vervelend tijden de proef

Moderators: A_nouk, chocobroodje

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Odeale

vervelend tijden de proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-03 15:50

We hadden laatst een proef in Saasveld, in de Ankerhal. Met inrijden ging alles lekker, ze was wel een beetje kijkerig, maar dat is ze eigenlijk altijd wel Wow! . Ik kreeg haar er wel doorheen, dus niets aan het handje.

Toen moesten we naar de naastliggende ruimte voor de proef, het was een wat donkere sobere ruimte, met aan een kant de kantine en aan de overkant nog een opening van de bak afgesloten met een slagboom (rood met wit). Wij eerst een beetje ronddraven, laten kijken, weer allemaal spannende dingen, maar ze liep er min of meer gewoon langs. OK dan!

Eindelijk konden we met de proef beginnen. Op een gegeven moment waren we op de linkerhand aan het doorzitten, komen we langs de slagboom (voor de 5e x ofzo), en whoem, zo in de achteruit, naar het midden van de bak. Ik denk, wat krijgen we nou Bloos! , dat heeft ze nog nooit gedaan. Aansporen been erbij, in de vooruit, en weer hetzelfde, toen maar een volte gemaakt (mocht niet maargoed, ik vond dat ze er toch langs moest), toen ging het redelijk (redelijk slecht) maarja, we moesten toch door. Nou, het hek was van de dam, alles was eng, om gek van te worden. Absoluut niet meer voor het been. Boos! Eindresultaat, 148 punten, overal spanning paard, waaronder ook een 2 voor het uitvoeren van het figuur, en -2 voor het maken van de volte.

Ik moet zeggen dat ik ook geen zweep had, dus straffen kon ik niet. Behalve met miin been dan. Ik heb geprobeerd stelling naar links te nemen, linkerbeen erbij, rechterhand aan de hals, linker van de hals.

Hoe lossen jullie zoiets op? Had ik toch maar beter een zweep kunnen hebben, en een flinke tetter verkopen? ulisse is geen bang paard, kan me haast niet voorstellen dat ze heel bang was, maar je weet het niet hè. Ze is nog wel jong, zou ze aan het puberen zijn? Of heeft ze die leeftijd al gehad? Ze is 6 jaar. Of is het gewoon pech, maar het gebeurt, is bij iedereen wel eens zo, en zal vast nog weer gebeuren??? *LOL* *LOL*

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 17:45

wat vervelend! ik zou zelf denk ik drijven drijven drijven, dus aan mij heb je niet zoveel Schijnheilig ik ben niet zo'n ster met dat sorrt dingen, maar het zou idd de pubertijd kunnen zijn,,,,, ( denk )

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 18:29

Die van mij is 10 en die heeft het ook wel eens hoor. Idd gewoon flink drijven en anders een tikje met de zweep

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 22:28

Die van mij is 15 en heeft genoeg wedstrjd er varing maar flikt zulke dingen nog steeds! maar hij stata niet stil en gaat achter uit maar gaat gewoon steigeren en keer zich om.
Het enige wat ik dan kan doen is hem gerust stellen en hem bezig houden zodat ie meer met mij bezig is dan met de enge omgeving. ( helaas mag je in de Z geen zweep meer want daar kan je je paard toch ook wel redelijk mee afleiden!)
Ik denk dat het bij jouw paard gewoon in een moment gebeurde dat jij zoiets had van: Ow ze doet het wel goed. En dat je even gewoon je concentratie 'verloor' waar door je paard kans zag om 'uit te breken'

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

xcynthiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 23:34

dat doet mijn merrietje ook Boos! heel irri soms hoor, maarja, ze is ook nog maar pas 5 jaar, komt wel goed enk ik altijd en ze is natuurlijk in een vreemde omgeving nooit in elkaar meppen met de zweep hoor!!! echt niet doen, daar schiet je helemaal nix mee op

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie