[HK] B-debuut in 2016

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:15

_Marjolein schreef:
Je moet starten waar je jezelf het fijnste bij voelt Shelly21 :)

Nog nooit geweest Leeneliefje :n Beetje uit de richting. Als er iemand nog leuke/fijne plekken om te starten weet in de buurt van Utrecht

Ik hoor van een vriendinnetje dat het fijn starten is in Soest en in houten bij zilfia's hoeve (ofzo)
is wel de oostkant van utrecht

_Marjolein
Berichten: 1388
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: Schoonrewoerd

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:35

Houten zit hier 20min rijden vandaan, dus de goede kant! :))
Soest is volgens mij ook prima te doen, zal eens kijken hoe of wat daar! Thanks!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:43

Zilfia's Hoeve zou ik echt niet starten :o Heel erg klein bakje met keiharde bodem om los te rijden.
Waardeloos!

Groenraven Houten
Voornruiters de Meern
HCH Harmelen

Daar kun je mooi starten. :j

_Marjolein
Berichten: 1388
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: Schoonrewoerd

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:51

Ik weet niet of ze bij de zilvia's hoeve altijd 2 ringen hebben liggen dat je in dat harde bakje moet losrijden? Ben er 1x zelf geweest toen lagen er wel 2 ringen, maar ben ook een keer wezen kijken toen lag er maar 1 ring.

Woudenberg vond ik ook een fijne accommodatie!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:05

Ja, is altijd daar losrijden. Zo slecht :o

Woudenberg bij de Vallei of Groenewoude? Vallei is heel fijn, Groenewoude alleen in de zomer.
Daar liggen dan 2 mooie ringen uit en heb je nog ruimte om daarnaast los te rijden. In de winter hebben ze daar ook zo'n slechte bodem binnen.

DesertOrchid

Berichten: 85
Geregistreerd: 14-04-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 17:13

Geen ervaring omgeving Utrecht, ik kom niet verder dan Voorne Putten :o
Meiden ik ben helemaal mn motivatie kwijt, bluhhh! Komt voor een groot deel door het weer (al ben ik verwend met wel 3 binnenrijbanen...) ik heb het steeds zoooo koud dat ik me echt zowat nergens toe kan zetten. Vandaag heerlijk gelest, hij liep superfijn maar ik ga zondag niet starten. Zn manen zijn bijvoorbeeld ernstig ontploft en ik krijg al pijn in mn handen bij het idee dat ik daar wat aan moet doen in dit weer (artrose). Ook ontzettend druk met mn (nieuwe) baan en misschien ook nog verhuizen, ben dr even klaar mee... Wel nog op de planning een clinic bij John Tijssen, al zat ik daar ook alweer over te twijfelen of dat niet zonde van mn geld was }> . Even een ernstig dipje hier dus!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34622
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 17:49

Rhenoy zijn wij pas geweest, vond ik erg fijn. Mag je zelfs de baan verkennen in de pauzes. En ik start zelf altijd graag in Rhenen bij Blauwendraad. Hele grote bak om los te rijden. Manege Lingebrug in Zoelen is ook een fijne plek om te starten, en manege Ravenswaaij. Allemaal denk ik een halfuurtje rijden vanaf Utrecht. Weet niet hoe ver je max wil rijden? Ben afgelopen zomer ook een keer gestart in Maarsbergen. Was ook goed geregeld, 1 bak stond helemaal onder water mochten we de eerste proef binnen starten. Anders was het beide proeven buiten, op zand. Alleen de losrijbaan was wat minder, maar dat was door de extreme regenval. Daar kan de organisatie weinig aan doen.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:09

DesertOrchid schreef:
Geen ervaring omgeving Utrecht, ik kom niet verder dan Voorne Putten :o
Meiden ik ben helemaal mn motivatie kwijt, bluhhh! Komt voor een groot deel door het weer (al ben ik verwend met wel 3 binnenrijbanen...) ik heb het steeds zoooo koud dat ik me echt zowat nergens toe kan zetten. Vandaag heerlijk gelest, hij liep superfijn maar ik ga zondag niet starten. Zn manen zijn bijvoorbeeld ernstig ontploft en ik krijg al pijn in mn handen bij het idee dat ik daar wat aan moet doen in dit weer (artrose). Ook ontzettend druk met mn (nieuwe) baan en misschien ook nog verhuizen, ben dr even klaar mee... Wel nog op de planning een clinic bij John Tijssen, al zat ik daar ook alweer over te twijfelen of dat niet zonde van mn geld was }> . Even een ernstig dipje hier dus!

Je hoeft toch niks, winstpunten blijven wel staan! :)
Misschien kan je een pennymeisje vinden die de manen kan doen onder jou strenge toezicht :D

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:34

@ Desert, begrijpelijk hoor. :(:) Zeker als je lichamelijk niet in orde bent. Het wordt vanzelf weer voorjaar, dan is het ook allemaal veel leuker.

@Susan, Blauwendraad is inderdaad ook heel fijn!
Hoe is dat in Zoelen en Ravenswaaij? Binnen losrijden?
Maarsbergen ken ik weer niet, bij welke stal is dat dan?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34622
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 11:41

Ja binnen losrijden, iig het laatste deel voor de proef. Maarsbergen was bij RSC Henschoten.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 12:54

SusanH schreef:
Ja binnen losrijden, iig het laatste deel voor de proef. Maarsbergen was bij RSC Henschoten.

Bij beide binnen losrijden? (in de winter?)

Oh ja, Henschoten, da's Maarn. :j

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 13:04

Kan ik niet over meepraten allemaal, ik start in het oosten. Voor de tinker wedstrijden kom ik soms in Leusden-zuid bij nimmerdor.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34622
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 13:35

Ravenswaaij wel, Zoelen staat het niet expliciet bij op startlijsten, maar er is een gedeelte los van de wedstrijdbaan ook binnen (iets kleiner dan 20-40 gok ik), dus het laatste stukje voor de proef kun je binnen rijden.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 14:16

Shelly21 schreef:
Kan ik niet over meepraten allemaal, ik start in het oosten. Voor de tinker wedstrijden kom ik soms in Leusden-zuid bij nimmerdor.

Ik ook, deels! :)

Waar zit je dan precies?

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 14:24

Ik start ook in het oosten. Morgen ga ik naar Vorden, best nog wel een stukje rijden voor ons.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 14:26

glenstorm schreef:
Ik start ook in het oosten. Morgen ga ik naar Vorden, best nog wel een stukje rijden voor ons.

Bij seren?
Ik werk in Vorden :)

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 17:24

Ik start veel in de omgeving van lonneker, ambt delden, saasveld, markelo etc.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 17:32

Shelly21 schreef:
Ik start veel in de omgeving van lonneker, ambt delden, saasveld, markelo etc.

Oh nee dat is echt t 'diepe' oosten! Dan komen wij elkaar niet tegen

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 17:37

leeneliefje schreef:
Shelly21 schreef:
Ik start veel in de omgeving van lonneker, ambt delden, saasveld, markelo etc.

Oh nee dat is echt t 'diepe' oosten! Dan komen wij elkaar niet tegen

Ja haha het echte Twente! Nee ik kom alleen verder het land in voor de koudbloeden concoursen.

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 19:58

Jaa bij Seren, kwam er net pas achter hoe ver het daadwerkelijk rijden is oeps. Anders had ik er denk ik niet gestart maar ach.

Ik start normaal in de buurt van Raalte/Deventer. Wil nog wel regelmatig in Gelderland starten, afgelopen weekend in Gorssel geweest. Markelo start ik trouwens ook nog wel eens. Shelly doe jij daar de 25e nog mee? Bij Snorrewind is dat.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 20:45

glenstorm schreef:
Jaa bij Seren, kwam er net pas achter hoe ver het daadwerkelijk rijden is oeps. Anders had ik er denk ik niet gestart maar ach.

Ik start normaal in de buurt van Raalte/Deventer. Wil nog wel regelmatig in Gelderland starten, afgelopen weekend in Gorssel geweest. Markelo start ik trouwens ook nog wel eens. Shelly doe jij daar de 25e nog mee? Bij Snorrewind is dat.



Nee heb in feb even een wedstrijdstop. 11 maart de eerste weer.

_Marjolein
Berichten: 1388
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: Schoonrewoerd

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 11:57

Ravenswaaij is inderdaad binnen losrijden, dat is zo gigantisch opgeknapt daar in vergelijking met toen ik met mijn oude paard daar startte! Rhenoy hoor ik inderdaad ook hele positieve verhalen over, ook niet ver hier vandaan!
Aangezien jullie wel een beetje in dezelfde richting zitten, wel eens in Hagestein gestart toevallig? :))

DesertOrchid schreef:
Geen ervaring omgeving Utrecht, ik kom niet verder dan Voorne Putten :o
Meiden ik ben helemaal mn motivatie kwijt, bluhhh! Komt voor een groot deel door het weer (al ben ik verwend met wel 3 binnenrijbanen...) ik heb het steeds zoooo koud dat ik me echt zowat nergens toe kan zetten. Vandaag heerlijk gelest, hij liep superfijn maar ik ga zondag niet starten. Zn manen zijn bijvoorbeeld ernstig ontploft en ik krijg al pijn in mn handen bij het idee dat ik daar wat aan moet doen in dit weer (artrose). Ook ontzettend druk met mn (nieuwe) baan en misschien ook nog verhuizen, ben dr even klaar mee... Wel nog op de planning een clinic bij John Tijssen, al zat ik daar ook alweer over te twijfelen of dat niet zonde van mn geld was }> . Even een ernstig dipje hier dus!

Dat komt wel weer :(:) Ik word ook niet vrolijk van het weer als ik nu naar buiten kijk :Y) Kom maar op met dat warme water, haha!

Marietje35 schreef:
Ja, is altijd daar losrijden. Zo slecht :o

Woudenberg bij de Vallei of Groenewoude? Vallei is heel fijn, Groenewoude alleen in de zomer.
Daar liggen dan 2 mooie ringen uit en heb je nog ruimte om daarnaast los te rijden. In de winter hebben ze daar ook zo'n slechte bodem binnen.

Dan valt de Zilvia's hoeve af, daar werd ie zo gespannen in dat bakje en idd echt niet fijn om los te rijden..
Volgens mij was dat de Vallei, waar de selectie van november was.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 14:46

T gaat niet door bij seren vandaag zag ik! Jammer! We gaan zo even met de hond lopen daar had ik je even aan kunnen moedigen glenstorm. :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34622
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 16:00

Nee Hagestein ken ik niet. Ga volgende week trouwens weer naar Blauwendraad. Gelukkig gaat het weer dooien, vind de buitenbak altijd fijner om te trainen.

Sanne96

Berichten: 1250
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Ouddorp

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 20:42

Ik ben ook net thuis.
Heerlijk gereden, losrijden was ze helemaal fijn. Proeven was ik ook zeer tevreden over. Mn goede gevoel is beloond met 2 winstpunten

Afbeelding