[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 13:41

Welkom nieuwenlingen en iedereen gefeliciteerd met de behaalde punten van het weekend :D .

Mijn merrie heeft iets nieuws; ze wilt geen linkerlengtebuiging optimaal pakken en als ik haar doorvraag hierin is zij begonnen met het heen en weer halen van der kaken, waardoor ik geen aanleuning meer heb aan de voorkant en ze gewoon met der hoofd draait en meer niet. Het begon dat ze dit alleen deed met moeilijke oefeningen, maar nu gaat ze dat steeds vaker doen. Hebben jullie hier misschien tips voor? Het is echt bloed irritant :')

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 13:50

Heeft ze niet gewoon pijn? Zo klinkt het wel namelijk... zeker met dat stukje van de kaken heen en weer halen.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 14:29

Welkom nieuwelingen! Gezellig dat jullie er ook zijn!

Gisteren heb ik 's ochtends lekker op tijd gestart. Punten klopten wel met gevoel deze keer, 183 en 182. Waarbij in de eerste proef een 5 en 5,5 voor SB wegens 'over 3 sporen'. Lol... :P Doe je het op 3 sporen, krijg je te horen dat het te weinig is, doe je het er over krijg je ineens dat commentaar haha. Nouja, ik blijf dat mooi wel doen, behalve bij deze jury. Haha.
Tweede proef was prima, op de travers na natuurlijk. En in de laatste uitgestrekte draf liet hij me flink zitten.
Ben naar huis gegaan, neem aan dat ik geen prijzen meer had :P Uitslagen zijn er nog niet.

Nog twee keer trainen voor de donderdag wedstrijd. Ik blijf lekker volhouden op souplesse en nog een schepje er bovenop voor de reactie. Dat ontbrak gisteren nog iets te veel.

Ik zag een wedstrijd op 25 juni, daar zou ik heel erg graag Z1 willen starten, nog maar even kijken hoe we ontwikkelen verder. Maar dan is het precies 5 jaar geleden dat ik mijn hobby voor eeuwig aan de wilgen wilde hangen. Wat ik uiteindelijk maar 3 maanden duurde. Maar zou wel heel erg bijzonder zijn :j


Splinter, gefeliciteerd met je punten!

Droversrun, wat bedoel je met heen en weer halen van de kaken? Bedoel je echt knarsen? Want dan zou ik ook zeggen dat er iets niet helemaal lekker zit. Ik gok in de rug/bekken. En totaal geen lengtebuiging, bedoel je daarmee ook gewoon een grote volte?

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 14:42

Gefeliciteerd met je punten Janine :D haha ik had vorige week ook dat commentaar dat ik dacht; uhhhhhh okee? Fijn dat je punten wel overeenkomen met je gevoel in ieder geval.

Nee ik bedoel niet knarsen, ze doet juist haar mond iets open en beweegt haar boven- en oderkaak heen en weer van elkaar. Zo verbreekt ze het contact met mij. Ze heeft zeker wel lengtebuiging alleen niet in het appuyement. Ik denk dat het gewoon komt omdat ze het moeilijk vind, ik heb niet het idee dat het pijn is. Zou wel kunnen uiteraard maar dat idee krijg ik niet direct, laat ik het zo zeggen :)

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 14:58

Maar is dit ineens? Want ook dit vind ik een beetje een vreemde uiting als het gaat om een vorm van protest door iets niet begrijpen of gewoon iets moeilijk vinden.
Die van mij vind travers moeilijk, hij wordt wat stug in het lichaam en aanleuning, maar gaat beslist geen rare dingen doen.

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 18:28

Zijn de tanden recent gedaan? Die van mij wil rechts niet.
Even tandarts laten komen, kan nooit geen kwaad!
Gewoon starten Janine. Baat het niet dan schaadt het niet, toch?

Hij is knap hè Mn zwarte. Zn naam past iig precies bij hem haha.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 18:41

Nou gewoon starten vind ik wel erg eenvoudig gedacht eigenlijk :o Vooral als een paard geen goede travers doet... :P Er valt nog genoeg te sleutelen zeg maar...

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:26

Die Black Beauty is gaaf zeg!

Janine, niet de hele proef draait om travers toch? ;)

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 20:08

Janine1990 schreef:
Nou gewoon starten vind ik wel erg eenvoudig gedacht eigenlijk :o Vooral als een paard geen goede travers doet... :P Er valt nog genoeg te sleutelen zeg maar...


Alleen proef 24 heeft voor deze maand travers :+

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:06

Tanden staan voor volgende maand weer op de planning, ze gaat een keer in het half jaar :)
Opzich niet echt opeens alleen dat het me irriteert en dat ze het de hele tijd blijft doen is nu sinds 2 weken.

Haha ja gelukkig is het maar 1 proef travers inderdaad! Wel net onze slechte kant maar vooruit :+
Van het weekend wordt het tegen de 30 graden en ik heb voor 2 dagen concours staan. Nog meer mafkezen die ook gaan starten aankomend weekend? :')

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 22:04

Nette punten weer allemaal!

Ik start niet dit weekend maar donderdag :)

Afgelopen zondag voor het eerst Z1 gestart , gewoon onderling hoor :)) had de proef van te voren niet gereden maar gewoon out of the blue ingegaan. Hadden uiteindelijk 196 dus prima tevreden :) moet uiteraard allemaal nog veel meer bevestigd :D

Het viel me vooral mee dat die zo braaf bleef met 30 man publie (kinderen) die over de bakrand hingen.


Afbeelding

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 22:22

Leuk setje Yvank! En fijn dat je tevreden was!!!

Nee, niet alles draait om travers, maar met onvoldoende lengtebuiging kom je er niet in het Z1. Degenen die mijn filmpjes hebben gezien weten wel wat ik bedoel haha ;)

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 22:47

Janine1990 schreef:
maar met onvoldoende lengtebuiging kom je er niet in het Z1.;)


Echt wel O:)

Ik mag vrijdag weer. Dan eerst even niets en wat meer springen denk ik.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 22:48

Lithya schreef:
Janine1990 schreef:
maar met onvoldoende lengtebuiging kom je er niet in het Z1.;)


Echt wel O:)

Ik mag vrijdag weer. Dan eerst even niets en wat meer springen denk ik.


Oooooh ja?? :D Dat maakt de stap naar het opgeven voor 25 juni misschien wat makkelijker :P

Zal eerst zaterdag of zondag ofzo even weer in de wei trainen. Maar wil volgende week maandag ook zeeeeker op de avond weer rijden. Vanavond een stelletje betrapt in de wei... :')

Anoniem

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 07:03

Hier in de regio kom je er al niet meer vanaf het L2 als je onvoldoende lb hebt.
Zelf ben ik hier ook echt streng in als jury. Hoort toch bij de basis africhting.

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 08:06

vonneke schreef:
Hier in de regio kom je er al niet meer vanaf het L2 als je onvoldoende lb hebt.
Zelf ben ik hier ook echt streng in als jury. Hoort toch bij de basis africhting.

Jup :+ en zonder oprichting en een veertje niet meer door de M heen :+

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 08:47

Een veertje? :')

pringle11
Berichten: 77
Geregistreerd: 01-04-15

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 09:07

Bij de pony's zijn ze gelukkig niet zo streng, bij ons krijg in de Z2 nog gewoon een winstpunt zonder 'veertje'. Ze letten keer gewoon op het netjes rijden van de onderdelen. Gelukkig kan Otje wel een veertje hebben als hij goed loopt :o Maar wij moeten nog meer oefenen op het nauwkeurig rijden van de oefeningen.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 09:30

droversrun schreef:
Een veertje? :')


In de beweging ;)

Anoniem

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 09:31

Ik zie er gelukkig maar weinig met een veertje...

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 09:32

Lithya schreef:
Janine1990 schreef:
maar met onvoldoende lengtebuiging kom je er niet in het Z1.;)


Echt wel O:)

Ik mag vrijdag weer. Dan eerst even niets en wat meer springen denk ik.


maar dat wil je toch niet :')

Tenminste mijn doel is een los en soepel en vrolijk paard, oefeningetjes lukken dan wel :j
kijk je hoeft echt niet alles 100% te beheersen, maar een goede basis hoort er wel bij.
Anders rij je toch niet lekker een proef door, dan is het overleven :+

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 09:34

Hier in de omgeving zie ik regelmatig paarden met een veertje ( ook met zweefdraf) die dik bovenaan eindigen :j De LL is ook niet heilig hier bij elke jury.

maar er zijn gelukkig ook nog genoeg jury's die het zien en punten voor wat het is :)

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 09:36

Splinter schreef:
maar dat wil je toch niet :')

Tenminste mijn doel is een los en soepel en vrolijk paard, oefeningetjes lukken dan wel :j
kijk je hoeft echt niet alles 100% te beheersen, maar een goede basis hoort er wel bij.
Anders rij je toch niet lekker een proef door, dan is het overleven :+


Ik wil inderdaad geen gevecht, gelukkig begint hij er steeds makkelijker in te worden. De ene kant op blijft hij ook keurig gebogen nu *\o/* zonder strak te worden in het lijf. Dat vind ik een hele prestatie op dit moment :P

Gisteren nog een leuk stuk gelezen over appuyeren, het is dus helemaal geen travers, maar kan bij wijze van oefening wel als travers op de diagonaal gereden worden. Ik kon een aantal dingen al niet echt rijmen :+

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 09:39

kijk dan heb je alvast 1 kant :j lekker doortrainen en andere binnen achterbeen sterker maken,

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 09:42

Splinter schreef:
kijk dan heb je alvast 1 kant :j lekker doortrainen en andere binnen achterbeen sterker maken,


Het probleem is eigenlijk meer dat het buitenachterbeen maar moeilijk onder de massa komt. Schouderbinnenwaarts doet hij voor 7ens.