JIM - wie is er geweest?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DDupont

Berichten: 73
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 18:14

Prakkie schreef

Citaat:
ze heeft de kur wel gereden, maar is uitgebeld, omdat ze een dubbele pirouette reed ipv een enkele...


Helemaal fout prakkie ze reed een driedubbele pirouette, maar inmiddels is gebleken dat volgens bladzijde 56 van het FEI reglement artikel 16.3, je wel een driedubbele pirouette mag rijden, dus een foutje van de jury. De FEI verschuilt zich nu achter het feit dat deze regel is aangepast, en aan de KNHS zou zijn medegedeeld de ruiters weten echter nergens van. Maar misschien zit deze mededeling nog wel in een verhuisdoos bij de KNHS, maar ook de FEI kon mij geen kopietje sturen van deze mededeling, dus ik weet het niet. Wel weet ik dat het Antoinette veel geld heeft gekost. (zeker zo'n 5000,= zwitserse franken, toch gauw 2500,= Euro)

Diederik

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 21:55

Citaat:
de FEI kon mij geen kopietje sturen van deze mededeling, dus ik weet het niet. Wel weet ik dat het Antoinette veel geld heeft gekost. (zeker zo'n 5000,= zwitserse franken, toch gauw 2500,= Euro)



Hoe weet jij dit allemaal?
Jij moet wel dicht bij de bron zitten??

Ik vind het op dit niveau schandalig dat je door een extra pirouette uitgesloten word.Dat is niet van deze tijd.
Boos!
In haar kür zitten geen driedubbele pirouettes,dus ze heeft ze niet neergezet om extra punten te krijgen.

DDupont

Berichten: 73
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 04:59

Gerrie,

Als je de commentaren lees van de diverse journalisten, en op de diverse websites, dan weet je dat Antoinette tweede geworden zou zijn. Als je inlog op de website van Jim Maastricht dan zie je dat ze nu helemaal niets gekregen heeft, terwijl de tweede plaats 5000 Zwitserse Frank zou hebben opgeleverd. Verder moet ze door dit foutje van de KNHS of de FEI nog maar zien of ze de volgende keer weer mag starten. Waar het mij om gaat is dat ik als publiek het schitternd vind als ee paard een driedubbele pirouette kan springen op een dubbeltje (nou ja een kwartje dan), en dan begrijp ik als leek echt niet dat de jury zulke beslissingen neemt. Het is voor deze aankomende talenten al moeilijk genoeg om aan de top te komen, zij hebben geen televisieprogramma die hun nieuwe muziek aankondigt, geen persberichten hierover in de krant, zij gaan niet zo makkelijk even met de juryleden in de bar "bijpraten", Nee, zij moeten nog 80% rijden om 70% te krijgen.

Diederik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 05:07

Goh, Idocus weer back in business zie ik. Die is er ook een hele poos uit geweest volgens mij?

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 10:36

ik had het maar gehoord, dus verkeerd...weet iig dat er iets niet goed ging mbt de pirouettes...

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 20:58

DDupont schreef:
Gerrie,

Als je de commentaren lees van de diverse journalisten, en op de diverse websites, dan weet je dat Antoinette tweede geworden zou zijn. Als je inlog op de website van Jim Maastricht dan zie je dat ze nu helemaal niets gekregen heeft, terwijl de tweede plaats 5000 Zwitserse Frank zou hebben opgeleverd. Verder moet ze door dit foutje van de KNHS of de FEI nog maar zien of ze de volgende keer weer mag starten. Waar het mij om gaat is dat ik als publiek het schitternd vind als ee paard een driedubbele pirouette kan springen op een dubbeltje (nou ja een kwartje dan), en dan begrijp ik als leek echt niet dat de jury zulke beslissingen neemt. Het is voor deze aankomende talenten al moeilijk genoeg om aan de top te komen, zij hebben geen televisieprogramma die hun nieuwe muziek aankondigt, geen persberichten hierover in de krant, zij gaan niet zo makkelijk even met de juryleden in de bar "bijpraten", Nee, zij moeten nog 80% rijden om 70% te krijgen.

Diederik



Ik ben nog niet toegekomen aan de commentaren van de journalisten...
Verder zag ik ook wel dat Antoinette een plaats op het erepodium zou kunne gaan krijgen.
Groot was mijn verbazing dan ook over deze beslissing Boos!
Ze mag toch zeker wel starten in Mechelen?Dat zou toch alles slaan !!

Dat het niet gemakkelijk is om aan de top te komen,en er te blijven is iets wat mij door de jaren heen toch wel duidelijk is geworden.
Petje af voor diegene die het dan toch redden OK dan!

DDupont

Berichten: 73
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 03:37

Het wordt steeds vreemder.

Het volgende antwoord kreeg ik van een bestuurlid van de British Dressage Federation.

Citaat:
Richard Davison performed a triple pirouette in his routine at our National Championships and wasn't penalised for that - in fact it was commented upon as a feature of his Kur


Des te vreemder omdat hier (British Nationals) het zelfde jurylid voorzitter was als in Maastricht, zou hij dan toch bezweken zijn onder de druk van de andere (waarschijnlijk Duitse) juryleden ???

Diederik

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-03 10:31

Hé, da's inderdaad vreemd zeg.
Het lijkt wel of er een politiek-luchtje hangt........

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 11:07

Mmm dat ruikt niet zo fris idd.
Die Mr Clarke lijkt me anders zo'n aardige vent.
En als ie voorzitter was had ie toch mogen bekennen dat hij dit al eens eerder heeft zien uitvoeren zonder uitsluiting als gevolg!!
Gelijke monniken gelijke kappen.

Blijkbaar telt een nationaal kampioenschap lichter(is men geneigd een oogje dicht te knijpen) dan een wedstrijd op het continent Verward

Hoe dan ook dit zal uitgezocht moeten worden!

DDupont

Berichten: 73
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 18:05

Inmiddels weet ik dat Stephan Clarke (inderdaad een zeer aimable mens), is bezweken onder de druk van Volker Moritz (dus ik had toch gelijk, weer die Duitsers). Eergisteren was er een kürwedstrijd in Olympia in Engeland, waar een aantal juryleden uit Maastricht ook weer jureerde, aangevuld met Mariette Withages. En ja hoor Richard Davidson had op advies van de juryleden de driedubbele pirouette vervangen door een dubbele. Zijn muziek paste niet echt meer, maar hij werd in ieder geval niet meer gediskwalificeerd. Maar goed het FEI-bulletin waarin staat dat dit niet meer mag heb ik nog steeds niet toegestuurd gekregen, noch van BD, noch van de USDF, en ook niet van de KNHS of de FEI. Dus het zal wel weer zo'n regel zijn die aan de bar tussen juryleden is afgesproken, maar die ze zijn vergeten om mede te delen aan de rijders.

Diederik

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 19:17

Was dhr Moritz ook niet die ene jury die in Rome zijn voorkeur uitsprak voor een Duitse dame? Haha!

Ik begrijp niet, dat Antoinette in een keer gediskwalificeerd is hiervoor. Ik zou tenminste -2 punten zien, maar diskwalificatie? Beetje streng afgestraft (mits het in een reglement zou zijn vastgelegd, maar dan nog...)

DDupont

Berichten: 73
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 15:35

Het probleem met Volker Moritz is niet alleen dat hij een hekel heeft aan het Nederlandse (Anky) systeem van rijden, maar evenzo het feit dat Volker mentor is van een groot aantal Amerikaanse juryleden, zorgt voor een toekomend probleem. Tijdens de GrandPrix in Maastricht zagen we al een beetje (VM zette Anky 8e, terwijl ze in totaal vierde werd) het effect van de van Aalderen zaak.