143 punten en ik ben reuze trots!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

143 punten en ik ben reuze trots!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 22:04

Afgelopen zondag kon ik eindelijk, na een dik jaar, weer starten! Ik reed in Simonshaven in het M1 en vergaarde 145 en 143 punten bij elkaar en ik ben reuze trots op mijn bruine...

Afgelopen winter klapte mijn merrie met ruiter en al achterover en kneusde daarmee haar rugspier. Daardoor heeft ze eigenlijk de hele zomer moeten revalideren en na twee keer een terugval (toch weer te snel opgepakt Schijnheilig ) is mijn paard nu weer up-and-running OK dan! .

Ik had me dan ook enkel ingeschreven met het idee te kijken hoever we waren. Te bedenken dat ze een maand geleden nog te slap was om te galloperen, snap je natuurlijk wel dat ik in mijn handjes knijp wanneer ze een volte tien meter in galop goed doet! En wat stond er tot mijn verbazing op mijn protocol: voltes te klein!!! Bloos! Mijn merrie is ruim 1.74 m en al die kleine voltes maken dat je een 'Connexxion-zwiep' kont krijgt; ik moet nog net geen 'pas op, zwenkt uit' sticker op haar kont plakken... Voor de rest allemaal mooi vijven en zessen op het protocol... dat worden straks gewoon weer zessen en zevens... Haha! Ik ben wel berentrots op mijn zeven voor het schouderbinnenwaards... tjakka, die is binnen!

Annash
Blogger

Berichten: 26509
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 22:13

goed zow OK dan!

ik d8 eerst: trots op 143 punten?? wat is dat voor telling??

maar bij nader inzien mag je idd errrug trots zijn!

ennuh.. volgende x weer een winstpunt he Knipoog

knap hoor! ik doe het je nog niet na Tong uitsteken

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 22:28

hahaha, ja met 143 punten thuis komen is ook niet mijn hobby... maar winst rijden vanuit dit oogpunt was niet realistisch... helaas. Eigenlijk had ik nog even moeten wachten met starten... maar nu weet ik dat ik niet ver meer ben van waar we vorig jaar geeindigd zijn... ik dacht dat ik daar nog lang niet was.

SallJarig

Berichten: 6708
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 23:18

Ik lees je verhaal, en ik wil je van harte feliciteren met je punten! Je bent weer lekker op de goede weg met je paard!

(Ik moest trouwens erg lachen om je 'connexion' vergelijking, zag al helemaal dat bordje achter op een paard hangen!)

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 23:23

waarom niet trots zijn met 143 punten ?
Als je zelf vind dat het goed gegaan is naar de omstandigheden, mag je toch trots zijn? Als ik vind dat ik de sterren van de hemel heb gereden en mijn proef is imo wel 170 punten waard en ik krijg er 154..... dan gaat mijn gevoel echt boven mijn punten.
Natuurlijk is het leuker om dan ook met 170 thuis te komen, maar het is ook wel een hobby he... En zoals ik je stukkie verder lees, is er in dat opzicht niets mis met 143 punten.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 23:29

super gedaan joh! OK dan! en wat zeggen punten eigenlijk?? het gaat toch om het plezier tijdens het rijden en wederzijds vertrouwen tussen paard en ruiter en daar kan geen punt tegenop SUPER JOH!! Hyper!

DhrMistral

Berichten: 67
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 10:10

super hoor, gefeliciteerd

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 12:01

Het maakt niet uit als je zulke punten hebt! als het voor jouw gevoel goede punten zijn en het voor jou gevoel goed ging is het toch geweldig?!

k ging voor het eerst Z starten en k had echt gedacht dat k een min punt zou krijgen want het ging zo slecht! egt niet lekker gereden enzo! maar k had best redelijke punten 178 en 172 dus net geen winstpunt! maar jah met die punten was ik wel blij maar als je niet lekker gereden hebt is dat ook niet alles

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 13:01

Kitty PB-de mij dat ze ook zo'n soort ervaring had met haar paard (die van gekneusde rugspieren na het achterover klappen met het paard). Dit PB-de ik haar terug:

Ja dat herstellen van een kneuzing is lange termijn planningen...

Ik vond het ook zo gek dat mijn merrie de dagen erna zo weinig pijnsignalen heeft gegeven. Ja ze was stijf, maar dat schreef ik toe aan spierpijn door een stel rare bewegingen. Ik heb de dag erna lang, laag en diep gereden. De dag van de val was namelijk nogal abrupt geeindigd. Lavendel was met mijn schoonzus achterover geklapt, niet eens rottigheid maar meer dat Lavendel haar eigen kracht had overschat. Mijn schoonzus had haar bekken gebroken en omdat ze drie maanden zwanger was, was het (bij mij) grote paniek. Mijn schoonzus is met de ambulance afgevoerd en ik heb Lavendel zo op stal 'gesmeten' en ben meegereden naar het ziekenhuis.

Ik was een weekje op 'vakantie' op Veluwe en stond op een vreemde stal met mensen die ik niet kende. Ik had ook niet echt mensen waarop ik terug kon vallen of die met Lavendel konden stappen. Als ik zo terug denk... wat is het voor het paard dan allemaal rot gelopen... ik zie haar nog met het wilde blik in de ogen in de hoek van de bak staan. Het arme paard gaf zich volledig aan me over en ik heb het zomaar terug op stal gegooid... vreemd dat je daat nooit meer overna denkt... dit is eigenlijk de eerste keer, bijna een jaar verder. Het moet vast zeer hebben gedaan toen Lavendel bij het van de rug naar de buik draaien het zadel vol op de rugspier heeft gehad...

De tweede dag erna heb ik nog een buitenrit van een uur gemaakt. Wel veel gestapt want ze was zo stijf... die enkele galopsprongen waren ook niet van harte. Daarna zijn we weer terug gegaan naar huis in Hellevoetsluis. Daar ging ze ook steeds slechter lopen, ook al deed ik nog zo rustig aan. Ze maakte achter ongelijke passen en maakte zich heel sterk. En nog ging er geen lampje bij mij branden. Lavendel liep zich elke keer weer braaf opzadelen en mij opstijgen... Op een gegeven moment werd mij in een les afgeraden nog te rijden en er eens een fysiotherapeut erbij te halen.

Na drie keer anderhalf uur rekken en strekken, met daartussen steeds 2 weken stappen mocht ik er weer op. Het leek goed te gaan tot ik in een buitenritje haar geweldig overvroeg. Ik kende de route niet en deze bestond uit duinen op en af. Ik was weer terug bij af.

Inmiddels was ik van stal gewisseld en Lavendel kon nu hele dagen de wei in. Voor haar rust ben ik een ander paard erbij gaan rijden. Zo kon ze in alle rust herstellen. De fysio is er nog een paar keer bij geweest en ongeveer eind juli kon ik er weer op. Ik heb weken enkel buitenritjes gestapt en haar daar laag en nageefelijk gereden. Heel voorzichtig zijn we toen weer gaan draven en steeds enkel laag en over de rug. Eigenlijk kon alles nog maar hele korte tijden anders stond ze de dag erna weer helemaal verzuurd. Vorige maand kon ik weer gaan galopperen. Ze is nu nog wel te slap voor een goede M proef (vandaar 145 punten), maar ik ben wel reuze blij dat ze alles weer oppakt zonder dat ze gelijk weer overvraagd is...

Dat is waarom ik zo geweldig blij ben met die 145/143 punten. We zijn weer terug!!!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 19:50

Fijn, dat je al weer zover terug bent in de training... En dan zal het de volgende keer alleen nog maar beter kunnen gaan!!! Succes gewenst!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 20:31

Wat een vervelend ongeluk...... om nog maar te zwijgen over de nasleep.
Maar al met al mogen we concluderen dat jullie weer op de (goede) weg terug zijn, en dat zal je vast een ontzettend goed gevoel geven.
En dat je dan dolgelukkig bent met 143 punten kan ik heeeeel goed begrijpen !
Het is meer dan zomaar een proefje, het is symbolisch voor jullie nieuwe start na een ellendige periode
Ik wens je heel veel succes en geniet ervan Knipoog

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-03 16:52

Oscar schreef:
Het is meer dan zomaar een proefje, het is symbolisch voor jullie nieuwe start na een ellendige periode
Ik wens je heel veel succes en geniet ervan Knipoog


Zo is het Oscar! Daarom was/ ben ik er zo blij mee...

Ooowhie, maar nu ontkom ik er niet meer aan dat ik veeeeeel meer dan 156 wil rijden. Wie leent mij wat geduld? Cool