Dressuurwedstrijden al eeuwen vol :(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 23:50

Dat klopt Vendell

bij ons is het zo geregeld dat al onze leden, op de wedstrijden automatisch staan aangemeld. Ze moeten zich dus afmelden of geen coupon opsturen voor de sluitingsdatum

Daarnaast hebben we ook een aantal bijzondere leden, die zijn officieel lid bij een andere club en maken door bijzonder lid te zijn bij ons, gebruik van deze regeling.

En dan te bedenken dat wij elke maand een wedstrijd hebben
elke even maand ongeklasseerd
en elke oneven maand geklasseerd

Dus we organiseren genoeg vindt ik
maar nog hebben ook wij wachtlijsten
er zijn gewoon erg veel ruiters die willen rijden
en te weinig wedstrijden
en dan willen ze ook nog tegenhouden dat je een wedstrijd organiseert als er in de buurt een wedstrijd is
laten ze daar maar eens van af stappen
dat zal al een hoop schelen

dan nog het feit dat je clubs hebt die de vrijwillegers niet op de been kunnen krijgen
iedereen wil rijden maar lang niet iedereen wil hun club helpen
ook dit levert de benodigde problemen op.

dan het financiele plaatje
als je al niet met sponsors werkt kom je als club al gauw in de rode cijfers
en ook dat soort zaken zijn niet bijvoordelijk voor het motiveren om meer wedstrijden te organiseren.

en dan de locatie
inderdaad niet elke club heeft een mooie accomodatie tot zijn beschikking.
maar er zijn ook zat manegehouders die niet meer willen meewerken aan het lenen of verhuren van hun manege
om de doodeenvoudige reden dat ze meer overhouden aan andere evenementen of hun lessen op zaterdag of zondag.

Dit alles is niet bijvoordelijk voor de dressuursport

Gelukkig zitten wij als club nog in een schijnbare uitzonderingspositie en loopt alles nog zoals wij het wensen, en mogen dan ook niet klagen.

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 16:18

Ja, organisator

Ik denk bijna dat lid worden van verschillende (goed uitgekozen) verenigingen op korte termijn de beste oplossing is... tot het moment dat verenigingen dat ook niet meer aankunnen en enkel nog voorkeursregelingen voor startkaartruiters die voor die vereniging uitkomt een uitzondering maken.

Ik heb ook niet het idee dat de recessie momenteel ervoor zorgt dat minder ruiters starten.

Delias

Berichten: 406
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 22:06

Hoi Vendell, ik weet niet in welke klasse je rijdt maar bij ons op stal is vaak nog wel plek, alleen de L1 is erg vol.
Ik weet alleen niet of je wil starten bij Ravensheuvel? Ik weet dat je bij ons op stal hebt gestaan, tenminste herkende je foto's in je profiel.

Groetjes Chantal

Ps. De wedstrijd data staan op www.rvravensheuvel.nl

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 11:31

Ajjj, nou lijkt het natuurlijk dat ik door de mand ga vallen... Bloos! Knipoog

Helaas wil ik (voorlopig) niet meer starten op de Ravensheuvel, ook al is het daar goed starten... normaal gesproken.
Grappig (of pijnlijk) dat de enige stal waar ik liever niet meer kom nog wel plaats heeft ... Koe

off topic:
Delias: Start jij deze maand op de Ravensheuvel?

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 21:00

hmmm, dan denk ik dat ik geluk heb gehad;)
ik heb me voor 20 december gewoon in kunnen schrijven en 13 dec heb ik via de reservelijst een plekje kunnen bemachtigen