SUPER weekend gehad!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

SUPER weekend gehad!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 10:25

Mijn wedstrijden in 2003 heb ik iig goed afgesloten, hier het verhaal.

Zaterdag had ik wedstrijd in esbeek, moesten met de C en D in handicap (L1). Oki lekker losgereden, liep best goed maar soms viel ze weg over de buitenteugel. Even goed aan het werk gezet en ze liep goed en moest ik de ring in. Natuurlijki waren de kerstkransen even eng maar daarna niks meer te zien. De proef begon, mijn middendraf kwanm er WEER niet uit, we kunnen het voor een 8 maar lukt in de proef gewoon nooit, dus daarvoor had ik een 6. Ook het wijken ging bagger, (maar toch nog een 5 en een 6). De rest ging wel goed. Na mijn proef zijn we eigenlijk vrij snel naar huis gegaan omdat ik 's avonds nog onderlinge kur op muziek en pas de deux had. Voor de uitslag zouden we bellen en de coupon zondag meenemen als ik nog een keer startte.
Belde naar de manege, waren ze net bezig met de uitslag, ik was 1ste van de 15 met 168 pt, bijna 2 wp (dit is ook zo'n rot aantal, vooral 2x achterelkaar gereden Knipoog )

Toen 's avonds kur op muziek en pas de deux. Ik zou allebei starten in de L, de kur met en de pas de deux zonder wijken. Eerst moest ik mijn eigen kur rijden, wijken was weer slecht maar verder ging het technisch wel goed, was wel te vroeg op de muziek een keertje.
Daarna kreeg Oki een half uurtje rust en moest toen weer mee voor de pas de deux. Mijn 'collega' was ontzettend zenuwachtig maar de proef ging goed, netjes naast elkaar en bijelkaar, muziek klopte. Toen 's avonds pas om 22.30 de uitslag: met mijn individuele kur was ik 1ste (van de 1, maar als het in handicap was geweest was ik ook 1ste geweest). Met onze pas de deux waren we ook 1ste!! In het algemeen klassement had onze pas de deux gewonnen en mijn individuele kur 2de, maar daar kregen we niks voor. Maar wel 2x 1ste dus 2 oranje rozetten.

Zondag had ik weer wedstrijd in Esbeek, Oki had zaterdag al goed gelopen dus hield er rekening mee dat ie er de brui aan kon geven. Met losrijden liep ie echter beter als zaterdag, iets wat ik niet verwacht had. In de proef kon je merken dat ie moe was, viel soms helemaal terug. Wel was mijn proef te vergelijken met die van zaterdag, sommige dingen beter andere slechter. Ik had trouwnes dezelfde jury als zaterdag, dus op een wp. had ik wel gehoopt. Zondag moesten we met de E in handicap en dat is veel moeilijker als met de C, en we hebben veel goede zien rondrijden. Ondertussen vast mijn prijs en coupon gehaald van zaterdag, alleen 6-jes en 7-ens, verder geen 5. De prijsuitreiking begon, ik schatte mezelf ongeveer als 5de van de 12. Ze begonnen met de uitreiking achteraan, nummer 5 had 154 pt, was ik niet, nummer 4 156 pt (had dus zeker een wp), was ik ook niet, de prijzen begonnen: 3de: 163 pt, ook niet, 2de en ik wist dat ik dan dat was 165 pt!! Nummer 1 hadden wij ook zien rijden en die had ook werkelijk erg goed gereden, haar punten waren dan ook ver boven die van ons: 178. Dus zondag weer een beker en rozet, en natuurlijk een wp! Sta nu op 8.

Dus, resultaat van dit weekend: 3x 1ste en 1x 2de. En dat met zo'n jonge pony.

ps. Zaterdagavond spraken we nog de vorige eigenaar van Oki (van onze club, heb ik oki eerst voor gereden) en die had een bvorige eigenaar van Oki gesproken. Nu zullen ommige van jullie wel weten dat wij informatie zochten over Oki omdat wij er niks over weten, zelfs niet hoe die heette. Nou, Oki heette Romy, komt uit Friesland en zou eigenlijk naar Zweden verkocht worden. Onze zoektocht gaat verder.

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 13:26

Ik wist het al, maar ik vind het echt knap van je dat je dat voor elkaar krijgt met zo'n jong beestje!! OK dan! Ga zo door zou ik zeggen Haha!

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 22:36

super gedaan met zo'n jonge crack.
je zit zo in het Z als ik het zo hoor .

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 13:33

Dank jullie wel.

Ja, het gaat echt heel erg goed, eind september haalde iki mijn eerste wp en heb er vanaf toen elke wedstrijd 1 of 2 wp gehaald.

HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 16:38

super gefeliciteerd!!