Lange manen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Lange manen

Hengstevlecht
84 (83%)
Matje
9 (8%)
Wat anders (vermeld dit dan even aub)
8 (7%)

Totaal aantal stemmen: 101


Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 19:14

Oké, ik weet nu al dat ik een hengstevlecht ga maken Haha! . Lekker makkelijk en die kun je er tenminste vlak voor de wedstrijd erin zetten. Ik ga in ieder geval die vlecht bovenop de manenkam eens oefenen.

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:46

ik zou ook voor een hengstenvlecht gaan
veel succes met je wedstrijd OK dan!

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 20:02

Lielle schreef:
(nee, ik zou trouwens gewoon kort trekken Haha! )


Dat zou wel het makkelijkste zijn, maar ik rij ook nog western met haar en ze heeft zo'n mooie bos met manen, dat ik het gewoon zonde vindt om ze te trekken. Als ze van die dunne vlasmaantjes had was de keuze makkelijk: kort.

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:24

Ik vind ook een hengstenvlecht het mooist, vooral omdat het de nek nog wat accentueert. Ik krijg 'm helaas niet meer klaar zonder bobbels en bulten, dus Marco gaat de laatste tijd met losse manen de ring in.
Als je paard trouwens hele lange manen heeft, vind ik ze los hangen ook erg mooi..

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 21:18

ik niet (maar dat is natuurlijk heel persoonlijk) en je maakt he de jury wel moeilijk met beoordelen.

geartsje17

Berichten: 1456
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: stiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:55

Ik heb de manen van mijn haffie nooit in een hengstenvlecht of matje! Heb et altijd los, vind k persoonlijk et mooist!!

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 00:15

Voor een haflinger of een arabier zou ik ook losse lange manen kiezen. Dat is rastypisch. Ik heb een kruising en wil graag met "bewerkte" manen aankomen. Dat vind ik wel zo netjes staan en wordt ook aanbevolen.

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 23:53

MEt wat handigheidjes kan je van lange manen hele nette knotjes maken. Maar dat kan ik hier niet zo 1 2 3 uitleggen Lachen

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 14:50

Een hengstenvlecht. Maar dan wel strak langs de hals, niet zo'n slappe een.

Matje vind ik ook wel mooi, maar dat is indd meer voor een pony.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 18:43

Ik ga ook voor de hengstenvlecht, deed ik ook altijd toen ik startte op paarden met lange manen, dat werkt prima.
Dan ziet het er toch verzorgd uit en heb je geen last van de manen bij je handen.

Succes!

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 19:15

Ik ben vandaag al aan het vlechten geweest met die invlecht, valt wel tegen, zeg. Het blijft nog niet zo geweldig zitten. Ik ga binnenkort een proberen om de hengstevlecht onderhands te vlechten, kijken of dat lukt.

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 19:17

Amethyst schreef:
Matje vind ik ook wel mooi, maar dat is indd meer voor een pony.


Ik heb een pony Haha! , wel een E, maar toch het is een pony

xSilliex
Berichten: 14
Geregistreerd: 31-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 13:44

Hengstenvlecht en dan heel strak tegen zijn hals op vlechten en als hij makkelijk uitschiet tussen door elastiejjes inzetten dan vlijft hij altijd zitten. Ik persoonlijk vind dat hengstenvlechten niet bij paarden horen bij paarden vind ik dat knotjes horen dus ik zou de manen gewoon trekken ik vind hengstenvlechten kunnen heel mooi zijn maar knotjes zijn veel eenvoudiger en t blijft beter zitten( 1knotje doe je zo overnieuw en anders moet je de hele vlecht eruit jhalen. Mijn pony heeft hele korte en hele dunne manen en ik ben binnen 10 min klaar met vlechten en had altijd 8en voor mn verzorging nu niet meer wnt k rijdt M(dan heb je gn verzorging mer dusjah)

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 17:50

HoiHoi.. Ik vind dat het er een beetje aan ligt wat voor ras je hebt... Bij het ene paard is een matje mooier maar bij andere zijn hengstenvlechten mooier... Ik persoonlijk vind een hengstenvlecht mooier.. Als je die een beetje strak vlecht, dan ziet het er voor een wedstrijd, vind ik, erg mooi uit...
Maaaar... als je nou dalijk hoger met wedstrijden komt... dan is het toch het allermooiste als je leuke knotjes kunt maken maar dan moet je wel je mooie manen aftrekken... Zonde.. Verward
Veel plezier met je wedstrijden!! OK dan!
Groetjes!!

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-04 22:31

Ghani schreef:
Maaaar... als je nou dalijk hoger met wedstrijden komt... dan is het toch het allermooiste als je leuke knotjes kunt maken maar dan moet je wel je mooie manen aftrekken... Zonde.. Verward
Groetjes!!


Ik ben het er eigenlijk wel mee eens dat je voor de dressuur je manen kort moet hebben , maar het westernrijden blijft mijn "vak". Ik ben alleen nieuwsgierig wat ik met haar in de dressuur kan bereiken. Dus als ik straks bijv. in de Z terecht zou komen, zal ik ze er nog niet af halen Bloos , ondanks dat het netter zal staan.

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 22:13

Lange manen Rulezzz Knipoog
Kvind een hengstenvlecht echt super!! Kwijl:~
al moet ie dan wel mooi strak zijn

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 22:14

Tammie"]
[quote="Ghani schreef:
Maaaar... als je nou dalijk hoger met wedstrijden komt... dan is het toch het allermooiste als je leuke knotjes kunt maken maar dan moet je wel je mooie manen aftrekken... Zonde.. Verward
Groetjes!!


Ik ben het er eigenlijk wel mee eens dat je voor de dressuur je manen kort moet hebben , maar het westernrijden blijft mijn "vak". Ik ben alleen nieuwsgierig wat ik met haar in de dressuur kan bereiken. Dus als ik straks bijv. in de Z terecht zou komen, zal ik ze er nog niet af halen Bloos , ondanks dat het netter zal staan.
[/quote]

Howw howw.. met dressuur kan het ook heel mooi zijn hoor Knipoog
is wat anders dan knotjes!!
en ik haal ze er ook voor geen goud af... De manen zijn Heilig

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 18:14

Ik zou een hengstenvlecht op z'n manenkam maken Lachen

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-04 18:46

Ik heb gisteren een hengstenvlecht onderhands gevlochten en de vlecht kwam dus op de manenkam te staan. Dit stond echt heel mooi. Ik denk dat ik dit dus doe voor a.s. zaterdag.

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:09

super!!! wel fotows maken he!!
ik ben benieuwd, mscien kan ik nog wel wat van je leren Knipoog

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-04 23:55

Ik zal wel iemand mijn digi in de handen drukken (als ik hem niet vergeet Schijnheilig ).

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 21:10

Ik zou zelf ook voor de hengstenvlecht gekozen hebben, hopelijk gaat je wedstrijd goed.

winspunt

Berichten: 59
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 10:25

ik vind een hengstenvlecht meestal mooier, heb je geen foto?
als je die maakt moet je hem niet te dicht op de manenkam maken als hij/zij zijn hooft om laag doet krijg je losse stukkrn of je moet om de +- 10cm een stiekje doen

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 14:21

Ik heb gisteren een hengstenvlecht onderhands gevlochten en de vlecht kwam dus op de manenkam te staan

Wat is onderhands vlechten?

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 19:17

Dan pak je een pluk manen onder de vlecht door in plaats er over heen. De pluk komt dus bij de onderste streng van de vlecht erbij. Ziek Snappie? Ik zelf niet echt als ik dit zo lees, maar ik weet niet hoe ik het anders zou moeten opschrijven.