Nieuwe springcategorie paarden (A)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:45

Ja idd, even afwachten wat ervan waar is. Op de KNHS-site kan ik iig niets vinden.

Ik ga me trouwens morgen weer eens aan een paar sprongetjes wagen. Volgens mij heb ik in juli voor het laatst gesprongen (onder begeleiding van Rommie, dat dan weer wel Haha!). Ben benieuwd...

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:58

mijn vriendje zei ook al dat hij me ook wel springles wilde geven. Zover kwam hij ook met aanwijzingen Haha!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:59

Is wel lekker goedkoop lielle *LOL*

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:01

yep ja, en anders betalen Extreme duivel
Laatst bijgewerkt door Lielle op 08-01-04 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:03

Oooohhh, houd jij er nog een vriendje op na naast je man, Lielle? Bloos!

Maar we gaan vreselijk off topic, lijkt me niet de bedoeling. Knipoog

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 00:21

dat zou ik ook super vinden. 80 cm is toch al de hoogte voor B/D Haha!

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 08:05

Bij ons heet BB oefen hoog en 60 cm is oefen laag.
Het is alleen jammer dat dit maar op weinig plaatsen georganiseerd wordt.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 08:54

wij hebben erg veel oefenwedstrijden in de regio, maar bij mijn weten nooit in combinatie met een officiele wedstrijd. Gewoon ergens op een doordeweekse avond, begint met 50 cm en eindigt meestal bij het M.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 10:21

Bij ons op de club doen ze heel soms (alleen bij indoorwedstrijden) de klasse N (nieuwelingen). Dat staat dan op 90 cm.

Ik zou het wel toejuichen als die klasse er komt, misschien dat ik dan ook nog weer aan het springen kom op concours Lachen . Winstpunten hoeven van mij niet perse. Ik vind dat de keuze er altijd moet blijven om gewoon meteen B te starten. En hopelijk krijg je straks niet allemaal van die beroepsruiters die dan weer op prijzenjacht gaan ALS deze klasse er komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 13:22

Hier in de regio is het idd nooit voor een officiele wedstrijd.
Ze zijn al blij dat ze daar de gewone klasses allemaal afgewerkt krijgen op een normaal tijdstip.

Maar idd oefen springen kun je hier in de buurt op verschillende plaatsen.
En dan kun je zoveel BB starten als je denkt nodig te hebben.

Saar4
Berichten: 2347
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 14:13

Dat zou wel leuk zijn als het erdoor komt. Ik rij met een pony van 1.45 en dan vindt ik het wel prettig dat ik niet gelijk een parcours van een meter hoef te doen. Kunnen we eerst fijn aan de afstanden wennen.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 14:17

Bij ons op de vereniging hadden ze afgelopen indoorwedstrijd ook een oefenparcours bij de gewone wedstrijd. Dat was de enige rubriek waar een deken te winnen was, had er wel spijt van dat ik mijn officieele debuut niet een paar dagen later had gepland Knipoog

Je kunt bij ons in de regio ook genoeg oefenparcoursen rijden, zou niet weten waarom daar een officieele rubriek voor nodig is Verward En ook niet hoe ze dat op een wedstrijddag in willen plannen

Citaat:
Ik zou het wel toejuichen als die klasse er komt, misschien dat ik dan ook nog weer aan het springen kom op concours . Winstpunten hoeven van mij niet perse. Ik vind dat de keuze er altijd moet blijven om gewoon meteen B te starten. En hopelijk krijg je straks niet allemaal van die beroepsruiters die dan weer op prijzenjacht gaan ALS deze klasse er komt.

Als die winstpunten je niet uitmaken kun je nu ook al gewoon oefenparcoursen rijden of BB-rubrieken Knipoog

En beroepsruiters mogen al geen B starten, dan zal A of BB al helemaal niet mogen Knipoog

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 18:30

Bij ons kun je onderling licht groen starten, dat is 20 cm lager dan de B voor de maat van je pony. Ik vind het eigenlijk wel een goed idee. Is ook wel leuke voor de pony's die tussen de paarden starten.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 20:59

ik hoorde van iemand op de manege dat de manege-eigenaar hier idd ook al een brief over had ontvangen, dat er een nieuwe groep bij zou komen. Tussen de 70 en 90 cm stond er volgens haar in. Ze zou het een en ander nog navragen hierover.

germie

Berichten: 25937
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 22:38

Zoals ik al zei, die lagere klasse moet/hoeft niet officieel te worden. 1 meter is prima te doen. Lager kun je genoeg oefenen.
Ik ga als ik lager wil rijden liever naar een oefenparcours, kost je geen 7-8 euro inschrijfgeld, en geen startcoupon, je hoeft geen startkaart te hebben. Met 4 euro per omloop ben je wel klaar, soms nog minder inschrijfgeld.
volgens mij is er ook geen tijd voor dit soort wedstrijden, de B is hier al hopeloos (op vrijdagmiddag alsof mensen niet werken Boos! Dit is ook de reden dat ik in de winter niet start voor springen)
En die lagere klasse verplicht maken lijkt mij ook niet nodig.

Is er niet sprake van een A-klasse geweest voor SGW? Ik meende dat ik daar iets over gehoord/gelezen heb vorig jaar.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 22:46

Bij SGW is het een ander verhaal: daar zouden de benamingen van de klassen gelijk worden getrokken met vergelijkbare klassen (op basis van hoogte) in het buitenland. De A-klasse was daar geen nieuwe klasse, maar de nieuwe benaming van het huidige B. De klasse L zou B worden, M zou L worden etc.

Alleen gaat dat nu toch niet door, zie www.sgw-eventing.nl

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 23:03

ja, dat was weer een voorbeeld van super communicatie. Mijn 'zegje' daarover is overigens nooit geplaatst Frusty

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 18:28

dat is echt wel handig voor mij en mijn paard,ze is pas 4 jaar en kan heel goed springen,alleen de lijntjes ertussen zijn wat rommelig.Ik zou eigenlijk binnenkort eerst dressuur gaan starten een tijdje en daarna pas gaan springen(off.)omdat dat nog iets te zwaar is.Maar die 80 cm gaat super,dus dat zou zeker wel makkelijk zijn *LOL*

Serena

Berichten: 49
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 14:27

Bij de NHS is een voorstel gedaan om startende springers eerst te verplichten om in de laag en hoog rubrieken 10 winstpunten te behalen voordat een B parcours mag worden gesprongen. Dit vind ik zeker geen slecht idee, want voor een beginnende springer is een B parcours toch aardig pittig. Zodra ik er meer over heb gehoord, zal ik het jullie laten weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 14:31

Leuk. levert weer wat geld op Scheve mond
Ik vind dat het vrij moet blijven.

Maar stel het slaat goed aan, maar hier in de regio zit het springen al van 9 tot 6 vol, leuk als er nog eens 100 starts bijkomen. Verward

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 14:32

belachelijk! B stelt niets voor, die ervaring doen ze wel op in een oefenparcoursje. Ik zit er helemaal niet op te wachten om verplicht oefen laag en -hoog te moeten starten, nog afgezien van het feit dat dat hier niet eens georganiseerd wordt. Dus nu moet je én een wp in het B dressuur en 10 wp'en in de oefenparcoursen rijden Frusty Lekker verdienen zo!

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 14:35

Dus het zijn inderdaad in ieder geval geen roddels.
Ik zou het fijn vinden als het niet verplicht zou worden, maar voor mijn paard (1m40) is een B-paarden parcours niet zozeer te hoog, maar vooral te breed. Ik ben benieuwd... (Ga nu weer Mzsreriaxen Knipoog)

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 14:35

Dat zou mooi voor mij zijn, want ik ben een schijterd wat btreft springen. 80 cm wil ik nog wel proberen denk ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 14:35

Daar zijn oefen parcoursen voor.
Kost ook meteen een hoop minder

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 14:39

Ja, je hebt ook onderlinge dressuurwedstrijden Knipoog
Maar officieel is toch anders! Leuker!