Spring-vraagjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janikke
Berichten: 19
Geregistreerd: 28-09-03

Spring-vraagjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 10:43

HeeJ!

Wat is het verschil tussen een klassiek en progressief parcours???

En mag je springen met bandages om?? Mijn pony heeft daar veel meer steun aan, alleen ik het niemand doen, dus twijfel ik of het wel mag....

Groetjes! Knipoog

Janikke
Berichten: 19
Geregistreerd: 28-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 10:56

*SuChT* Zakken vol reacties... :S

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 11:01

Klassiek is voor winstpunten en progressief niet (zijn vaak maar 6 hindernissen)

Waarom zou je met bandages springen?.
Ik spring er zelf niet mee het geeft voor mij niet de nodige bescherming die ik wel wil hebben bij het springen. Een goede peesbeschermer wel.
Paard moet lopen op zijn eigen benen en niet op die van de bandages tijdens een dressuurproef mag je ook geen bandages om hebben. Als ik ermee rij rij ik ermee voor de sier en niet om de steun.
Je mag er dus wel mee rijden als mensen het doen zie je vaak dat ze ze achter gebruiken en niet voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 11:10

Janikke schreef:
*SuChT* Zakken vol reacties... :S

SuChT, er is ook een zoekfunctie
SuChT, ook een sticky [WD] Wedstrijdinformatie en -reglementen
SuChT, daar staan de regelementen en ook uitleg over wat progesief enz is
SuChT, binnen een kwartier al een hoop reacties verwachten is ook wel veel gevraagd

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 12:46

eens met kawa en Prisca.

Bandages mogen, ik zou zelf met peesbeschermers rijden.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 13:27

je pony moet niet steunen op bandages, maar de beschermers moeten alleen bescherming geven, daarvoor zijn peesbeschermers veel beter na mijn idee(ze zijn niets voor niets uitgevonden)
progressief zijn idd wat minder hindernissen, van laag naar hoog gebouwd

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 14:35

Wat voor nut hebben bandages eigenlijk met springen? Het enige wat ze doen is zorgen dat de temperatuur van de pezen hoog oploopt en dat ze niet meer koelen. Lijkt me best schadelijk.

Citaat:
Geplaatst: 21-01-04 09:43
Wat is het verschil tussen een klassiek en progressief parcours???

Geplaatst: 21-01-04 09:56
*SuChT* Zakken vol reacties... :S


Ja, niet netjes dat er binnen 13 minuten nog geen reacties zijn. En dat nog wel 's morgens! Haha!

Sedaru

Berichten: 539
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:32

Ja, niet netjes dat er binnen 13 minuten nog geen reacties zijn. En dat nog wel 's morgens! Haha!

..:: Haha::..

* Progressief zijn vaak 7/8 hindernissen (geen enkele combinatiesprong) elke hindernis is punten waard, bij een fout op die hindernis verlies je de punten. In de barage gaat het om een zo hoog mogelijk puntenaantal, bij gelijk punten gaat het om de snelste tijd. Parcour telt niet voor winstpunten.
Klassiek parcour met meer dan 9 hindernissen en combinatiesprong(en). In de barage gaat het om een foutloze rit in de snelste tijd. Parcour telt voor winstpunten.
* Met bandages springen mag wel. Ik zie er soms een enkeling mee rijden, maar ik rij zelf ook altijd met peesbeschermers.

(Quote'en ging ff mis hehe).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 21:08

Idd, wat sedar zegt klopt, en elke volgende hindernis is meer punten, omdat deze weer hoger is dan de vorige (progressie --> vooruitgang)

Janikke
Berichten: 19
Geregistreerd: 28-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 08:28

Dank u , dank u

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 23:23

het is ook nog een punt, dat j goed moet kunnen bandageren. Maar waarom geen beenbeschermers? sneller, makkelijk, beschermender en het lijkt me ook fijner voor je paard/pony toch?