Verschil Wedstrijd niveau randstad en Brabant

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 23:04

hier in limburg en in brabant ligt het niveau aardig hoog moet ik zeggen, ik weet niet veel van de andere regio's omdat ik daar eigenlijk (nog) nooit (heb) (ge)start. Maar deze provincies zijn over het algemeen aardig sterk op de kampioenschappen. (zoals je terug kunt lezen in de uitslagen).
maar er zit ook een nadeel aan de vele ruiters hier, want vaak zijn de wedstrijden al vol als je niet op tijd inschrijft. (ik zeg niet dat dat elders niet is hoor)

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 23:14

hier in het westen is het niveau huilen met de pet op, uitzonderingen daargelaten. Misschien ook omdat de ruimte hier beperkt is en proffessionele of anderzinds goed presterende ruiters toch ruimte willen om deze hobbie zo goed mogelijk uit te oefenen....... laten we eerlijk zijn... in een bak van 40 bij 20 is het lastig je appuyementen oefenen op het moment dat je daar met zn 10 nen in rijd... Dus menigeen die een beetje op niveau rijd (en daar in door wil gaan) zal uitwijken naar meer ruimte. Hier is het niet te betalen in het oosten of zuiden wel. Denk dat dit er veel mee te maken heeft.

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 08:03

Ik vind het niveau eerlijk gezegd nogal meevallen en ik zie toch wekelijks heel wat combinaties. Knipoog
Wel kan het per locatie echt enorm verschillen, hoe het niveau is.
Mijn ervaring (van lang geleden) was juist dat je voor punten in Brabant moest zijn, onze ponyclub stond daar massaal boven in als we eens een dagje uit in het Brabantse land gingen.

De ponysport ligt momenteel in de Randstad echt wel op zijn gat dus dan is het geen wonder dat daar combinaties uit andere provincies kampioen worden. Kinderen stappen hier heel snel over naar de paarden.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 08:45

Ik weet niet of bij n-holland jullie ook denken aan het stuk helemaal boven in, dat is niet de randstad meer, maar toen ik daar een tijdje was, vond ik dat het niveau niet echt laag lag.
Volgens mij is Gelderland ook nog niet zo slecht, maar t verschilt ook weer per klasse, want ik moest in de B soms nog tegen betere ruiters dan in de L1

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 09:33

Jeetje dat er zo Groot verschil kan zijn
Tong uitsteken Haha!

Boris
Berichten: 131
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 09:37

Aimee schreef:
En in de ZZGP komen in Brabant toch ook echt betere combinaties aan de start.(wat ik vrijdag weer ga aanschouwen in Weert)

Weert ligt in Limburg Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 09:40

Ik denk dat je algemeen wel mag stellen dat het heel erg per locatie afhankelijk is.
Ik rij vooral in zuid-oost Gelderland en daar rij je op een indoor wedstrijd in het Z al snel tegen 20 combinaties. Ik denk dat bijna 80% van de deelnemers [semi]prof bezig is met paardrijden. Natuurlijk lift dat het niveau enorm op.
Als ik meer naar het stedelijke gebied ga in de directe omgeving van Arnhem, dan vind je daar nog verenigingen waarbij je indoor 2 proeven kunt rijden. Daar zie je geen grote namen maar vooral eigen leden rijden. Op zo'n wedstrijd zou je een heel ander beeld van het niveau krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 14:01

Dat denk ik idd ook Jippie.
Hier rond Eindhoven/Helmond starten heel veel beroeps ruiters.
Zowel springen als dressuur en die halen idd het nivo omhoog.
En wil je daar een beetje tegen kunnen rijden, moet je flink wat oefenen Tong uitsteken

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 15:54

Hier weer een Randstad mensje..haha.

Bij ons merk ik wel altijd dat er vooral in de hogere catagoriƫn weinig starts zijn (B meestal stuk of 10, L ook maar daar boven veel minder). Maar het niveau vind ik nou niet direct slecht...Ik lees ook wel eens op bokt van mensen dat hun pony meerdere keren uit de ring is gesprongen en weet ik veel wat en dat ze dan nog een wp hebben...dat vind ik niet normaal maar ik denk dat dat niet zo zeer afhangt van de regio.

Het is natuurlijk wel zo dat de Randstad niet de beste plek is om de paardensport te beoefenen en dus zijn er ook minder mensen die het beoefenen...maar of het niveau nou echt lager is? daar durf ik niets over te zeggen?
Laatst bijgewerkt door Pluutje op 02-12-03 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 16:47

Boris"]
[quote="Aimee schreef:
En in de ZZGP komen in Brabant toch ook echt betere combinaties aan de start.(wat ik vrijdag weer ga aanschouwen in Weert)

Weert ligt in Limburg Knipoog
[/quote]

Haha! Oepsie, moet je nagaan hoe lang ik er al niet geweest ben: helemaal vastgeroest in de randstad (voornamelijk hoofdstad) Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 22:01

Volgens mij begon het topic ook over springruiters en daar is het nivo vergelijken met Twente gewoon bedroevend in de Randstad.

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 22:52

Anya schreef:
Ik weet dat mensen uit Twente zich elders in het land inschrijven omdat ze daar meer kans hebben op een winstpunt (dressuur). Hoe het met springen zit weet ik niet helaas.

Hee, grappig. Ik heb me afgelopen jaar juist een keer in Twente ingeschreven (Denekamp) om meer kans op een wp te hebben. Nou, en dat lukte ook. Ik reed een slechte proef (had barstende kiespijn, ben zelfs met paard en al meteen naar de tandarts gereden... Haha! ), maar had toch 164 punten. Dat zou ik hier in Brabant echt niet gered hebben hoor...
En ik vind dat hier de laatste tijd de lat zelfs steeds hoger gelegd word.
(Ik rijd trouwens niet alleen voor de wp af en toe in Twente hoor, maar mijn hele familie woont daar en dan gaan we gezellig een weekendje samen op pad..., herinneringen ophalen aan vroeger. Ik denk dat ik dit jaar eens een keertje in Lonneker ga starten)