[HK] B-debuut in 2016

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:16

Zo, les gisteren ging echt heel erg goed, zo blij mee! Het wordt een compleet ander paard zo.
Nu hopen dat ik 'm in het proefje ook zo aan de gang krijg, hij was in de proeven steeds wat terug. Voor het beeld nog meer dan prima, maar het moet uiteindelijk natuurlijk net zo gaan als thuis.
Vandaag ook maar rijden, morgen lekker vrij en dan zaterdag nog een keer oefenen, dan moet ik er zondag maar voor gaan. Zin in! :)

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:30

Fijn Marietje!
Xaffier loopt ook fijn onder zijn nieuwe zadel. Ik rijd morgen nog een keer en dan zaterdag waarschijnlijk niet en dan zondag concours.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:26

Fijn dat je zadel zo bevalt! Altijd weer afwachten.
Die van mij ook maar weer eens laten nakijken, hij is best veranderd in z'n lijf.

Succes vast zondag!

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 10:02

Ik hoop dat het weer morgen beter is met die sneeuw :wow:

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:53

Ja ik ook! De weersvoorspellingen zijn beter voor morgen. Hier vanaf vanavond dooi de hele nacht door.

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:00

Shelly21 schreef:
Ja ik ook! De weersvoorspellingen zijn beter voor morgen. Hier vanaf vanavond dooi de hele nacht door.

Ik hoop het maar! :P

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 10:19

Shelly21 schreef:
Ja ik ook! De weersvoorspellingen zijn beter voor morgen. Hier vanaf vanavond dooi de hele nacht door.

Hoe is het nu bij jullie?

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:25

De wegen zijn goed begaanbaar, maar de buitenbak en bos zijn nog erg slecht... Een training zit er voor ons vandaag niet in -O-

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:26

IwanLuver schreef:
De wegen zijn goed begaanbaar, maar de buitenbak en bos zijn nog erg slecht... Een training zit er voor ons vandaag niet in -O-

Ik ga zo naar stal even kijken hoe de weg is maar ik denk wel dat het te doen is.
Maar ben een beetje huiverig voor het uitladen.

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:34

Het is lang geleden dat ik zenuwachtig ben geweest voor wedstrijd denk door het weer en dat ik vandaag me laatste 2 wp wil rijden..
hoop dat ik dat straks uit me hoofd kan zetten en gewoon lekker kan rijden.

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 12:04

Succes!! Niet aan de punten denken, maar gewoon lekker rijden!

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 15:30

Nou de wedstrijd ging door dus we zijn gestart! Nou was weer mega vroeg vanmorgen. Lees kwart voor 5 opstaan. 6 uur vertrek van stal. In de ring was xaffier erg bang voor iets aan de kant bij C dus heletijd spanning. Eerst kwam ik er niet eens langs. Meneer heeft ook even laten zien hoe goed hij kan steigeren. Gelukkig het meeste voor de proef. In de eerste proef bleef er hele erge spanning met name linksom bij de korte zijde. Midden in de proef bedacht hij er weer niet langs te gaan sprong eerst weg en kwam toen weer omhoog. Dus ook een 2 voor die oefening (geloof een overgang). Desondanks nog 184 punten. Hoe dan? Zag er beter uit dan het voelde. Proef 2 zelfde ring. Was iets relaxter bleef wel met buitenstelling langs die kant gaan helaas wel wat punten op verloren. 190 punten proef 2. En 2x een eerste plek. Nu 9 winstpunten dus nog een puntje.

Bij ons waren de wegen goed begaanbaar.

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 15:57

Zit te wachten op de uitreiking maar ging heel slecht ze was na de eerste proef al nat en was niet meer voorwaarts.
Ze kakte helemaal in

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 15:58

Shelly21 schreef:
Nou de wedstrijd ging door dus we zijn gestart! Nou was weer mega vroeg vanmorgen. Lees kwart voor 5 opstaan. 6 uur vertrek van stal. In de ring was xaffier erg bang voor iets aan de kant bij C dus heletijd spanning. Eerst kwam ik er niet eens langs. Meneer heeft ook even laten zien hoe goed hij kan steigeren. Gelukkig het meeste voor de proef. In de eerste proef bleef er hele erge spanning met name linksom bij de korte zijde. Midden in de proef bedacht hij er weer niet langs te gaan sprong eerst weg en kwam toen weer omhoog. Dus ook een 2 voor die oefening (geloof een overgang). Desondanks nog 184 punten. Hoe dan? Zag er beter uit dan het voelde. Proef 2 zelfde ring. Was iets relaxter bleef wel met buitenstelling langs die kant gaan helaas wel wat punten op verloren. 190 punten proef 2. En 2x een eerste plek. Nu 9 winstpunten dus nog een puntje.

Bij ons waren de wegen goed begaanbaar.


Super netjes!! Je gevoel is soms zo anders dan wat de jury ziet.
Maar komt denk ik omdat je weet hoe die normaal kan lopen.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 16:01

_helga_ schreef:
Shelly21 schreef:
Nou de wedstrijd ging door dus we zijn gestart! Nou was weer mega vroeg vanmorgen. Lees kwart voor 5 opstaan. 6 uur vertrek van stal. In de ring was xaffier erg bang voor iets aan de kant bij C dus heletijd spanning. Eerst kwam ik er niet eens langs. Meneer heeft ook even laten zien hoe goed hij kan steigeren. Gelukkig het meeste voor de proef. In de eerste proef bleef er hele erge spanning met name linksom bij de korte zijde. Midden in de proef bedacht hij er weer niet langs te gaan sprong eerst weg en kwam toen weer omhoog. Dus ook een 2 voor die oefening (geloof een overgang). Desondanks nog 184 punten. Hoe dan? Zag er beter uit dan het voelde. Proef 2 zelfde ring. Was iets relaxter bleef wel met buitenstelling langs die kant gaan helaas wel wat punten op verloren. 190 punten proef 2. En 2x een eerste plek. Nu 9 winstpunten dus nog een puntje.

Bij ons waren de wegen goed begaanbaar.


Super netjes!! Je gevoel is soms zo anders dan wat de jury ziet.
Maar komt denk ik omdat je weet hoe die normaal kan lopen.


Klopt. Wie weet is het bij jou ook wel zo nu.

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 16:09

Wie weet maar denk het niet :')

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:40

Helaas 178 en 179,5.
Ze was scheef en moest meer in het spoor op de volte.
Vond het beetje raar ik bedoel het is B.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:45

Ja ze kijken heel erg naar een recht paard. Wat jammer van de punten. Iemand zei gister nog tegen mij je moet nooit hopen dan gaat het niet goed.

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:49

Had het ook helemaal uit me hoofd gezet maar we gaan gewoon lekker verder trainen.
Zaterdag komt de osteopaat dus we zullen zien

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:52

_helga_ schreef:
Had het ook helemaal uit me hoofd gezet maar we gaan gewoon lekker verder trainen.
Zaterdag komt de osteopaat dus we zullen zien

Ik ben benieuwd. Mijne buigt ook moeilijk naar links. Moet ook weer even een fysio bij en midden van het jaar osteo weer.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:08

Gefeliciteerd Shelly! wat een tijd zeg .... pfoe.

Wat jammer Helga! Echt net niet :(:)
Ook in de B moeten ze sporen. :j Kaarsrecht hoeft echt nog niet, maar toch wel al rechtgerichtheid. Zwaaide hij uit op de volte misschien?


Ik had gisteren ook weer wedstrijd, laatste selectie. Ik wist van te voren dat het een kijkerige locatie zou zijn, en inderdaad .... het was compleet aangekleed met doeken langs de wand, vlaggen, bloemen op de letters etc etc. Met losrijden keek hij eigenlijk nergens naar, wel was hij weer wat terug maar ik kon 'm overal zo langs rijden. Eenmaal de ring in ging de knop om bij hem, steil overeind! Gelukkig was de jury nog bezig met het protocol van mijn voorganger, dus ik kon even proberen rond te komen. Uiteindelijk lukte het wel om te starten, maar het was geen spetterende proef, beetje zo zo. Gelukkig nog ruim winst, maar de andere selectiewedstrijden had ik zo goed gereden dat dit het streepresultaat was. We zijn dus dik door naar de Regio. *\o/* Zo trots, pas zijn vierde wedstrijd.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:55

Marietje35 schreef:
Gefeliciteerd Shelly! wat een tijd zeg .... pfoe.

Wat jammer Helga! Echt net niet :(:)
Ook in de B moeten ze sporen. :j Kaarsrecht hoeft echt nog niet, maar toch wel al rechtgerichtheid. Zwaaide hij uit op de volte misschien?


Ik had gisteren ook weer wedstrijd, laatste selectie. Ik wist van te voren dat het een kijkerige locatie zou zijn, en inderdaad .... het was compleet aangekleed met doeken langs de wand, vlaggen, bloemen op de letters etc etc. Met losrijden keek hij eigenlijk nergens naar, wel was hij weer wat terug maar ik kon 'm overal zo langs rijden. Eenmaal de ring in ging de knop om bij hem, steil overeind! Gelukkig was de jury nog bezig met het protocol van mijn voorganger, dus ik kon even proberen rond te komen. Uiteindelijk lukte het wel om te starten, maar het was geen spetterende proef, beetje zo zo. Gelukkig nog ruim winst, maar de andere selectiewedstrijden had ik zo goed gereden dat dit het streepresultaat was. We zijn dus dik door naar de Regio. *\o/* Zo trots, pas zijn vierde wedstrijd.


Goed hoor gefeliciteerd!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:09

Dank je, ben ook heel trots op hem. :)
Jury had achterop mijn protocol nog gezet; Ik had het niet meer verwacht dat je na zijn verzet nog zo'n nette proef zou rijden, complimenten!

Om eerlijk te zijn had ik het zelf ook niet meer verwacht :+

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:11

Marietje35 schreef:
Dank je, ben ook heel trots op hem. :)
Jury had achterop mijn protocol nog gezet; Ik had het niet meer verwacht dat je na zijn verzet nog zo'n nette proef zou rijden, complimenten!

Om eerlijk te zijn had ik het zelf ook niet meer verwacht :+

Wel knap dat je hem daar dan wel door heen hebt gereden toch?

Die van mij dus gisteren ook. Had die punten ook totaal niet verwacht.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:16

Het was uiteindelijk nog een prima proef, alleen niet wat ik gewend ben. Nou loopt hij thuis sowieso veel fijner, maar gisteren was het echt sturen van a naar b en niet echt rijden. Tsja, dan is het prima voor de B, maar geen topproef en dat was wel erg jammer.
Hij moet echt veel km maken .... dat is wel duidelijk :D