Wedstrijd rijden met gekleurd dekje ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 20:23


Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 20:28

Morpheus81 schreef:
Ik ben zelf jurylid en vind het echt belachelijk als de kleur van je outfit (lees: de persoonlijke smaak van de betreffende jury) meegewogen zou worden in de beoordeling. Op het moment worden er alleen nog punten voor de verzorging toegekend in de klasse B, dus gelukkig kan het je niet al te lang meer achtervolgen. Maar het gaat er om of de combinatie er verzorgd uitziet en oa het harnachement voldoet tov de reglementen. Ik weet inderdaad dat het gebeurt, maar als jurylid kun je jezelf dan toch feitelijk niet meer serieus nemen.

Voor wat betreft het roze; nee, het is ook niet mijn smaak, maar verzorgd is het zeker wel! Complimenten voor het tot in detail uitwerken van je stijl. En gelukkig hebben we allemaal een andere smaak en ondanks dat ik het klassieke zwart/wit persoonlijk ook wel wat vond hebben, vind ik het een absolute vooruitgang dat men nu veel vrijer is om zelf iets te kiezen en daar creatief in te zijn. Voor velen van ons is het paardrijden inderdaad sec hobby. En wordt het er alleen maar nog plezieriger op, wanneer je het op deze manier kunt uiten en ermee bezig kunt zijn.

Kortom, lang leve de verschillen en kies wat je mooi vindt. De beste tip die ik daarnaast kan geven is; besteed minstens zoveel aandacht aan de uitvoering van de proef zelf.


Mijn complimenten aan je neutraliteit, daar mogen sommige collega's van je nog een voorbeeld aan nemen _/-\o_

CxB
Berichten: 906
Geregistreerd: 24-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 20:44

Ik start mijn pony,zwart, bij de dressuur gewoon met een wit dekje en met springen afgelopen keer met n wit/creme kleurig scapa dekje met donkerblauwe accenten. Paard, donkere schimmel, wat ik op het moment start rijd ik met springen met n donkerbauw dekje. Heb zelf een donkerblauw jasje en cap.

Morpheus81 schreef:
Ik ben zelf jurylid en vind het echt belachelijk als de kleur van je outfit (lees: de persoonlijke smaak van de betreffende jury) meegewogen zou worden in de beoordeling. Op het moment worden er alleen nog punten voor de verzorging toegekend in de klasse B, dus gelukkig kan het je niet al te lang meer achtervolgen. Maar het gaat er om of de combinatie er verzorgd uitziet en oa het harnachement voldoet tov de reglementen. Ik weet inderdaad dat het gebeurt, maar als jurylid kun je jezelf dan toch feitelijk niet meer serieus nemen.

Voor wat betreft het roze; nee, het is ook niet mijn smaak, maar verzorgd is het zeker wel! Complimenten voor het tot in detail uitwerken van je stijl. En gelukkig hebben we allemaal een andere smaak en ondanks dat ik het klassieke zwart/wit persoonlijk ook wel wat vond hebben, vind ik het een absolute vooruitgang dat men nu veel vrijer is om zelf iets te kiezen en daar creatief in te zijn. Voor velen van ons is het paardrijden inderdaad sec hobby. En wordt het er alleen maar nog plezieriger op, wanneer je het op deze manier kunt uiten en ermee bezig kunt zijn.

Kortom, lang leve de verschillen en kies wat je mooi vindt. De beste tip die ik daarnaast kan geven is; besteed minstens zoveel aandacht aan de uitvoering van de proef zelf.


Hier word ik heel gelukkig van op de een of andere manier haha :D

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Wedstrijd rijden met gekleurd dekje ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 21:04

Afbeelding
Afbeelding


Zwart wit in een modern jasje :+

Binnenkort nog met lak accenten op laarzen, kep en hoofdstel

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Wedstrijd rijden met gekleurd dekje ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 21:05

Ik vind witte dekjes juist vaak niet mooi, met name op lichter gekleurde paarden.
Donkerdere kleuren vind ik wel heel chique, felle kleuren vind ik met de dressuur niet echt mooi.

Zelf wil ik western gaan starten, denk dat het paars word maar met western kom je overal mee weg geloof ik :+

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 14:57

Paars schijnt een "vloek" op te rusten in de Western!

Als ik ga starten wordt het bruin met aqua, of bruin met oranje! (Ook western trouwens ;) ).

Sanne96

Berichten: 1250
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Ouddorp

Re: Wedstrijd rijden met gekleurd dekje ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 15:28

Mijn schimmel start ik ook wel eens met een wit dekje (wel met biesje). Maar ook met een blauw dekje. Een wit dekje is mooi, maar dan moet het paard ook wel echt schoon zijn. Gekleurde dekjes vind ik persoonlijk een stuk mooier op lichte paarden (met wedstrijd dan)
Deze sets heb ik,niet echt duidelijk:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wedstrijd rijden met gekleurd dekje ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 18:32

wennie17, misschien ligt het aan de foto maar ik vind dat roze setje van Sanne toch net iets minder schreeuwerig. Je moet zelf weten waarmee je rijdt, maar volgens mij is een forum bedoeld om (o.a.) je mening over iets te geven ;) Heeft niks met hobbymatig rijden te maken.

wennie19

Berichten: 1250
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 19:41

Antje_vip klopt maar wat er gezegt (grijze cap, wit onderlegd) werd klopt niet dus als iemand zijn mening geeft moet het wel kloppen. En daarbij is het ook een mening als iemand het gewaagd vindt waar dan kritiek op gegeven wordt dus dan moet ze ook andere hun mening respecteren ipv af te kraken

moniquebosch

Berichten: 826
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: bleiswijk

Re: Wedstrijd rijden met gekleurd dekje ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:03

wennie 19 welk merk cap heb jij

wennie19

Berichten: 1250
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: zwaag

Re: Wedstrijd rijden met gekleurd dekje ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:14

BR

moniquebosch

Berichten: 826
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: bleiswijk

Re: Wedstrijd rijden met gekleurd dekje ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 22:44

en hoe heet die cap?

wennie19

Berichten: 1250
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: zwaag

Re: Wedstrijd rijden met gekleurd dekje ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 22:47

Het is een BR viper bright pink

Jodi93

Berichten: 1631
Geregistreerd: 10-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:09

Ik startte mijn fjord (onderling) met bruin tuig en een crème kleurig dekje. Mijn huidige merrie (kwpn , bruin) weet ik nog niet :=


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

susanne_m

Berichten: 961
Geregistreerd: 20-06-07

Re: Wedstrijd rijden met gekleurd dekje ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 23:10

Afbeelding
de cross outfit


Afbeelding
dressuur outfit. op het jasje zitten roze accenten, de frontriem is roze met grijs, en mijn plastrons is ook met grijze en roze accenten.
eerder had ik een grijze jasje, maar niet terug gekregen na het te hebben uitgeleend..

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 23:21

Had op mijn beige fjord altijd dekje met randen (Zwart en gouden koord) omdat ik gewoon wit niet mooi vond staan en voor de fun onofficieel keer in het roze gestart met mijn junkie (was grapje, maar ik ben er gek genoeg voor).
Afbeelding

Voor mijn zwarte heb ik barok dekje met gouden biezen (wat bij het springen dan weer wat typisch is, maar wij springen eigenlijk niet, dit was rondje BB)
Afbeelding

Murphylover

Berichten: 294
Geregistreerd: 14-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 23:26

Ik starttemet meerdere zwarte glitter dekjes , omdat mijn paard (zwart) bont is.

joyceberends

Berichten: 367
Geregistreerd: 03-03-13
Woonplaats: Eefde

Re: Wedstrijd rijden met gekleurd dekje ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:25

Ik rij een haflinger en start volgende week mijn eerste wedstrijd. Ik heb donkerblauwe dressuur laarzen dus hierbij een donkerblauwe cap en wedstrijd jasje. Ik heb gekozen om toch voor wit te gaan met een accent omdat het anders allemaal zo donker word! Ik vind wit in de dressuur toch mooier dan gekleurd moet ik eerlijk zeggen...
Afbeelding

Afbeelding

mariavank

Berichten: 88
Geregistreerd: 15-06-16
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 17:07

Ik rij zelf met wit dekje, maar ik was laatst bij een springconcours, en het viel me op dat ik daar veel mensen met gekleurde dekjes zag

mariavank

Berichten: 88
Geregistreerd: 15-06-16
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 17:07

Dus ik denk dat je gewoon met dat dekje kan starten hoor! Succes

xHoefijzer

Berichten: 191
Geregistreerd: 20-11-13

Re: Wedstrijd rijden met gekleurd dekje ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 17:31

Ik vind persoonlijk een wit dekje wel het mooist staan zeker bij donkere paarden ik hou wel van de klassieke look wat dat uit straalt.

Maar kan ook heel goed begrijpen dat je met een schimmel voor wat anders kiest.

PrizTwir
Berichten: 2397
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 18:18

Ik zou nog even foto's plaatsen.

Mijn setje die ik eerst had. Het hoofdstel was met goud.
Afbeelding

Setje waar ik nu mee rijd. Deze vind ik mooier, omdat alles meer bij elkaar past en het chiquer lijkt. (Nog met m'n zwarte cap)
Afbeelding

En soms met een geheel wit dekje. Hier met m'n blauwe cap.
Afbeelding

xHoefijzer

Berichten: 191
Geregistreerd: 20-11-13

Re: Wedstrijd rijden met gekleurd dekje ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 14:41

@PrizTwir ziet er erg mooi uit op foto 2 & 3

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 14:44

mariavank schreef:
Ik rij zelf met wit dekje, maar ik was laatst bij een springconcours, en het viel me op dat ik daar veel mensen met gekleurde dekjes zag

Klopt. Als ik in het wit rijdt op wedstrijd ben ik vaak 1 van de enige :) Maar daar wordt ook veel meer gewerkt met reclame op de dekjes :)

MuffinX
Berichten: 284
Geregistreerd: 19-05-12

Re: Wedstrijd rijden met gekleurd dekje ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 13:10

Ik reed de dressuur ook altijd met een grijs dekje en springen met een cremekleurig dekje. Ik vind wit niet perse mooier. Tegenwoordig zijn er zat mooie dekjes die goed staan zowel met dressuur als springen! Als ik nu in deze regio ga kijken naar de dekjes zie je enorm veel kleuren, van goud tot paars/roze. Als het een mooi geheel is vind ik het altijd netjes staan