Zucht, houdt het dan nooit op? (startkaartellende)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Zucht, houdt het dan nooit op? (startkaartellende)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-04 00:07

Ik word echt helemaal gestoord van de KNHS/FNRS! Ik had een paardenstartkaart binnengekregen maar ik wilde bij de pony's starten. Uiteindelijk kwam die nieuwe ponystartkaart er wel, maar zonder nieuwe factuur! Omdat ik het komende weekend wedstrijd had, besloot ik toch maar de factuur voor de paardenstartkaart te betalen en dan te vragen of ze het teveel gestorte geld terug wilden storten. Kreeg ik een paar dagen later een tweede factuur binnen voor een ponystartkaart! Dus ik een brief gestuurd met het hele verhaal, kopietje van de facturen en met de vraag of ze 1. Het teveel gestorte geld voor de ponystartkaart bij de paardenfactuur terug wilden storten en de ponyfactuur wilden cancellen of 2. Het gestorte geld voor de paardenstartkaart terug storten, en dan zou ik het geld voor de poystartkaart weer overmaken. (begrijpen jullie het nog?) Ik wacht nog met smacht op antwoord...

Vandaag wéér wat. Ik heb een jaar of 2 geleden op een manege gereden waar het ruiterpaspoort verplicht was, dus die had ik netjes aangevraagd. Maar toen stopte ik na drie maanden met rijden op die manege en zei ik het paspoort op per e-mail. Ik kreeg een mail terug, dat ik mijn paspoortnummer moest verzenden per mail, dan zou de rest geregeld zijn. Ik braaf gedaan, maar vervolgens kreeg ik gewoon nieuwe facturen voor het lidmaatschap bij de FNRS, dus ik nog een e-mail gestuurd met de vraag waarom ik de facturen had gekregen en dat ik bij deze het paspoort nogmaals opzei. Maar er bleven facturen komen, en omdat ze uiteindelijk begonnen te dreigen met "als u de rekening niet betaald, kunt u voortaan nooit meer een startkaart aanvragen om wedstrijden te starten", heb ik uiteindelijk toch maar betaald. Nog een mail gestuurd dat ik nu echt mijn abonnement opzei, weer niks van gehoord dus ik ging ervan uit dat het geregeld was.

Wat ligt er vandaag op de deurmat? Een factuur van de FNRS! dat ik nog een rekening van 2 jaar open had staan! @#$%^&*! Ze zeiden dat, ook al had ik een startkaart bij de KNHS wat zij vernomen hadden, alsnog de rekeningen moest betalen! En anders werd mijn startkaart opgezet... Ook al zei ik nu per direct mijn abonnemt op, ik moest nog die rekening betalen. Ik ga dus echt een brief sturen dat ik al twee jaar geleden een stuk of drie, vier keer een e-mail gestuurd had waarin ik mijn paspoort opzei. Ik heb zelfs een keer gebeld! Grrr die KNHS heeft wat tegen mij, eerst de verkeerde startkaart opsturen, nu gezeur met twéé facturen...

Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het even kwijt! Ik hoor wel eens dat er wat miscommunicatie is bij de KNHS, maar dit slaat echt alles! Ik ben echt pissed...

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 00:37

Jeetje dit is echt niet leuk meer! wat zijn ze toch weer lekker bezig!
Ik word er ook gek van.
Ik zou even bellen naar de KNHS of de FNRS!

Ik ga denk ik nu al voor mijn 3jarige een startkaart aanvragen, ik moet nog beginnen met zadelmak maken, maar het duurt toch een jaar voordat ik de GOEIE startkaart krijg! dus je kan dr niet vroeg genoeg mee beginnen Knipoog

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 00:39

Mijn startkaart is net aangevraagd, ik ben benieuwd Scheve mond
Telefoontje naar de KNHS lijkt me niet zo gek in jouw geval!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 09:30

Zoals ik door de telefoon al zei zou ik een zeer politiek correcte brief sturen en daarin uitleggen dat jij er door de correspondetiestilte van 2 jaar vanuit ging dat de kwestie was opgelost, immers je had aan alle voorwaarden voldaan om van de FNRS af te zijn en vanuit de FNRS is er nooit meer contact geweest of alles nu geregeld was.
Met een beetje mazzel heb je je mailtjes nog en die kun je er als bewijs bijdoen, evenals een kopie van je bankafschrift waar dat bedrag als afgeschreven staat.

Ik heb dit soort akkefietjes wel eens aan de hand gehad bij Zilveren kruis en Casema, idd na tig jaar ineens met een factuur komen, ja doehoeiiii had je eerder mee moeten komen.... gewoon afbluffen en meestal ben je dan van ze af...
Beetje een 14 jarige op deze manier bedreigen, wat denken ze wel, stoere boel hoor daar bij de FNRS.....
Daarbij staat de FNRS bij mijn weten los van de KNHS dus ze kunnen zowizo nooit je startkaart stopzetten omdat ze daar niet toe gemachtigd zijn, dan kan iedere jan boere l*l je startkaart wel stop laten zetten, zou een mooie boel worden...

Dus of nogmaals met de FNRS/KNHS bellen en zorg dat je alle papieren bij de hand hebt met data en alles erbij.. SUCCES!!

Patsy

Berichten: 573
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: groene hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 22:09

Wat ik altijd doe onderaan mijn brieven, is dat ik uitdrukkelijk om een schriftelijke bevestiging vraag en ik zet er altijd een deadline van een week of 2 of 3 bij (Datum invullen, niet schrijven binnen 3 weken want dan doen ze net of de brief heel laat gekomen is). En dan meteen de dag erna aan de telefoon gaan hangen. Tot nu toe heb ik pas een keer ergens achteraan moeten bellen, en krijg verder altijd keurig voor de door mij gestelde datum een briefje terug dat het ok is.
Maarru, als alles geregeld is, dan kom ik je aanmoedigen hoor!