Bit waar je wel mee mag starten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lorelientje

Berichten: 213
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: meterik

Re: Bit waar je wel mee mag starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:40

ik heb bericht terug van de knhs ik moest maar contact op nemen met het dressuur fora lid van mijn regio voor uit leg en dat ze het dan weer kunnen gaan bespreken of er aan passingen mogelijk zijn,

Beaukie

Berichten: 52
Geregistreerd: 06-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:47

lorelientje schreef:
ik heb bericht terug van de knhs ik moest maar contact op nemen met het dressuur fora lid van mijn regio voor uit leg en dat ze het dan weer kunnen gaan bespreken of er aan passingen mogelijk zijn,


Die heb ik vorige week al gemaild. Helaas nog geen reactie. :(

lorelientje

Berichten: 213
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: meterik

Re: Bit waar je wel mee mag starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:53

ik heb net het zelfde bericht wat in naar de knhs heb gestuurd ook naar het dressuur fora lid gestuurd kijken waar zei mee komt als antwoord

Beaukie

Berichten: 52
Geregistreerd: 06-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:58

lorelientje schreef:
ik heb net het zelfde bericht wat in naar de knhs heb gestuurd ook naar het dressuur fora lid gestuurd kijken waar zei mee komt als antwoord


We zitten in dezelfde regio, dus ik ben benieuwd of je wat hoort. Post je het hier?

lorelientje

Berichten: 213
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: meterik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 21:02

Beaukie schreef:
lorelientje schreef:
ik heb net het zelfde bericht wat in naar de knhs heb gestuurd ook naar het dressuur fora lid gestuurd kijken waar zei mee komt als antwoord


We zitten in dezelfde regio, dus ik ben benieuwd of je wat hoort. Post je het hier?



is alleen even geduld het mail adres klopte niet de mail kwam terug dus nu eerst even contact formulier ingevuld en wachten op het e-mail adres van haar

anoniempje1
Berichten: 350
Geregistreerd: 09-11-10

Re: Bit waar je wel mee mag starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:42

Ook wij gaan maar weer op zoek naar een ander bit.... De ongebroken flexibele trens die de KNHS laat zien, weet iemand welk merk dat is? Waar kan ik die vinden?

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:56

anoniempje1 schreef:
Ook wij gaan maar weer op zoek naar een ander bit.... De ongebroken flexibele trens die de KNHS laat zien, weet iemand welk merk dat is? Waar kan ik die vinden?

Die is van Bombers equestrian. Succes!

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Bit waar je wel mee mag starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:01

Trust heeft ook zo een flexibele trens

_Charlot
Berichten: 1266
Geregistreerd: 19-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:16

Joki schreef:
Trust heeft ook zo een flexibele trens


Deze heb ik idd ook! Fijn bit

anoniempje1
Berichten: 350
Geregistreerd: 09-11-10

Re: Bit waar je wel mee mag starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:35

Oke bedankt! Ik ga voorlopig nog maar starten op mn trust bit met tongboog tot 1 april.... Was blij dat we het bittendrama achter de rug hebben. Hopen dat Trust het voor elkaar krijgt om het toch toe te staan bij de KNHS!

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:45

Niet het hele topic doorgelezen dus misschien al voorbij gekomen:
Mag de Trust jointed locked nog? Gebroken, maar niet 'doorklapbaar' en licht anatomisch gevormd.

fliam

Berichten: 2329
Geregistreerd: 23-07-04

Re: Bit waar je wel mee mag starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 17:46

Ik rijd mijn paard met een scholingsbit. Ik rijd nu al een aantal jaar wedstrijd en ben nooit gecontroleerd. Ben dus sterk geneigd om lekker door te rijden zo.

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Bit waar je wel mee mag starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 19:33

https://www.knhs.nl/media/11237/toegest ... enting.pdf
Kijk hier ff FCSA
Heb je voorbeeld van je bit

Inmiddels 3 bitten gescoord om te testen
Ik had ongebroken watertrens maar vond hem niet stil In zin mond liggen nu de bustrens versie mogen lenen
Myler level 2 bustrens heb liever de watertrens versie om te testen

En maar die mag volgens mij niet een ns bit wie weet of deze mag

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:08


kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Bit waar je wel mee mag starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:35

Mag alleen niet aan de bakstukken bevestigd worden

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Bit waar je wel mee mag starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 14:27

goedemiddag
ik heb een mail gehad van de knhs misschien kunnen jullie er ook nog wat mee
heb natuurlijk over een NS bit gemailt
hierbij het antwoord
De fora hebben het besluit genomen om de FEI te volgen voor wat betreft het toestaan/ toevoegen van bepaalde bitten. Dit is in overleg met het dressuur-, spring- en eventingforum geweest om zoveel mogelijk uniformiteit te krijgen. Gezamenlijk met die fora is de nieuwe bittenlijst en hoofdstellenlijst tot stand gekomen. Wanneer een bit of hoofdstel niet is toegestaan bij de FEI dan wordt deze ook niet toegestaan bij de KNHS. De uitzondering die daarop wel is gemaakt zijn de hoofdstellen die zijn toegestaan bij het bitloos rijden. Immers het bitloos rijden is niet mogelijk bij de FEI. De FEI heeft in juli nog een groot aantal bitten en hoofdstellen toegevoegd (deze zijn nog niet opgenomen in het dressuurreglement van de FEI maar wel te vinden als toevoeging op de website van de FEI) hier onder technical information; http://inside.fei.org/fei/disc/dressage/useful-docs , deze bitten hebben wij ook toegevoegd vanaf 1 april. Dit zijn de foto’s opgenomen in de lijst.

De FEI heeft een procedure om bitten goed te keuren. Er is besloten dat de KNHS zelf geen bitten goedkeurt of toevoegt maar dat de procedure bij de FEI gevolgd kan worden. Wanneer de FEI bitten of hoofdstellen goedkeurt zal de KNHS dit overnemen.

Kijk hier voor de procedure van de FEI; http://inside.fei.org/fei/disc/dressage/useful-docs
Je kunt het vinden onder Technical information.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 14:38

kiddokids schreef:
goedemiddag
ik heb een mail gehad van de knhs misschien kunnen jullie er ook nog wat mee
heb natuurlijk over een NS bit gemailt
hierbij het antwoord
De fora hebben het besluit genomen om de FEI te volgen voor wat betreft het toestaan/ toevoegen van bepaalde bitten. Dit is in overleg met het dressuur-, spring- en eventingforum geweest om zoveel mogelijk uniformiteit te krijgen. Gezamenlijk met die fora is de nieuwe bittenlijst en hoofdstellenlijst tot stand gekomen. Wanneer een bit of hoofdstel niet is toegestaan bij de FEI dan wordt deze ook niet toegestaan bij de KNHS. De uitzondering die daarop wel is gemaakt zijn de hoofdstellen die zijn toegestaan bij het bitloos rijden. Immers het bitloos rijden is niet mogelijk bij de FEI. De FEI heeft in juli nog een groot aantal bitten en hoofdstellen toegevoegd (deze zijn nog niet opgenomen in het dressuurreglement van de FEI maar wel te vinden als toevoeging op de website van de FEI) hier onder technical information; http://inside.fei.org/fei/disc/dressage/useful-docs , deze bitten hebben wij ook toegevoegd vanaf 1 april. Dit zijn de foto’s opgenomen in de lijst.

De FEI heeft een procedure om bitten goed te keuren. Er is besloten dat de KNHS zelf geen bitten goedkeurt of toevoegt maar dat de procedure bij de FEI gevolgd kan worden. Wanneer de FEI bitten of hoofdstellen goedkeurt zal de KNHS dit overnemen.

Kijk hier voor de procedure van de FEI; http://inside.fei.org/fei/disc/dressage/useful-docs
Je kunt het vinden onder Technical information.

Wauw, dus alle NS-bitten ook niet meer? Ik vrees dan dat dit wel invloed heeft op de omzet, Neue Schule wordt voornamelijk verkocht door bitfitters....... Hopelijk zijn die op de hoogte.

Ik hoop voor Neue Schule en Trust dat e.e.a. nog aangepast gaat worden, anders moeten ze denk wel heel snel met wat anders komen om niet teveel omzet te missen.

Duidelijker wordt het er niet op haha, en ik dacht juist dat ze zoveel mogelijk regels wilden gaan afschaffen omdat ruitersport op twee staat in de lijst met "sporten met de meeste regels".

Thanks voor je update Maris!

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Bit waar je wel mee mag starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 15:10

Andere bitten van NS en Trust mogen nog wel, maar de specifieke exemplaren niet meer.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 16:37

c_alsemgeest schreef:
Andere bitten van NS en Trust mogen nog wel, maar de specifieke exemplaren niet meer.

Ja, bij Trust voornamelijk alle "speciale" modellen die ze juist daarom verkopen/ verkochten.

De NS Verbindend mag iig niet meer vanaf April....

oliverbritt
Berichten: 99
Geregistreerd: 18-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 16:47

anoniempje1 schreef:
Ook wij gaan maar weer op zoek naar een ander bit.... De ongebroken flexibele trens die de KNHS laat zien, weet iemand welk merk dat is? Waar kan ik die vinden?


je hebt ze van verschillende merken oa trust, ik rij met een beris bit, paard reageert alleen op dit bit goed. trust is nog weer wat duurder vandaar mijn keuze op het beris bit

oliverbritt
Berichten: 99
Geregistreerd: 18-02-09

Re: Bit waar je wel mee mag starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 16:51


plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Bit waar je wel mee mag starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:45

mag een sprenger duo kunstof van 16 mm, ongebroken wel??

ik blijf de bit overzicht raar vinden. vooral veel dubbel en onduidelijkheid... ga knhs maar nog eens mailen

Lynn_Nikita

Berichten: 25460
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Bit waar je wel mee mag starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:57

wat ik begrijp mag het tenzij jouw bit een tongboog heeft

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:06

Lynn_Nikita schreef:
wat ik begrijp mag het tenzij jouw bit een tongboog heeft


nee je ziet iets uitkeping. maar dat is echt minimaal, en bovenstuk is recht. het heeft in mijn ogen geen boog. het is in t midden iets smaller

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Bit waar je wel mee mag starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:31

Hmz, Neue Schule Verbindend dus niet meer. Mooi is dat, heb ik straks weer een duur bit in de kast hangen voor jan Piep. Iemand een idee waar ik dat door kan vervangen? Mijn paard is nogal kieskeurig met een smal bekkie en dikke tong, waardoor ik nu een 12 mm bitje heb met plat tussenstuk, bol pastte alweer niet...