Ik ga bij de LRV

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Ik ga bij de LRV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-04 21:41

Hoi,

vanaf nu zit ik bij de LRV van Wuustwezel/België. Ik ben er nog niet gaan trainen, maar dat gaat snel beginnen! Ik hoop dat het leuk wordt!! Ik heb al veel wedstrijden bijgewoond, omdat een vriendin waarvan ik haar pony een hele tijd heb gereden ook bij de LRV zat, dus ben ik vaak mee gegaan om te kijken en te groomen Haha! .

Maar nu ga ik er zelf bij! Ik hoop dat het zal lukken, maar vooral,...dat het leuk wordt!! *LOL* .

Zijn er van jullie die bij een LRV zitten? En wat vinden jullie ervan, weten jullie me leuke verhalen te vertellen over LRV of LRV-ervaringen,...??? Verward

Je zegt maar wat je wilt


xx Schijnheilig Haha!

Ikkepik
Berichten: 37
Geregistreerd: 06-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 22:12

Veel succes!!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 10:21

Bij ons in de buurt worden 's zomers regelmatig LRV wedstrijden gehouden. Meestal is dat springen. Dressuur is wat minder helaas. En als er dan al een dressuurwedstrijd gehouden wordt dan is dat, sorry dat ik het moet zeggen, vaak om te huilen. Het niveau is 9 van de 10 keer triest te noemen.
Maar goed, de meeste houden zich enkel bezig met springen.
Dus over het niveau ben ik persoonlijk niet zo te spreken.
Ik heb met een aantal jonge paarden vroeger ook LRV gereden, dressuur en springen.
Maar goed, ik hoop dat het voor jou natuurlijk heel erg leuk wordt en dat je er veel van zult leren.
Let goed op dat je in de groepslessen van de LRV voldoende aandacht krijgt anders reduceer je binnen no time naar veredelde manegeruiter.

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 13:28

Zwelgje schreef:
Bij ons in de buurt worden 's zomers regelmatig LRV wedstrijden gehouden. Meestal is dat springen. Dressuur is wat minder helaas. En als er dan al een dressuurwedstrijd gehouden wordt dan is dat, sorry dat ik het moet zeggen, vaak om te huilen. Het niveau is 9 van de 10 keer triest te noemen.
Maar goed, de meeste houden zich enkel bezig met springen.
Dus over het niveau ben ik persoonlijk niet zo te spreken.
Ik heb met een aantal jonge paarden vroeger ook LRV gereden, dressuur en springen.
Maar goed, ik hoop dat het voor jou natuurlijk heel erg leuk wordt en dat je er veel van zult leren.
Let goed op dat je in de groepslessen van de LRV voldoende aandacht krijgt anders reduceer je binnen no time naar veredelde manegeruiter.


Denk toch niet dat je alle LRV clubs over één kam mag scheren.
De clubs uit de provincie Antwerpen en dan heel vaak de clubs uit de Kempen hebben een zeer goede naam. De begeleiding is in veel clubs de laatste jaren enorm verbeterd. Zo organiseert het gewest Mechelen-Kontich regelmatig speciale stages voor de commandanten. Ik heb er een aantal jaren geleden zelf nog enkele gevolgd. We werden dan in groepjes van vier begeleid door Johan Zagers, toch niet van de minsten zou ik zo denken.
Vele clubs nemen in de winter ook meer professionele lesgevers onder de arm. Zo hadden wij vroeger les van Jeroen Devroe en Ronny Lievens voor dressuur en van Ludo Van Dijck en Partick Spits (nu nog trouwens) voor springen. Wij proberen om de groepen voor springen te beperken tot zes deelnemers en die voor dressuur tot acht.

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 17:12

Over het niveau ben ik het wel een beetje eens, maar niet helemaal,...
Het zit namelijk zo, ik heb een jaartje geleden een wedstrijd gezien, en er zaten idd clubs bij, en die waren om te huilen, wat meppen, nooit benen geven, niet meegaan met de sprongen,... Verdrietig Dan dacht ik ook, djeezes Bloos Knipoog Tong uitsteken . Maar Wuustwezel (wist ik toen nog helemaal niet dat ik daar ooit zou bij gaan,...en daarbij, dat mag eigenlijk ook niet, omdat ikzelf niet in Wuustwezel woon Bloos Tong uitsteken ) maar dat is een club waar er op een redelijk hoog niveau gereden wordt. Essen-hoek geloof ik, is daar nog zo'n voorbeeld van Die vind ik ook wel redelijk goed. Maar het is wel zo, dat het in veel clubs om van te huilen is Verdrietig Schijnheilig . Maar bedenk er dan ook bij, dat het daar (bij de meeste gevallen toch Schijnheilig ) bijna alleen maar om te winnen gaat (beste pony,...) (=> wat bij mij juist het minste meetelt Haha! ) en dat het ook zo is, dat de ouders hun kind dat nog niet kan rijden, een pony geven die vorig seizoen bijna alles heeft gewonnen, en waar zijn ruitertje net is uitgegroeid, dus die leren niet echt rijden. Die moeten zo snel mogelijk op niveau rijden,...nou dat denk ik toch Tong uitsteken . Spreek niet over iedereen hè, maar kan zo veel van die voorbeelden geven, van kindjes waar het zo bij gaat,...

Naja, ik hoop dat het leuk word, en het grote verschil is ook, ik ga bij de paarden, heel andere mentaliteit (vind ik toch Schijnheilig Knipoog ) dan bij de pony's. Bij de pony's zijn het vooral de ouders die erachter zitten (niet bij iedereen, maar toch wel redelijk vaak) terwijl bij de paarden meeste het echt zelf willen,... Verward niet? Tong uitsteken

xxx

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 22:18

Leuk dat je gaat starten, alvast veel succes bij je 1e wedstrijd! Laat dan ff weten hoe het gegaan is he! Knipoog

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 22:59

BlanCarla schreef:
Maar het is wel zo, dat het in veel clubs om van te huilen is Verdrietig Schijnheilig .

xxx


Hoe kan je nu iets over "veel" clubs zeggen als je maar enkele wedstrijden gezien hebt? LRV telt enkele duizenden leden.
Je zal nog verbaasd staan wat voor een nette proef je zal moeten neerzetten om in de B1 bij de eerste vijf te zijn.
Ik vind het nogal onkies om al bij voorbaat een veroordeling uit te spreken over een vereniging waar je je gaat bij aansluiten.
Misschien zien we elkaar wel eens op één of ander tornooi in de provincie Antwerpen.

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 09:17

Teigetje"]
[quote="BlanCarla schreef:
Maar het is wel zo, dat het in veel clubs om van te huilen is Verdrietig Schijnheilig .

xxx


Hoe kan je nu iets over "veel" clubs zeggen als je maar enkele wedstrijden gezien hebt? LRV telt enkele duizenden leden.
Je zal nog verbaasd staan wat voor een nette proef je zal moeten neerzetten om in de B1 bij de eerste vijf te zijn.
Ik vind het nogal onkies om al bij voorbaat een veroordeling uit te spreken over een vereniging waar je je gaat bij aansluiten.
Misschien zien we elkaar wel eens op één of ander tornooi in de provincie Antwerpen.
[/quote]

Ow, maar dat weet ik wel hoor, dat het niet simpel is, maar ik heb echt al veel wedstrijden bijgewoond, en er waren verschillende clubs waar niet vet in zat. (Niet dat ik hiermee iets over mijn eigen niveau wil zeggen hoor, integendeel, en ten slotte kan ik zelf ook niet beoordelen over mijn ei!gen niveau, heb mijn eigen ten slotte nog nooit echt zien rijden. Tenzij een paar keer op video, maar een erg duidelijk beeld vormt dat toch ook niet, die paar "momentoçpnames" Tong uitsteken Haha! )

In welke LRV zit jij dan? Dan weet ik bij welke club ik je moet gan zoeken Tong uitsteken Bloos Haha!

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 17:09

Leest