Moeilijkste oefeningen in de L2?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat zijn/lijken jullie moeilijkste oefeningen in de L2?

10 meter wijken
13 (18%)
het doorzitten tijdens de gehele proef
17 (23%)
achterwaarts
20 (28%)
de kleine voltes/slangenvolte
4 (5%)
dat de oefeningen snel achter elkaar zijn
8 (11%)
iets anders...
9 (12%)

Totaal aantal stemmen: 71


marionnnn

Berichten: 1194
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:31

Ik moest een keer met kampioenschappen overrijden, en dan moest je ook een L2 proef rijden (rij zelf B). ik vond et niet makkelijk om de hele tijd door te zitten!! krijg nogal last van mn buikspieren haha. verder lukte alles wel goed!!

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 22:35

het wijken !!!!
brrrr
nee dank u
ik vind wijken een fantastische oefening om naar te kijken, en als het lukt om te rijden ook trouwens maar ben er nog vreselijk nerveus voor soms ^^'
Maar is al veel verbeterd tegen vroeger (het nerveus zijn, niet het wijken *LOL* ) en hopelijk verbeterd het nog meer ^^

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:07

In de L2 heb ik (of Melano..) soms nog wel eens moeite mee. Ze wilt nog niet zo soepel en recht naar achteren lopen maar we zijn hard aan het trainen Haha!
De kleine voltes vallen opzich wel mee Wel vindt ik de middengalop nog steeds moeilijk. Maar daar had ik ook ookal last van in de L1. Als het de langezijde is vindt Melano het niet zo moeilijk maar op een volte is vaak nog wel moeilijk en heeft ze de neiging om naar binnen te vallen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 00:09

Ik rijd nog in de B en ben pas enkele keren gestart, maar heb gestemd op 'omdat alle oefeningen zo snel achter elkaar zijn'. De oefeningen los, zijn niet het probleem. Wel het feit dat je als oefening 1 klaar hebt, alweer naar oefening 2 moet. Dat heb ik in de B bijvoorbeeld met halsstrekken. Als ik dan de teugels te snel oppak, doet mijn paard zijn hoofd omhoog en dat is geen gezicht. Doe ik het te langzaam, dan kom ik niet uit met de oefening die er achter aan komt.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 08:39

ik heb toevallig dit weekend weer eens een B proef gereden (met een paard dat L2 loopt) en ik vind het verschil toch behoorlijk. Het moeilijkste dat erin zat waren de gebroken lijnen 5 meter, verder eigenlijk niets. In het L1 wordt er toch duidelijk meer gevraagd, zowel in oefeningen (wijken, middengalop etc), als in het sneller achter elkaar als in het gereden in het algemeen. Ik weet ook weer waarom ik het B heb overgeslagen met Raimaer *LOL*

Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-04 16:20

Zelf vind ik het achterwaarts moeilijk, Mara gooit haar hoofd wat omhoog en gaat meestal scheef naar achteren. Ze kan het wel, maar vroeger heeft ze western gereden en dan mocht het met de hoofd wat omhoog, dus vandaar dat ze dat nu nog een beetje doet. Maar het gaat steeds beter! Verder vind ik de rest wel meevallen met de moeilijkheid (hoop ik tenminste), maar daar kom ik over straks wel achter als ik L2 ga starten! Haha!

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 16:53

Met impuls rijden! Mijn paard heeft wel een voorwaartse drang maar toont deze echter niet. Dan moet ik hem echt tegen een grens aanrijden waar ik vanwege de zenuwen vaak overheen ga. Dan loopt hij of als een paard zonder impuls of als een nerveus paard rond. De juiste hoeveelheid bereik ik alleen thuis of zo nu en dan...maar ach, dat "probleem" dat het elders altijd minder gaat kennen we allemaal!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 16:55

Lielle schreef:
ik heb toevallig dit weekend weer eens een B proef gereden (met een paard dat L2 loopt) en ik vind het verschil toch behoorlijk. Het moeilijkste dat erin zat waren de gebroken lijnen 5 meter, verder eigenlijk niets. In het L1 wordt er toch duidelijk meer gevraagd, zowel in oefeningen (wijken, middengalop etc), als in het sneller achter elkaar als in het gereden in het algemeen. Ik weet ook weer waarom ik het B heb overgeslagen met Raimaer *LOL*

bloos, ik zie nu pas dat het over het L2 ging *blonT*

BertinaBvd

Berichten: 2228
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 09:08

ik vind achterwaarts lastig
want of mijn pony komt tregenm de hand
of hij gaat scheef
zit gelukkig vorlopig nog niet in de l2 dus heb nog tijd zat om dat t oefenen

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 09:10

ik kan er na de 17e meer over zeggen wb Raimaer, die start dan voor het eerst L2. Ik verwacht eigenlijk niet zoveel problemen Haha!

krunsjkim
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 21:04

Ik heb achterwaarts gaan gestemd maar zelf vind ik wijken moeilijker. Gelukkig kan mijn paard dat wel heel erg goed. Eigenlijk vind ik achterwaarts gaan helemaal niet moeilijk maar dat komt ook meer omdat mijn paard deze oefening ook vrij goed kan. Ik heb toch hierop gestemd omdat toen ik een keer bij een jury schreef merkte dat achterwaarts heel streng gejureerd word, bij haar tenminste.
Van de 30 deelnemers waren er maar 5 ofzo die een voldoende op het achterwaarts gaan kregen..

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 22:12

Ik denk dat het per persoon en pony scheelt. Ik vind vooral gehele proef doorzitten een overgang, want mijn pony gaat voor doorzitten kortere passen maken dus daar wordt nog aan gewerkt. Wel lekker daarvan is dat je nu met wijken kan doorziiten wat veel makkelijker is.

anke84
Berichten: 187
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 12:44

Ik vind met S bulisina het achterwaarts het moeilijkst, dit komt ook omdat dit voor een paard een zeer onnatuurlijke oefening is, een paard zal nooit uit zichzelf achterwaarts gaan, bijvoorbeeld in de wei ofzo.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 16:35

Ik vind het wijken het moeilijkst. Gewoon omdat Jamy en ik het niet kunnen, het lijkt nergens op, maar goed Schijnheilig
De rest vind ik allemaal prima te doen Lachen

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:41

anke84 schreef:
Ik vind met S bulisina het achterwaarts het moeilijkst, dit komt ook omdat dit voor een paard een zeer onnatuurlijke oefening is, een paard zal nooit uit zichzelf achterwaarts gaan, bijvoorbeeld in de wei ofzo.

mwah, dat valt nogal mee. Ik heb ze regelmatig zomaar achteruit zien gaan.

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:12

Ik vind zelf het doorzitten het lastigst denk ik, als ik te lang doorzit krijg ik heel erg steek ( terwijl Kim me toch wel goed laat zitten ).
Ook heb achterwaarts is nu nog een beetje een probleem, maar met goed oefenen komt dat voor de eerste L2 wedstrijd nog wel goed!
En ach, ik zit nog maar anderhalve maand in de L1, dat ben ik dan ook nog lang niet zat en daar zit ik nog wel een tijdje denk ik Clown