Gezinslidmaatschap KNHS

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78547
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Gezinslidmaatschap KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 09:50

Ik moet een 4de lid van 1 gezin lid gaan maken bij de KNHS, dus wilden ze dat via een gezinslidmaatschap doen. Ik kan alleen maar aanmelden als gewoon lid, dus de KNHS maar eens gebeld hoe het zat, want ik als vereniging krijg anders die rekening van 20 euro, en ze hebben al 3 keer 20 euro betaald, gezinslidmaatschap is 60 euro (gelijk dus).
Nu konden ze me bij de KNHS niet veel vertellen. Gezinslidmaatschap kan niet met terugwerkende kracht aangevraagd worden, als dat nu aangevraagd wordt kost dat 60 euro, die rekening komt gewoon. Moest het dan maar op het meest gunstige moment doen, en dat kon verschillen want ja, die laatste werd nu later lid en zijn lidmaatschap loopt langer door (eeeuhhh, naar mijn weten geldt een lidmaatschap voor een kalenderjaar). Degene die er wat meer over wist is net met vakantie.

Dat het niet met terugwerkende kracht en zo kon was allemaal duidelijk kenbaar gemaakt, staat op de KNHS site en via nieuwsbrieven. Heb de dame verteld dat het niet op de site vermeldt staat (https://www.knhs.nl/lidmaatschap/lid-wo ... elkorting/) en het niet in de nieuwsbrief van de aangespannen sport staat vermeldt en ik geen abonnement ga nemen op nieuwsbrieven van dressuur of springen of iets dergelijks, disciplines waar ik niets mee van doen heb. En bovendien de verenigingen ook niet ingelicht zijn hierover, sterker nog, KNHS zou voor de nationale verenigingen zelf factureren, en in december zijn we erachter gekomen dat het anders was, o ja, vergeten te melden. 8)7

Al met al, site gaan ze nu aanpassen (heb nog wel snel een screenshot gemaakt) en ik moest maar mailtjes sturen naar servicedesk, ledenservice en de klachtencommissie (ze denken dat ik verder niets te doen heb denk ik >;) ).
Buiten dat, degene die dus meer er van af weet is nog 3 weken weg. -O-

Wie heeft er ervaringen met gezinslidmaatschap, hoe hebben jullie het omgezet, kon het met terugwerkende kracht? Wil graag zo veel mogelijk info verzamelen, KNHS heeft die namelijk niet.

_Natasja_

Berichten: 4208
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:58

Ik kan je alleen vertellen dat wij toen meteen gezinslidmaatschap hebben aangevraagd.
Dat ze dat in eerste instantie niet goed hebben gedaan.
(Miste 1 lid)
Na veel gezeur aangepast.

En toen waren de startpassen opeens allemaal even duur.
(Op 11 startpassen is dat geen leuk geintje :n )

Maar na weer wat gezeur is dat wel weer aangepast.

Ik zou in ieder geval goed lastig blijven doen

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78547
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 16:41

Op startpassen hebben we geen staffelkorting, dar geldt niet voor nationale verenigingen. Maar wij hebben ook startlicenties, en op zo'n licentie kunnen we onbeperkt gratis startpassen aanvragen. Dat probleem zullen we niet tegenkomen.
Naar wat ik begrepen heb is het niet gelukt. Persoon is met terugwerkende kracht ook lid geworden (was al een keer gestart) en heb een creditfactuur voor lidmaatschap gekregen en een nieuwe factuur, om het makkelijk te maken, maar de 20 euro blijft geloof ik. Mensen hebben zelf nog contact met de KNHS gehad.
Maar met het verhaal wat ze daar hadden verbaasd het mij niets dat het bij jullie fout ging met de staffelkorting.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Re: Gezinslidmaatschap KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 22:38

De korting kan je terug halen natasja, dat moet je dan achteraf doen

_Natasja_

Berichten: 4208
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:16

liberty schreef:
De korting kan je terug halen natasja, dat moet je dan achteraf doen



Is achteraf ook geregeld. :j Maar blijft beetje jammer dat je overal 3 dubbel achter aan moet zitten. -O-

Brainless

Berichten: 29753
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:22

Citaat:
(eeeuhhh, naar mijn weten geldt een lidmaatschap voor een kalenderjaar).

Vanaf dit jaar is het 12 maanden vanaf aanvraag en niet meer 1 kalenderjaar.

Citaat:
Startpas voor 12 maanden
Vanaf 1 januari 2016 is de startpas 12 maanden geldig i.p.v. een kalenderjaar. Je bepaalt zelf per wanneer je de startpas in wilt laten gaan. Na 12 maanden wordt de startpas automatisch verlengd, tenzij je deze op tijd afmeldt. Op deze startpas is de staffelkorting van toepassing.

https://www.knhs.nl/wedstrijden/startpa ... -eventing/

veerledec

Berichten: 6694
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Gezinslidmaatschap KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 12:31

Dat is alleen voor de startpas toch, lidmaatschap is wel voor een kalenderjaar?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78547
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 10:22

Inderdaad is dat alleen voor startpassen. :j