[JV]KNHS valt met regels onder FEI - Myler bit

Moderators: A_nouk, chocobroodje

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

[JV]KNHS valt met regels onder FEI - Myler bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 09:57

Valt de KNHS onder de FEI en zo ja, gelden de regels van de FEI dan ook voor de dressuurwedstrijden van de KNHS? Ik heb namelijk een myler comfort snaffle aangeschaft en vroeg mij af of ik hiermee wedstrijden mag rijden. Op deze link: http://www.toklat.com/myler/dressage.html
is onderaan in een pdf file te lezen dat dit bit is goedgekeurd door de FEI. Maar het mondstuk is dunner dan 15 mm. Weet iemand of ik hier nu wel of geen dressuurwedstrijden mee mag rijden??


Amarie
Berichten: 1557
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 11:21

Ben de toegestane diktes even kwijt, maar volgens mij mag de dikte wel. Maar het bit niet, als ik het goed gezien heb kunnen de stukken onafhankelijk van elkaar in beweging gezet worden en dit is niet toegestaan. Dat de KNHS over de FEI valt wil niet zeggen dat alle voorwaarden van de FEI toegestaan zijn, wij hebben ons als basisruiters te houden aan het reglement en daar staan de toegestane bitten in vermeld, staat het bit er niet bij dan is het niet toegestaan.
Je zou het risico kunnen nemen hoor, ik maak wel vaker mee dat ruiters starten met een niet toegestaan bit, als het aan de buitenzijde eruit ziet als een 'normaal' bit dan zou je het risico kunnen nemen.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 11:24

Het mondstuk is dunner dan 15 mm dus voor zover ik begrepen heb is het dan te dun. En dat is aan de buitenkant wel te zien. Of ik moet er nog een dopje omheen lassen Knipoog Maar ik begrijp nu dat ook al valt de KNHS onder de FEI nog niet automatisch dus alle regels daar ook onder vallen. Dan weet ik genoeg, bedankt Lachen

Scum

Berichten: 31971
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 13:31

Als de regels van de KNHS niet toereikend zijn, wordt in dat geval teruggegrepen naar de FEI regels. Dus als er in dat reglement niets over het bit vermeld wordt, en in de FEI regels wel, dan moet je dat aanhouden.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 17:38

Tja, het bit staat inderdaad niet met een plaatje in de KNHS regels dus ik neem aan dat het (nog) niet mag.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jd21, RoronaZorro en 4 bezoekers