JIM- Jurgen Krackow....springt parcours zonder bit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 17:28

Missouri schreef:
Ik heb erg gelachen om de hele verslaggeving Haha!
Ik vind het wel stoer, wat Krackow doet (en ach, de een mist een afstandje, de ander rijdt een TT in puin Haha! Haha! )

...



Piet Raymakers.................. Haha! Haha!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 20:17

Ja ik hoorde dat ook maar viel er half in, wat was dat nou??? Auto veel schade hoorde ik

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 20:48

annegti schreef:
Hans wijsneusvogel met pensioen en Bert als commentator....

Toen Hansje Pansje begon te zeveren over de mexicaanse successen uit het jaar 1948 was ik weg.


Zo zie je maar weer hoe zeer hij aan vervanging toe is... Dadelijk begint hij nog over de domesticatie van onze vriend Equus Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 21:04

wenda schreef:
ijsvogel zei ook dat noorwegen geen goede springruiters had, En kort daarna kwam er toch een noor foutloos rond. Dat was Tony Andre Hansen. En er zijn nog wel een paar goede noorse ruiters. Bijv.De pas overleden George Remmen was heel succesvol voor noorwegen

Maar George was gewoon een Nederlander die voor Noorwegen reed, dus op die manier geen goede Noor aan het springen, maar een goede Nederlanders onder Noose vlag Lachen

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 22:01

Cassidy schreef:
De inwerking van de bosal op de neus is nog erger dan die prikkende teugels op de hals. En wat ik op die foto in de Bit had gezien gebruikte hij nieteens de fijnste kwaliteit....de randen van de rawhide op de neus kunnen bij een grof gevlochten bosal heel erg zeer doen...

Het heet dan wel bitloos, maar een Bosal is niet niks....!


Ik had al over hem gelezen en heb het nu mogen zien. OK dan!

Zo zie je maar dat het ook kan zonder al dat ijzerwerk in en om het hoofd van vele springpaarden.
Ik vond dat het dier wel opvallend met zijn tongetje aan het meewerken was.Vandaar misschien deze optoming??

wenda

Berichten: 384
Geregistreerd: 21-07-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 23:13

runningkawa"]
[quote="wenda schreef:
ijsvogel zei ook dat noorwegen geen goede springruiters had, En kort daarna kwam er toch een noor foutloos rond. Dat was Tony Andre Hansen. En er zijn nog wel een paar goede noorse ruiters. Bijv.De pas overleden George Remmen was heel succesvol voor noorwegen

Maar George was gewoon een Nederlander die voor Noorwegen reed, dus op die manier geen goede Noor aan het springen, maar een goede Nederlanders onder Noose vlag Lachen
[/quote]


Er zijn nog meer goede noorse ruiters bijv. Geir gulliksen, Connie Bull en nog een paar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 05:10

er zijn er toch zat die ze op een hackamore hebben lopen Verward Zelfde principe als je het mij vraagt. Die Krackow is gewoon een beetje mediageil als je het mij vraagt.

Geir Gulicksen is de meest recente springende Noor die ik zo uit m'n hoofd op kan lepelen.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 10:17

Hans Eysvogel is inderdaad niet je van het, maar bij het zien van die 2 dressuurkuren was er zowaar geen commentaar te horen.
Vond ik een hele vooruitgang.
Bij de NOS is het altijd: Nu een appuyement naar links, dat is een zijgang waarbij het paard kijkt in de richting waar die gaat Slapen

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 12:57

Ja Essie, voor ons is dat commentaar bij de NOS misschien wat slaapverwekkend maar voor een totale leek kan dat heel verhelderend zijn. Die ziet in eerste instantie niet eens dat het paard wat anders aan het doen is, erg handig als een commentator dan de oefeningen beschrijft en dit ook nog correct doet!!!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 13:48

Volgens is het zelfs voor een leek slaapverwekkend, bovendien mis je dan de essentie van de muziek die eronder zit.
Dat wil een leek ook graag horen denk ik.

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 15:38

Henk Nooren Tong uitsteken


nee,dat was best flauw..
Jammer dat ik hem niet gezien heb,had toevallig net dat stukje over m gelezen in de Bit,wel interessant.Maar of t inderdaad zoveel anders dan een hackamore is?