Zomertenue?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 18:15

Nouvel schreef:
Gelukkig zijn de meeste wedstrijddekjes wit, dat scheelt al weer wat... 8-)


Dus moeten we gewoon witte rijjasjes aandoen!!??? (just kidding of course)
Maar not kidding, die ouderwetse zadelvormige shabrakken zijn met warm weer eigenlijk veel geschikter dan die grote lappen stof. (Ik heb ze omdat ik ze heb aangeschaft toen ik endurance reed, ook ivm afkoelen en rij er nu ook gewoon dressuur mee als het echt warm is)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 18:17

Nouvel schreef:
Nou inderdaad, ik ben ook zeker voor netjes, maar het blijft ook een sport en om nou te bezwijken inderdaad...
Met andere andere sporten kleed je je toch ook luchtig om warmte kwijt te kunnen.
En een net shirt en de rest op orde zou toch keurig genoeg moeten zijn voor warme dagen.

Ik zou me wel voor kunnen stellen dat ze een minimum temp instellen voor het rijden zonder jasje.
Met 15 graden kun je prima je jasje aan, ook in de zomer...

Sjolvir, ik ben toen ik las dat het mocht ook op een paar gekleurde shirtjes uit gegaan, had ook alleen een witte...


Je ziet mensen eigenlijk ook niemand zonder jasje als het niet echt warm is

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 18:52

vonneke schreef:
Nouvel schreef:
Nou inderdaad, ik ben ook zeker voor netjes, maar het blijft ook een sport en om nou te bezwijken inderdaad...
Met andere andere sporten kleed je je toch ook luchtig om warmte kwijt te kunnen.
En een net shirt en de rest op orde zou toch keurig genoeg moeten zijn voor warme dagen.

Ik zou me wel voor kunnen stellen dat ze een minimum temp instellen voor het rijden zonder jasje.
Met 15 graden kun je prima je jasje aan, ook in de zomer...

Sjolvir, ik ben toen ik las dat het mocht ook op een paar gekleurde shirtjes uit gegaan, had ook alleen een witte...


Je ziet mensen eigenlijk ook niemand zonder jasje als het niet echt warm is


Logisch ook, als het buiten 15 graden is rijdt ik thuis ook vaak niet alleen in een t shirt, dus waarom zou je het dan op wedstrijden wel gaan doen? Uiteraard als het warm is wel. Discussie van het dekje vind ik ook wel een goeie eigenlijk, alleen heb ik zelf die dekjes niet. Wel zorg ik met erg warm weer er wel voor dat ik er niet zo lang opzit en veel stap.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Zomertenue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 18:55

Ik heb dan wel vaak een dun katoenen dekje erop ja :j

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Re: Zomertenue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 18:59

Ik kan nou niet zeggen dat ze onder dat stukje sjabrak waar het zadel niet ligt, ze nou extra erg zweten. Dus nee, geen ander dekje op met dit weer. Wel peesbeschermers af met uitstappen op concours, thuis geen peesbeschermers als we alleen dressuurmatig rijden en extra afspuiten.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:04

Peesbeschermers inderdaad ook erg warm als het warm is, net als bescherming op de trailer dat is met 30 graden ook niet meer grappig. (nou heb ik koudbloed en een zal hem maar zwaar warmbloed noemen, dus extra aandachts puntje bij hun).

En op concours (of buitenrit) altijd met warm weer hele auto vol jerrycans :+ voor paard, hond en mens.

Voor laarzen moeten ze ook nog een zomertenue verzinnen (weet het chaps Mogen als het leren zijn) voor gezwollen warmte voeten :D

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 19:26

Ik doe met losrijden ook geen beenbescherming om met warm meer.
Mijn paard heeft een huidallergie en gaat heel snel stuk op zijn benen door irritatie, dus bij enige twijfel blijft dat af...

Wat de temp betreft, ik begreep laatst van iemand die ook jureert dat er dus toch wel mensen zijn die echt het hele zomerseizoen hun jasje niet uit de kast halen...

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Zomertenue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:31

Ja ik heb zo'n vriendin. Die vind het heerlijk zonder jasje, het mag ook dus waarom zou je het niet doen?

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Zomertenue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:44

Ik heb eigenlijk nog het meest medelijden met de juryleden die vaak in in de zon staande auto's zitten of in hokjes met minimale ventilatie en dan niet 6 minuten of half uurtje, maar heel dagdeel.. pffffttttt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 20:25

Sjolvir schreef:
Ik heb eigenlijk nog het meest medelijden met de juryleden die vaak in in de zon staande auto's zitten of in hokjes met minimale ventilatie en dan niet 6 minuten of half uurtje, maar heel dagdeel.. pffffttttt.


Deuren open en dan is het wel te doen.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 20:44

Sjolvir schreef:
Voor laarzen moeten ze ook nog een zomertenue verzinnen (weet het chaps Mogen als het leren zijn) voor gezwollen warmte voeten :D


Crocs heeft schoenen met gaten, misschien willen ze de laarzenmarkt wel op :=


Dat dekje is een goed punt!


edit: zoiets als zomerlaars? :D
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1pAIWKFXX ... female.jpg

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 20:53

vonneke schreef:
Sjolvir schreef:
Ik heb eigenlijk nog het meest medelijden met de juryleden die vaak in in de zon staande auto's zitten of in hokjes met minimale ventilatie en dan niet 6 minuten of half uurtje, maar heel dagdeel.. pffffttttt.


Deuren open en dan is het wel te doen.

Of het mag geen idee, maar ik zou in zo'n geval 2 stoeljes meenemen, een klembord om op te schrijven en lekker voor mn auto gaan zitten

Anoniem

Re: Zomertenue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 20:58

En dan 4 uur volle bak in de zon geconcentreerd zijn? Dat is echt geen doen.

Vandaag zat mijn schrijfster met een been in de zon. Gelukkig had ik een sjaal achterin de auto. Was zo heet op der blote been.

Maar het mag in principe wel. Als je het maar voor alle ruiters hetzelfde doet.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 21:09

vonneke schreef:
En dan 4 uur volle bak in de zon geconcentreerd zijn? Dat is echt geen doen.

Vandaag zat mijn schrijfster met een been in de zon. Gelukkig had ik een sjaal achterin de auto. Was zo heet op der blote been.

Maar het mag in principe wel. Als je het maar voor alle ruiters hetzelfde doet.


Daar heb je een punt, en een schaduw tent of iets opzetten is ook niet helemaal fair, zeker in lagere klasses niet. Dat je voor iedereen hetzelfde moet doen lijkt me logisch. Dat is misschien ook wel persoonsafhankelijk hoor, en ook natuurlijk van de omgeving.

Sanet

Berichten: 7944
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Zomertenue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 21:18

Ik heb wel jury's gehad die halverwege de proef hun auto starten en de airco op volle kracht lieten blazen.... ook een nieuwe ervaring :)

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 21:23

Sanet schreef:
Ik heb wel jury's gehad die halverwege de proef hun auto starten en de airco op volle kracht lieten blazen.... ook een nieuwe ervaring :)

Dat vind ik dan een mindere actie, wacht dan iig tot de proef is afgelopen

Sanet

Berichten: 7944
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 21:30

Irkoontje schreef:
Sanet schreef:
Ik heb wel jury's gehad die halverwege de proef hun auto starten en de airco op volle kracht lieten blazen.... ook een nieuwe ervaring :)

Dat vind ik dan een mindere actie, wacht dan iig tot de proef is afgelopen

Proef ging toen toch al waardeloos, want ik had het veel te warm -O- dus dat kon er nog wel bij :)
Maar ik vond het niet zo sympathiek.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Zomertenue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 21:35

Antje vip, die laarzen, genial!!!

Overigens in het mennen heel normal, juryleden op tuinstoelen met tuintafels en parasol inclusief wegwaaiende protocollen. Zit je met die parasol nog vaak dat je maar heel klein stukje schaduw hebt.

Airco, die is wel leuk ja, en zeker als het niet de jury zijn Eigen auto is en later de accu leeg.
Ruitenwissers zijn overigens voor sommige paarden ook fun en claxons en alarm installaties zijn ook wel eens apart.. (allen al eens langs zien komen, gelukkig niet allemaal betrekking op ondergetekende).

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 21:39

Sjolvir schreef:
Antje vip, die laarzen, genial!!!

Overigens in het mennen heel normal, juryleden op tuinstoelen met tuintafels en parasol inclusief wegwaaiende protocollen. Zit je met die parasol nog vaak dat je maar heel klein stukje schaduw hebt.

Airco, die is wel leuk ja, en zeker als het niet de jury zijn Eigen auto is en later de accu leeg.
Ruitenwissers zijn overigens voor sommige paarden ook fun en claxons en alarm installaties zijn ook wel eens apart.. (allen al eens langs zien komen, gelukkig niet allemaal betrekking op ondergetekende).

Bij het springen stonden er ook altijd met regelmaat tenten en alles in het parcours. Vroeger namen wij altijd zo'n vissersparaplu mee, waar we met regen onder konden zitten, bij het springen dan (springruiters) mn ouders hebben daar in het begin wel commentaar op gehad van ruiters die hun paard dan niet erlangs kregen ect. Ben zelf inmiddels al 3 jaar niet meer op wedstrijd geweest, dus of dat veranderd is geen idee.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 21:46

Irkoontje schreef:
Sjolvir schreef:
Antje vip, die laarzen, genial!!!

Overigens in het mennen heel normal, juryleden op tuinstoelen met tuintafels en parasol inclusief wegwaaiende protocollen. Zit je met die parasol nog vaak dat je maar heel klein stukje schaduw hebt.

Airco, die is wel leuk ja, en zeker als het niet de jury zijn Eigen auto is en later de accu leeg.
Ruitenwissers zijn overigens voor sommige paarden ook fun en claxons en alarm installaties zijn ook wel eens apart.. (allen al eens langs zien komen, gelukkig niet allemaal betrekking op ondergetekende).

Bij het springen stonden er ook altijd met regelmaat tenten en alles in het parcours. Vroeger namen wij altijd zo'n vissersparaplu mee, waar we met regen onder konden zitten, bij het springen dan (springruiters) mn ouders hebben daar in het begin wel commentaar op gehad van ruiters die hun paard dan niet erlangs kregen ect. Ben zelf inmiddels al 3 jaar niet meer op wedstrijd geweest, dus of dat veranderd is geen idee.


Bij het springen doen ze inderdaad ook niet kinderachtig, hier ook wel eens in vaardigheids parcour op een kampioenschap in de regen in het parcours met paraplus. Was voor niemand een probleem, de poortjes toen wel, wat een drama wedstrijd was dat zeg.. niemand binnen de tijd.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 22:28

Laatst zat de jury ook buiten, nog net in een strookje schaduw.

Vandaag in een bloedheet hokje, ik zag haar steeds zweet afvegen...

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 23:26

Nouvel schreef:
Laatst zat de jury ook buiten, nog net in een strookje schaduw.

Vandaag in een bloedheet hokje, ik zag haar steeds zweet afvegen...

Arme jury!

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 23:49

Cowgirl schreef:
Ik was onlangs op de opendag van de Kossack stud...daar reed iemand in een hele mooie klassieke outfit. Beige broek, bruine rijlaarzen, donkerblauw jasje (iets van stof) paard een net hoofdstel in, ik ik dacht een donkerblauw sjabrak en niks geen bling.. die viel pas op :D

Ik kom tegenwoordig weer wat meer op het wedstrijdterrein maar soms vraa ik mij af of ik naar een modeshow kijk of paardensport.


Daarmee beschrijf je precies mijn outfit. := :P Ik stem met je in, maar helaas kun je er weinig van zeggen: de KNHS heeft het immers los gelaten. Ik vind dat enerzijds top, want daardoor is mijn outfit ook toegestaan. Alleen is het een beetje jammer dat je zo ook ruiters met een enorme wansmaak free rein geeft :')

KatooG
Berichten: 169
Geregistreerd: 18-09-16
Woonplaats: Vlaams-Brabant, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 01:26

Ik heb nog geen zadelvormig dekje, die passen nooit. Maar ik denk er wel altijd aan bij warm weer om er niet zo'n giga dik dekje op te gooien, wit dun dingetje volstaat. Maakt bij mijn paard veel verschil.

En tja laarzen... daar valt niet veel aan te doen spijtig genoeg. Maar ik zie het zo; een lange rijbroek en goed schoeisel, cap en handschoenen kan je nu niet zo gemakkelijk omheen bij warm weer, dat is gewoon nodig. Maar al de rest bespaar ik liefst zo veel mogelijk op bij dit weer.

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 07:11

Afbeelding

Mijn zomeroutfit. Wegens snel verbranden heb ik nog een ouderwetse blouse.
Heb ook de shirtjes gepast, maar die zijn voor mij te kort :( en dat vind ik echt geen gezicht.