om de cijfers op te krikken.

FairLady_

Berichten: 1043
Geregistreerd: 15-04-07
Woonplaats: Haarle gem. Hellendoorn

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-17 17:01

Gefeliciteerd!!

Ik ga morgen naar Emmeloord. De laatste week hele goede stukken, maar ook stukken wat hij nog moeilijk vind. Woensdag gaan we naar de chiropractor met hem voor controle (1x in de zoveel maanden). Vrijdag vlieg ik naar Göteborg voor het EK. De eerste dagen lekker groomen en daarna de senioren kijken.

Priscilla_90
Berichten: 1602
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Rotterdam , nederland

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 18:27

Super zeg gefeliciteerd ! Klopte de punten ook met je gevoel? Of jureren ze nu wel heel anders als het ZZZ?

@fairlady wat leuk zeg om zo het EK te mogen bijwonen. Heel veel succes morgen

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 18:54

stitchlover schreef:
Hallo allemaal! Wij hebben vandaag ons eerste winstpunt in de Prix St. Georges gehaald met bijna 62%.
Ben er helemaal blij mee en paardlief krijgt nu lekker twee weekjes vakantie (baasje ook). *\o/*

Hoe gaat het bij jullie?

Lekker die kan maar binnen zijn. Nu volgende keer inter 1 of dat nog niet?
Hier hebben de paarden ook vakantie want we gaan verhuizen naar een plek waar ze aan huis kunnen alleen er moet daar zoveel gedaan worden... heb mn paarden al een week niet gezien. Alleen vanaf de weg. Maar ze hebben een mooi leven met zn tweeen 24/7 grasjes eten. Die missen mij echt niet.

stitchlover

Berichten: 2611
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 00:01

Priscilla_90 schreef:
Super zeg gefeliciteerd ! Klopte de punten ook met je gevoel? Of jureren ze nu wel heel anders als het ZZZ?


Nee de punten klopten wel, ik vond vooral de proef fijn om te doorlopen en te onthouden. Ik vond de jurering ook niet strenger eigenlijk.


Dorine92 schreef:
Lekker die kan maar binnen zijn. Nu volgende keer inter 1 of dat nog niet?
Hier hebben de paarden ook vakantie want we gaan verhuizen naar een plek waar ze aan huis kunnen alleen er moet daar zoveel gedaan worden... heb mn paarden al een week niet gezien. Alleen vanaf de weg. Maar ze hebben een mooi leven met zn tweeen 24/7 grasjes eten. Die missen mij echt niet.


Nee dat nog niet we gaan even werken aan onze verbeterpunten op weg naar hogere percentages. Als de oefeningen voor inter I goed bevestigd zijn dan gaan we over. het geeft wel minder druk moet ik zeggen nu je maar 1x 60% hoeft te scoren.

Paarden aan huis lijkt me echt heerlijk! Gefeliciteerd!

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 15:45

Mag ik mij ook hier melden?
Rijd dan zelf geen subtop, maar heb wel paarden die subtop lopen.

Of in ieder geval 1 officieel, de ander hopelijk binnenkort ook. Maar weet niet in welke klasse die als eerste zal gaan.

Deze heeft nu 2 keer de PSG gelopen. Een keer 60,8 en de andere keer 60.7 ook al was hij die keer veel sterker in de proef. Wij lopen toch wel tegen het "ander plaatje" op. Ivm barokke paard valt mij op. Grote jury verschillen beide keren eigenlijk... het is een lusitano en is nu 9 jaar :)

Afbeelding

lies_sparkle

Berichten: 6135
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 15:58

Ik ben wel nieuwsgierig bij wat voor percentage je een of meer winstpunten haalt :)

Priscilla_90
Berichten: 1602
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Rotterdam , nederland

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 16:44

60 is 1 wp
65 is 2 wp
70 is 3.wp

lies_sparkle

Berichten: 6135
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 19:49

Priscilla_90 schreef:
60 is 1 wp
65 is 2 wp
70 is 3.wp


Merci :) !

sunny44

Berichten: 837
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: ergens in het noorden van ons kikkerlandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:33

stitchlover; Gefeliciteerd met met je mooie punten in de prix! En nog een fijne vakantie :D
FairLady_; Hoe ging het in Emmeloord. Leuk hoor het EK om dat van zo dichtbij te mogen meemaken!
Dorine92; Lekkere vakantie voor de paarden en jij hard werken dus :Y) mooi vooruitzicht dat ze aan huis kunnen. Loopt het verhuizen een beetje?
Duijfje; Welkom en wat een gave paarden heb jij! Rijd je er zelf helemaal niet op? Grote jury verschillen is altijd lastig. Maar heb ik zelf ook wel regelmatig met mijn "gewone bruine KWPN'er".

Hier vorig weekend gestart na ruim 2 maand. En we misten een beetje wedstrijdritme dus dit weekend nog maar snel opgegeven... Wel 61,85% gescoord, maar dat moet "makkelijk" hoger kunnen :Y)

Sewri
Berichten: 395
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:52

Duijfje schreef:
Mag ik mij ook hier melden?
Rijd dan zelf geen subtop, maar heb wel paarden die subtop lopen.

Of in ieder geval 1 officieel, de ander hopelijk binnenkort ook. Maar weet niet in welke klasse die als eerste zal gaan.

Deze heeft nu 2 keer de PSG gelopen. Een keer 60,8 en de andere keer 60.7 ook al was hij die keer veel sterker in de proef. Wij lopen toch wel tegen het "ander plaatje" op. Ivm barokke paard valt mij op. Grote jury verschillen beide keren eigenlijk... het is een lusitano en is nu 9 jaar :)

[ [url=m/lBBm38.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh dat herken ik dan echt zó erg, verschrikkelijk....Ik reed met 2 Lusitano's. De een in L1 en de ander Z1, maar kreeg vrijwel standaard lagere punten dan ik verdiende:/ Het was ook wel dat ik nette punten kreeg hoor, gewoon wat me toe kwam. Maar over het algemeen lager dan wanneer ik met een KWPN'er zo'n zelfde proef zou neerzetten.

Maar ik kom mij ook even melden hoor^^ Mijn vosse vriend en ik starten Young Riders en Inter 1. Hebben nu elke wedstrijd winst gereden. Alleen waar ik me zo aan erger is dat ik telkens echt 5 of meer procent tussen de juryleden heb.... Het was een keer zo erg dat ik 54% en 66% kreeg! Dat is echt elke wedstrijd het geval, om gek van te worden haha. Ik kom daarom telkens uit op gemiddeldes van 62/63% terwijl ik makkelijk de 65% over kom.

Maar ach! We rijden rustig verder. Er staat deze maand nog 1 concours gepland in Varsseveld en dan de 30e KNHS talentenplan selectie in Ermelo. 1 september verhuizen wij naar België vanwege de studie maar ik hoop daar zeker verder te kunnen starten en op den duur dan Inter 2/Grand Prix! :D

Afbeelding

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:31

Sunny44
Dankje :) Ik rijd zelf ook op de paarden. Maar breng alleen mijn Spanjaard uit tot nu toe. Die is al lastig zat op de ring door te krijgen. Rijden namelijk nu L2.. maar de Piaf en passage, wissel zit er al op. Zijgangen gaan hem super makkelijk af. Is het eerste paard wat ik zelf opleid.

De lusitanos zijn hoger opgeleid. Worden nu door een andere ruiter uitgebracht voor ervaring op vreemd terrein + bijkomend gezeur van lichamelijke klachten mijn kant... Zijn beide hengst, (dus ik moest ook eerst de L2 in met de Spanjaard).
Ik wil vanaf de M denk ik de lusitano van hierboven meenemen. Maar die ander pas na het Z. Die is zo snel afgeleid.

Ankimo, nouja lage punten kan natuurlijk. Als er in ieder geval ook commentaar bij staat dat je denk ja oke, ik snap het. Hier stonden opmerkingen bij dat wij dachten... zat je naar het paard ernaast te kijken? Maar grote verschillen, waarbij de een 2 winst geeft en de ander bij wijze van niks. Dat is wel apart natuurlijk. De een ging voor harmonie en de ander wilde blijkbaar spektakel..

De tweede wedstrijd zei de ruiter al, deze jury ken ik en is niet gecharmeerd van barokke paarden. Die ander kende hem, maar hij die jury niet echt. Kreeg met welk paard dan ook altijd lage punten bij deze persoon. Dat bleek nu dus ook zo te zijn. Terwijl het echt een super nette proef was.

En dan zie je iemand in de ring met een paard vol aangesnoerd, mond open, enge nek.. dat rijd dan weer wel.. of zelfs een kreupel paard die niet uitgebeld wordt?!

Dan krap ik mij wel even achter mijn oren.

Eigenlijk willen wij die van hierboven in de GP uit gaan brengen. Komt hij meer tot zijn recht. Piaf en passage doet hij super goed namelijk, alleen de eners zijn nog niet helemaal aanwezig. Die moet hij nog leren. Alle andere series kent hij, pirouettes ook.

Mooie combinatie! Veel uitstraling zeg.
Ook heel vervelend, wil je achteraf dan niet naar de jury?
Bij onze eerste westrijd had het jury lid dat hoog zat de ander erover aangesproken. Zo veel harmonie en dan zo laag zitten.
Spannend de 30e! Heb je al eens eerder mee gedaan aan de talent dagen?

Sewri
Berichten: 395
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 16:42

Duijfje schreef:
Sunny44
Dankje :) Ik rijd zelf ook op de paarden. Maar breng alleen mijn Spanjaard uit tot nu toe. Die is al lastig zat op de ring door te krijgen. Rijden namelijk nu L2.. maar de Piaf en passage, wissel zit er al op. Zijgangen gaan hem super makkelijk af. Is het eerste paard wat ik zelf opleid.

De lusitanos zijn hoger opgeleid. Worden nu door een andere ruiter uitgebracht voor ervaring op vreemd terrein + bijkomend gezeur van lichamelijke klachten mijn kant... Zijn beide hengst, (dus ik moest ook eerst de L2 in met de Spanjaard).
Ik wil vanaf de M denk ik de lusitano van hierboven meenemen. Maar die ander pas na het Z. Die is zo snel afgeleid.

Ankimo, nouja lage punten kan natuurlijk. Als er in ieder geval ook commentaar bij staat dat je denk ja oke, ik snap het. Hier stonden opmerkingen bij dat wij dachten... zat je naar het paard ernaast te kijken? Maar grote verschillen, waarbij de een 2 winst geeft en de ander bij wijze van niks. Dat is wel apart natuurlijk. De een ging voor harmonie en de ander wilde blijkbaar spektakel..

De tweede wedstrijd zei de ruiter al, deze jury ken ik en is niet gecharmeerd van barokke paarden. Die ander kende hem, maar hij die jury niet echt. Kreeg met welk paard dan ook altijd lage punten bij deze persoon. Dat bleek nu dus ook zo te zijn. Terwijl het echt een super nette proef was.

En dan zie je iemand in de ring met een paard vol aangesnoerd, mond open, enge nek.. dat rijd dan weer wel.. of zelfs een kreupel paard die niet uitgebeld wordt?!

Dan krap ik mij wel even achter mijn oren.

Eigenlijk willen wij die van hierboven in de GP uit gaan brengen. Komt hij meer tot zijn recht. Piaf en passage doet hij super goed namelijk, alleen de eners zijn nog niet helemaal aanwezig. Die moet hij nog leren. Alle andere series kent hij, pirouettes ook.

Mooie combinatie! Veel uitstraling zeg.
Ook heel vervelend, wil je achteraf dan niet naar de jury?
Bij onze eerste westrijd had het jury lid dat hoog zat de ander erover aangesproken. Zo veel harmonie en dan zo laag zitten.
Spannend de 30e! Heb je al eens eerder mee gedaan aan de talent dagen?



Jaa, lage punten kan altijd natuurlijk. Maar idd wat je zegt van naar de andere baan kijken. Zoiets had ik dus ook op Gelderse ZZL een paar jaar geleden. Zette een prima nette foutloze proef neer, mensen naast de kant schatten me in de top 8. Protocol terug met 197 punten, 4-en voor de wissels (zonder commentaar erbij) die duidelijk op film staan dat ze foutloos zijn...En zo nog wat van die dingen. Maarja je kunt niet alles hebbenxD

Ja lekker in GP uitbrengen! Had ik met 1 van de luso's toen ook. Die kreeg in de lagere klasses telkens rond de 170 en in de Z1 rond 207, hij kwam daar gewoon wel een stuk beter tot zijn recht.

Nouja, eigenlijk wel maar ik bereik er toch ook niks mee. De beste man toen van die 54% (die overigens standaard zo jureerd bij mij) kent mijn instructeur ook goed en die liggen elkaar ook niet helemaal. Zal daar wel aan liggen ofzo haha. Ik ben heel makkelijk wat dat betreft, als je zulke lage punten geeft voor een correcte, foutloze zeer harmonieuze proef dan vind ik het het aanspreken geeneens waard :')

Ahw dankjewel! :D
Ja! Dit word mijn 4e keer, al was het vorig jaar niet echt tof. Ik reed mijn proef op een laag pitje omdat het 14.00 uur was met 30 graden en mijn paard al bijna een volwaardige wintervacht had. (ik kreeg van het 5 sterren internationaal GP jurylid 65%, er zat duidelijk dus nog meer in) Toen aansluitend die kwartier training van Patrick van der Meer. Complete uitbrander gehad dat mijn niveau absoluut geen Lichte Tour waardig was en ik weet het allemaal niet....Hopelijk dit jaar wat beter!^^

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 19:58

Zie Patrick dat zelf?! Nou leuke motiverende training was dat dan.. :roll:

Nee op het moment zelf misschien niet, maar als je er wel naar vraagt en je dan de jury volgende keer weer eens heb. Kan je daar dan rekening mee houden maarja... als de ander wel normaal punten kan geven..

Sewri
Berichten: 395
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 20:45

Duijfje schreef:
Zie Patrick dat zelf?! Nou leuke motiverende training was dat dan.. :roll:

Nee op het moment zelf misschien niet, maar als je er wel naar vraagt en je dan de jury volgende keer weer eens heb. Kan je daar dan rekening mee houden maarja... als de ander wel normaal punten kan geven..


Jup! In hoogst eigen persoon! Ik heb het misschien nog wel ergens op film :') Jaa echt súper motiverend haha

Ik heb hem zaterdag weer, gaat leuk worden. Scheelt dat ik toch echt puur voor mezelf rijd. Zolang ik een lekker rondje gestuurd heb, paard blij is, ik blij, m'n pa blij dan vind ik het al helemaal gescheten. Hoge punten en/of prijs is dan alleen maar de kers op de taart:)

tantesam
Berichten: 790
Geregistreerd: 07-05-09

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 17:53

Wat leuk, een subtop topic, knappe paarden komen er voorbij.
Ik lees en post ook graag mee, ik start psg met mijn 13 jarige ruin.
We hebben al veel winstpunten en wil deze maand inter1 gaan starten.
Psg is inderdaad een fijne en logische proef

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 20:53

Ankimo, succes en plezier morgen! Hopelijk nu wat fijner commentaar :+

Sewri
Berichten: 395
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 21:16

Duijfje schreef:
Ankimo, succes en plezier morgen! Hopelijk nu wat fijner commentaar :+


Hahaha dankje! Alleen mijn wedstrijd is morgen, de talenten selectie de 30e pas :D