[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:56

Goed gedaan beide :) enne foutje kan gebeuren..!

Ik had vandaag ons m2 debuut, was tevreden! Kon nog beter afgewerkt worden maar de onderdelen waren opzich prima. Nu had ik dus duidelijk een jury die niet van Friezen hield... -O- ik zeg dat niet vaak maar kon me echt totaal niet vinden in het commentaar en had echt het idee dat ze een andere kant op heeft gekeken tijdens mijn proef. Ik had 166,5 en 173,5 :(

Spenk
Berichten: 21827
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:59

Netjes Vonneke! en fijn dat je het hebt kunnen oplossen Lithya.

Ik ben vandaag ook weggeweest (M2), helaas was het hier heel slecht weer en het was buiten. Alleen de proef van binnen in een halfoverdekte baan. Door de wind en regen daar midden op de vlakte was er veel geklapper van plastic en alles wat mijn paard behoorlijk eng vond.

In de proef was hij verschrikkelijk bang voor het juryhokje en mislukte eigenlijk ieder onderdeel in de buurt van C := maargoed het enige wat helpt is hem vertrouwen blijven geven en zorgen dat de paniek niet gaat overheersen. Eerste proef hadden we 171 , 2e proef ging al ietsjes beter maar de spanning was er natuurlijk nog wel met wat schrikmomentjes. Maar ook hier gewoon een leermoment van gemaakt. Bij het aanspringen schrok hij van een kip die langs de bak kwam rennen :+ dus sprong verkeerd aan en zou paniekerig gaan doen. Rustig maar terug naar stap volte gemaakt en weer opnieuw. Uiteindelijk hier 179,5 gehaald.

Geen winstpunten dus, maar wel veel geleerd en complimenten dat ik zo rustig er aan bleef rijden en hem wel weer het vertrouwen kon geven.

Dus op naar de volgende wedstrijd :)

Lithya

Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:29

179,5 is wel echt bijna bijna.

Wat ik wel heel frappant vind... in proef 23 24 zijn de verruimingen vooral op de lange zijdes. Proef 25 en 26 op de diagonalen. Nou kreeg ik daar zevens weer voor en in de andere proeven vijven.

Anoniem

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:37

op de lange zijde is een heel stukje makkelijker dan op een diagonaal.

Vind de middendraf van de jury af over de lange zijde in proef 24 zo waardeloos.

Lithya

Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:01

vonneke schreef:
op de lange zijde is een heel stukje makkelijker dan op een diagonaal.

Vind de middendraf van de jury af over de lange zijde in proef 24 zo waardeloos.


Altijd al afwijkend geweest :+

Zelfde toch als de laatste lijn recht op de jury af.

Anoniem

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:03

welke bedoel je? middendraf tot i?

Lithya

Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:15

Galop. A afwenden. D I uitgestrekte draf G halthouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:17

maar dat kan een jury wel degelijk goed zien.

Het gaat hier vooral om de overgangen die je moet laten zien. Die zijn nog niet al te eenvoudig.

in de middendraf langs de lange zijde kan de jury bijna niets zien.

absque_dubio

Berichten: 7851
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 12:35

Ik kom me hier ook melden. In 1,5 jaar van de B naar de Z doorgevlogen. Nu een jaar niet gereden (op een paar keer afgelopen zomer na) ivm dracht en veulen van mn pony, en daarna gezondheid van mijn kant. Mijn gezondheid is nog niet optimaal, maar ik wil eigenlijk wel weer gaan beginnen met oppakken. Dus eerst weer longeren etc.
Ik heb alleen wel echt even een stok achter de deur nodig, want als ik me totaal niet fit voel lig ik liever op bed. Dus ik hoop dat ik gemotiveerder raak door jullie berichten hier. En wie weet kan ik over een paar maanden een tweede Z-debuut beginnen. :+

Liquorice

Berichten: 3238
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Thuis

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:10

Ik was afgelopen weekend ook op pad geweest, paard was de hele week niet zo fijn, maar in de proef toch fijn kunnen rijden. 1e proef was op zich netjes, 2e proef met wat meer pit en lef kunnen rijden. Helaas beide geen winst, dat kan een keer, maar helaas ook bijna geen commentaar..
De volgende wedstrijd is alweer outdoor, ik ben benieuwd hoe hij het dan doet. Hij wil nog wel eens ondeugend zijn.

c_alsemgeest

Berichten: 20704
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 23:07

Ik vind outdoor altijd wel fijn, juist als hij iets meer kijkerig en rillerig is toont hij veel beter. Maar het laten afvloeien moet ik dan wel heel bewust doen. Anders hebben we meer een rodeo ipv een proef :')

Vandaag gelest en hij liep ook super. Appuyementen worden ook steeds beter. Lengtebuiging e.d. waren nooit het punt, maar hij vouwde zich weleens te veel dubbel en kwam dan terug in tempo. Maar de laatste weken is hij heel ijverig erin en laat hij zich wat makkelijker bewerken. Galop onderdelen waren heerlijk :Y) zat echt te genieten... ben je gewoon weer helemaal verliefd op je eigen paard :+
Zelfs een klein stukje piaffe meegepakt, nog proefsgewijs totaal niet aan de orde maar hij heeft er veel aanleg voor en hij vindt het erg leuk om te doen. En daarna komt hij nog mooier op het achterbeen en ook een stuk heter. Dus het heeft wel functie :P al zou ik het met losrijden niet zo snel doen denk ik... staat zo gek... lijkt het heel wat, valt je proef opeen tegen :')

@absque_dubio
Ik herken dat ook wel een beetje, heb altijd wel echt een doel nodig voor motivatie.

Larissaabc

Berichten: 119
Geregistreerd: 06-05-14
Woonplaats: Made

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 18:31

Hier gaat het ook goed ondertussen aan het lessen bij een andere instructrice. Heel veel geoefend met de eenvoudige wissels en dat begint zijn vruchten af te werpen. Nu heb ik 2-4 mijn debuut dus nog even door trainen.

c_alsemgeest

Berichten: 20704
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 22:21

Wij mogen 9-4 weer optreden na anderhalf jaar :D

Anoniem

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 22:23

Wow dat is een lange tijd! blessure gehad?

MyWup

Berichten: 2523
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:34

Mijn debuut staat op 12 en 13 mei :)
Vorig zomer heb ik een keer in de L2 en M1 gestart en heb de hele winter lekker kunnen doortrainen.
Ik heb het geluk dat Wup op wedstrijd grote will to please heeft en supergeconcentreerd is, hij doet zo goed zn best!

c_alsemgeest

Berichten: 20704
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:39

vonneke schreef:
Wow dat is een lange tijd! blessure gehad?

Ja, eerst ik, ik was buiten met hem aan het wandelen aan de hand, meneer schrok ergens van en sprong de lucht in. Landde daarna op mijn voet met als resultaat een verbrijzelde voet. Dus heel lang in het gips gezeten.

Daarna weer helemaal op de rit, en weer ingeschreven voor wedstrijden, en een week voor mijn eerste start besloot United dat het tijd was op naar stal te gaan, en sprong de wei uit (een betonnen wal op van 1m40) Wat hij als dressuur paard niet haalde. Hij heeft toen al zijn benen, buik en koker open gereten. Veel hechtingen en rechtsachter ook het bot geraakt.
Het was erg twijfelachtig of dat goed kwam, omdat er ook botvlies ontsteking bij kwam. Ook een pees was door (gelukkig in de bundel van strekpeesjes waardoor de rest het prima op kon vangen) Maar uiteindelijk met veel rust, op het land staan en groene leem (aanrader :') ) is het 100% goed gekomen.
Bij de laatste controles zei de VA dat ze niet zou geloven dat het hetzelfde been was als ze hem niet zelf gescand had :+
Hij heeft daar nog wel een beetje een vreemd bultje op zijn been, maar dat is puur littekenweefsel in de huid.
Weiland is nu Uni-proof gemaakt met een wal van 3meter aan kuilopslag :+

Dus ja.... weer een wonderbaarlijke genezing bij meneer United... :Y)
Zoals zo velen helaas... hij heeft ook al een koliekoperatie met darmperforatie en retentiemaag overleefd, dat schijnt ook zeer bijzonder te zijn volgens Utrecht :+

Een dag voor het ongeluk
Afbeelding

Hechtingen... wonden en hechtingen...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rechts achter tijdens behandeling

Afbeelding


Rechtsachter na behandeling

Afbeelding

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 10:21

Tjonge C_alsemgeest, dat is niet mis zeg!!!

Ik heb gisteren weer gestart in het M2, 3 punten erbij... Heel erg blij mee, paard liep stukken beter dan de vorige keer. Nu nog één keer binnen en dan naar buiten. Dan moet het volgens mij lukken om die laatste 3 ook te halen. Dan wil ik graag over naar het Z1, in de hoop dat selecties rijden nog iets oplevert, maar dat zal zeer spannend worden.

c_alsemgeest

Berichten: 20704
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 10:29

Ik wil dit jaar weer naar de Almelose Ruiterdagen. *zoekt naar onbewerkt hout* *klopt af* *klopt af* :+ Echt een prachtig evenement, laatste twee jaar helaas alleen kunnen groomen ivm onze blessures :')
Maar dan rij je veel wedstrijden en kans op een finale, ik heb de in de M2 toen finale mogen rijden. Dat geeft wel een heel gaaf gevoel als je bij de 12 beste hoort van de ruim 80 starts :D
Mijn finale zelf heb ik toen volledig verkl**t door de zenuwen :+

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 10:40

Ooh ja dat lijkt me ook gaaf inderdaad! Alleen een beetje ver voor mij. Plus dat ik uit Groningen kom, waar het niveau veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lager ligt dan in de rest van het land.

Spenk
Berichten: 21827
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 10:47

Almelo is leuk :D , ik ben gisteren in Almelo gestart! Was ook op het ruiterdagen terrein en tip top voor elkaar. Klopt inderdaad wel dat het niveau hoger ligt ja.

Ik startte eerder altijd in en voor Drenthe. Daar is het niveau ook niet helemaal vergelijkbaar met wedstrijden zoals in Almelo.

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 10:49

En dat is al hoger dan Groningen Yvank, waar start je nu?

c_alsemgeest

Berichten: 20704
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 10:49

Ik kom zelf uit de Randstad, waar het niveau best ook ligt, zeker op de bekendere stallen, dus we moeten ook best een end karren om er te komen, maar we gaan met een grote groep echt gezellig.
De eerste jaren (ga en nu 10 jaar heen) dat ik daar heen ging was ook best makkelijk punten rijden in vergelijking met thuis. Maar dat is tegenwoordig niet meer. Van een categorie zitten er zelfs altijd wel een stuk of 4 onderin met verlies. Vaak ook wel terecht moet ik zeggen :')

Spenk
Berichten: 21827
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 10:51

Janine1990 schreef:
En dat is al hoger dan Groningen Yvank, waar start je nu?

Paard staat nu in omgeving Hardenberg en start nu zelf ook voor Hardenberg. Start nu veel rondom Almelo.

Soms ook wel Drenthe nog hoor.

pringle11
Berichten: 77
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 11:09

Afbeelding
Heee!

Ik heb in Augustus 2016 al mijn Z1 debuut gemaakt met mijn pony,
De M2 ging bij mijn niet echt lekker en hij zat toen ook niet zo goed in zijn vel. Ik wist wel dat ik concours had maar mijn moeder had pas een paar dagen van tevoren verteld dat ik voor het eerst in de Z1 ging ipv de M2. Ik vond het zelf wel erg spannend maar ik vond dat het heel goed ging. Ik had 2 dikke winstpunten, 213 en 214. Super trots natuurlijk.

Ik mag nu een tijd niet meer op concours omdat we een ziekte thuis hebben dus ons bedrijf moet op slot. Mijn laatste wedstrijd was vgm in januari en ik ben nu Z1+9, bijna Z2 dus.
Het gaat bij mij allemaal wel heel snel. In augustus 2015 mocht ik op mijn pony gaan rijden (ik rijd hem voor de eigenaar) en in 1 jaar ben ik van de L2 naar de Z1 gegaan. Ik vind het dus stiekem wel fijn dat ik nu een tijdje geen concours heb.

Op de foto zie je mij en mijn pony toen we in de M2 reden, dit was een foto van het losrijden.

Ik vind het belangrijk om goed los te rijden, zodat hij lekker loskomt en ontspant. Nadat ik in alle gangen heb losgereden, tempowisselingen heb gedaan zodat hij wat sneller wordt en wat zijgangen heb gedaan ga ik meestal iets meer verzamelen.

Ik heb normaal 2 keer in de week (spring :n )les en dan rijd ik nog 2/3 keer thuis, dat ligt aan mijn huiswerk. Maar nu mag ik dus niet weg dus rijd ik 4/5 keer per week thuis. En af en toe maak ik een kort buitenritje om af te wisselen. Springen doe ik ook heel soms maar dat vind mijn pony minder leuk.

cp112

Berichten: 14748
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 14:14

Wij zijn weer een beetje oo dreef :D gelukkig.
Gisteren 188.5 en 185.5 in het m2.
Zaterdag hadden we hengstenshow en ging ondanks mijn enorme zenuwen nog best goed.

Let niet op de stang, ik krijg maar niet een goed passende. Heb nu eindelijk een die dun genoeg is (hij heeft een heel klein bekkie) maar deze heeft een hele rare pasvorm... Het stuk van waar je bakstukken tot waar het mondstuk zit is een stuk langer.
Ook weer niet wat dus.. Zucht..

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding