Subtop - Wie nog meer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:27

Ik hoor net dat de oefenwedstrijd van de 20e is afgelast i.v.m. te weinig deelname...jammer. Weet ik nog niet waar ik sta ik het Belgische niveau :')

Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:56

Ik ben nog wel gestart maar ergens anders want de wedstrijd in heerjansdam was afgelast, we zijn naar Aalsmeer geweest, en we hebben winst gerden *\o/*


Foto's plaats ik niet meer op bokt, ik had een foto topic gemaakt van de wedstrijd, heel rel topic omdat hij zo'n schuim mond heeft en omdat mensen denken dat de neusriem te strak zit helaas weet ik beter dat dit niet zo is :(

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 18:06

Welkom Peetje en Wieneke! Kom inderdaad gezellig mee kletsen!

Leuk Wieneke subtop in de westernsport. Weidemaatje van mijn paard wordt ook western gereden, is toch ook altijd een leuk contrast als we samen in de baan trainen.

Jammer he Jonneke, is ook lastig om te bewijzen dat het niet zo is als (misschien) op de foto lijkt!

Wij hebben ook een foto topic geopend trouwens van onze andere hobby vrijheidsdressuur :D
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=194&t=1930123&lr=526705748#unread
Laatst bijgewerkt door stitchlover op 18-09-17 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 18:08

Merci :D

Haha is zeker waar, ik voel me altijd zo klein naast de dressuurruiters in de baan haha :P Alhoewel die paarden dan weer heel raar staan te kijken als ik wat spinwerk aan het doen ben :Y)

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 18:36

Ook gaaf Wieneke. Ik denk dat m'n jonge paard het ook flink gek zou vinden. M'n 'oudje' van 9 die vindt alles best. Al ga je achterste voren erop zitten en rij je de wissels :P.

Jonne gefeliciteerd. Mooi debuut!

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 20:34

Jonnekee schreef:
Ik ben nog wel gestart maar ergens anders want de wedstrijd in heerjansdam was afgelast, we zijn naar Aalsmeer geweest, en we hebben winst gerden *\o/*


Foto's plaats ik niet meer op bokt, ik had een foto topic gemaakt van de wedstrijd, heel rel topic omdat hij zo'n schuim mond heeft en omdat mensen denken dat de neusriem te strak zit helaas weet ik beter dat dit niet zo is :(


Ik zag het al....maar lekker niks van aantrekken hoor! Beste mensen hebben zelf op een blauwe maandag morgen op de knol van de buurman in de achtertuin van Kees een BB proef gereden:)

Als je nou willens en wetens de boel zit aan te sleuren dan ja ach dan is het wel "terecht" maar bij jou zó niet het geval :)

Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 23:09

Ankimo schreef:
Jonnekee schreef:
Ik ben nog wel gestart maar ergens anders want de wedstrijd in heerjansdam was afgelast, we zijn naar Aalsmeer geweest, en we hebben winst gerden *\o/*


Foto's plaats ik niet meer op bokt, ik had een foto topic gemaakt van de wedstrijd, heel rel topic omdat hij zo'n schuim mond heeft en omdat mensen denken dat de neusriem te strak zit helaas weet ik beter dat dit niet zo is :(


Ik zag het al....maar lekker niks van aantrekken hoor! Beste mensen hebben zelf op een blauwe maandag morgen op de knol van de buurman in de achtertuin van Kees een BB proef gereden:)

Als je nou willens en wetens de boel zit aan te sleuren dan ja ach dan is het wel "terecht" maar bij jou zó niet het geval :)



Ach de moraalridders op Bokt moeten ook wat te doen hebben :o ze moge allemaal komen voelen hoor, beste stuurlui staan aan wal toch ach zal er niet slechter van slapen :')

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 23:24

Jonnekee schreef:
Ankimo schreef:

Ik zag het al....maar lekker niks van aantrekken hoor! Beste mensen hebben zelf op een blauwe maandag morgen op de knol van de buurman in de achtertuin van Kees een BB proef gereden:)

Als je nou willens en wetens de boel zit aan te sleuren dan ja ach dan is het wel "terecht" maar bij jou zó niet het geval :)



Ach de moraalridders op Bokt moeten ook wat te doen hebben :o ze moge allemaal komen voelen hoor, beste stuurlui staan aan wal toch ach zal er niet slechter van slapen :')


Precieeeess! :')

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 07:34

Je kan al heel lang geen foto's meer plaatsen op bokt. Dat kon alleen heel vroeger. Toen nog zonder cap natuurlijk. Als je nu foto's plaatst van een bijna 3 jarige onder het zadel dan krijg je heel bokt over je heen. En een slof kan natuurlijk helemaal niet. En er is altijd wel iets mis met je zadel, met het bit of met iets anders. Het is echt jaren en jaren geleden dat ik wat gepost heb aan foto's. Nu rijd ik ook al een tijdje niet meer dus dat is sowieso anders.

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 08:21

Suzanne F. schreef:
Je kan al heel lang geen foto's meer plaatsen op bokt. Dat kon alleen heel vroeger. Toen nog zonder cap natuurlijk. Als je nu foto's plaatst van een bijna 3 jarige onder het zadel dan krijg je heel bokt over je heen. En een slof kan natuurlijk helemaal niet. En er is altijd wel iets mis met je zadel, met het bit of met iets anders. Het is echt jaren en jaren geleden dat ik wat gepost heb aan foto's. Nu rijd ik ook al een tijdje niet meer dus dat is sowieso anders.


Ik heb een volgtopic van m'n 3 jarige. Doet het super braaf dus nu geen gezeur meer maar in het begin deed ik alles fout. Oh, en hij liep kreupel(?).... maar nu komen die mensen niet meer langs.

Oh en ik denk ook dat m'n 3(,5) jarige dood gaat aan 60cm sprongetjes :P

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 09:31

Suikermeisje. Hoe durf je! Je moet op zijn minst wachten tot hij 10 is! Dat weet toch iedereen....

Hadden jullie ooit al wel eens een subtop paard gereden voordat jullie zelf subtop gingen starten? Ik wel namelijk en toen wist ik het eigenlijk al wel. Dat wil ik ook.

Ik heb toen ook voor het eerst met stang en trens gereden en mijn eerste serie, passage en piaffe.

Ik ben nu nog lang niet in de buurd van subtop. Maar al wel weer een klein stapje dichterbij.

Ik had even het topic van die schimmel opgezocht. Jammer dat het dicht is. Maar wauwie. Wat een plaatje! Is dat het zelfde paard waar van de vorige winter filmpjes van op bokt geplaatst waren waar ook een oliebol aan commentaar op was?
Laatst bijgewerkt door Peelie op 19-09-17 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 09:47

Peelie schreef:
Hadden jullie ooit al wel eens een subtop paard gereden voordat jullie zelf subtop gingen starten? Ik wel namelijk en toen wist ik het eigenlijk al wel. Dat wil ik ook.

Ik heb toen ook voor het eerst met stang en trens gereden en mijn eerste serie, passage en piaffe.


Nee ik toen nog nooit. Mijn eerste paard was ook meteen mijn eerste subtop paard. Ik had hem gekregen als net 3 jarige, nog onbeleerd. Was wel een superbraaf en lief dier dus perfect om mee te beginnen. Pas hierna kreeg ik wat grappigere projectjes om op te leiden. Deze was achteraf echt voorbeeldig, al was het voor mij toen genoeg uitdaging omdat ik onervaren was natuurlijk.

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 10:15

Ik heb al veel on B/L dressuur en springen gehad en zelf opgeleid. Dat is dus niks nieuws. Maar met Dakar, is het eerste paard wat Z+ loopt met mij. Dakar moet dus alles leren en ik ook. Ik heb nog nooit op een paard gezeten wat meer kan dan Dakar.
Series springt ie al wel, om de 2. Van de week 5 stuks op een korte diagonaal (heb enkel een 20x40 bak tot m'n beschikking tenzij ik les heb).

Peelie: ja idd. Hij krijgt al wel een grijze kop (ook een schimmel) dus wachten tot ie grijs wordt is in dit geval natuurlijk niet voldoende :')

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 11:06

Mijn eerste eigen paard was Z2 toen ik hem kreeg, B begonnen en samen
doorgereden naar de subtop. Daarvoor voornamelijk manege paarden en pony's en wat eigen beesten, maar niks hoger geschoold dan L. Nu ondertussen wel een aantal keer Z1/Z2 gestart met andere al dan niet zelf opgeleide paarden:)

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 14:07

Heb de mijne zelf gefokt en volledig zelf opgeleid.
Voor mij allemaal nieuw.

Alle paarden tot hiertoe zelf alles gedaan.

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 17:52

Mijn paard is ook mijn eerste subtop paard, geheel zelf opgeleid ook.
Hiervoor had ik alleen maar manege ervaring en had ik een beetje geroken aan de wedstrijdsport. Ik was B+9 met mijn eerste eigen paard, helaas moest deze vanwege een blessure worden ingeslapen.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 18:01

Ik heb wel op een stal gewerkt waar GP paarden voor de verkoop stonden en daar wel wat op gereden maar in principe was ik daar voor de jonge paarden. Kom zelf uit de springsport en dressuur was altijd voor erbij.

Mijn paarden hebben inmiddels de eerste week quarantaine achter de rug en morgen ga ik voor het eerst weer eentje rijden. De andere heeft vandaag een ijzer eraf getrapt dus die heeft nog een paar dagen langer vrij.

Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 18:20

Tis dat mijn account niet verwijderd kan worden anders had ik het gedaan, krijg zelfs nare berichtjes via pb.... Ik plaats noooooooit meer wat op Bokt

Net of ik mn paard mishandeld pfff...

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 18:56

Jonnekee schreef:
Tis dat mijn account niet verwijderd kan worden anders had ik het gedaan, krijg zelfs nare berichtjes via pb.... Ik plaats noooooooit meer wat op Bokt

Net of ik mn paard mishandeld pfff...


Niet op ingaan. En gewoon geen foto's meer posten. Laat ze lekker.

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 20:24

What SERIEUS?!

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 20:26

Mag ik hier mee kletsen?
In het verleden ZZzwaar gereden met mijn oude merrie. Inmiddels is ze er niet meer maar ben dr nog altijd dankbaar voor onze ervaringen!
Daarnaast hoop ik mijn (nu nog met zwangerschapsverlof) Z2 paard volgend jaar subtop te starten.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 20:51

Jonnekee schreef:
Tis dat mijn account niet verwijderd kan worden anders had ik het gedaan, krijg zelfs nare berichtjes via pb.... Ik plaats noooooooit meer wat op Bokt

Net of ik mn paard mishandeld pfff...

Ik herken dit...

Waait wel weer oven en anders niet.

Jaloersiteit...

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 20:58

Neee... niet stoppen met posten! ik vind jullie verhalen heel inspirerend en wat een prachtige combi's komen er voorbij! Lekker doorgaan en weet dat niet alleen ik maar heel veel andere dit ook heeeeel graag zouden willen bereiken.
Train ze dames, ik hou ervan :)F

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 20:59

Anders gewoon lekker in dit topic posten <3

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:08

Peelie schreef:
Jonnekee schreef:
Tis dat mijn account niet verwijderd kan worden anders had ik het gedaan, krijg zelfs nare berichtjes via pb.... Ik plaats noooooooit meer wat op Bokt

Net of ik mn paard mishandeld pfff...

Ik herken dit...

Waait wel weer oven en anders niet.

Jaloersiteit...


Preciesss!


Only2Bianca schreef:
Neee... niet stoppen met posten! ik vind jullie verhalen heel inspirerend en wat een prachtige combi's komen er voorbij! Lekker doorgaan en weet dat niet alleen ik maar heel veel andere dit ook heeeeel graag zouden willen bereiken.
Train ze dames, ik hou ervan :)F


Helemaal mee eens! Lekker blijven posten, al dan niet alleen in dit topic wat Peelie zegt:)

En wat Bianca ook zegt, doordat heel erg veel mensen stiekem heel graag ook dit niveau willen rijden maar de tools niet hebben(geld, tijd, kunde) gaan ze zitten kiften op andere mensen. Helaas kennelijk heel erg normaal in onze mooie sport :\