Belgische dressuurproeven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Belgische dressuurproeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-03 23:42

Ik ben dus op zoek naar de Belgische dressuurproeven. En dan wel degene die beginnen bij de E4, E5 en E8 en daarna de A5 en de A6.
Bij alle sites die ik al bezocht heb zijn dit kruisjes, en ik vind ze echt nergens. Alleen de E5 en de E8 ken ik van buiten, die zoek ik niet bepaald.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik ben echt radeloos Schijnheilig.


astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 11:20


:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-03 19:12

Ik heb problemen met die site Scheve mond. Die gaat vasthangen etc. Kan jij misschien kopieren en plakken in word ofzo? Of gaat dat moeilijk...

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 19:18


Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 16:56

Ik heb ook even die proeven bekeken maar snap dr niet veel van. Wat word bedoeld met uberstreichen van de manenkam?
En zelfs de beginners moeten middenstap tonen en van stap naar galop gaan.
Het niveau lijkt wel veel hoger te liggen in belgie!

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 17:17

ik vind het maar een rommeltje, iedere klasse heeft een ander totaal aantal punten, niet overal 260 totaal zoals bij ons

'cirkel' ipv volte vond ik wel grappig eigenlijk

maar dat uberstreichen snap ik niets van Verward
moet je dan 2 a 3 paardenlengtes je paard belonen ofzo?over de manenkam strijken staat er

wel rommelig dat er tussen de onderdelen die je moet rijden, nog aparte stukjes staan over bv de verzameling en dat sommige onderdelen 2x meetellen

maar ja het is maar net wat je bent gewend he!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-03 23:43

Wij hebben geloof ik nergens arbeidsstap. Heb vroeger ook altijd geleerd dat dat niet bestond? Dus wel arbeidsdraf en arbeidsgalop en middenstap en verzamelde stap, maar geen arbeidsstap. Maar het is gewoon een vlotte stap dat er meestal gereden wordt.

Uberstreichen is geloof ik (ben er niet zeker van) dat je je handen naar voren doet, en dat je paard nageeflijk moet blijven of zoiets. Dat hij in elke geval niet lekker zijn neus in de lucht gaat steken(als je je paard op kracht rijdt, steekt die dan lekker zijn neus de lucht in).

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 10:56

dat "uberstreichen" mogen ze hier ook invoeren, lijkt mij een hele goede test om te kijken of het paard op zijn eigen benen loopt!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 11:17

Dat kun je bij halsstrekken ook wel zien, toch?

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 11:29


If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 12:37

dat denk ik dus ook, ooit, in een ver verleden, reed een vriendin van mij bij de NBVR(Denk ik, de proef heette Duitse M) en daar moest ze dit ook laten zien, neus eruit en je had een onvoldoende

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 15:27

hey
uberstreichen zit bij ons in de A proeven, wat ongeveer L2 niveau bij jullie is. Het betekent dat de ruiter een keer of twee zijn beide handen naar voren moet doen, langs de manenkam; het is dan ook de bedoeling dat het paard gewoon aan de loodlijn blijft, en niet plots struikelt (doordat het op de handen zou hangen) of de neus in de lucht zou gaan steken.
Als je nog iets wil weten, hoor ik het wel Knipoog
en de proeven zijn hier idd heel anders dan bij jullie. Vanaf de E4 (wat B is bij jullie) moeten wij ook alle overgangen OP de letter rijden en niet ergens ertussen. Wijken voor de kuit zit er nergens in. Vanaf de L2 (bij jullie M ) moet je ergens wel al wat schouderbinnenwaarts laten zien dacht ik. In de M (bij jullie Z) zitten er galopwissels, sb, travers enz. Oja, en in de L2 zit er ook een kurzkehrt in, en eenvoudige galopwissels, contragalop enz. in de E5, die eigenlijk overeenkomt met jullie L1 moeten we al scherpere omstellingen laten zien, bij de slangevolte met drie bogen, en de slangenlijn van 5m. Er zit daar ook een heel nutteloze oefening in, en dat is de keertwending om de voorhand: een oefening waar héél veel combinaties een 3 of 4 voor krijgen. (heb al dikwijls dat cijfer mogen neerschrijven als ik schrijf voor de jury bij het hrov Tong uitsteken )
Geef mij maar de proeven van Nederland! Veel logischer opgebouwd, en in de B heb je stap-draf-stap-draf-galop enz. Bij ons is het meteen stap-draf-galop. Hete(re) paarden of paarden met veel bloed ontploffen bij ons in de proeven dikwijls, terwijl bij jullie deze paarden kunnen ontspannen tijdens het stukje stap dat er nog tussen zit!
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 16:10

heb het proefje gelezen, snap er echt helemaal niks van!! Maar dat zal wel zijn hoe je het gewend bent, niet wijken is trouwens wel fijn.

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 16:52

Idd Ik hou niet van wijken M'n wijken-spook speelt dan nog weleens op
En sommigen bewegen met't überstreichen maar een hand langs de manenkam, maar ik vind't allesinds wel een geweldige oefening^^
En 't w toegestaan dat paard zijn/haar hoofd ietsje naar boven of beneden doet (hij voelt hoe licht je ook bent met je hand toch een verschil immers) maar normaal gezien moet zijn/haar hoofd min of meer op z'n plaats blijven

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-04 17:45

Jola schreef:
Ik dacht dat het paard bij überstreichen in dezelfde halshouding moest blijven, bij halsstrekken verandert die juist Verward

Hier vindt je alle proeven:
http://www.hipposdressuur.be/proeven/proeven_pagina.htm


Super bedankt, dit is de eerste site waar de e5 en de e8 van dit jaar zijn ofzo(bij de andere zijn ze toch niet zoals ik ze deze winter rijd). En waar alle proeven opstaan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, DotBot en 69 bezoekers