[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melis_93
Berichten: 71
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 19:13

Wat zonde dat het dekken niet is gelukt.. Hopelijk nu wel!
Mooie foto's aan overgehouden en je weet nu mooi waar de verbeterpunten nog liggen!

Wij hebben afgelopen zondag de 3e selectie gewonnen met 198,5 :) Net niet zo fijn kunnen rijden als de week ervoor maar dik tevreden :D

Maandag weer eens oefenparcours gesprongen, ik was best zenuwachtig :+ Eerste deel misten we wat ritme maar daarna lekker rondgesprongen :)

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 15:51

Zo dames, ik ga weer even proberen beter bij te blijven lezen en reageren. Was een beetje chaos en liep vreselijk achter de feiten aan qua energie.

Roosjenat trailer binnen? En hoe ging je oefenwedstrijd met Wodan? Wat schrikken dat ongelukje met Miley, goed om te lezen dat de meiden hier al zeiden dat je geen schuldgevoel hoeft te hebben. Gelukkig met een sisser afgelopen!

melis_93 gave hengsten heb je op je lijstje staan, zitten ook wel favorieten van mij bij :D Stoer dat je in augustus een parcours met Ken wil rijden! Klonk goed trouwens dat Z1 oefenrondje, al heel eind op weg! Veder hele mooie resultaten gehaald op wedstrijden en selecties de afgelopen tijd, super knap van jullie!

MWM, prachtige foto's van de selectie voor CHIO, net wat je zegt, echt ideaal oefenrondje voor de regio.

Gomir, inmiddels motivatie terug? En misschien al weer dressuur wedstrijdjes op het oog?

Welkom Kabayo!! Knappe Friese dame heb je! Heerlijk dat je gewoon de tijd hebt genomen om plezier terug te krijgen en zo te lezen zeker niet stil gezeten! Mooie foto's van jullie M1 debuut en fijn dat het zo kan met een veulen aan de voet. Hopelijk nu wel drachtig van die knappe Friese hengst!

Sommigen van jullie weten het al via social media of privé contact, anderen nog niet. Maar Kristall is in goed overleg met de eigenaar verkocht als fokmerrie. Was even heel moeilijk maar wel beter zo. Behandeling van headshaking sloeg niet aan, daarnaast was ze niet drachtig, moest het hele proces weer overnieuw en voelde voor mij alle verantwoordelijkheid niet goed meer. Ze heeft een fijn huisje gekregen dus dat scheelt.

Karel gaat heel fijn, lekker fanatiek aan het lessen en rijden. Nog even balans vinden en puzzelen hoe we nu dat ZZZ onder de knie krijgen maar blijft progressie inzitten qua training, dan geloof ik gewoon dat de punten vanzelf volgen :+

Wij zijn maandag en dinsdag op de Almelose Ruiterdagen geweest, was een hele ervaring! Alles super goed geregeld, maar het was wel heftig alleen en dan met mijn gezondheid. Maargoed, weer veel geleerd :o Als ik weer ga dan sowieso niet meer op de camping, tentje opzetten en sjouwen met spullen viel echt tegen :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

melis_93
Berichten: 71
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 22:49

Urosa heel erg zonde van Kristall.. Maar fijn dat ze een goed huisje heeft gevonden!

Zo te lezen een hele gave ervaring op de ruiterdagen! En wat een onwijs mooie foto's van jullie samen!
Toevallig zag ik vandaag je foto met vergelijk van 2/3 jaar terug, wat een verschil joh!
Heb je fijne proeven kunnen rijden?

Ik heb 2 foto's binnen van afgelopen weekend de selectie. Toch wel heel blij met hoe ze zich aan het ontwikkelen is <3 Afbeelding
Afbeelding

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 09:57

Ja best fijn gereden. Vooral de 2de proef dag 1. Had die dag opmerking over activiteit en open mond. Daardoor 2e dag denk ik net iets teveel gas geven en voorzichtig in de hand waardoor het wat van het achterbeen af kwam.

Dat vind ik het grootste wennen in de subtop, je verzamelde draf en galop moeten next level. En dat je SB tm het ZZL vaak een 7,0 was en nu gerust een 5,0 kan zijn omdat hij meer bergop moet oid. Maar beide dagen geen grote fouten dus mooie stappen gemaakt :D niet als laatste geëindigd beetje middenmoot dus zo verkeerd doen we het niet denk ik dan :+ het is oprecht een lastige klasse voor de meesten.

En ja hij is goed opgeknapt he? Voor de rest. Karel in 2020
Afbeelding

Hele mooie foto's! Ken krijgt echt meer body!

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 13:11

Melis_93: gefeliciteerd met de winst op de 2de en 3de selectie. Mooie punten ook! Leuk de afwisseling die je steeds doet met het springen, knap!

Fijn debuut Kabayo, hele mooie foto's <3

Urosa, wat jammer van Kristall maar wel beter zo. Leuke ervaring zo op de AR, hele gave foto's heb je er aan overgehouden <3


Melis_93, ook jullie hebben mooie foto's ontvangen. Ken ziet er goed uit! <3


Mooi verschil op foto's zo Urosa, jullie zijn samen goed gegroeid!



Met Miley gaat het gelukkig een stuk beter weer. Nu haar buik er nog af en dan zijn we weer op niveau haha.

Met Wodan ben ik gestopt, het rijden ging niet fijn meer. Hij blijft maar schrikken aan een kant van de bak, dit geeft mij weinig vertrouwen en is het ook niet veilig meer. Ik geef niet graag op maar ik vind het goed zo.

Gisteren zijn ze beide wel meegeweest naar de obstakeltraining (aan de hand). Miley was braaf zoals bijna altijd haha. Wodan was net een wilde hengst, stampen en hinniken. Alsnog met hem wel wat obstakels kunnen doen. Dit gaf mij wel het laatste zetje om niet verder te gaan met hem.

Zijn wat leuke foto's gemaakt, zodra ik die heb laat ik ze hier wel even zien.

Afgelopen week nog even fijn gereden met Miley op de vereniging. Daarna nog even een klein rondje buiten gedaan, wat super ging.

Afbeelding


Trailer is nu 3 weekjes binnen, heel blij mee.
Afbeelding

Vanavond hebben we les en verder hebben wij geen drukke plannen meer aankomende tijd. Ik ga namelijk zaterdag voor 3 weken naar Canada.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 17:13

Roosjenat, gelukkig gaat het met Miley weer goed! Hopelijk snel weer back on track zodat je lekker door kunt in het Z1. En paardrijden moet leuk zijn, dus snap goed dat je dan met Wodan stopt als het zo voelt. Leuk zo'n obstakeltraining. Fijn dat het met Miley leuk ging en is het met Wodan wel mooie bevestiging zo.

Hele mooie trailer! En wat tof van je vakantie naar Canada, alvast heel veel plezier!

Wij hadden maandag proefgerichte training op wedstrijdlocatie van eigen instructrice. Was super leerzaam. Eerst de proef zelf gereden, eigenaar gefilmd en instructrice ingesproken. Daarna met begeleiding het proefje gereden en op het eind nog 2 onderdelen eruit gepakt om verder aan te werken. Veel mooie stappen kunnen maken, ook qua eigen mindset dus hopelijk kan ik dat vast houden voor de volgende wedstrijd de 15e. Vanochtend ook weer fijn gereden met hem, heb wel het idee dat ik steeds handiger word en beeld van Karel nog steeds meer bergop en verzameld :D

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 18:58

Leuk zo'n proefgerichte training Urosa! Veel van geleerd zo te horen, alvast veel succes de 15de!


Gisteren nog wel wat leuks gedaan, mag ik jullie voorstellen aan Rayon Du Soleil <3

Mooie bonte hengstveulen. Net 1,5 maand oud. Eind september mag ik hem ophalen.


Afbeelding

melis_93
Berichten: 71
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 12:58

Roosjenat wat fijn dat het Miley alweer een heel stuk beter gaat!
Jammer van Wodan, maar als je geen vertrouwen meer in elkaar hebt is het wellicht beter zo..
Knappe Miley! Ziet er goed uit :D
Super dat dat de trailer zo goed bevalt!
Heel veel plezier in Canda! Lekker genieten :D

Urosa wat een mooi leermoment zo met de proefgerichte training! Heel gaaf dat jullie nog steeds vooruitgang boeken op dit niveau :D

Oh wauw wat een leukie Roosjenat! <3 <3 Wat is het voor een afstamming?

Kennie doet het ook fijn, al was ze de afgelopen week een beetje van slag doordat het paard van mn zusje verkocht is en er een nieuw paard op stal staat :') Komende vrijdag hebben we de kring :)

MyWishMax

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 16:29

Roosjenat, vervelend van wodan, maar voor de rest allemaal goede en leuke dingen!
Trots op jullie urosa!
Succes alvast melis! Nieuw paard is altijd wennen ja!

Hier ook nieuwe merrie in de kudde. Maar dat was flow haar beste vriendin op vorige stalling die ze bijna 2 jaar niet gezien heeft. Ze begon al met hinniken toen die merrie uit het zicht de trailer af kwam. Zo schattig! Op het land moet ze van flow nog een beetje afstand houden van de rest maar ze zijn toch blij elkaar weer te zien.

Wij hebben zaterdag de regio, mag om kwart voor 4. Zijn 2 ringen en de 1e 8 mogen door naar zondag voor de finale. Daar mogen weer de 1e 8 door naar het nk. Ik hoop iig op zondag ook mogen starten, maar we zien het wel. Ze loopt best fijn

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:37

MWM, wat ontzettend leuk zeg die herkenning bij haar beste vriendin van eerder! En spannend dit weekend, duim voor jullie. Iig heel veel plezier en succes alvast!

Melis_93, altijd even wennen als de samenstelling op stal verandert. Gelukkig kan ze nog even wennen voor de kring dan. Jij ook heel veel plezier en succes! Wat voor paard is erbij gekomen?

Roosjenat, wat een knap veulen! Heel mooi getekend ook, ik ben ook wel benieuwd naar wat meer informatie :D

Hier gisteren les gehad, ging weer fijn! Helaas niet op film, maar paar piaffe passen echt op de plek <3 En verder zigzag appuyement in galop wat in kleinere stukjes opgedeeld zodat we puntjes op de i kunnen zetten, heel leerzaam. Vielen echt wat kwartjes door.

melis_93
Berichten: 71
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 10:42

MWM wat leuk om te zien dat ze elkaar na 2 jaar nog weer herkennen!
Heel veel succes morgen op de regio, lekker genieten :D

Urosa het is een 3 jarige ruin van Kardesh. Een grote vos, ik denk nu al zo'n 1.70 :+ Maar tot nu toe echt een heel lief paard.
Dankjewel! We gaan ons best doen vanavond en genieten :D

Wat super gaat dat je piaffe met hem gereden hebt, heel tof dat jullie zo nog steeds weer nieuwe dingen ontdekken samen!

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 15:33

Bedankt allemaal! Het is een BP (Hidde) x Fries hengstveulen. Nu opzoek naar een mooi opfokplekje waar hij begin oktober heen kan.

De vakantie is iets anders geworden (vanuit mijn eigen keuze) ik zit nu voor 1.5 week in Noorwegen. Donderdag kom ik thuis.


Hoe ging de kring vrijdag Melis_93?

En de regio's bij jou MyWishMax?

Jullie hadden er wel warm weer bij zeg..

Urosa wat gaaf dat jullie al zo goed bezig zijn met de piaffe! Leuk om te lezen dat de les zo fijn ging :D

MyWishMax

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 15:57

Ze hadden hier programma aangepast. Alles wat maar 1 ring had had alleen vandaag de finale, dus maar 1 proef. M1 had 2 ringen, maar ipv s middags rond 4 uur startten ze om 7.30, dus ik was gisteren om 9.15 en na mij nog maar 3 combinaties. Day was heel goed te doen, ook protocol ophalen binnen half uur en je mocht naar huis.

Vandaag was alles om 13 uur klaar, parkeren in schaduw tussen bomen dus ook heel goed te doen. Was maar 25 graden toen ik reed maar wel benauwd, maar hier in zuid holland is het veel beter als andere plekken gelukkig.

Gisteren niet lekker gereden maar wel door naar de finale als 8e. Vandaag helaas nog niet zoals we kunnen, maar wel iets beter. Maar dat is niet goed genoeg tussen de kanonnen dus 12e geworden. Tevreden met paard en wat ze liet zien Vandaag naar omstandigheden. Vooral qua braaf zijn en alles proberen, terwijl we beide moe waren. Maar ook teleurgesteld dat het dit weekend net niet fijn ging. Gisteren ging niet fijn doordat de losrijdbaan echt te druk was en je continu op de rem moest omdat je letterlijk aangereden of klem gereden werd. Daar werd ze nogal teruguit van, wat je haar absoluut niet kwalijk kan nemen. En wat narrig als ik dan aangaf toch echt naar voren te willen.

Vandaag wat gedurfder geprobeerd te rijden maar daar waren we beide te moe voor eigenlijk :') dus paar onderdelen dke echt beter waren en een paar die gewoon veel te braaf waren.

Had gisteren 183,5 en 190 geloof ik en Vandaag 192 en 193.

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 16:24

MyWishMax schreef:
Ze hadden hier programma aangepast. Alles wat maar 1 ring had had alleen vandaag de finale, dus maar 1 proef. M1 had 2 ringen, maar ipv s middags rond 4 uur startten ze om 7.30, dus ik was gisteren om 9.15 en na mij nog maar 3 combinaties. Day was heel goed te doen, ook protocol ophalen binnen half uur en je mocht naar huis.

Vandaag was alles om 13 uur klaar, parkeren in schaduw tussen bomen dus ook heel goed te doen. Was maar 25 graden toen ik reed maar wel benauwd, maar hier in zuid holland is het veel beter als andere plekken gelukkig.

Gisteren niet lekker gereden maar wel door naar de finale als 8e. Vandaag helaas nog niet zoals we kunnen, maar wel iets beter. Maar dat is niet goed genoeg tussen de kanonnen dus 12e geworden. Tevreden met paard en wat ze liet zien Vandaag naar omstandigheden. Vooral qua braaf zijn en alles proberen, terwijl we beide moe waren. Maar ook teleurgesteld dat het dit weekend net niet fijn ging. Gisteren ging niet fijn doordat de losrijdbaan echt te druk was en je continu op de rem moest omdat je letterlijk aangereden of klem gereden werd. Daar werd ze nogal teruguit van, wat je haar absoluut niet kwalijk kan nemen. En wat narrig als ik dan aangaf toch echt naar voren te willen.

Vandaag wat gedurfder geprobeerd te rijden maar daar waren we beide te moe voor eigenlijk :') dus paar onderdelen dke echt beter waren en een paar die gewoon veel te braaf waren.

Had gisteren 183,5 en 190 geloof ik en Vandaag 192 en 193.




Dat hebben ze netjes georganiseerd! Ook wel erg fijn met de warmte. Jammer dat je niet de proeven hebt kunnen rijden zoals je graag wilde maar alsnog super knap gedaan! Toch weer een mooie ervaring zo :D

melis_93
Berichten: 71
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:37

Roosje lekker genieten op je vakantie!
Heel benieuwd hoe je kleine veulentje straks wordt :D

MwM jammer dat je niet helemaal de proeven hebt kunnen rijden zoals gehoopt, maar je hebt er wel mooi even gereden! En toch beide dagen hele nette scores!
Heel fijn dat ze het programma aangepast hadden, dat scheelt veel!

Wij mochten vrijdagavond rond 20.30 starten, dat was ook goed te doen :)
2 fijne proeven gereden, 1e proef werd ze in de galop ietsje heet, waardoor wat onderdelen iets rommelig werden. 2e proef vond ik zelf fijner gaan. We hebben beide proeven gewonnen met 198 en 193 punten en daarmee ook Kringkampioen *\o/* <3

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 10:57

melis_93, lekker dat je in de avond mocht starten! En klinkt alsof je lekker hebt kunnen rijden. Topresultaat ook weer, gefeliciteerd! En wow, 3 jaar en dan al 1.70 :wow: dan helemaal fijn dat ie zo lief is :+

MyWishMax, ik vind het super knap gedaan van jullie! Waren geen makkelijke omstandigheden en het moet dan met zo'n kampioenschap juist allemaal ideaal samenvallen om te kunnen knallen. Desalniettemin zondag toch hoger qua punten en nette plaatsing zo op de regio. Heel veel ruiters achter jullie gelaten!

Roosjenat, wat leuk zeg een BP! Gaaf hoor Noorwegen, hoe is het weer daar?

Vrijdagochtend mocht ik een rondje op het 1.88 grote LT paard van een vriendinnetje. Ze zijn ZT startgerechtigd. Kan al piaffe en passage. Heel leerzaam, en dingen meegekregen die ik anders kan doen met Karel. En ergens confronterend, want dat gevoel dat het paard gaf in de verzamelde draf, en wat ze graag willen zien in de subtop, zit er bij Kareltje toch echt gewoon niet in ^) :') Daarna Karel alleen even losgereden vanwege de warmte. Weekend was ik met mijn man vlakbij Keulen met overnachting, was leuk <3 en gisterochtend Karel weer rijden maar die had wel last gehad van de warmte afgelopen weekend, sneller bezweet enzo, dus weer vooral losgereden en even snel pirouettes en wat wisseltjes meegenomen. Hopelijk is hij morgen weer fit voor de les maar verwacht ik wel.

Zaterdag weer wedstrijd, doel is nu eigenlijk hem thuis op te leiden tm GP niveau en blijf wel wedstrijden rijden maar wil daar de prestatiedruk vanaf halen. Beeld wat ze willen in de subtop is voor ons heel lastig en frustratie daarom is ook niet eerlijk. Dus focus op technische uitvoering, samen beter worden en ontwikkelen/opleiden en dan zien we wel wat het brengt. Stoppen met wedstrijden wil ik ook niet, leer wel heel veel van de proefjes rijden en krijg ook zoveel leuke reacties. Vind het bijna een soort missie om net als Sara Ouwehand te laten zien dat je ook met een normaal paard ver kan komen :')

melis_93
Berichten: 71
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 21:58

Urosa wat onzettend leuk om eens zo op een ander evaren paard te stappen! :)
Is Keulen een mooie stad?
Balen dat Karel zo'n last had van de warmte.. wel de les nog kunnen rijden?
Toch leuk dat je wel zo wat wedstrijden mee blijft pakken, die winstpunt gaan jullie zeker halen! Gaaf dat je hem thuis al verder richting de GP wil opleiden!

Wij hebben vandaag de kampioenschappen gereden. Fijn gereden, niet helemaal de proef zoals we kunnen. Banen waren op gras, liepen wat schuin op en af en zonder hekjes is ook toch even wennen. Maar ze liep er fijn overheen, geen fouten in de proef dus heel tevreden de baan uit :) We hadden 189 en 190,5 en een 5e plaats :) Er mochten er 4 door naar het NK dus dat is wel even balen, maar blij dat we toch netjes mee kunnen komen op een kampioenschap :)
's middags mochten we met het viertal de ring in en daar zijn we met ruim 69% regiokampioen geworden *\o/* *\o/* Echt super tof :D 19 augustus mogen we knallen op het NK :)

We starten over 2 weken nog een keer M2 met de wedstrijd bij eigen vereniging en half september ons Z1 debuut opgegeven :D Gelijk maar met een meerdaagse :') Maar t is mooi dichtbij en moeten toch kilometers weer gaan maken straks in het Z1.
En volgende week zondag gaan we ons springdebuut op 60 cm maken :')

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 22:18

Melis_93, gefeliciteerd! Balen van het plekje net naast de afgevaardigden maar alsnog super knap. Was het een beetje te doen met de nattigheid?

Succes alvast met je springdebuut :D


Urosa, wat leuk dat je op het paard van je vriendin mocht rijden. Heel leerzaam om het van een ervaren paard te mogen leren. Zag je op de startlijst voor morgen staan in Exloo. Succes!


Hier gaat het eingelijk wel heel fijn allemaal. Miley gaat 1x per week naar de seawalker voor haar revalidatie en voor het afvallen. Osteopaat is geweest die heeft haar weer helemaal lekker los gemaakt, donderdag komt de zadelmaker.

Het afvallen gaat natuurlijk nog even duren maar hoop met 2 maand weer een proefje te kunnen doen.

melis_93
Berichten: 71
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 15:07

Ja het terrein lag er heel goed bij! Een beetje een heuvelachtige baan maar zeker niet te nat.
Springdebuut ging helaas niet door ivm te natte bodem. Over 3 weken een nieuwe kans :)

Super dat Miley weer de goede kant opgaat! Pakt ze het seawalken goed op? Leuk dat je binnenkort ook weer wil gaan starten :) Gaan jullie dan Z1 rijden?

Larissaabc

Berichten: 119
Geregistreerd: 06-05-14
Woonplaats: Made

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 09:57

Hoihoi,

Ik wil me hier melden. Ik ben Larissa (28 jaar) en samen met Lightning (7 jaar) is de kop in het M1 eraf. We hebben 1x gestart in deze klasse en 1 puntje meegepakt.
Ik heb Lightning nu bijna 4 jaar en het is een hobbelige weg. We komen niet altijd overeen met elkaar, maar oefening baart kunst en ja je houd er eenmaal van hè. :)

Ik heb nu een aantal wedstrijden ingepland 26 en 27 augustus in Ruchpen en 9 september in Breda. We oefenen lekker door.
Leuk om hier mee te lezen en jullie weg te volgen.

Groetjes Larissa
Afbeelding

MyWishMax

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 10:50

Allemaal lekker bezig zo te lezen! En welkom Larissa!

Ik had na de regio even rustig aan gedaan. Komende zondag weer wedstrijd en kijken of ik weer wat meer kan rijden zoals normaal en niet zoals regio en chio. Helaas zitten we even in een klein dipje. Gaat alweer beter sinds les vorige week, maar daarvoor was het 2 weken echt amper te doen qua rijden. Slecht aan hulpen, zwaar in de hand en telkens gewoon volledige gewicht in hand en op voorhand gooien. Nu doet ze dat niet meer, maar het fijne op achter en mooie in oprichting is nog niet terug. Dus we gaan het wel zien, dit is weer even een oefenrondje. September hebben we weer groot meerdaags concours van eigen vereniging en Day wordt laatste keer M1. Daarna blijven we thuis tot we M2 gaan starten, eigenlijk moeten daarvoor alleen de keertwendingen gaan lukken. De rest gaat goed genoeg. Hopelijk oktober of november.

MyWishMax

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 14:03

Wij zijn vandaag weer weggeweest. Had voor het eerst een kijkerig paard die zelfs in de ankers ging, er vandoor probeerde te gaan en echt overtuigd moest worden. Gelukkig voordat we begonnen, maar je begint al met spanning dan dus dat is jammer.

Het doel van vandaag was proeven echt kunnen rijden en ook de dingen die echr verbeterd zijn kunnen laten zien in een proef. 1e proef ging het niet naar mijn zin, de 1e middendraf na binnenkomen was over de lange zijde vanuit de enge hoek dus daar vloog ze in galop weg. De sb wilde ze weer in galop. Daarna werd het iets beter, maar met spanning sluit ze zich iets af voor been en wordt het weer vlakker en korter. Verder op achterwaarts na geen fouten, want ook achterwaarts is dan niet mooi.

Voor de 2e proef gingen we dus vol op de rem voor die hoek en bijna aan de kletter bij juryhok vandaan maar hadden we iets langer de tijd voordat we moesten beginnen en kon de spanning afvloeien. Was meteen een stuk beter. Wel paar keer moeten opvangen om weer op achter te zetten want dan werd ze wat lang en voorover wat sowieso niet goed js maar ook ten koste van lengtebuiging gaat, maar kon het wel weer goed krijgen.

Waren wel twee keer 1e met 195 in de 1e proef en 206,5 in de 2e. Beide proeven best wat punten los van de rest. Was in ieder geval een goede oefening voor grote concours volgende maand wat ook laatste M1 weekend wordt.

Oh en het enge in die hoek? Een Shetlander :') hele bak is omringd door een heg, behalve daar en stond dus net die shet achter. Ze kijkt echt nooit! Of kijken wel, maar ook echt alleen een keer oren naar voren en loeren. Nooit meer, op wedstrijd dan. Dit was echt wel heftig voor haar doen, maar zag heel veel paarden die er moeite mee hadden.

RedRoses

Berichten: 503
Geregistreerd: 21-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 17:20

Ik kom ook even in dit topic binnenvallen. Super leuk om te lezen over jullie allemaal.

Ik ben Jolijn, heb met mijn eigen paard M2 gestart, maar wegens medische redenen helaas met pensioen moeten doen. Nu rijd ik voor een eigenaar een paard, Leilah T-A (Maar Lady is wat makkelijker ;) ).
Ze is een grote KWPN-er, rond de 1.77m en fors gebouwd. Dat maakt het soms zo moeilijk om aan elkaar te rijden, dus we zaten inmiddels al bijna op de 30WP in de L2 voor we de stap naar de M1 durfden te maken. Morgen gaan we een poging wagen, ik ben heel benieuwd! De oefeningen doet ze braaf, maar ze wil nog wat teveel tegen drukken op wedstrijd waardoor het soms een gespannen geheel wordt. Ik ben ook nog nooit bij de vereniging geweest, en heb qua nieuwe omgevingen zeker niet het makkelijkste paard dus het word een spannend dagje :)


Afbeelding

melis_93
Berichten: 71
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 23:26

Welkom Larissa! Knap paard heb je! Wat voor afstamming is het?

MWM balen dat het rijden even wat minder ging, gelukkig zijn jullie weer op de goede weg!
Ik denk dat de keertwendingen je heel erg gaan meevallen in de proef, ik heb ze er ook nog niet goed genoeg opzitten, (vaak nog te groot) maar daar haal ik toch wel voldoendes op, zolang ze het been maar niet laten staan.

Ondanks de spanning toch hele mooie scores gereden, top! Succes op de meerdaagse :D

Welkom Jolijn! Heel veel succes morgen met je M1 debuut :D

Wij hebben vorige week de laatste wedstrijd M2 gereden. Fijne proeven kunnen rijden, 1e proef nog wat kleine rommeltjes. 1e proef M1/M2 waren we 2e met 196.5 en de 2e proef M1/M2 ruimschoots gewonnen met 216 <3 Hele mooie afsluiting zo van het M2 :)
Afgelopen zaterdag NK gehad met het viertal en dat was een flinke teleurstelling. We moesten als 18e de baan in, maar de baan was zo mega slecht, 's ochtends was die al niet optimaal geweest en dan na 18 viertallen blijft er helemaal niks van over, was echt modder ploeteren. Paarden hadden totaal geen balans. Het was echt overleven inplaats van genieten. Heel jammer, daar train je niet een jaar hard voor als team. En vooral erg slecht van de KNHS, het was echt niet NK waardig. En dat terwijl ze genoeg ruimte hadden waar het gras wel goed was.
Volgend jaar weer nieuwe kansen :')

Afbeelding

Afbeelding

MyWishMax

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 06:42

Wat een mooie afsluiter, Melis!
Keertwendingen is hier niet eens alleen te groot nog, haha. Linksom doet ze pas sinds een paar keer netjes 2 tot 3 passen, maar nog wel veel te groot. Dus het is en te groot, maar ook nog niet de juiste manier van stappen met buiging enzovoorts. Zodra die paar passen meer worden vind ik te groot idd geen probleem.

Je bent niet de enige die ik hoor over de ring bij de meertallen. Bizar hoor, ze hebben ruimte zat. Niet zo heel lang geleden was alles behalve het Z op het gras en waren de ringen echt beter altijd. Ik heb er ooit gereden toen het al weken slecht was en die dag ook en grond was bij lange na niet zo erg...

Welkom Jolijn!