[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lithya

Berichten: 2493
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 06:14

gomir schreef:
Ik stap al jaren bij alles met krukje op, beter voor rug, zadel en mijn knieen. Maar met als nadeel dat ik er zonder opstapje dus echt niet meer op kom :=


Ik ook. Eerste wat ik ze leer wanneer ze thuis komen na het beleren, maar ik was het krukje vergeten en er was niemand met een krukje in de buurt.


Froos

Berichten: 260
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 07:03

Gefeliciteerd Elke!

Ik heb ons voor de verandering eens ingeschreven voor een dressuurwedstrijdje! Gaat naast het springen de afgelopen dagen echt heel fijn met Vancouver.

21 mei hebben wij hier clubkampioenschappen dus dan ga ik weer een oefenparcours springen.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen.
Kaprys & Vancouver

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:24

Thnx allemaal!! Hij is niet een beetje groot... gigantisch!! Haha

Ik heb geen krukje nodig maar een ladder _O-
Gelukkig altijd krukje in de buurt of een muurtje of een boomstronk :D

Lithya

Berichten: 2493
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 10:53

_Elke schreef:
Thnx allemaal!! Hij is niet een beetje groot... gigantisch!! Haha

Ik heb geen krukje nodig maar een ladder _O-
Gelukkig altijd krukje in de buurt of een muurtje of een boomstronk :D


Mag wel een filmpje plaatsen van opstappen met de ladder hoor :D

Capriootje

Berichten: 6740
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 11:05

Super leuk voor je! Klinkt als een heel fijn paard :j

Ik heb ook zo'n grote vriendelijke reus en ben zelf 1,60. Vanaf de grond opstappen met springzadel gaat me echt nooit lukken :=

Gelukkig overal krukjes en een picknick tafel bij de bak, moest ie even aan wennen maar nu de normaalste zaak van de wereld gelukkig.

Marijkeeee
Berichten: 6278
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 11:55

Gefeliciteerd Elke met je leermeester :D

Leer jonge paarden ook meteen het idee van een krukje. Maar kan ook zonder krukje opstappen. Laatste tijd geen krukje mee op wedstrijd en soms met een beetje mazzel kan ik dan de trailer zijkant gebruiken als opstap :+ maar de grote heeft soms zo'n spanning dat het dan te lang duurt en het beter lukt gewoon vanaf de grond.

Lithya

Berichten: 2493
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:08

Dat had ik ook hoor Marijke, maar hij weet nu dat hij pas iets krijgt als ik zit.

Heb gister met dressuurtraining advies gekregen: vanavond even springen...

Volgens mij word ik gepest.

Dat wordt dan een keer reuzenmeeting zeker ipv springmeeting ;)
Laatst bijgewerkt door Lithya op 26-04-17 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaitlyn

Berichten: 9720
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:22

Wauw gaaf vibabu!

Als Gibbie opgeknapt is wil ik ook wat meer crosslessen volgen. Opsprongen vond ze wel leuk, maar afsprongen wilde ze écht niet doen vorig jaar met de les. Uiteindelijk een paar gigantische noodsprongen achter een ander paard aan. En water wilde ze ook niet doorheen, en toen ze eenmaal doorhad dat we echt niet ergens anders heengingen wilde ze er met een giga sprong overheen en landden we midden in het water. Helemaal zeiknat allebei. :=

Hahaha dat jury commentaar Lithya :')

Elke gefeliciteerd met Coconut Clinton!

Ik stap zelf meestal zonder krukje op, rijd meestal alleen en vind zo'n krukje vervelend in de bak. :')


Hier lijkt Gibbie rustig op te knappen, heb afgelopen maandag weer contact met de osteopaat gehad en we mogen weer wat gaan opbouwen. Van 20 minuten simpel werk (zoveel mogelijk rechuit, balkjes, kleine sprongetjes en wel de zijgangen, gebroken lijnen en kleine voltes waren uit den boze), naar 25/30 minuten simpel werk OF wat meer gaan vragen in 20 minuten, dus achtjes gaan rijden, voltes 10 meter, gebroken lijnen en meer gaan uitdagen met balkjes (verschillende afstanden) en sprongetjes (gebroken lijntjes, een dubbel).
Mogen nu naar 80/90 cm springen als het goed voelt, maar wel heel dressuurmatig blijven rijden en af en toe dan een sprongetje(s) tussendoor.

Op deze manier kan ik goed voelen of ze een terugval krijgt, en als ze een terugval krijgt is het makkelijker om erachter te komen wat het was: hebben we te lang wat gedaan, of was het te zwaar?

Als het allebei goed gaat dan kunnen we het weer verder opbouwen.

Heb een klein filmpje van afgelopen maandag, was zo trots als een klein kind en dat slaat eigenlijk nergens op. := Maar ze was zo braaf en vond het zo leuk (en ik ook)!



Kost haar echt nog wel kracht, maar vanuit galop doet ze het toch soepeler dan vanuit draf, en dit is wel heel goed voor haar si gewricht. Dus af en toe nemen we wat huppeltjes mee.

Helaas beginnen haar spieren wel in te teren. ;( Maar als ze weer in orde is dan kunnen we dat weer gaan opbouwen. Ze heeft natuurlijk een week stilgestaan na het gebeuren (alleen de wei op) en daarna 15 minuten er op (dus incl warmstappen, uitstappen deed ik aan de hand een paar minuten) dus dat is echt heel simpel en lang en laag geweest.

Verder is ze ook afgevallen, ze heeft 3 weken bij mijn schoonouders gestaan (daar is het ook gebeurd, 4 dagen nadat ze er stond) omdat ze anders een paard alleen hadden, daar heeft ze overdag de hele dag op de wei gestaan, 2x 1 kilo brok per dag gekregen en zo goed als onbeperkt hooi (hetzelfde als ze op stal krijgt, ondanks dat ze niks/amper wat deed), maar ze is alleen maar afgevallen. Ik vind het nog niet om te schrikken, als je over haar ribben heen gaat voel je ze duidelijk zitten en als ze inademt of draait zie je ze licht, maar mijn staleigenaar schrok er wel van. Was mij nog niet eens meteen opgevallen, zie haar natuurlijk ook elke dag en mijn staleigenaar had haar 3 weken niet gezien.

Denk dat dat toch komt van de pijn en stress. Je merkt ook dat haar hoofd nog niet 100% in orde is, ze is overal van afgeleid, behalve tijdens de sprongetjes dan is ze daar echt gefixeerd op. :+

Helaas kwam ik gisteren op stal en had ze onder haar buik 2 hele grote vochtbulten zitten. Is waarschijnlijk een reactie van haar lijf op de verrekking van spieren en pezen.
Groter dan mijn hand en ze deden ook pijn als je erin drukte; dan sloeg ze echt smerig naar je hand toe.
Volgens de osteopaat hoeft dit niks te betekenen en trekt het meestal weg. Wel even haar goed in de gaten houden of ze geen koorts krijgt of slecht gaat eten oid. Mag wel gewoon rijden, maar de bulten beginnen net waar de singel ophoudt dus ben bang dat dat toch druk gaat geven.

Volgens meisje op stal waren de bulten vanmiddag dunner, dus vanavond zelf even voelen hoe het is.

Heb gisteravond tijdens het douchen echt even staan huilen als een klein kind. Ik vind het zo zielig en zou zo graag wat overnemen van haar en kreeg ineens de angst dat het allemaal niet meer goed komt. Ze heeft nog geen jaar geluk gehad. -O-

Maar we komen hier ook wel weer doorheen! Dat moet gewoon..

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:14

Nou Leane het zit jullie ook echt niet mee.. :(:) Arme Gibbie.. Vochtbulten kunnen gelukkig snel komen, maar ook snel weer weg gaan dus hopelijk is ze snel weer opgeknapt en helemaal de oude en kunnen jullie dit jaar nog knallen samen!
Kan me trouwens heel goed voorstellen dat je het ontzettend zielig vind voor haar.. Het komt echt wel goed met jullie!

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:15

En dat afvallen, zover ik Gibbie ken zal ze zich wel snel druk maken inderdaad. En na die val zal ze ook minder gedaan hebben dus misschien is daardoor het stresslevel in haar hoof wel nog hoger? Staat ze ook wel eens alleen?
Zou het zeker wel in de gaten houden als ze zoveel is afgevallen in 3 weken maar nu nog niet veel zorgen over maken denk ik..

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 15:07

Mag ik me ook melden? Heb nu een jong paard (bijna 4) en net begonnen met springen. De bedoeling is dat ie halverwege/einde zomer een parcoursje kan lopen, ongeveer bb hoogte. Heb geen haast, dus als dit miet lukt is dat ook geen probleem. Dus nog geen wedstrijd, maar wel in de planning

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

Capriootje

Berichten: 6740
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 08:06

Tuurlijk, welkom! :)

Arme Gibbie, balen zeg :(

Lithya

Berichten: 2493
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 08:54

Een paard dat 3 weken stil staat, verlies ook spiermassa. Het lijkt dan wel heel hard te gaan. Vervelend.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 09:05

Kaitlyn, vervelend daar t niet goed gaat met je paard :( misschien, als ze af blijft vakken kan je cornmuesli gaan bijvoeren? En evt. Extra vitaminen. Heb mijn paard ook en hele tijd te mager gehad door zwarte koliek, hij at echt veel, heel veel rijk ruwvoer en kwam maar niet aan. Dit wat we nu voeren, helpt wel, en hij ziet er nu heel mooi uit.

(Wil niet zeggen dat je het niet goed doet hoor, maar misschien heb je er wat aan?

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

Marijkeeee
Berichten: 6278
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:39

Wat rot van Gibbie! maar inderdaad vochtbulten gaan vaak snel weer weg. Hopelijk knapt ze snel weer op! niets aan als het niet helemaal goed gaat met je paard!

Welkom Irkoontje

Marijkeeee
Berichten: 6278
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:53

Zucht wedstrijd in de buurt van morgen is vol.. was net te laat met opgeven. Want net een paar uren daarvoor hadden ze op startlijsten gezet vol.. las ik later pas.. volgende keer maar eerder opgeven. Heb nog wel gevraagd of ik er misschien nog bij kan, maar niets gehoord. Anders volgende week mij maar een keertje wagen aan proppen draaien :+ alleen 1 paard heeft nog geen propgaten dus die moet eigenlijk volgende week nog op nieuwe ijzers. Anders is met 2 paarden op wedstrijd ook prima :D

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:58

Balen! Misschien krijg je nog bericht terug! Heeft dat paard al wel ijzers? Anders zou ik niet gelijk op wedstrijd gaan, maar dat is jouw keuze natuurlijk

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

Marijkeeee
Berichten: 6278
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 11:11

Alle drie paarden staan vierkant op ijzers. 1 had eerst alleen voor ijzers, heb meestal tijdens het indoor seizoen ze alleen voor op ijzers en voor het outdoor seizoen vierkant. Maar sinds een tijdje heb ik ze vaak gewoon het hele jaar door vierkant op ijzers.

Ben het wel met je eens hoor Irkoontje, als ze nog niet eerder op ijzers hebben gestaan zou ik ook niet gelijk op wedstrijd gaan. Tenzij ze eerst nog een aantal dagen kunnen wennen aan de ijzers.

Lithya

Berichten: 2493
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 12:33

Waar wilde je starten Marijke?

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 12:55

Marijkeeee schreef:
Alle drie paarden staan vierkant op ijzers. 1 had eerst alleen voor ijzers, heb meestal tijdens het indoor seizoen ze alleen voor op ijzers en voor het outdoor seizoen vierkant. Maar sinds een tijdje heb ik ze vaak gewoon het hele jaar door vierkant op ijzers.

Ben het wel met je eens hoor Irkoontje, als ze nog niet eerder op ijzers hebben gestaan zou ik ook niet gelijk op wedstrijd gaan. Tenzij ze eerst nog een aantal dagen kunnen wennen aan de ijzers.


Ahh kijk, dam mag het geen probleem zijn! Dan hoop ik voor je dat dat nog lukt!

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

Goldie

Berichten: 10438
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:13

Ik moet ook echt de smid weer even bellen, het worden nu tapdans ijzers :')

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 15:48

Goldie schreef:
Ik moet ook echt de smid weer even bellen, het worden nu tapdans ijzers :')

Ook leuk :')

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:09

En dan mooi 5 mei bij je eigen club starten :D

dressuur: Z2+3 Springen: L+2 Sgw: B+4 In loving memory
dressuur: LT+3 Springen: L+8 Sgw: L+1
dressuur: Z1+2 Springen: L+0 Sgw: B+2

Goldie

Berichten: 10438
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 05:42

Ja maar dat is dressuur >;)

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 08:11

Dat kan toch ook met nieuwe ijzers :D

dressuur: Z2+3 Springen: L+2 Sgw: B+4 In loving memory
dressuur: LT+3 Springen: L+8 Sgw: L+1
dressuur: Z1+2 Springen: L+0 Sgw: B+2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers