weekendje wedstrijd gehad....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

weekendje wedstrijd gehad....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 17:55

maar om nou te zeggen dat het echt goed ging Bloos

zaterdag had ik voor mijn gevoel best lekker gereden, zeker als je bedenkt dat hij al een week of 2 aan het staken was, niet lekker in zn vel zat, en de dag ervoor naar de tandarts+fysio was geweest

Hij was niet echt kijkerig, was goed te bewerken tijdens de proef, en ik had best een goed gevoel er over.

Nou, ik was dus 9e van de 11 met 139 punten, nr 1 was bart Bax met 164 die ook meteen als enige een wp had, zelfs zn broer kwam niet verder dan 145 punten
degene die laatste was had 126 punten, ik had haar zien rijden en ze had een correcte proef laten zien, geen idee wat die jury aan het doen was!

bij het van stap naar galop rechts aanspringen ging Quentin hardstikke scheef(was aan t einde van de diagonaal, moest eerst rechtstellen, maar Q ging alvast maar in galop met achterhand naar binnen) en dat was dus het enige onderdeel waar ik een 7 voor had Verward

de jury die zei later nog ja ik weet dat je paard normaal meer kan dus daarom sta je nu zo ver onderaan, ja oke, maar hij loopt thuis altijd beter dan op wedstrijd, snap dus niet goed wat hij daar mee bedoelde
ook zij hij tegen een ander meisje, de vorige keer was je uitgestrekte stap beter, hij kan het dus wel, vandaar nu een 3
terwij ze gewoon een redelijke uitgestrekte stap had laten zien, iig zeker een 5 waard, voor een 3 moet je toch iets wel echt verprutsen lijkt mij.

een ander jurylid dat voor de gezelligheid daar aan t kijken was die zei tegen mij dat mn 1e helft goed ging, de 2e helft wat punten laten liggen omdat het wat slordig ging, was ik het helemaal mee eens
Die jury bekeek mn protocol, en zei dat er niets van klopte, omdat de 1e helft van mn proef lage cijfers stonden(echt alleen 4en en 5en) en de 2e helft vooral 6en en 5en en een 7, dat dat dus andersom had moeten zijn

maargoed, mn moeder was geirriteerd omdat ik weer bijna onderaan stond, ik had voor mijn gevoel lekker gereden, Quentin had niet gestaakt en was niet kijkerig, ik was best tevreden, en die punten, tsja ik weet hoe dat jurylid is dus trek me er niets van aan.

zondag, zelfde bak, zelfde proef, andere jury

Losrijden ging echt goed, maar bij het rondje om de ring werd hij kijkerig, zette zn rug vast en heel de proef was hij loperig

Ik had hem wel wat vlugger gemaakt, omdat er zaterdag dus ook bij stond dat er de gehele proef meer impuls moest zijn(klopt ook, ik had vrij braaf gereden zaterdag, omdat hij de keer ervoor zo kijkerig was geweest wilde ik een beheerste proef rijden wat dus was gelukt, zondag ging ik voor iets meer actie)maar omdat hij zo kijkerig was spande hij zich, waardoor mn lengtebuiging ver te zoeken was, maargoed, toch heel de proef uitgereden zonder dat hij weg sprong oid

bart bax was nr 1, 163 punten
nr 2 had ook een wp, 162
3e 153
4e 152 en ik was 5e met 149 punten

dus dat beetje extra actie heeft toch wel effect gehad, alleen doordat hij zo kijkerig was, gingen sommige dingen niet goed, en er was verzet bij het achterwaarts gaan, waardoor de schouderbinnenwaarts die er meteen na kwam ook niet goed ging

ik was het wel eens met mn punten, en 5e van de 11 daar had mn moeder ook geen commentaar op gelukkig Lachen

over 3 weken weer wedstrijd, dan in een bak waar hij altijd heel kijkerig is(strooien ze wit zaagse in t midden, over de randen tussen zand-zaagsel durft ie niet heen...)
dus als er iemand tips heeft zijn ze welkom!
ik mag daar 2 proeven starten, dus hopelijk durft ie dan de 2e proef wel te lopen!

Ik heb nog een paar foto's van mn proef zondag, die komen hier ook nog wel ergens te staan, moet ze nog even uploaden

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 18:16

Ik had je al gepb'ed, maar inmiddels had je een verslag geplaatst. Jammer van die paar foutjes, maar ik denk dat je tevreden mag zijn. Zeker na een tijdje van staken e.d. En zo zie je maar dat veranderingen gelijk wel weer verbetering geven.
Ik ben benieuwd naar de foto's! Zo meteen even kijken.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 19:16


Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 19:51

K kan hier wel over meepraten ja haha Knipoog
Kreeg mn punten ook altijd van de wind en nou mag ik geen fouten maken voor een winstpunt, maarja, over een poos hoop ik me wat fouten te kunnen permitteren Lachen
In Asten laatst had de laatste in de M2 ook 120 punten ofzoiets, maar heb toen niet gezien hoe er gereden werd want had mezelf afgemeld ivm ijzel, maar ben wel benieuwd wat ik dan had gehad ... Achja, als het meerendeel van de M2 zich nog niet in de Z kan vertonen (wat ook logisch is) horen die ook geen winstpunt te krijgen.
Maare de jury moet toch jureren op wat hij ziet, niet op wat hij weet van de combinatie..? Al helemaal stom dat hij dat zelf toegeeft, mgoed.