Wedstrijddoelen 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yamsi0124

Berichten: 478
Geregistreerd: 23-10-14

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 20:25

Ik heb hier een flinke tijd geleden op gereageerd dat ik in 2017 (heel ambitieus) wou starten, terwijl ik niet eens op mijn paard durfde galoperen. Nou is dat al wel opgelost!
We zijn er achter gekomen dat het bit haar ontzettend in de weg zat, dus zijn we overgestapt op bitloos, omdat ik na 3 bitten geprobeerd te hebben en een dierenarts heb laten komen aardig blut en hopeloos was. dus toen het hele ding maar verwijderd :Y)
Hier zijn wij dus nu! (met bit nog)
Afbeelding

Skogan

Berichten: 787
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:20

yamsi0124 schreef:
Hier zijn wij dus nu! (met bit nog)
[ [url=m/74Q9Ux.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat leuk, dat je merrie is zo veranderd, is mooi en glans helemaal. Ik heb foto's van Kiwi gezien van vorig jaar en lijkt wel moeilijk paard om mooi te houden.
Ze is echt mooi geworden, ga zo door :)

Ingvild
Berichten: 722
Geregistreerd: 07-04-03

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:58

Mijn doel voor 2017 was om L2 met winst te zijn. In januari begonnen in het L1 en inmiddels op 6 winstpunten. Als we zo doorgaan moet dat makkelijk lukken.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 23:01

En ik ben vandaag voor de LRV met glans geslaagd voor de opleiding jurylid tem L2 :D

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 23:10

Varekaj schreef:
En ik ben vandaag voor de LRV met glans geslaagd voor de opleiding jurylid tem L2 :D

Gefeliciteerd!

Ingvild
Berichten: 722
Geregistreerd: 07-04-03

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 23:11

Varekaj, gefeliciteerd!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 23:13

Onze docent is Nederlander en aangezien de LRV dezelfde proeven rijdt als de KNHS heeft hij onze testen ook volgens de criteria van de KNHS verbeterd. Ben er best trots op :D

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 07:45

Mallootje schreef:
Ik doe dit jaar ook mee!

Vorige zomer heb ik een 7-jarige gekocht die alleen recreatief gereden was en geen wedstrijdervaring had. Die heb ik 3x in de L1 gereden in 2016.
Met mijn 4-jarige (die nu dus 5 wordt) ben ik in november de eerste keer L1 gestart, had ervoor 3 oefenwedstrijdjes gelopen.

Met beide is het doel voor 2017 dus de L2 halen!


Doel (deels) gehaald! Mijn 5-jarige is verkocht dus daar ga ik het L2 'niet mee halen, maar met de andere maak ik zondag m'n debuut!
Bijgesteld doel: winstpunten halen in de L2 ;)

yamsi0124

Berichten: 478
Geregistreerd: 23-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 07:48

Skogan schreef:
yamsi0124 schreef:
Hier zijn wij dus nu! (met bit nog)
[ [url=m/74Q9Ux.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat leuk, dat je merrie is zo veranderd, is mooi en glans helemaal. Ik heb foto's van Kiwi gezien van vorig jaar en lijkt wel moeilijk paard om mooi te houden.
Ze is echt mooi geworden, ga zo door :)


Dankjewel! in de wintervacht was ze ontzettend vies, maar nu ze de zomervacht heeft is ze weer heel mooi! het is vooral een kwestie van de voetjes schoonhouden, want mevrouw loopt buiten erg graag in de modder :Y)

Padoertje
Berichten: 1518
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 23:03

Ik was vanmiddag ook weer met het boefje op pad. Hij moest dringend plassen en was totaal niet aan het been. Als ik dan doorkwam, ging meneer in de staak of gaf een bok. Resultaat ondanks veel 3en en 4en en zelfs ergens een 2. Toch nog 185 punten - 6 strafpunten (iets met een banaan in mijn oor en ergens nog een keer een extra volte omdat ik de volgende oefening niet ging redden doordat hij zich eruit drukte in de middengalop. Tweede proef was iets minder stout, maar ook hier wat onvoldoendes omdat paardlies wat bijzonder verrichtingen liet zien :P Toch nog 188,5

Weer veel gezien en geleerd en op naar volgende week. Hopelijk lukt het me dan iets beter om het gevoel van het losrijden ook in de proeven te hebben.

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:01

Ik heb mijn doelen wat aangepast. Ik ben nu F10+2, VA2+0 en B+5
FNRS dressuur zijn er dit jaar nog 5 wedstrijden, in die 5 wedstrijden wil ik sowieso nog de 3e keer de F10 halen en minimaal 1x de F11, dus eind dit jaar wil ik F11+1 zijn
Vaardigheid is nog 3x en wil ik minimaal 1x gehaald hebben, dus ik wil eind dit jaar op VA2+1 staan.
In de B sta ik nu B+5 die punten heb ik paar jaar geleden gehaald. heel lang niet meer op dat paard gereden, pas sinds vorige week weer en vanaf volgende maand ga ik weer verder met KNHS starten met hem. Ik start dit jaar 9 wedstrijden, 18 proeven dus. Aangezien het een ouder manegepaard is (26), is het best lastig om er nog ver mee te komen. In zijn jongere jaren heeft hij Z gelopen maar hij is door alle kindertjes behoorlijk stug geworden wat er echt niet meer uit te rijden is als ik alleen maar dinsdag en zondag op hem rijd. Als ik 10 punten heb in de B ga ik wel L1 proberen (flexibel starten) gaat het niet, nog even terug naar de B.. Na mijn laatste wedstrijd van 2017 wil ik minimaal L1+2 zijn.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 19:10

Alpha89 schreef:
Alpha89 schreef:
Leuk topic :)

ik ben afgelopen september gestart met mijn paard in de B met succes. 3 winstpunten in 2 wedstrijden dus ik ben heel blij! (en dat te bedenken dat ze eigenlijk angstig is van andere paarden in de bak, maar dat is gelukkig al veel minder dan het was). Ze was voorbeeldig op wedstrijd!! Ik wil graag dit jaar de B afronden, de L1 starten en thuis voorbereiden op de L2. We doen mee voor de positieve ervaringen, nieuwe indrukken en de lol. Prijzen zijn leuk maar die zijn voor ons bijzaak :)

verder gaan we lekker door zoals we altijd al doen; lekker afwisselen in trainen, maar vooral plezier hebben


een update!

inmiddels hebben we de 4e wedstrijd achter de rug en zitten we op 9 winstpunten in de B. Ik ga deze zomer de B afronden en een start met de L1 maken. Ik ben super blij met de vorderingen. Ze is TOP braaf op vreemde terreinen en ook met het losrijden tussen andere paarden. Ik kan niets anders dan glimlachend de proefjes rijden! Ook liet mijn merrie zich super op de trailer laden gisteren.
We hebben een L1 oefenwedstrijd meegepakt en meteen 1e plaats en winst. Trots baasje hier! :D


Inmiddels eindstand B+11! Wij gaan binnenkort de L1 starten. Zo trots! Trailerladen gaat ook geweldig (in 1x zonder aarzel) dus ik kan wel zeggen dat mijn doel al behaald is!!

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 21:17

Weer trots op de knappe paarden vandaag!
- Eerste in de showmanship L2 met Mea
- Eerste in de in hand trail L2 met Grace
- Derde in de in hand trail L2 met Mea
- Derde in de pleasure L2 met Mea
Weer een leuk dagje! ^-^

Afbeelding


Wedstrijddoelen voor dit seizoen zijn nu al behaald! Het officiele bericht moet nog komen maar er zijn voor het NK geen wedstrijden meer, en ik sta eerste bij 4 titels.

Dus als het goed is heb ik dit jaar 4 Nederlandse High Pointed Titels :D

Padoertje
Berichten: 1518
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 22:19

Gefeliciteerd Wieneke en Alpha! Altijd lekker als er doelen gehaald worden *\o/*

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 07:40

Zit even in een wedstrijd-dipje -O-
Paardlief is thuis op training lekker goed aan het been, maar op wedstrijd (of vanaf het 'eng' wordt) plakt ze gigantisch aan mijn been. Draag een spoortje maar ze sluit er zich vanaf...
Zitten nu op B+8 maar het wil maar niet werken. We gaan precies bergaf ipv bergop...

yamsi0124

Berichten: 478
Geregistreerd: 23-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 07:47

HiFive5 schreef:
Zit even in een wedstrijd-dipje -O-
Paardlief is thuis op training lekker goed aan het been, maar op wedstrijd (of vanaf het 'eng' wordt) plakt ze gigantisch aan mijn been. Draag een spoortje maar ze sluit er zich vanaf...
Zitten nu op B+8 maar het wil maar niet werken. We gaan precies bergaf ipv bergop...


Als het de stress is van een ander terrein, allemaal nieuwe paarden, jij die in de zenuwen zit voor je proef... Snap ik de reactie van jouw paard wel. Misschien kun je met alles oefenen. Ga eens op buitenrit met allemaal paarden die je paard niet kent, of toch nog een paar vriendjes er tussen. Vraag aan iemand in de buurt of je hun bak eens mag gebruiken, zodat je andere terreinen toch nog even kan oefenen.
En jij moet maar een grote thermos gevuld met kalmerende thee mee :+ (jk)

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 08:03

Bedankt voor je reactive yamsi0124!
Ik moet eerlijk zeggen, ik heb geen stress voor een dressuur wedstrijd. Springen wel, maar dan ook enkel op wedstrijd, niet op training.
Ik zie die wedstrijden gewoon als training. We trainen vaak in een andere bak, ze heeft op wedstrijd ook een geluidsdicht mutsje op.
Maar mijn benen voelen bij haar net als stompjes dan. Nochtans gaat het inrijden dan vaak wel weer goed. Vanaf we in de ring komen, is ze precies alles vergeten. Ze is dan ook opeens 'weg' van de andere paarden, ik zal misschien toch een vleugje stress hebben?
Aah ik weet het niet, ik probeer het te snappen maar waarom reageert die amper op mijn benen dan? Die voelt ook altijd zo 'slapjes' aan op wedstrijd. Ze krijgt altijd een emmer slobber na de wedstrijd, misschien geef ik die best ervoor?
Ze is ook nog jong (5j).

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 08:31

Dankje Padoertje!

Wat jij schrijft, HiFive5, herken ik wel een beetje in mijn merrie. Ze is zoooo braaf op wedstrijd, eigenlijk een beetje té braaf. Ik wil haar graag dan 'wakker' schudden maar reageert dan niet echt. Desondanks halen we goede punten, want ze loopt ook absoluut netjes, maar voor mijn gevoel knalt ze nog niet zo lekker als thuis. Zelf heb ik totaal geen stress, want we gaan gewoon lekker voor de lol en ervaring :o . Maar ze sluit zich idd wat af (ze is wat angstig tussen andere paarden en gaat gelukkig niet als een malle het terrein over, maar keert juist in zichzelf). Lastig om hier doorheen te prikken, maar ik denk dat het kwestie is van veel kilometers maken!

edit; Aangezien mijn doel behaald is, hierbij een nieuw doel voor de 2e helft van 2017;
- starten in de L1. Meer gas geven, lekker knallen. Zou leuk zijn om voor het einde van het jaar minimaal op de helft te zijn qua wp.
- L2 thuis trainen en oefenwedstrijd L2 meenemen.

lijkt mij best haalbaar! :D

succes iedereen!

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 10:08

Ik stuur je even een pb Alpha89! Want je omschrijft mijn merrie, ik had het zelf niet zo goed kunnen verwoorden.
Zo gaat mijn doel om in de M te geraken, nooit verwezelijkt worden -O-
We halen deftige punten, dat wel. Maar het gevoel is er nooit naar.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 10:16

Gefeliciteerd xxwienekexx!
Fijn om te lezen dat het zo goed gaat Alpha89, trailerladen is helemaal top als dat zonder gedoe gaat. Geeft zo veel stress vind ik altijd!
Overigens heb ik het zelfde idee altijd, thuis knalt hij en op wedstrijd is het netjes en braaf, maar nooit zoals thuis. Nu scheelt het dat ik thuis met een zweepje rijd, maar die in de proef moet wegleggen natuurlijk, maar dan nog. Er zit altijd een verschil tussen.
Bijna loopt ie het lekkerst als hij wel ergens een beetje spanning op maakt, maar dan weer niet zo veel dat ie gaat lopen klieren (ergens niet langs willen, overspringen in de contra op spanning etc). Ik weet ook niet zo goed hoe je dit kunt veranderen, ik heb zelf op wedstrijd weinig tot geen last van spanning, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Hier afgelopen weekend weer gestart, en nu liep hij behalve ietwat traag wel heul fijn! Hij bleef echt voor me werken, vuur uit z'n sloffen! Wat resulteerde in weer 2 puntjes in het M2.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 10:52

HiFive5 schreef:
Ik stuur je even een pb Alpha89! Want je omschrijft mijn merrie, ik had het zelf niet zo goed kunnen verwoorden.
Zo gaat mijn doel om in de M te geraken, nooit verwezelijkt worden -O-
We halen deftige punten, dat wel. Maar het gevoel is er nooit naar.



Positief blijven! M is vast en zeker haalbaar! Daar ga ik ook voor! Lekker kilometers maken, je bent pas net onderweg in de B. :D Heb je ook les? Misschien dat je instructeur mee kan naar wedstrijd om aanwijzingen te geven?
Ik heb ook pas 5 wedstrijden gereden dus het is eigenlijk nog zo bewerkbaar en nieuw voor het paard. Zoveel indrukken, maar blijven lachen en niet opgeven! Je hebt ook van die paarden die het terrein rond crossen en bokken, van alles schrikken := dus dat voorwaartse komt vanzelf wel goed! +:)+

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 11:05

Ja heb het al besproken met mijn instuructrice en ze de filmpjes opgestuurd.
Het lastgigste is vooral dat ze thuis netjes haar rondjes loopt :')
Ik begin toch wel te denken of ze het zo leuk vindt, wedstrijden rijden... of ik er niet beter mee zou stoppen...

Tomorrow

Berichten: 956
Geregistreerd: 12-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:19

Tomorrow schreef:
Mijn wedstrijddoel van 2017 is aan het eind van het jaar M2 kunnen starten.
Zijn nu L2+7. Volgend weekend staat de eerste op de planning.

Even een update :))
Tijdens de kringkampioenschappen in januari dikke punten gescoord en dus mijn laatste punten gehaald voor het M!
Debuut gemaakt in mei, die ging helaas niet zo goed.
Daarna Outdoor Beukers gestart einde mei, instructrice mee, eerste proef ging ook niet goed, tweede proef 197 en een 4e prijs! Kleine aanpassingen maken grote verschillen!
Dit weekend weer op pad geweest, ging niet denderd door wat fouten maar weer 2 wp erbij.
Dus teller staat ondertussen op M1+4 :D

Terrydr

Berichten: 81
Geregistreerd: 09-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:52

Tomorrow schreef:
Tomorrow schreef:
Mijn wedstrijddoel van 2017 is aan het eind van het jaar M2 kunnen starten.
Zijn nu L2+7. Volgend weekend staat de eerste op de planning.

Even een update :))
Tijdens de kringkampioenschappen in januari dikke punten gescoord en dus mijn laatste punten gehaald voor het M!
Debuut gemaakt in mei, die ging helaas niet zo goed.
Daarna Outdoor Beukers gestart einde mei, instructrice mee, eerste proef ging ook niet goed, tweede proef 197 en een 4e prijs! Kleine aanpassingen maken grote verschillen!
Dit weekend weer op pad geweest, ging niet denderd door wat fouten maar weer 2 wp erbij.
Dus teller staat ondertussen op M1+4 :D


Toch iets om trots op te zijn!

Ldekker

Berichten: 11
Geregistreerd: 19-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 18:19

2 winstputen in de b dressuur en 4 in b springen mijn doel is toch wel eind dit jaar een puntje in de L springen. Ook zou het leuk zijn als de dressuur een stuk voor uit is gegaan!