[HK] B-debuut in 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 17:40

Saaams schreef:
Harvey in welke regio woon je?
Mijn pony word wel eens gereden door mijn top juf. Nu is mijn pony niet stout maar om gewoon net even meer de knopjes te bevestigen. Ze heet Aimee Weise, wellicht woont je op haar route?


Bedankt voor het meedenken! Helaas woon ik in het noorden van het land, dus best ver van haar vandaan.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 17:45

Ghostattack schreef:
Herkenbaar Harvey1! Ik zou bijna zeggen, neem eens les van de instructrice die ik heb. Die weet daar heel goed mee om te gaan en je daar doorheen te helpen. Ik herken mezelf heel erg in jouw verhaal, maar dankzij mijn instructrice heb ik een ander gedachtenpatroon ontwikkeld waardoor ik fijner kan rijden.



Misschien kun je me iets meer vertellen over jouw gevoel vroeger en nu? Mag ook via PB anders, als je wilt :-)

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:06

Mijn paard is er ook zo een die me in de maling neemt en direct gebruik maakt van mijn twijfelingen. Ik word meteen 'afgestraft' als ik even twijfelachtig rij of net niet zeker genoeg doorpak. Ze gaat dan wegspringen, scheef lopen, te hard, over de schouder weglopen, van niks schrikken, kop in de lucht gooien etc. Allemaal kleine dingen die veroorzaakt worden doordat ik niet zeker genoeg ben. Omdat ik weet van vorig jaar wat ze kan (zich laten vallen, gemeen bokken etc) ben ik diep van binnen heel onzeker geworden. Ik durfde er niet meer aan te rijden, bang dat ik haar te veel zou vragen en ze dan zou gaan flippen. Ik pakte haar dus heel voorzichtig en twijfelachtig aan, waar zij dan gebruik van gaat maken. Inmiddels heeft mijn instructrice mij geleerd: Hoofd leeg en RIJDEN! Ja ze kan vervelend zijn, ja ze kan bokken of wegspringen of eens gek doen. Zo lang je niet zeker genoeg rijdt, zal ze dat ook blijven doen. Aanpakken dat beest, ze heeft maar gewoon te luisteren en ze mag niet zeiken.

Door dat een paar keer te doen, ben ik erachter gekomen dat het veel beter gaat als ik die knop omzet. Ook moest ik mijn gedachten verzetten van "Ojee wat als ik val?" naar "Oke dan pleur ik er maar af, jammer dan". Sinds ik dat kan, durf ik veel meer te rijden. Ook nadat ze heeft gebokt ben ik er achter dat ik er heus niet zomaar vanaf val en dat ze me gewoon in de maling neemt. Natuurlijk ben ik nog steeds wel af en toe onzeker, maar door mezelf te overtuigen dat ik dat niet hoef te zijn gaat het al veel beter. Soms moet je even over je eigen grens heen gaan om jezelf te laten zien dat het niet zo eng of spannend is als je zelf denkt. Maar dat moet je echt alleen doen als je zelf denkt: Ja dit kan ik nu wel! Dat heeft bij mij best lang geduurd, ook omdat ik bang was om mijn pony weer te verpesten als ik zelf iets fout zou doen.

Wat bij mij ook heel erg heeft geholpen, is niet altijd zo serieus gaan rijden. Ik heb nog nooit met haar gesprongen, maar dacht laatst gewoon: Laat ik eens wat balkjes neerleggen en een mini-kruisje. Gewoon doen, hoofd leeg en niet bij nadenken. Niks 'Wat als..', nee gewoon proberen. En het blijkt dat ze dat ten eerste hartstikke leuk vindt en ten tweede doet ze het super braaf. Zo ben ik bijvoorbeeld ook aan de galop begonnen. Mijn gedachten moesten echt om van doemdenken naar schijt aan de wereld. Nu klinkt dit allemaal alsof je dat zomaar even doet, maar ik ben inmiddels ruim een jaar verder met mijn pony. Pas sinds enkele weken kunnen we echt lekker rijden, omdat ik steeds zekerder word van mijn zaak. En vergeet ook niet om af en toe even terug te blikken: Wat heb ik al bereikt? Soms vergeet je dat en dan heb je het gevoel alsof niks lukt en alles stilstaat.

Je kan misschien eens een andere instructrice proberen? Misschien heeft die een andere kijk op jouw rijden en werkt dat beter?

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:28

Ghostattack schreef:
Mijn paard is er ook zo een die me in de maling neemt en direct gebruik maakt van mijn twijfelingen. Ik word meteen 'afgestraft' als ik even twijfelachtig rij of net niet zeker genoeg doorpak. Ze gaat dan wegspringen, scheef lopen, te hard, over de schouder weglopen, van niks schrikken, kop in de lucht gooien etc. Allemaal kleine dingen die veroorzaakt worden doordat ik niet zeker genoeg ben. Omdat ik weet van vorig jaar wat ze kan (zich laten vallen, gemeen bokken etc) ben ik diep van binnen heel onzeker geworden. Ik durfde er niet meer aan te rijden, bang dat ik haar te veel zou vragen en ze dan zou gaan flippen. Ik pakte haar dus heel voorzichtig en twijfelachtig aan, waar zij dan gebruik van gaat maken. Inmiddels heeft mijn instructrice mij geleerd: Hoofd leeg en RIJDEN! Ja ze kan vervelend zijn, ja ze kan bokken of wegspringen of eens gek doen. Zo lang je niet zeker genoeg rijdt, zal ze dat ook blijven doen. Aanpakken dat beest, ze heeft maar gewoon te luisteren en ze mag niet zeiken.

Door dat een paar keer te doen, ben ik erachter gekomen dat het veel beter gaat als ik die knop omzet. Ook moest ik mijn gedachten verzetten van "Ojee wat als ik val?" naar "Oke dan pleur ik er maar af, jammer dan". Sinds ik dat kan, durf ik veel meer te rijden. Ook nadat ze heeft gebokt ben ik er achter dat ik er heus niet zomaar vanaf val en dat ze me gewoon in de maling neemt. Natuurlijk ben ik nog steeds wel af en toe onzeker, maar door mezelf te overtuigen dat ik dat niet hoef te zijn gaat het al veel beter. Soms moet je even over je eigen grens heen gaan om jezelf te laten zien dat het niet zo eng of spannend is als je zelf denkt. Maar dat moet je echt alleen doen als je zelf denkt: Ja dit kan ik nu wel! Dat heeft bij mij best lang geduurd, ook omdat ik bang was om mijn pony weer te verpesten als ik zelf iets fout zou doen.

Wat bij mij ook heel erg heeft geholpen, is niet altijd zo serieus gaan rijden. Ik heb nog nooit met haar gesprongen, maar dacht laatst gewoon: Laat ik eens wat balkjes neerleggen en een mini-kruisje. Gewoon doen, hoofd leeg en niet bij nadenken. Niks 'Wat als..', nee gewoon proberen. En het blijkt dat ze dat ten eerste hartstikke leuk vindt en ten tweede doet ze het super braaf. Zo ben ik bijvoorbeeld ook aan de galop begonnen. Mijn gedachten moesten echt om van doemdenken naar schijt aan de wereld. Nu klinkt dit allemaal alsof je dat zomaar even doet, maar ik ben inmiddels ruim een jaar verder met mijn pony. Pas sinds enkele weken kunnen we echt lekker rijden, omdat ik steeds zekerder word van mijn zaak. En vergeet ook niet om af en toe even terug te blikken: Wat heb ik al bereikt? Soms vergeet je dat en dan heb je het gevoel alsof niks lukt en alles stilstaat.

Je kan misschien eens een andere instructrice proberen? Misschien heeft die een andere kijk op jouw rijden en werkt dat beter?


Super bedankt voor je verhaal! Dat schijt hebben aan het vallen is wel een hele mooie, dat zou ik iets meer moeten hebben inderdaad. Ik kan dan gewoon zo afwachtend zijn en zet hem dan misschien toch niet voldoende aan het werk zoals ik zou moeten.

Ik les van twee dames, de een rijdt Inter A en de ander is een hoog jurylid en ik kan van beide op een verschillende manier heel veel leren. Mevrouw van de jury is wel wat strenger, de ander wat milder en begrijpt mij meer. Maar lessen is ook prijzig dus wanneer ik me zo voel heb ik liever helemaal geen les, dat heb ik een keer gedaan en toen zat ik er na 15 min jankend op terwijl het beest geen stap verkeerd deed. Ik ben er ook inderdaad van overtuigd dat het door mij komt, als hij mij naait dan word ik daarna ook vaak wakker en rij ik veel assertiever, ook dan kan hij buien hebben waarin hij er vandoor smeert. Heel gemeen! Ik heb voor deze week even de teugels overgedragen aan een ervaren stalgenoot en vriendin, zij mag hem even lekker aanpakken en aan het werk zetten. Lijkt voor velen niet de oplossing maar ik vind het echt fijn wanneer een vriendin het even van je over kan pakken indien nodig. Ik stap er gewoon weer op straks en dan werken we gewoon aan dat outdoor debuut!

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 22:01

Ik laat ook wel eens een stalgenootje op mijn pony rijden! Zij durft heel veel en is absoluut niet bang, dus zij kan haar dan even hard aanpakken. Voor jezelf kan dat een heel rustig gevoel geven :) Het komt vast wel goed uiteindelijk, maar soms gaat het iets moeilijker dan bij anderen. Dat betekent niet dat jij slecht rijdt of dat je paard een vervelende rotknol is, absoluut niet. Als je dit weet te overwinnen, dan heb je een sterkere band met je paard ;) En als altijd alles goed gaat, kun je er ook niks van leren. Daarom zeg ik ook tegen mezelf: Ik heb liever dat een les kapot slecht gaat, zodat ik daar goed van kan leren, dan dat ik een uur lang hoor hoe goed ik het heb gedaan.

Iepoetjuh

Berichten: 1224
Geregistreerd: 14-11-05

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 14:28

PrimaDonna; wat vervelend zeg! Jammer dat je debuut niet door kan gaan, maar liever dat even uitstellen als dat je paard pijn kan hebben/heeft. Hopelijk komt er iets uit, lastig hoor...

Harvey1 en GA, ook ik herken me wel in jullie verhalen, ben ook best onzeker met rijden en dat straalt enorm uit naar mijn paard. Die gaat ipv rennen/schrikken gewoon niet lopen. Of ze loopt wel, maar haar eigen tempo, zit in dr eigen wereld en ik moet dan eerst kwaad worden voor ze op gaat letten en dat voelt zo slecht. Dan denk ik loop nou eens uit jezelf, dat zou zoveel frustratie schelen :+ Maar helaas, dat gaat nooit gebeuren, dus met goede les en steun van mijn moeder lukt het wel steeds beter. Maar ik heb de laatste tijd ook best in een dip gezeten met rijden. Het zou denk ook wel helpen om er iemand anders op te zetten, daar leer je zelf ook weer van en dan zie je hoe je paard is onder iemand anders. Denk dat ik dat ook een keer ga doen, want de galop blijft gewoon super lastig en ik krijg er zelf steeds meer moeite mee. Vooral tijdens de proef, dan komt alle spanning naar boven op dat moment en galopppeert ze echt super langzaam, valt eruit en maakt vierkante voltes. En het is idd een gedachtepatroon dat moet veranderen. En terugkijken naar wat je al hebt bereikt is ook een goede! Dat vergeet je idd snel :)

In het kader van wedstrijd rijden, gister weer geweest. De eerste proef ging voor mijn gevoel beter (op de galop na dan), maar we hadden 173 punten. Nog niet super slecht, maar de tweede proef ging echt vreselijk (ik moest dr 3 tikken geven in de rechtergalop op de volte aan de kant van de jury omdat ze niet meer vooruit ging :+) en toen had ik 185,5. Dus wel weer winst, maar voor mijn gevoel was het gewoon vreselijk. Dus nu heb ik pas 23 april weer gepland en ga even goed oefenen op de galop en verruimen in draf. Verder gaat het allemaal wel netjes (had zelfs een 8 voor halsstrekken op de volte!) Na de 2e proef zei ik echt, waarom deed ik dit ook alweer? Voor de lol :+ Maar naderhand vind ik het toch wel weer leuk en als ik de filmpjes terug zie is het echt nog niet zo slecht haha.

roosjenat

Berichten: 1494
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 16:21

MonteKarlo schreef:
Hierbij zijn been;
Links is de dag nadat het gebeurd was.
Midden is vandaag nadat ik hem net uit de stal had gehaald.
Rechts is na het stappen en koelen.
Netjes toch ?

[ [url=m/b4h1VK.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ziet er netjes uit! Komt vast goed!

roosjenat

Berichten: 1494
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 16:23

Ghostattack schreef:
Ziet er netjes uit MonteKarlo, komt wel goed zo te zien!
Roosjenat, zo dat is schrikken! :(:)

Wij hadden vandaag weer les en vanaf het moment van opstappen gelijk goed aangepakt. Na twee rondjes stappen moest ik al gelijk aandraven, dus we moesten echt heel hard werken. Ze was gelukkig in een hele fijne bui, dus wat dat betreft liep ze heel fijn. Na circa 10 minuten zei mn instructrice: Kom laat die galop eens zien. Toen had ik even zoiets van: oliebol, nu al? Ik zit er net 10 minuten op := Maar ik dacht er kan toch weinig mis gaan. Dus rechtsom gewoon gaan rijden en galophulpen gegeven, het begon met wat protest maar ze sprong vrij snel aan. Uiteindelijk hebben we eigenlijk de hele les gewerkt aan het galopperen. Zelfs linksom gegaloppeerd, in de goede galop! Ze heeft geen enkele keer gebokt, alleen lelijk gekeken en scheef gaan lopen. Daarnaast heb ik super veel tips gehad voor mijn houding en hoe ik nu met haar verder moet werken. Met andere woorden, als we zo doorgaan dan komen die B proeven best wel goed! *\o/*

Super netjes! Wanneer stond je debuut alweer gepland? :D


[ [url=m/2yREfW.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/5ASWQu.png]Afbeelding[/url] ]
Rechtergalop is gefilmd :)



Super netjes! Wanneer stond je debuut alweer gepland? :D

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 16:28

Roosjenat, op 6 en 7 mei! Ik twijfel nog wel om 16 april een BB of B/HC mee te pakken voor de ervaring.

roosjenat

Berichten: 1494
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 16:41

Ghostattack schreef:
Roosjenat, op 6 en 7 mei! Ik twijfel nog wel om 16 april een BB of B/HC mee te pakken voor de ervaring.


Ah oke dat duurt nog even haha. Ik zou 16 april gewoon doen! Komt vast wel goed het ziet er in ieder geval goed uit!

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 17:21

Ghostattack schreef:
Roosjenat, op 6 en 7 mei! Ik twijfel nog wel om 16 april een BB of B/HC mee te pakken voor de ervaring.


Ah nee HC is zonde! Als je dan punten rijd heb je er niets aan :=

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 17:23

Ja klopt, maar 16 april is al vrij snel en aangezien we gisteren pas voor het eerst serieus hebben gegalopeerd durf ik niet direct officieel te starten :+

Larissajulia

Berichten: 1508
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Oudehaske, Friesland

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 18:34

Verliespunten kun je niet rijden in de B he? ;) als ik jou was zou ik gewoon officieel doen, voor hetzelfde gaat het hartstikke goed! En gaat het slecht? Jammer, maar dan heb je in ieder geval een ervaring erbij, maar verliespunten zul je niet krijgen! ;)

roosjenat

Berichten: 1494
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 21:03

Vanmiddag op wodan gereden rondje gesprongen en aan galop gewerkt. Super trots want we hebben voor het eerst een hoek gegaloppeerd. In totaal een hele lange zijde gegaloppeerd dus de BB proef 1 moet al lukken haha. :+

In de meivakantie gaan we nog even met hem oefenen op ander terrein en na examens durf ik dan wel een bb proefje met hem aan ❤

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 21:34

Weer even een update;
Vandaag terug gebeld door de DA en we moeten haar maar gewoon op de regumate zetten. Dit gaat dus niet gebeuren omdat ze hier voor haar operatie ook al op had gestaan en er 0,0 effect was. We zitten nu dus met ons handen in het haar en krijgen het idee dat we niet serieus worden genomen door Utrecht...
Eigenaresse wil haar nu bij een andere kliniek laten onderzoeken. Gaat komende dagen even nadenken en bellen. Waren vandaag beide erg emotioneel en hebben veel gebeld.

Ik lees jullie berichten stilletjes mee maar zal niet echt meer reageren omdat ik echt even in een dip zit en mijn hoofd bij Don heb.

:)

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 21:49

Heftig PrimaDonna! Waar komen jullie vandaan? Als je niet zo ver weg woont, dan zou ik haar naar de Lingehoeve brengen. Als regumate niet werkt, dan lijkt het me dat het geen hormonaal probleem is. Is er een gastroscopie gedaan?

Pien1989

Berichten: 365
Geregistreerd: 03-12-14

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 21:58

Leuk GA, fijn dat je gegaloppeerd hebt. Ik zou ook officieel starten. Ik ben nu met een online cursus bezig waarbij je je doelen lager legt en dus ook minder teleurgesteld bent. Helpt me enorm. Nu denk ik inderdaad zoals Al gezegd; je kan geen verliespunten halen. Gewoon voor ervaring. Toch belangrijkste om eigen gevoel te volgen. Als je hc of bb start ook prima toch! Ervaring is altijd goed.

Balen prima donna. Klinkt als een behoorlijke dip. Inderdaad Lingehoeve is toch een kundige goede kliniek. Lastig he dat ze soms niet kunnen praten.

Goed bezig Roosjenat! Komt goed met jullie.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 22:16

Leuke en minder leuke berichten hier.
Ik zou ook niet HC gaan, kunt toch geen verlies rijden in de B.

Nou mijn verhaal:

Gisteren de finale gereden van de wintercompetitie. Tja wat moet ik er van zeggen.. los rijden ging heel fijn. Toen moesten we de ring in en moesten we naar een andere bak. Ik stapte en opeens vond hij weer iets eng. Bleef achteruit lopen sloot zich compleet af. Ik geef hem tikje op de schouder dat hij vooruit moet. Nou hij flipte Compleet! Nou toen kwam hij stijl omhoog, bokken draaien weer stijl omhoog. 4x en toen viel ik eraf. Dus toen moest ik mijn proeven nog beginnen! Heel terughoudend gereden niet veel durven vragen. 2x 183 punten en een 2e prijs. Is toch ongelooflijk. Nou ja Wendy van extended steps had het allemaal gezien. Ze heeft xaffier behandeld en wist gelijk zijn zere spieren te pakken! Hij gaf echt wel wat pijntjes aan. Allemaal heel mooi los gemasseerd. Vandaag leek hij al soepeler in zijn lijf.

Nouja xaf weer in de stal daar. Wachten tot de uitreiking. Wel zijn we KAMPIOEN B dressuur van de wintercompetitie geworden! Ondanks slechte start die dag trots op m. Hier hebben we toch keihard voor gewerkt!


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 22:50

@Britt; Ze zat vroeger bij de Lingehoeven maar moest over naar Utrecht met haar verzekering.
De kliniek waar ze nu misschien heen wil is dichterbij en ook een goede. Ik kan haar alleen maar bij staan en mijn mening geven maar verder moet zij de beslissing nemen rond Don.
Er zal wel van alles onderzocht gaan worden als ze er heen gaat.

venivedivici

Berichten: 726
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Goirle

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 22:53

Heb tijdje onder een steen geleefd.
Heb regelmatig wel wat gelezen hier.
Evelien je bent een topper en veel mensen kunnen nog een voorbeeld aan jullie nemen hoe jullie met donna omgaan.
Voor de rest wil ik even zeggen dat het bij sommige mensen overkomt alsof het alleen IK IK IK is.

Toch bij deze even nieuws vanuit duke zijn kant.
Ik mag hem nu rustig weer gaan opbouwen in conditie.
En alles gaat heel goed met hem.

Toch heb ik her en der echt leuke berichten gelezen en mooie fotos voorbij zien komen.
Helaas gaat het bij dieren wel eens minder dus ook geen fijne berichten gelezen.

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 23:02

venivedivici schreef:
Toch bij deze even nieuws vanuit duke zijn kant.
Ik mag hem nu rustig weer gaan opbouwen in conditie.
En alles gaat heel goed met hem.


Fijn dat jullie weer mogen opbouwen!! :D Jullie komen er wel weer bovenop. :)

@ghostattack ik zou ook officieel doen, je kunt geen verlies rijden dus ik zou het erop wagen. :P

Weer even een update vanaf mijn kant:
We zijn weer lekker bezig met rijden en vanaf de volgende les (morgen) gaan we de galop weer meepakken. Toen ik haar kocht hebben we een paar keer in de bak gereden maar daar was geen beginnen aan dus zijn we eerst begonnen met de beenhulpen goed te bevestigen in de longeercirkel. Daar hebben we voor het laatst "echt" gegaloppeerd. En de laatste paar lessen hebben we het ook gedaan als ze het zelf aanbood. Dan gingen we wel als een raket en volledig uit balans.. :') Maar nu zijn we echt op het punt dat de draf en de stap zo goed bevestigd is dat we wel een stapje verder mee kunnen pakken. Ik ben heel erg benieuwd hoe dat gaat! :D

Even een foto van een paar weken terug tijdens de les:
Afbeelding

En een leuke foto van vandaag toen we gezellig een rondje gingen stappen buiten. :D
Afbeelding

Ik kwam trouwens in m'n foto album een foto tegen van toen ik haar net had, graatmager en wel 496 kilo... ben benieuwd hoeveel er nu bij is gekomen, maar ik denk toch wel dik 100 kilo en daar ben ik echt super trots op! Schrik niet...
Afbeelding

roosjenat

Berichten: 1494
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 23:11

venivedivici schreef:
Heb tijdje onder een steen geleefd.
Heb regelmatig wel wat gelezen hier.
Evelien je bent een topper en veel mensen kunnen nog een voorbeeld aan jullie nemen hoe jullie met donna omgaan.
Voor de rest wil ik even zeggen dat het bij sommige mensen overkomt alsof het alleen IK IK IK is.

Toch bij deze even nieuws vanuit duke zijn kant.
Ik mag hem nu rustig weer gaan opbouwen in conditie.
En alles gaat heel goed met hem.

Toch heb ik her en der echt leuke berichten gelezen en mooie fotos voorbij zien komen.
Helaas gaat het bij dieren wel eens minder dus ook geen fijne berichten gelezen.


Super dat het weer beter gaat met hem hopelijk kunnen jullie binnenkort starten!

En wat je zei over " ik ik ik " ben ik het met je eens haha. Maar op een gegeven moment reageer ik daar niet meer op..

roosjenat

Berichten: 1494
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 23:12

mcjv schreef:
venivedivici schreef:
Toch bij deze even nieuws vanuit duke zijn kant.
Ik mag hem nu rustig weer gaan opbouwen in conditie.
En alles gaat heel goed met hem.


Fijn dat jullie weer mogen opbouwen!! :D Jullie komen er wel weer bovenop. :)

@ghostattack ik zou ook officieel doen, je kunt geen verlies rijden dus ik zou het erop wagen. :P

Weer even een update vanaf mijn kant:
We zijn weer lekker bezig met rijden en vanaf de volgende les (morgen) gaan we de galop weer meepakken. Toen ik haar kocht hebben we een paar keer in de bak gereden maar daar was geen beginnen aan dus zijn we eerst begonnen met de beenhulpen goed te bevestigen in de longeercirkel. Daar hebben we voor het laatst "echt" gegaloppeerd. En de laatste paar lessen hebben we het ook gedaan als ze het zelf aanbood. Dan gingen we wel als een raket en volledig uit balans.. :') Maar nu zijn we echt op het punt dat de draf en de stap zo goed bevestigd is dat we wel een stapje verder mee kunnen pakken. Ik ben heel erg benieuwd hoe dat gaat! :D

Even een foto van een paar weken terug tijdens de les:
[ [url=m/o8f9ky.jpg]Afbeelding[/url] ]

En een leuke foto van vandaag toen we gezellig een rondje gingen stappen buiten. :D
[ [url=m/UHZdEs.png]Afbeelding[/url] ]

Ik kwam trouwens in m'n foto album een foto tegen van toen ik haar net had, graatmager en wel 496 kilo... ben benieuwd hoeveel er nu bij is gekomen, maar ik denk toch wel dik 100 kilo en daar ben ik echt super trots op! Schrik niet...
[ [url=m/6RM5Oh.jpg]Afbeelding[/url] ]


Succes morgen! Je bent al super goed op weg met der gaat helemaal goedkomen met jullie! Wel even in de groep laten weten hoe de les is gegaan he haha :Y)

roosjenat

Berichten: 1494
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 23:14

Pien1989 schreef:
Leuk GA, fijn dat je gegaloppeerd hebt. Ik zou ook officieel starten. Ik ben nu met een online cursus bezig waarbij je je doelen lager legt en dus ook minder teleurgesteld bent. Helpt me enorm. Nu denk ik inderdaad zoals Al gezegd; je kan geen verliespunten halen. Gewoon voor ervaring. Toch belangrijkste om eigen gevoel te volgen. Als je hc of bb start ook prima toch! Ervaring is altijd goed.

Balen prima donna. Klinkt als een behoorlijke dip. Inderdaad Lingehoeve is toch een kundige goede kliniek. Lastig he dat ze soms niet kunnen praten.

Goed bezig Roosjenat! Komt goed met jullie.


Hoe gaat het met het rijden bij jou? (Sorry als ik er over heen gelezen heb haha) :+

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 23:16

Doe ik zeker Nathalie!! Even kijken of ik een slachtoffer kan vinden om het te filmen. Als het er een beetje fatsoenlijk uit ziet plaats ik die hier dan ook wel. :Y)