[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kady1
Berichten: 2507
Geregistreerd: 03-06-07

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 18:53

Ziet er mooi uit, maar is ook wel echt een gaaf dier :D Heb je bewust je stang teugel onder?

Wij zijn na een periode van uit het niets ineens flinke mok en daardoor ook echt kreupel nu weer aan de gang. Mijn vriend gaat a.s zondag zijn aller eerste B wedstrijd met haar starten.
Voor het Z1 moet ik nog even sleutelen aan de uitgestrekte draf, zeker omdat de baan langer is en paard het moeilijk vind om mooi achter op te blijven, ik hoop toch tegen mei / juni het Z in te kunnen met haar en in de tussen tijd kan mijn vriend mooi ervaring opdoen in de B. blijft paard wel in het ritme van mee gaan enz

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 19:03

Ziet er netjes uit CP en gefeliciteerd met je winstpunten! Al eens gekeken of Neue Schule iets voor je heeft?

Kady1, lastig he... Ik hoorde ooit de tip om de diagonaal in tweeen te rijden. Dus echt even weer terug. Desnoods eerst de diagonaal in meerdere stukken knippen en dat aan elkaar breien, steeds weer terug en weer vooruit. Om de controle over het achterbeen te behouden.

Heb net zelf de proeven van het Z1 bekeken, ik denk dat ik het er aardig makkelijker mee ga krijgen :j Ik ga lekker verder werken aan een betere lengtebuiging en de eenvoudige wissel. Maar dan wil ik toch zsm wel over.

Twee weken geleden voor het eerst sinds 3 maanden weer gestart, matig gevoel, gisteren een redelijk gevoel. Toch fijn hoe motiverend het wedstrijdrijden kan werken.

Kady1
Berichten: 2507
Geregistreerd: 03-06-07

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 19:17

De diagonaal in stukken rijden doe ik al. Maar sowieso moet haar draf veruiming nog meer vanuit het achterbeen met een bergopwaarts paard gaan komen. Paard houd vooral van lang en laag lopen en als het aan haar ligt ook het liefst helemaal uit elkaar. Dus nu is het een kwestie van sterker worden en schakelen tot ze gek van me word haha.

cp112

Berichten: 14748
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 19:27

Dankjullie, Ja stang heb ik altijd onder :j

Die neue schule ken ik niet. Zal eens even googlen :)


Herkenbaar Kady :') wij doen vaak ook niet anders dan schakelwerk. Tot we erbij neervallen zo ongeveer. Maar het werkt wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 20:49

c_alsemgeest schreef:
Ik wil dit jaar weer naar de Almelose Ruiterdagen. *zoekt naar onbewerkt hout* *klopt af* *klopt af* :+ Echt een prachtig evenement, laatste twee jaar helaas alleen kunnen groomen ivm onze blessures :')
Maar dan rij je veel wedstrijden en kans op een finale, ik heb de in de M2 toen finale mogen rijden. Dat geeft wel een heel gaaf gevoel als je bij de 12 beste hoort van de ruim 80 starts :D
Mijn finale zelf heb ik toen volledig verkl**t door de zenuwen :+



Ik wil er ook heen. Maar zit in onderwijs en ben bang dat ik geen vrij krijg...

Anoniem

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 20:50

Leuke foto's van de tinker!

c_alsemgeest

Berichten: 20704
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 20:50

Voor het onderwijs valt het inderdaad altijd net te vroeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 20:51

c_alsemgeest schreef:
Voor het onderwijs valt het inderdaad altijd net te vroeg.


Valt altijd te vroeg idd. En zomaar vrij krijgen zit er niet in.

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 21:19

Kady1 schreef:
De diagonaal in stukken rijden doe ik al. Maar sowieso moet haar draf veruiming nog meer vanuit het achterbeen met een bergopwaarts paard gaan komen. Paard houd vooral van lang en laag lopen en als het aan haar ligt ook het liefst helemaal uit elkaar. Dus nu is het een kwestie van sterker worden en schakelen tot ze gek van me word haha.


Oooh ja, maar als het kwartje dan ineens valt... Dan ben je er ook denk ik???

Die van mij leerde het in een viertal, liep op positie 2, dan is 60 meter diagonaal een hele leuke leerschool :D Moet eens kijken of er nog een filmpje van is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 21:24

Om het paard meer op het achterbeen te krijgen is er een fijne oefening.

Voor je weg rijd het paard schouderbinnenwaarts zetten. Hierdoor is het al meer op het achterbeen. Van daaruit wegrijden. Opvangen en weer schouderbinnenwaarts.

Dit kan op een volte, rechte lijn, diagonaal, maakt niet uit.

Het probleem zit hem bijna altijd in het van het achterbeen af lopen.

Kady1
Berichten: 2507
Geregistreerd: 03-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 21:52

Die oefening gaan we mee pakken. Ik probeerde sowieso al in m'n schouderbinnen te gaan schakelen met haar maar dat vind ze helemaal niet grappig :D. Ze is springen gefokt met bewegings technisch genoeg capaciteiten voor dressuur al denk ze daar zelf anders over(springen is veeeeel leuker) Moet wel zeggen terug rijden en verzamelen gaat heel goed. Enkel voudige wissels en vliegende wissels geen probleem, alleen uitkijken dat ik muisstil zit in de contra want als ik maar iets beweeg springt ze een prachtige wissel haha

c_alsemgeest

Berichten: 20704
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 07:41

Die van mij is niet uit te zitten in de uitgestrekte draf :')
Sowieso gooit hij heel hoog op, het is moeilijk uit te leggen hoe hij op gooit, het is een soort cirkel beweging die hij mee geeft, maar de meeste mensen komen er met rugpijn vanaf na het voor het eerst erop zitten. Ik ben het zelf heel erg gewend en heb hele stevige buik en rugspieren waardoor ik het nu wel op kan vangen. Maar lekker zitten in draf doet hij niet, zelfs pony's vind ik als een huis zitten :+
En nog wonderbaarlijker; hoe meer hij met een veertje gaat lopen, des de hoger wordt de heuvel waar je over heen gaat zeg maar :Y)
Met de uitgestrekte draf, zeker als hij echt gaat zitten en af gaat, natuurlijk prachtig, hij doet het niet zo maar vanzelf in de draf. Maar dan zwaaien die voorbenen ook nog eens mee, waardoor je ongeveer gelanceerd wordt... van mijn onafhankelijke zit is dan noppes meer over :+
Ben altijd zo vreselijk blij als ik die 60 meter weer gehaald heb zonder ernaast te liggen _O-
Gelukkig trekt hij zich er niet zo veel van aan dat ik zit te overleven op zijn rug, en gaat die vrolijk verder. Ik moet het ook echt in delen rijden, heel bewust weg, piek en terug, als ik hem meteen laat knallen zoals hij graag wil, haal ik de 30 meter niet eens :')
Aan de punten zie je het doorgaand niet, meestal heb ik wel een 7 of hoger voor de midden- en uitgestrekte draf. Aan mijn hoofd op foto's zie je het dan weer wel :')

Gelukkig zit hij in de galop heerlijk :Y)

Kady1
Berichten: 2507
Geregistreerd: 03-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 08:18

Je mag tegenwoordig in de uitgestrekte gangen lichtrijden klinkt bij jou paard niet als overbodige luxe haha

c_alsemgeest

Berichten: 20704
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 08:22

In het Z ook, dacht tm M2?

Maar dan nog zal ik het niet doen, van doorzitten naar lichtrijden geeft zo'n abrupte overgang vindt ik altijd.
Als mijn cijfers slecht zijn zou ik het wellicht wel doen, maar meestal zit ik op een 8, dus we laten het maar zoals het is :')

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 08:37

Die van mij gaat van het achterbeen af als ik ga lichtrijden :P

Paard van een vriendin van mij is ook echt niet uit te zitten. Daar kon ik niet eens op lichtrijden :') Zo raar! Loopt PSG, dus niet altijd een kwestie van te weinig dragen :')

c_alsemgeest

Berichten: 20704
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 08:53

nee dat is bij die van ook niet, hij kan goed zitten en sjouwen... maar het blijft een wonderlijk proces :+

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 09:06

Oh doorzitten is bij die fries van mij ook altijd een dingetje met uitstrekken hoor, pffff... Wegrijden gaat wel maar als ik haar weer op moet vangen dan hebben mn buikspieren er toch wel veel moeite mee, helemaal als het 60 meter is :')

Ik heb met uitstrekken over de diagonaal nog het probleem dat ze teveel gaat duiken na een paar meter, als ik haar iets meer bovenin probeer te houden wordt ze weer te diep en te kort. Iemand tips?

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 09:11

droversrun schreef:
Oh doorzitten is bij die fries van mij ook altijd een dingetje met uitstrekken hoor, pffff... Wegrijden gaat wel maar als ik haar weer op moet vangen dan hebben mn buikspieren er toch wel veel moeite mee, helemaal als het 60 meter is :')

Ik heb met uitstrekken over de diagonaal nog het probleem dat ze teveel gaat duiken na een paar meter, als ik haar iets meer bovenin probeer te houden wordt ze weer te diep en te kort. Iemand tips?


Ook in stukjes rijden met training. En op wedstrijd niet vol gas gaan... Lijkt me het beste. Beter een 6 en niet vol gas, dan een 5 wegens te veel en daardoor van het achterbeen af en misschien zelfs taktfouten. Van daaruit gaan uitbouwen.

Mijn Fries heeft ook nog wat moeite met terugkomen in gedragenheid :') Ach, blijven oefenen, dat doorzitten lukt aardig, maar het kan en wordt beter als ze zelf meer gaan dragen.

YvvvWedg
Berichten: 365
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 09:17

Ook ik wil mij in dit topic melden!! :D
Ik moet nog 1 punt voor het Z1, alleen is dit makkelijker gezegd dan gedaan. Alle punten heb ik eigenlijk zo bij elkaar gereden, alleen nu ben ik al een half jaar bezig met dat laatste puntje :( (ook 3,5 maand niet gestart van de winter).
Die van mij heeft heel erg veel last van wedstrijdspanning, dus slaat compleet af op wedstrijd, ook mede door mijn spanning. Nu zijn we afgelopen zondag weer weggeweest en hebben we heel erg fijn kunnen rijden en bleef hij echt super lopen, alleen de punten vielen echt behoorlijk tegen..
Ik start ook met m'n pony tussen de paarden (grote D), dus bij sommige jury's ligt het ook echt daaraan, maar we geven niet op. Aanstaande vrijdag gaan we in Harmelen een clinic speciaal voor wedstrijdspanning rijden, dus ik ben heel erg benieuwd. Ook had ik me nog opgegeven voor aanstaande zondag voor een wedstrijd, maar ik hoor donderdag pas of ik daar bij kan.

Waar wij in de proeven tegen aan lopen: de travers... Hij begrijpt deze oefening gewoon niet, en we krijgen dit er maar slecht in. Op wedstrijd gaat het de eerste paar passen goed, alleen die hele lang zijdes trekt die niet: tips zijn welkom!
Verder komt hij er soms in de proef iets met zijn neusje eruit en dit wordt ook vaak afgestraft..
Ik hoop in juli ongeveer mijn debuut in het Z1 te gaan maken, maar we trainen in ieder geval er heel hard voor.
We rijden ongeveer 5 keer per week en hij heeft 1 dag helemaal vrij, dan gaat hij in de paddock en stapmolen en soms even los aan het halster longeren. De andere ''vrije'' dag doen we dan met de bijzet longeren, maar ook niet altijd hoor, want dit hangt ook weer van m'n planning af.
Verder hebben we 1 keer in de week les en 1 keer per week rijd een vriendinnetje van mij op hem (die zelf internationaal bij de pony's heeft gereden B-kader) en die helpt mij vaak ook op wedstrijden.

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 09:34

YvvvWedg schreef:
Ook ik wil mij in dit topic melden!! :D
Ik moet nog 1 punt voor het Z1, alleen is dit makkelijker gezegd dan gedaan. Alle punten heb ik eigenlijk zo bij elkaar gereden, alleen nu ben ik al een half jaar bezig met dat laatste puntje :( (ook 3,5 maand niet gestart van de winter).
Die van mij heeft heel erg veel last van wedstrijdspanning, dus slaat compleet af op wedstrijd, ook mede door mijn spanning. Nu zijn we afgelopen zondag weer weggeweest en hebben we heel erg fijn kunnen rijden en bleef hij echt super lopen, alleen de punten vielen echt behoorlijk tegen..
Ik start ook met m'n pony tussen de paarden (grote D), dus bij sommige jury's ligt het ook echt daaraan, maar we geven niet op. Aanstaande vrijdag gaan we in Harmelen een clinic speciaal voor wedstrijdspanning rijden, dus ik ben heel erg benieuwd. Ook had ik me nog opgegeven voor aanstaande zondag voor een wedstrijd, maar ik hoor donderdag pas of ik daar bij kan.

Waar wij in de proeven tegen aan lopen: de travers... Hij begrijpt deze oefening gewoon niet, en we krijgen dit er maar slecht in. Op wedstrijd gaat het de eerste paar passen goed, alleen die hele lang zijdes trekt die niet: tips zijn welkom!
Verder komt hij er soms in de proef iets met zijn neusje eruit en dit wordt ook vaak afgestraft..
Ik hoop in juli ongeveer mijn debuut in het Z1 te gaan maken, maar we trainen in ieder geval er heel hard voor.
We rijden ongeveer 5 keer per week en hij heeft 1 dag helemaal vrij, dan gaat hij in de paddock en stapmolen en soms even los aan het halster longeren. De andere ''vrije'' dag doen we dan met de bijzet longeren, maar ook niet altijd hoor, want dit hangt ook weer van m'n planning af.
Verder hebben we 1 keer in de week les en 1 keer per week rijd een vriendinnetje van mij op hem (die zelf internationaal bij de pony's heeft gereden B-kader) en die helpt mij vaak ook op wedstrijden.


Ik ken een volwassene die te groot was voor de D-pony waarmee ze startte, maar bijna elke proef won met hele dikke punten! Dus als je goed rijdt, zal het daar echt bij 9 van de 10 jury's (ik denk eerder 29 van de 30 jury's) niet aan liggen. Echt niet...

Maar wat ik wel zou bekijken als ik jou was, is je instructeur... Is dat écht een goede instructeur? Wees eens kritisch en maak een uitstapje dmv een clinic bij een andere instructeur. Al eens een proefgerichte clinic gereden?

Travers is ook mijn probleem, mijn instructrice helpt me hier heel goed bij en ik ben er van overtuigd dat we dit binnen een maand voldoende voor elkaar hebben. Maar als alleen je travers het probleem is, en de rest totaal niet, moet het alsnog lukken hoor. Ik reed onlangs ondanks een 1 op de travers en een 4 en 5 op kwartwendingen, een dikke winstpunt en een eerste prijs. Dus het kan prima.

Ik weet niet hoe je pony er met de neus uit loopt. Maar ik zag laatst een paard die kennelijk niet aan de mond gezeten kon worden die ook constant er wat raar uit kieperde. Je moet dan wel enorm kunnen compenseren, wil je de punten goed hebben.

MyWup

Berichten: 2523
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 09:36

c_alsemgeest schreef:
Die van mij is niet uit te zitten in de uitgestrekte draf :')
Sowieso gooit hij heel hoog op, het is moeilijk uit te leggen hoe hij op gooit, het is een soort cirkel beweging die hij mee geeft, maar de meeste mensen komen er met rugpijn vanaf na het voor het eerst erop zitten. Ik ben het zelf heel erg gewend en heb hele stevige buik en rugspieren waardoor ik het nu wel op kan vangen. Maar lekker zitten in draf doet hij niet, zelfs pony's vind ik als een huis zitten :+
En nog wonderbaarlijker; hoe meer hij met een veertje gaat lopen, des de hoger wordt de heuvel waar je over heen gaat zeg maar :Y)
Met de uitgestrekte draf, zeker als hij echt gaat zitten en af gaat, natuurlijk prachtig, hij doet het niet zo maar vanzelf in de draf. Maar dan zwaaien die voorbenen ook nog eens mee, waardoor je ongeveer gelanceerd wordt... van mijn onafhankelijke zit is dan noppes meer over :+
Ben altijd zo vreselijk blij als ik die 60 meter weer gehaald heb zonder ernaast te liggen _O-
Gelukkig trekt hij zich er niet zo veel van aan dat ik zit te overleven op zijn rug, en gaat die vrolijk verder. Ik moet het ook echt in delen rijden, heel bewust weg, piek en terug, als ik hem meteen laat knallen zoals hij graag wil, haal ik de 30 meter niet eens :')
Aan de punten zie je het doorgaand niet, meestal heb ik wel een 7 of hoger voor de midden- en uitgestrekte draf. Aan mijn hoofd op foto's zie je het dan weer wel :')

Gelukkig zit hij in de galop heerlijk :Y)


En dat is dus de reden dat ik een witte rijbroek met volledig siliconen zitvlak heb gekocht :D

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 09:37

Ik heb 2 rijbroeken met siliconen zitvlak, wat een regelrechte ramp. Ik ben weer terug naar kunstleren... Hoor er mee over.

YvvvWedg
Berichten: 365
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 09:49

Janine1990 schreef:
YvvvWedg schreef:
Ook ik wil mij in dit topic melden!! :D
Ik moet nog 1 punt voor het Z1, alleen is dit makkelijker gezegd dan gedaan. Alle punten heb ik eigenlijk zo bij elkaar gereden, alleen nu ben ik al een half jaar bezig met dat laatste puntje :( (ook 3,5 maand niet gestart van de winter).
Die van mij heeft heel erg veel last van wedstrijdspanning, dus slaat compleet af op wedstrijd, ook mede door mijn spanning. Nu zijn we afgelopen zondag weer weggeweest en hebben we heel erg fijn kunnen rijden en bleef hij echt super lopen, alleen de punten vielen echt behoorlijk tegen..
Ik start ook met m'n pony tussen de paarden (grote D), dus bij sommige jury's ligt het ook echt daaraan, maar we geven niet op. Aanstaande vrijdag gaan we in Harmelen een clinic speciaal voor wedstrijdspanning rijden, dus ik ben heel erg benieuwd. Ook had ik me nog opgegeven voor aanstaande zondag voor een wedstrijd, maar ik hoor donderdag pas of ik daar bij kan.

Waar wij in de proeven tegen aan lopen: de travers... Hij begrijpt deze oefening gewoon niet, en we krijgen dit er maar slecht in. Op wedstrijd gaat het de eerste paar passen goed, alleen die hele lang zijdes trekt die niet: tips zijn welkom!
Verder komt hij er soms in de proef iets met zijn neusje eruit en dit wordt ook vaak afgestraft..
Ik hoop in juli ongeveer mijn debuut in het Z1 te gaan maken, maar we trainen in ieder geval er heel hard voor.
We rijden ongeveer 5 keer per week en hij heeft 1 dag helemaal vrij, dan gaat hij in de paddock en stapmolen en soms even los aan het halster longeren. De andere ''vrije'' dag doen we dan met de bijzet longeren, maar ook niet altijd hoor, want dit hangt ook weer van m'n planning af.
Verder hebben we 1 keer in de week les en 1 keer per week rijd een vriendinnetje van mij op hem (die zelf internationaal bij de pony's heeft gereden B-kader) en die helpt mij vaak ook op wedstrijden.


Ik ken een volwassene die te groot was voor de D-pony waarmee ze startte, maar bijna elke proef won met hele dikke punten! Dus als je goed rijdt, zal het daar echt bij 9 van de 10 jury's (ik denk eerder 29 van de 30 jury's) niet aan liggen. Echt niet...

Maar wat ik wel zou bekijken als ik jou was, is je instructeur... Is dat écht een goede instructeur? Wees eens kritisch en maak een uitstapje dmv een clinic bij een andere instructeur. Al eens een proefgerichte clinic gereden?

Travers is ook mijn probleem, mijn instructrice helpt me hier heel goed bij en ik ben er van overtuigd dat we dit binnen een maand voldoende voor elkaar hebben. Maar als alleen je travers het probleem is, en de rest totaal niet, moet het alsnog lukken hoor. Ik reed onlangs ondanks een 1 op de travers en een 4 en 5 op kwartwendingen, een dikke winstpunt en een eerste prijs. Dus het kan prima.

Ik weet niet hoe je pony er met de neus uit loopt. Maar ik zag laatst een paard die kennelijk niet aan de mond gezeten kon worden die ook constant er wat raar uit kieperde. Je moet dan wel enorm kunnen compenseren, wil je de punten goed hebben.


Zoals ik al eerder in m'n post heb vermeld, ga ik aanstaande vrijdag een proefgerichte clinic rijden. Ik heb al veel verschillende instructeurs/instructrices geprobeerd, alleen deze klikt gewoon het beste en gaat het ook gewoon heel erg goed mee. Appuyementen daar in tegen vind hij een stuk makkelijker en doet hij met twee vinger in z'n neus. Als dat andere vriendinnetje van me erop gaat, doet die de travers wel, maar zij heeft behoorlijk lange (echt hele lange) benen en daar reageert hij gewoon veel beter op. Keertwendingen zijn eigenlijk ook geen probleem en doet hij ook heel makkelijk.

Wat betreft dat neusje eruit, dit is echt heel licht en is misschien een centimeter, alleen dat vind ik zelf als ik m'n proeven terug kijk. Het is absoluut niet dat hij niet nageeflijk loopt ofzo, alleen als ik er op zit, voel of zie ik dit niet gewoon niet goed genoeg, maar daar zijn we op dit moment heel hard op aan het trainen!

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:16

YvvvWedg schreef:
Zoals ik al eerder in m'n post heb vermeld, ga ik aanstaande vrijdag een proefgerichte clinic rijden. Ik heb al veel verschillende instructeurs/instructrices geprobeerd, alleen deze klikt gewoon het beste en gaat het ook gewoon heel erg goed mee. Appuyementen daar in tegen vind hij een stuk makkelijker en doet hij met twee vinger in z'n neus. Als dat andere vriendinnetje van me erop gaat, doet die de travers wel, maar zij heeft behoorlijk lange (echt hele lange) benen en daar reageert hij gewoon veel beter op. Keertwendingen zijn eigenlijk ook geen probleem en doet hij ook heel makkelijk.

Wat betreft dat neusje eruit, dit is echt heel licht en is misschien een centimeter, alleen dat vind ik zelf als ik m'n proeven terug kijk. Het is absoluut niet dat hij niet nageeflijk loopt ofzo, alleen als ik er op zit, voel of zie ik dit niet gewoon niet goed genoeg, maar daar zijn we op dit moment heel hard op aan het trainen!


Ja sorry, dat las ik toen ik m'n bericht plaatste :')
Ik hoop dat het je wat gaat opleveren vrijdag!

Wel typisch dat je appuyementen en kw's goed gaan... Dan zou je zeggen dat de lengtebuiging het probleem niet is. Alleen als dat het probleem niet is, waarom snapt hij het dan niet? Doe jij misschien iets verkeerd in je zit? Waardoor je je pony blokkeert?

Nouja, wat ik vooral mee wil geven is dat je goed kritisch op jezelf moet zijn. Hoe vind jij je eigen prestaties ten opzichte van de andere deelnemers? Heel belangrijk.

Oooh en wat ik ook heel graag doe is visualiseren. Maar vaak val ik dan in slaap :')

cp112

Berichten: 14748
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:20

Ik rij mn punten ook gewoon met mijn opvallende pony :+ tussen de paarden. Heb nog nooit gemerkt dat er anders op beoordeeld werd. Je hoort vaak mensen met tinkers of fjorden oid van ja ik had geen winst want de jury houd niet van koudbloeden. Ik heb het echt nog nooit meegemaakt. Kreeg vooral in het b en l vaak juist heel positieve reacties van de jury's. Vaak dat ze blij waren een koudbloed niet door de baan te zien "sloffen".

Ik ga er nooit een 8 op mijn uitgestrekte draf uit rijden natuurlijk :Y) maar dat is ook gewoon niet mogelijk net zo'n lijf en beweging. Ik moet het van de zijgangen etc vooral hebben. Al is dat soms ook wel weer tricky met die korte pootjee :')


Doorzitten in midden/uitgestrekte draf is ook niet mijn favo. De meeste mensen denken dat zo'n tinker lekker zit, en dat is over het algemeen ook wel zo, maar deze niet :+ hij gooit nou niet direct heel hoog op maar slingerd je een beetje rond door het zadel. Lastig uitleggen maar het zit voor geen meter :').