Ik ga toch meedoen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Ik ga toch meedoen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 19:46

Sinds 1 september heb ik een verzorgtinkertje en daar mag ik alles meedoen.
Bijna alles wat ze nu kan heb ik haar geleerd en dat is niet bijster veel omdat we zoveel mogelijk buitenrijden en mijn niveau zich ook beperkt tot b-niveau (al 7 jaar lang Tong uitsteken )
In het begin wilde het allemaal niet lukken maar nu gaat het steeds beter! Natuurlijk nog lang niet helemaal goed maar ik ben tevreden!
Nu is er zondag een wedstrijdje op de manege waar ik rijd en nu ga ik samen met nog iemand die de tinkers verzorgt meedoen op onze verzorgpony's.
Ik rijd dan voor het eerst tussen eigen pony's! Heb alleen nog maar bij manegepony's meegereden. Het is zo gaaf om eens eindelijk met je "eigen" pony te mogen starten.
En dan moet ik tegen 22 andere mensen en omdat ik gewoon WEET dat ik met Brenda niet goed genoeg ben nu zal ik ZEKER laatste worden.
Dit maakt mij echter helemaal niets uit. Ik ben heel tevreden als ik lekker een proefje uit kan rijden met Brenda.
Ik heb er echt super veel zin in! En zal zeker een verslagje maken zondag!
Heeft iemand nog tips om ook qua niet rijden (dus uiterlijk) betere punten te scoren (dus dat het aan mij licht en niet aan het paard)

En brenda heeft trouwens nog nooit in een binnebak gereden Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132137
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 20:53

Leuk dat je gaat starten !

Wat betreft de punten voor verzorging:
Kleed jezelf zo netjes mogelijk, maar persoonlijk zou ik er geen dure spullen voor aan gaan schaffen.
Als je een jasje en een witte rijbroek hebt, dan zou ik het zeker aantrekken.
Zorg ervoor dat je kleding schoon is en je laarzen netjes gepoetst zijn.
Je haar zo net mogelijk onder je cap / helm doen.
Je paard hoor je natuurlijk goed te poetsen.
Staart wassen (als dat mogelijk is) en invlechten of bijknippen.
Sokken wassen en knippen, manen vlechten.

Ik wens je heel veel succes !

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-03 00:31

Ik ga niet echt starten hoor, maar gewoon meedoen met een wedstrijd op de manege.
Ik heb geen jasje maar dat is ook niet echt nodig. Er zijn niet echt regels maar omdat ik niet echt verwachtingen heb van Brenda maar wel van mezelf dacht ik misschien weten jullie waar je als ruiter veel invloed op kan hebben.
ik ben misschien een beetje vaag maar hoop dat jullie me begrijpen (zo niet dan zal ik het nog een keertje uitleggen)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132137
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 09:13

'k Had inderdaad al begrepen dat het om een onderlinge wedstrijd ging.
Het geeft niks dat je geen "officiele outfit" hebt, je hebt vast nog wel iets leuks in de kast liggen waar je je proef in kunt rijden (bodywarmer met blouse ofzo ?).
Maak iets leuks / moois van je paardje, en vooral: geniet er van !
Veel succes !

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 16:00

wat leuk hee fleur dat je met brenda mee gaat doen!
ik wens je heel veel succes!
en wat verzorging betreft trek een witte rijbroek aan als je die hebt en daarop iets wat niet los en flodderig zit. dus een blousje of nie al te losse trui. dat ziet er wel netjes uit.Of zoals ik heb. een witte rijbroek met witte blouse en een bodywarmer.
En brenda kun je gewoon netjes wassen en evt. manen knippen waar het hoodstel zit achter de oren. Verder zou ik haar manen los laten. dat lijkt me mooier bij brenda.
en heeft de eigenaar een wit dekje dan zou ik dat onder het zadel leggen!
Veel succes!!!!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-03 23:18