wel of geen paard...........

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 12:04

De meeste kopen een paard als ze 18 zijn omdat je met een pony toch soms in het nadeel bent..... Tuurljk is dit niet altijd! maar zeg nou eerlijk... meestal winnen de grote paarden van de kleine pony's

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 12:43

INkie schreef:
meestal winnen de grote paarden van de kleine pony's


Op een paarden wedstrijd zullen er 9 paarden lopen en 1 pony. De kans dat de pony wint is dus 1 op 10, natuurlijk winnen dus meestal de paarden. Daar zijn er immers meer van. Maar als de pony gewoon goed rijdt zal die ook vast wel winnen.

Nimmy

Berichten: 3945
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 18:21

en springen tussen de paarden hoe zit dat dan, ik moet vanaf januari ook tussen de paarden starten met een pony (of misschien dan net paard) en wil misschien een keer een parcourtje proberen. (in de les spring ik ook tussen de paarden met die afstanden en dat vindt ie makkelijker dan "pony" afstanden).
en met dressuur weet ik alleen dat verruimen minder mooi is dan bij een paard en dat je meestal op de andere dingen moet scoren.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 18:29

Luci"]
[quote="casanova schreef:
dat was dus 20 jaar geleden lielle, natuurlijk zijn er uitzonderingen.


Ik was ook 12 toen ik bij de paarden begon en heb het ook aardig gered allemaal. Dit was 10 jaar geleden, maakt dat al ietsje meer indruk Knipoog;)
[/quote]

Ik was 14 toen ik begon bij de paarden, mag dat ook? Vriendjes zijn?

Haha!
Nee, maar ik ben op mijn 14e met een paard bij de paarden begonnen, en dat het daar een stuk makkelijker mee dan als 13 jarige op een (lompe) haflinger tussen de pony's Knipoog.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 18:42

Nimmy schreef:
en springen tussen de paarden hoe zit dat dan, ik moet vanaf januari ook tussen de paarden starten met een pony (of misschien dan net paard) en wil misschien een keer een parcourtje proberen. (in de les spring ik ook tussen de paarden met die afstanden en dat vindt ie makkelijker dan "pony" afstanden).
en met dressuur weet ik alleen dat verruimen minder mooi is dan bij een paard en dat je meestal op de andere dingen moet scoren.


Op een springwedstrijd voor paarden worden alle dieren die aan de start komen als paard behandeld Iedereen rijdt hetzelfde parcours.

Voor een flinke pony zijn de paardafstanden vaak makkelijker dan de afstanden op een ponywedstrijd. Je mag bij de paarden wel op je eigen hoogte starten. Dus als je met je E-pony M bent mag je L starten bij de paarden

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 22:28

MacavityL"]
[quote="INkie schreef:
meestal winnen de grote paarden van de kleine pony's

Op een paarden wedstrijd zullen er 9 paarden lopen en 1 pony. De kans dat de pony wint is dus 1 op 10, natuurlijk winnen dus meestal de paarden. Daar zijn er immers meer van. Maar als de pony gewoon goed rijdt zal die ook vast wel winnen.
[/quote]
Zeker weten. Ik ben al regelmatig in de prijzen gevallen met mijn fjord tussen de paarden. Zelfs van het zomer geselecteerd voor het kringkampioenschap en reserve geworden om naar de Gelderse te mogen.

Paard of pony, het is maar net hoe je je proef rijdt