Inschrijven klasse

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wyb_ster

Berichten: 785
Geregistreerd: 22-10-14

Inschrijven klasse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 13:23

Hallo allemaal,

Ik kan het even niet vinden, hoogstwaarschijnlijk zoek ik op de verkeerde termen :D

Ik ben bezig met mijn wedstrijdkalender te plannen en alles volgt elkaar lekker snel op. Nu zit ik met het inschrijven te twijfelen, mag je je al voor een hogere klasse inschrijven dan je momenteel start of moet je wachten tot je maximale punten en je dus inschrijven voor een lagere klasse om vervolgens te vragen of ze je als nog over kunnen plaatsen naar de volgende klasse?

Ik twijfel enorm en ik weet echt niet meer hoe ik het vorig jaar heb gedaan :? Ik ben heel nieuwsgierig hoe het gaat met een nieuwe combinatie, dus misschien zijn alle zorgen voor niets :D

Alvast bedankt!!

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Inschrijven klasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 13:27

Je mag inschrijven voor een hogere klasse op het moment dat je de minimale winstpunten daarvoor hebt gehaald. Met het maximaal aantal winstpunten móet je een klasse hoger gaan starten.

0000
Berichten: 5475
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 13:28

Je mag je altijd inschrijven, maar je mag alleen daadwerkelijk starten als je tegen die tijd je punten ook binnen hebt. Als je in een lagere klasse in hebt geschreven en je hebt je punten niet kan je alsnog starten. Of als er ruimte voor is in het programma zet de organisatie je vaak wel over naar een hogere klasse. Andersom is dat lastiger. Als jij in de hogere klasse hebt ingeschreven en er is geen plek dat terug te zetten, kan je dus ook niet starten. Waarbij de kosten voor eventuele afmelding na de sluitingsdatum voor jou zijn. Persoonlijk zou ik liever een wedstrijd meer in de lagere klasse starten dan helemaal niet en dus kiezen om daarin op te geven en eventueel aan te passen als het zover is.

Wyb_ster

Berichten: 785
Geregistreerd: 22-10-14

Re: Inschrijven klasse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 13:29

Super bedankt!! Ik ben het helemaal met jullie eens ;)

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Inschrijven klasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 23:23

Maar tegenwoordig moet je voor sommige wedstrijden zo vroeg inschrijven dat een beetje vooruit plannen nodig kan zijn. Tegenwoordig mag je ook in de dressuur flexibel starten tot je 5 winstpunten in de nieuwe klasse hebt. Je kunt dus ook de grotere wedstrijden nog in de lagere klasse inschrijven en wedstrijden die er later tussen komen al een klasse hoger.