caprille + klassiek parcour

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnnemiekvM

Berichten: 8247
Geregistreerd: 17-07-03

caprille + klassiek parcour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-04 20:55

Zondag ga ik een caprille proef rijden. Dat is best vermoeiend, want het is een lange proef en je moet bijna de hele tijd in de verlichte zit
Als ik dan een winstpunt heb, mag ik een klassiek parcour rijden. Dit gaat dan niet op snelheid, maar op stijl. Deze wedstrijden worden door de FNRS gemaakt zodat je kunt zien of je voldoende ervaring heb met springen om een parcour te mogen rijden. Ik vind het zelf heel leuk en voor manege kinderen ook erg goed. Het draagt een steentje bij voor de veiligheid in de paardensport. Op maneges met een veiligheidscertificaat mag je alleen nog maar een wedstrijd springen als je je caprille hebt gehaald. Dat voorkomt een heleboel ongelukken OK dan! OK dan!

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 21:48

AnnemiekvM schreef:
Zondag ga ik een caprille proef rijden. Dat is best vermoeiend, want het is een lange proef en je moet bijna de hele tijd in de verlichte zit
Als ik dan een winstpunt heb, mag ik een klassiek parcour rijden. Dit gaat dan niet op snelheid, maar op stijl. Deze wedstrijden worden door de FNRS gemaakt zodat je kunt zien of je voldoende ervaring heb met springen om een parcour te mogen rijden. Ik vind het zelf heel leuk en voor manege kinderen ook erg goed. Het draagt een steentje bij voor de veiligheid in de paardensport. Op maneges met een veiligheidscertificaat mag je alleen nog maar een wedstrijd springen als je je caprille hebt gehaald. Dat voorkomt een heleboel ongelukken OK dan! OK dan!


Veel succes OK dan! OK dan! OK dan! Haha! Haha! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 19:03

En toch ben ik blij dat caprilli er bij de gewone wedstrijdsport niet bijzit. Ik moet er echt niet aan denken om zo lang in de verlichte zit te blijven zitten... Ach gut

Maar goed, oefenparcoursen zijn er genoeg. Dus je kunt eerst veilig met lage hindernissen oefenen als je niet meteen de B in wilt. Voor maneges is caprilli zeker wel leuk denk ik. Op die manier maken mensen al vrij snel kennis met het springen.

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 01:36

Wij hebben as zondag onderlinge wedstrijd op de club en wij gebruiken de caprilli-proefjes ook! Harstikke leuk! En ook een leuke afwisseling, iedereen doet er altijd heel erg z'n best voor. De volwassenen die officiele wedstrijden rijden, net zo hard als ze allerkleintjes op hun shetje!

AnnemiekvM

Berichten: 8247
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 17:26

ja het is al bijna. Bij voorbaad heb ik al spierpijn in mijn bovenbenen!!! Ik hoop dat Tommie over de hindernissen heen gaat in plaats van er langs!

Heleen007

Berichten: 92
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 18:41

Spannend! nou heel veel succes!