Hoe klaarstomen voor wedstrijd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Hoe klaarstomen voor wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-03 19:57

Dus: Tong uitsteken
Zaterdag ga ik op wedstrijd maar:
-Zazou is hard in zijn mond en loopt dus als sterrekijker
-hij loopt helemaal niet verzamelt
-hij loopt wat stijf
en ik heb niet meer veel tijd
wat moet ik doen?
ik doe mee voor de fun maar ik wil hem toch een beetje loskrijgen Verward
Is er iemand in de buurt die er wat van kent en een gratis lesje voor zondag zou willen geven aan mij en mijn vriendin????? Haha!
Pb maar even!!!
(sorry als da wa "raar" overkomt) *LOL*

0


gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 20:05

Niet gaan!

Als hij hard in zijn mond is en sterren kijkt zou ik eerst maar eens met zachte hand gaan trainen zodat hij nageeflijk wordt. (en dat kan niet in een paar dagen)

Verzameld hoeft pas in de M (en kan sowieso niet zonder nageeflijkheid). Maar gecontroleerd moet hij wel lopen, in het tempo wat jij aangeeft.

Stijf lopen kan 2 oorzaken hebben: een medische reden of een verkeerde manier van trainen. Het is verstandig om hem even door een dierenarts te laten nakijken. Als er niets medisch te vinden is moet je hem door middel van training soepel maken (en ook dit gaat niet in een paar dagen)

Ik zou dus gewoon niet naar die wedstrijd gaan! Ik vind dat niet eerlijk tegenover je pony!

Don't dream your life, live your dreams!

kablom
Berichten: 225
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 20:10

longeren

-----------------------------------------------------

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 20:12

kablom schreef:
longeren


Wat heeft zo'n antwoord voor nut?

Hoe longeren? Met welke hulpmiddelen? Hoe lang?

Don't dream your life, live your dreams!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 20:45

Ik ga pas wedstrijden als ik en mn paard samen goed overweg kunnen, en mn paard nagefelijk en ontspannen loopt.
Niet omdat ik perse op wedstrijd moet!!!! Frusty

Charaz

Berichten: 24260
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 21:02

veel voltes, slangenvoltes en met een zachte hand rijden

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 21:05

Ga je toevallig naar de ab jacobs op manege st-hubert? Er zijn daar ook een hoop kinderen met manegepony's, die maar wat rondsturen en wat echt voor geen meter gaat. Dus doe gewoon mee voor de fun Knipoog.
Dat deed ik vorig jaar ook, had er gewoon plezier in, wist toch dat ik geen kans had, omdat die pony nieuw was en overal bang van was.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 21:34

is het een officeele?
zoja,tja je krijg hem dat niet binnen 2 daagjes afgeleerd,heeft zijn tijd wel nodig,en anders had je je niet moeten opgeven.

en als het een gewone onderlingen is,wat maakt het uit?
is toch voor de fun Knipoog

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 21:46

Idd wat vele al zeggen, veel voltes, slangevoltes en andere figuren rijden zodat je pony los word in zijn lichaam. En die harde mond is op te lossen op de lange termijn, dat gaat niet 1,2,3 weg... dus probeer zoveel mogelijk met n zachte hand te rijden

In ieder geval succes met je wedstrijd

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 22:16

Heb je dit probleem al langer, of doet het zich 'plotseling' voor? In het eerste geval denk ik dat je je beter nog niet had kunnen inschrijven, en als je wel wilt rijden, zou ik voor de fun gaan. In het 2e geval is het misschien beter om je paardje na te laten kijken, misschien heeft het wel wat aan zijn rug...?

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 23:01

Gewoon rijden zoals je altijd doet, en verder dit probleem oplossen met lessen over een langere periode.
Je zal waarschijnlijk prutpunten krijgen, maar als je het puur voor het meedoen en lol doet, moet dat geen probleem zijn, als je maar niks probeert te forceren of anders doet als normaal.

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 10:59

angelke schreef:
Ga je toevallig naar de ab jacobs op manege st-hubert? Er zijn daar ook een hoop kinderen met manegepony's, die maar wat rondsturen en wat echt voor geen meter gaat. Dus doe gewoon mee voor de fun Knipoog.
Dat deed ik vorig jaar ook, had er gewoon plezier in, wist toch dat ik geen kans had, omdat die pony nieuw was en overal bang van was.


ja, ik doe mee voor de fun, ik moet niet winnen ofzo maar ik ga mee ook een beetje omdat mijn vriendin meeging,
nu de eerste reactie van niet mee te doen vind ik kloppen maar het is ook een oefening om mooie figuren te rijden enz. maar hem forseren ga ik zeker niet doen!

0

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 11:01

patos schreef:
Heb je dit probleem al langer, of doet het zich 'plotseling' voor? In het eerste geval denk ik dat je je beter nog niet had kunnen inschrijven, en als je wel wilt rijden, zou ik voor de fun gaan. In het 2e geval is het misschien beter om je paardje na te laten kijken, misschien heeft het wel wat aan zijn rug...?


Het is al sinds ik hem kocht, ik heb daar een tijd heel hard aan gewerkt met lessen enz. da ging heel goed maar nu met de examens is dat weer wat minder gegaan,
ik doe mee voor de fun dus maken de punten niets uit

het is op een manege dus niet echt officieel maar ook niet onderling bijna iedereen doet daar mee voor de fun.

0

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 18:34

Citaat:
ik doe mee voor de fun dus maken de punten niets uit



Dan zou ik lekker meerijden, en vooral veel lol hebben! Dan pak je het na je wedstrijdje gewoon weer rustig op.
Als je meerijdt...veels succes OK dan!

josee1
Berichten: 12
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:02

Zoals het in de boekjes staat zul je je pony "van achter naar voren" moeten rijden. Dus aan het been zetten (veel korte overgangen maken) , reactie vragen op je been en niet terugwerken met je hand. Het duurt even (weken, maanden) en is zeker niet makkelijk (concequent zijn) maar dan heb je ook wat. Want hij wordt actiever, goed op aanleuning en later krijg je hem zo in de verzameling....

Snel weer op les gaan! helpt altijd.

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 20:00

Ik krijg morgen een lesje, hij loopt al soepelder in zijn rug door wat voorwaarts neerwaarts te oefenen.

0

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 09:33

Ik heb opgemerkt dat in de proef nergen bij draf bijstaat lichtrijden, is heel de proef dan doorzitten?
Eeen keertswending om de voorbenen, dat heebt mijn paard nog nooit geleerd, kan ik dat nu wat aanleren? (moet niet perfect zijn, gewoon dat het er al wat op lijkt om niet te hard af te gaan Tong uitsteken

0

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 19:26

ligt er aan wat voor proef je doet! je moet ff kijken wat er b oven aan de proef staat! daar staat die info meestal!

Heel veel succes met je wedstrijd! veel plezier! het gaat toch de voor de lol! zolang jij er maar lol in hebt!
probeer je paard wat losser te krijgen door veel voltes te rijden ( achtjes enz.) en veel voorwaarts-neerwaarts te rijden.
Dat je paard wat strak in zn mond is kan ook aan jou liggen! als jij te veel vast pakt, pakt je paard ook het bit beet en dat krijg je vanzelf zo'n situatie. Na een tijdje gata je paard vanzelf/automatisch dat bit beet pakken/niet los willen laten.

en waarom zou je een keert wending om de voorhand willen leren? heb je toch nooit nodig in de dressuur Haha! maar een keertwending is sowiezo moeilijk te rijden als je paard niet nageeflijk is! dus ook een keert wending om de voorhand word dan lastig.Sluit je paard wat van voren zodat ie niet 'wegloopt' en druk de achter hand met je kuit om. Je moet wel een beetje zorgen dat je paard voorwaarts houd zodat ie wel zn voorbenen optilt.

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 19:41

keertwending om de voorbenen?
welke klasse moet jij eigenlijk rijden?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 21:14

INkie schreef:
ligt er aan wat voor proef je doet! je moet ff kijken wat er b oven aan de proef staat! daar staat die info meestal!

Heel veel succes met je wedstrijd! veel plezier! het gaat toch de voor de lol! zolang jij er maar lol in hebt!
probeer je paard wat losser te krijgen door veel voltes te rijden ( achtjes enz.) en veel voorwaarts-neerwaarts te rijden.
Dat je paard wat strak in zn mond is kan ook aan jou liggen! als jij te veel vast pakt, pakt je paard ook het bit beet en dat krijg je vanzelf zo'n situatie. Na een tijdje gata je paard vanzelf/automatisch dat bit beet pakken/niet los willen laten.

en waarom zou je een keert wending om de voorhand willen leren? heb je toch nooit nodig in de dressuur Haha! maar een keertwending is sowiezo moeilijk te rijden als je paard niet nageeflijk is! dus ook een keert wending om de voorhand word dan lastig.Sluit je paard wat van voren zodat ie niet 'wegloopt' en druk de achter hand met je kuit om. Je moet wel een beetje zorgen dat je paard voorwaarts houd zodat ie wel zn voorbenen optilt.


Vandaag had ik les en de lesgeefster heeft er even op gereden en zei ook dat hij hard in zijn mond was.

Ik moet in mijn broefje een keertswening om de voorhand rijden.

0

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 21:15

beautyfull_mickey schreef:
keertwending om de voorbenen?
welke klasse moet jij eigenlijk rijden?


ik rijd proef E5 je hebt van simpel naar moeilijk:

E8
E5
L...
M2

of zoits ongeveer maar das dus nog B niveau.

0

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 21:52

beautyfull_mickey schreef:
keertwending om de voorbenen?
welke klasse moet jij eigenlijk rijden?

Dit geldt ook voor Inkie, onze b-proeven zijn volledig doorzitten, er zit zelfs middengalop etc in.
Heb nog geen enkele proef lichtrijden meegemaakt.

Voor je keertwending moet je vooral voorwaarts blijven denken, als je paard achteruit gaat, word je echt afgestraft, heb je nog een 3 ofzo.
Je zorgt dat je als je bij A in draf terug komt, je op de lange zijde iets van de hoefslag blijft. Je houdt netjes halt bij B, legt je rechterbeen achter de singel en probeert je paard zo wat "om te duwen". Als je terug naar vanwaar je komt kijkt, houd je terug halt, en dan vertrek je terug in stap.
Je keertwending moet ook soepel blijven, probeer niet te haperen, en gewoon in één vlotte beweging hem om te duwen.
Veel succes Knipoog.

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 21:56

Ik heb de keertswending geprobeert, het lukt gedeeltelijk hij gaat te snel weg op het begin maar de punten maken toch ni veel uit.

0

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 22:02

KEERTWENDING OM DE VOORhand?

In de B???

Nou.. iig succes

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 22:07

Belgie Knipoog


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ardanwan, Lielle en 6 bezoekers