verschil tussen juryleden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
orsini

Berichten: 1233
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: noord holland

verschil tussen juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 14:21

he daar wedstrijd ruiters
ligt het aan mij of zit er echt een gigantisch verschil tussen juryleden in de dressuur, qua beoordeling dan he
soms rij ik echt een superproef en krijg je geen winst terwijl de keer daarna veel slechter gaat en dan heb je plots wel winst.
Ik vind het wel slecht dat de juryleden zo verschillend beoordelen, want wat heb je er dan aan Verward
Ik zou het beter vinden als er bij de proeven twee onafhankelijke juryleden beoordelen al vanaf de B
hoe zijn jullie ervaringen ermee???


Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 14:22

Helemaal gelijk.... en daar het gemiddelde uitrekenen... klikt Super

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 14:52

Ja, hoe wil je dat gaa betalen? Dan moet het startgeld nog verder omhoog en het is allemaal al zo duur!
Ik vind het jjuist een uitdaging om steeds bij verschillende juryleden te rijden, en tot nog toe lukt het me aardig om op ongeveer dezelfde punten uit te komen, elke keer weer.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 15:09

De jury die er zit is ook maar een amatuer die het voor zijn hobby doet. Soms krijg je te weinig punten, een andere keer weer te veel. Je moet gewoon kijken over het gemiddelde van al je proeven en dan heb je na 10 wp je punten echt wel verdient.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 15:43

Er kunnen verschillende omstandigheden invloed hebben op je punten. Sommige jury's ounten de eerste starter heel hoog of juist heel laag omdat ze dat lastig vinden. Als jij achter een hele goeie of juist achter een hele slechte combinatie moet rijden kan dat soms ook wel invloed hebben. Bovendien klopt het beeld niet altijd met hoe jij het vond gaan. Om een voorbeeld te geven. Ik had ooit in het L een fantastische proef gereden vond ik zelf. Maar ik kreeg maar 158 punten. De proef stond op video en toen ik die bekeek met het protocol was ik het toch wel met de punten eens. De tweede proef vond ik veel minder gaan en daar had ik veel meer punten voor. Weer de video bekeken en weer met de punten eens. Dan is het ook nog eens zo dat het ene jurylid meer aandacht schenkt aan nette figuren rijden, en het andere jurylid meer naar het lopen van het paard op zich kijkt. Ik moet zeggen dat ik meestal toch wel rond hetzelfde aantal punten uitkom.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 17:25

Ik merk ook altijd onwijs verschil.... ligt er ook maar net aan wie er voor je heeft gereden en wat de jury van jouw paard vind.
De ene keer denk ik de sterren van de hemel te rijden en heb ik niet 1 winstpunt, terwijl ik de andere keer het slecht vind gaan en dan rij ik ineens zelfs bijna 2 winstpunten.
Ach juryleden blijven ook maar mensen en ongewild komt de persoonlijke smaak toch naar voren.

En een proef rijden voor 2 jury's is een optie, maar dat maakt het wel gelijk een stuk duurder, waardoor je de sport misschien onmogelijk gaat maken voor sommige mensen.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 18:45

Ik vind dat er ook (te) grote verschillen tussen zitten!
Afgelopen zondag in Houten kreeg ikvan de ene jury 5en en van de andere jury 7ens voor mijn appyementen! Het was wel in 2 verschillende proeven, maar de appyementen werden precies hetzelfde uitgevoerd, wnat hij liep heel constant! De een vond ze mooi gebogen (stond er zelfs nog een keer op), de andere zei te weinig lengtebuiging!!
Zelf was ik super tevreden met hoe Jopie liep, maar toch rare punten....

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 19:38

een keer met onderlinge op de vereniging, reed ik L1, en er waren 2 jury's die allebei apart punten gaven.Wel grappig om te zien dat ik bij de ene jury voor precies dezelfde volte 10 meter een 5 kreeg, en van de andere een 7.

Dat zag je ook bij de uitslagen van de kampioenschappen, stond een combinatie bij de ene jury op de 1ste plaats, bij de ander op de 10e of iets dergelijks, terwijl ze naar de zelfde proef zaten te kijken.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 19:42

Ctal schreef:
een keer met onderlinge op de vereniging, reed ik L1, en er waren 2 jury's die allebei apart punten gaven.Wel grappig om te zien dat ik bij de ene jury voor precies dezelfde volte 10 meter een 5 kreeg, en van de andere een 7.

Dat zag je ook bij de uitslagen van de kampioenschappen, stond een combinatie bij de ene jury op de 1ste plaats, bij de ander op de 10e of iets dergelijks, terwijl ze naar de zelfde proef zaten te kijken.


Tja, maar de jury's zitten ieder op een andere plek en zien het dus vanuit een ander gezichtspunt. Dan kan erg veel verschil maken!

Voor iedereen die denkt dat er in hem/haar een topjury schuilt heb ik maar één advies: Ga de jurycursus volgen en doe het beter als wij...

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 19:59

Ze zaten allebei bij C, boven eigenlijk Haha!
Volgens mij wordt er ook niet gesuggereerd dat er slecht wordt gejureerd, maar wel erg verschillend.Wil de ene jury een vlotte proef zien, de ander wil graag een rustige, dat kan best lastig zijn.

Kritiek zal er toch altijd zijn, je kan het nooit voor iedereen goed doen.
En er zijn wel degelijk jury;s waarvan ik liever zag dat ze met pensioen gingen.En ik ben te jong om de cursus te volgen Haha!

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 20:43

Zo zal de ene jury een paard dat verzet vertoond op alles zwaar afstraffen, en helemaal als jij hem daar een keer flink voor op zijn kop geeft en de andere jury vindt het juist gied dat je hem op zijn kop geeft, dat kan ook al best een aantal punten schelen!

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

ferrofanny
Berichten: 2
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 07:21

We mogen best heel trots zijn op onze Nederlandse juryleden. Ik woon en rij nu in België en ben altijd blij als er een Nederlands jurylid zit. Ik merk ook dat Belgiesche juryleden ook altijd om advies vragen aan de Nederlandse jury. In Nederland kwam het regelmatig voor dat juries begrip toonde voor een goed paard met wat puberachtig gedrag. Als ik dat dan goed kon oplossen dan kreeg ik wel een slecht cijfer voor de oefening maar een goed cijfer voor het gereden zijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kreekie en 9 bezoekers