Hele lage punten bij jurylid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Hele lage punten bij jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-03 19:54

Vandaag hadden 2 stalgenoten wedstrijd. De een in de B, de ander in de L1. Dit zijn ruiters die normaal gesproken op een goede dag wel een winstpunt (of 2) rijden. Gaat het minder goed dan scoren ze zo tussen de 146 en 155 punten. Altijd heel normale scores dus.

Vandaag had de B-ruiter 128 en 131 punten Bloos! . En dit was niet eens de laagste in haar klasse. Bij de L-ruiter waren de punten niet veel beter. Beide ruiters hebben schrijven zich nu dus niet meer in als desbetreffend jurylid jureert.

Hoe doen andere wedstrijdruiters dit? Zijn er gewoon bepaalde juryleden die jullie vermijden?

En voor de juryleden: er zijn toch bijscholingscursussen voor juryleden? Het is toch ook de bedoeling dat de juryleden op 1 lijn zitten? Hoe zijn dan dergelijke verschillen in jurering te verklaren?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 19:58

Apple schreef:
Hoe doen andere wedstrijdruiters dit? Zijn er gewoon bepaalde juryleden die jullie vermijden?

En voor de juryleden: er zijn toch bijscholingscursussen voor juryleden? Het is toch ook de bedoeling dat de juryleden op 1 lijn zitten? Hoe zijn dan dergelijke verschillen in jurering te verklaren?


ja, er is er een bij wie ik niet start. En dat laatste vraag ik me ook regelmatig af.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 20:25

ik ken de jury's niet echt allemaal en weet van te voren als ik me inschrijf niet welke jury ik heb helaas.

dus mij boeit het niet echt Haha!
ik schrijf me gewoon in voor de wedstrijden die ik wil rijden Lachen

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 20:29

Ik ken één bepaald jurylid die als motto heeft.. de eerste tien combinatie's krijgen geen winstpunt. Zelfs niet als je de sterren van de hemel zou rijden.
Hier is al door verschillende ruiters en amazones melding over gemaakt, maar er is nog nooit wat verandert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 20:31

Bij 1 wil ik nooit meer starten.
Niet voor de punten, maar voor de proef die ik niet eens mocht rijden.
Maar om eerlijk te zijn weet ik meestal niet wie er zit, dus dan zou ik er perongeluk weer bij kunnen rijden.

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 22:36

Bij ons is er 1 (vast wel meer Knipoog jurylid waar je het beste in de namiddag kan starten, dan beginnen de borreltjes te werken.... Lachen
En aan de andere kant vind ik het niet helemaal kunnen om ZULKE lage punten in de B te geven , B is toch voor de beginnende ruiter, die begin je toch niet met zo ontzettend af te maken? Ik zeg niet dat je winstpunten moet geven als ze die niet verdient hebben, maar je kan toch wel een beetje meedenken met hoe de (vaak) hobby matige ruiter zich bij dit soort resultaten zou voelen.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-03 22:45

Tsja, dat was ook mijn idee. Als het echt niet winstpuntwaardig is dan komt met een 138/145 de boodschap ook wel over.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 23:09

ach ja ik heb op 1 dag 124 en 191 punten gereden, 15 minuten na elkaar, van de 1e jury moest ik een andere hobby gaan zoeken, volgens de 2e jury waren mn paard&ik een combinatie voor de toekomst

die 1e jury kom ik nog weleens tegen, met dezekfde punten als gevolg, maar ja ik start waar ik wil starten en ik weet niet eens van te voren wele jury er is

hoe kan je dat trouwens weten vraag ik me af?

al wordt die jury die me steeds zo'n lage punten geeft haast nooit meer ergens gevraagd als jury, er zijn wel meer klachten geweest over haar Knipoog

maar ja echt blij wordt k niet van die punten maar ik heb bv wel liever 145 punten dan 155, 155 is dan 'net niet goed genoeg' dat is irritant
145 is gewoon duidelijk niet goed genoeg

vandaag had ik voor mijn gevoel een lekkere proef gereden, klopte ook, 3e en 161 punten

vorige week had ik iets minder fijn gereden, 140 punten, maar voor mijn gevoel was het wel wat meer waard geweest, geen wp maar t was ook weer niet zo slecht voor 140 punten

maar ja daar staat die jury ook om bekend, niets aan te doen

even een reactie op Apple:
oke, al is een proef niet winstpuntwaardig is dat met 140 punten ook duidelijk, maar als de uitgevoerde onderdelen gewoon niet meer waard waren, kan je best op 120 punten uit komen

een jury bekijkt een proef niet zo van is ie wel/niet winstpuntwaardig, nee een jury bekijkt per onderdeel hoe het wordt uitgevoerd, daarna wordt alles pas opgeteld en blijkt het of er wel/geen winstpunt is behaald

tuurlijk is een score van 120-130 niet fijn, maar als je niet meer punten verdiende volgens die jury, jammer dan, volgende x beter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 23:13

Weet je wat het rare is, 160 pnt krijgen als je er 150 verdient en niemand die het hoort Haha!

Meestal vind ik mijn punten een heel stuk kloppen.
Af en toe eens een uitschieter naar boven of beneden wat ik niet verwachte, dus gemiddeld gezien vind ik dat er goed gepunt word.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 23:18

Ik heb zeker wel jury's waarbij ik lever nooit weer start, maar eerlijk gezegd weet ik nooit van te voren wie er jury is... dat zie ik wel als ik op de wedstrijd ben denk ik dan....
Ik ben het vaak wel aardig eens met de punten die de jury geeft, soms ziet het er net een stukje onder of boven, sja dat zal altijd zo blijven.
En je hebt natuurlijk de uitschieters naar boven en naar beneden..
Zoals vandaag reed ik 151 in de L2. opzich een nette score, ik had tussen de 156 en 160 verwacht, maar ja dat is maar net wat de jury dan wil zien, zo had ik af en toe beetje teveel crosstempo er nog in zitten...

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 23:25

nou,ik weet nooit van te voren wie ik heb,maar eigenlijk heb ik vrijwel altijd 2 winstpunten.regelmatig heb ik een winstpunt(of 2)die gewoon onverdiend zijn,vooral omdat 1 van mijn paarden er welleens een zooitje van maakt,maar dan loop je toch weer tegen het stomme gedoe"kwaliteits paarden" aan.erg leuk,maar soms onterecht....gelukkig worden ze voorlopig niet verkocht,en kan ik nog lekker puntjes pakken!!!

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 23:27

oja,een tijdje terug had een vrouw van onze stal wedstrijd(een kreupelig paard,maar ze geloofd heilig z te worden met deze)en kwam ze terug met 154,dat vond ze"erg demotiverend",sorry,maar dat vind ik dus echt belachelijk ey!!!je kunt ook te naief en te verwend zijn...

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 23:31

Als ik het weet, start ik niet bij die jury, maar meestal zie ik het pas als ik aan het inrijden ben. Dan weet ik wel van tevoren dat ik het kan schudden met de punten. En dat is dan ook zo. Dit betreffende jurylid vind gewoon dat ik beroerd op mijn paard zit (ik heb kromgegroeide schouders) en voordat ik rechtop zit, kan ik niet op fatsoenlijke punten rekenen bij hem, hoe ik ook rij. Tja, dan de punten maar bij een ander halen.

Dan is er nog het jurylid dat alleen zessen geeft aan iedereen (ook bekend) en het jurylid dat een sterke voorkeur heeft voor ex-nkb-leden. Ach het hoort erbij. Net als soms hoge punten terwijl ik zelf vind dat ik een prutproef rij.

Maar het zet je wel aan het denken af en toe. Het in de Bit van deze maand met kritische uitspraken over het jurycorps zou toch wel eens kunnen kloppen.

Ik vond het in ieder geval (de goeden niet tena gekomen) heel herkenbaar dat artikel.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 00:00

Ik heb er ook 1 waarbij ik niet wil rijden, maar ik weet van tevoren dus nooit wie er zal zitten. Tijdens de bijscholing zitten de meeste juryleden best wel op een lijn. Maar tijdens de wedstrijden toch vaker niet.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 12:20

Ik heb één jury waar ik niet bij start. Ik heb geen problemen met juryledden die structureel lager dan gemiddeld punten. Tegen deze mevrouw heb ik echter een paar jaar terug een klacht ingediend en sindsdien kan ik net boven een verliespunt rijden bij haar maakt niet uit wat ik doen. Krijg ook structureel een 3 voor houding en zit met de opmerking dat ik te weinig ruitergevoel heb. Haha!
Heel kinderachtig maar daar start ik dus niet meer bij.
Verder ga ik met Runningkawa mee, je krijgt ook wel eens hogere punten en volgens mij klopt het gemiddeld allemaal wel redelijk.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 12:26

Katja schreef:
Ik heb één jury waar ik niet bij start. Ik heb geen problemen met juryledden die structureel lager dan gemiddeld punten. Tegen deze mevrouw heb ik echter een paar jaar terug een klacht ingediend en sindsdien kan ik net boven een verliespunt rijden bij haar maakt niet uit wat ik doen. Krijg ook structureel een 3 voor houding en zit met de opmerking dat ik te weinig ruitergevoel heb. Haha!
Heel kinderachtig maar daar start ik dus niet meer bij.
Verder ga ik met Runningkawa mee, je krijgt ook wel eens hogere punten en volgens mij klopt het gemiddeld allemaal wel redelijk.


Meen je dat?

Allemachtig zeg. Ik heb duizenden ruiters beoordeeld, waarvan 10% er als een zoutzak opzit, echt niet kan rijden en het ook nooit leert. Maar ik heb geloof ik nog nooit lager dan een 5 gegeven op houding en zit. (en zelfs een 5 geef ik zelden).

Dat doe ik om de mensen niet teveel in hun eigenwaarde aan te tasten. Al zou ik soms inderdaad wel eens een 2 of een 3 willen geven met het advies: Ga dammen !

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 12:44

Ik ken geen jury's bij naam waar ik niet wil starten,
heb ook niet vaak het gevoel dat ik echt 'genaaid' ben.
Ik ken eigenlijk maar 1 jury bij naam, dat is een vriend van kennissen, die heeft mij wel eens de ene week op nr 1 gezet met punten in de 160, en de week erop stond ik middenmoot met punten in de 140.
Ik kijk ook nooit op mijn coupons wie er gejureerd heeft, en ik kijk ook nooit op startlijsten wie mij gaat jureren, ik vind dat niet interessant, ik ga echt mijn rijstijl niet aanpassen aan een jury.

(Hoewel ik geen Z2 zou starten bij CGJ als ik mijn wissels nog niet helemaal voor elkaar heb Haha! )

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 13:05

CGJ12 schreef:
Dat doe ik om de mensen niet teveel in hun eigenwaarde aan te tasten. Al zou ik soms inderdaad wel eens een 2 of een 3 willen geven met het advies: Ga dammen !


Tja, ik denk ook dat deze mevrouw erop uit is om mij in mijn eigenwaarde aan te tasten. Wil nog niet echt lukken.
Zij heeft zich een keer niet zo netje gedragen wat betreft jureren toen ik haar daar op aansprak kreeg ik te horen dat ik met zo'n paard van andere juryleden vast teveel punten kreeg. Ik moest me maar niet zo druk maken. Dat was een druk op de verkeerde knop bij mij en ik heb toen en klacht ingediend tegen haar. Daar is ze nu (vele jaren later) nog een beetej gefrustreerd over. Maakt verder niet uit maar ik heb geen zin om bij iemand te rijden die mij toch niet ziet zitten, al zou ik de proef van mijn leven rijden.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 13:06

Klacht indienen heeft geen zin.........

Gewoon boven verheven staan.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 14:23

Ik start gewoon waar ik wil starten en ik weet nooit vantevoren wie ik als jury heb. Ik zou niet eens weten waar ik dat kan vinden.
Meestal ben ik het wel eens met de punten en de ene jury punt nou eenmaal lager dan de andere. Zolang ze het niet in het extreme trekken is het in mindere tijden gewoon slikken en doorgaan denk ik. Ik had van het weekend ook een jury die bekend staat als 'streng' en op de puntjes. Dus ik was benieuwd. Mijn eerste proef was niet netjes en veel te gespannen en er vielen veel fouten zoals de handrem erop gooien in de middengalop en steigerend over de A-C lijn... fijn paard heb ik.
De tweede proef had ik mijn paard veel beter voor elkaar en zaten bijna alle puntjes op de i. Nou had ik voor mijn eerste proef 150 punten en voor de tweede 160 punten en een derde plaats. Dus hij mag best streng zijn zolang het maar rechtvaardig is. En ik vond het fijn dat deze jury onafhankelijk naar de 2 proeven heeft gekeken. Waar ik in de eerste proef 5-en reed, had ik nu 6-en en 7-ens.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 14:47

CGJ12 schreef:
Klacht indienen heeft geen zin.........

Gewoon boven verheven staan.



Ik ben inmiddels ook een paar jaar ouder en laat me nu niet meer gek maken. Maar toen..........Stoom uit je oren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 15:00

Klacht indienen heeft idd geen zin.
Heb ik dus 1 keer gedaan, maar kreeg standaard brief terug dat ik dan maar geen dressuur moest rijden Verward

Helaas sta ik er nog niet helemaal boven, omdat ik nog woest word als ik er aan denk.
kan goed tegen commentaar, slechte punten, ook tegen een slechter resultaat dan verwacht. Dat hoort er allemaal bij, je baalt dan ff een uur, maar dan zakt het wel weer. Volgende keer meer succes denk ik dan.
Maar wel met eerlijke duidelijke reden, tegen oneerlijke dingen kan ik echt niet tegen.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 15:13

De klacht die ik destijds heb ingediend is wel serieus in behandeling genomen en die mevrouw heeft een tik op de vingers gekregen van de KNHS. Vandaar dat ze mij nu niet meer zo aardig vindt. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 15:16

Die brief van mij was ook serieus in behandeling genomen, want ze hebben des betrefende jury schriftelijk om opheldering gevraagd.
(zou wel eens willen weten wat ze daar te zeggen had )
Ze had bij mij ook nog enkele regels geschonden, die mijn inziens niet kunnen.
Maar het antwoord daarop was dus dat ik me er bij neer moest leggen, want dat was dressuur.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 16:34

Nee er is geen jury waarbij ik niet meer start.
Er is er wel 1 waarbij ik totaal niets van de punten snap, en waarbij ik ook meestal heel laag eindig, maar ach, dan heb ik ineens weer een keer een 8 voor mijn uitgestrekte stap (die een heel klein vijfje waard is als ik mazzel heb Knipoog ) en dat staat toch wel weer stoer hoor. Haha!

De jury die na de nodige borreltjes ineens wel punten kwijt kan, ken ik ook, maar die keurt geen Z, dus die heb ik nooit meer.

Er is 1 jury waarbij ik altijd hoog scoor en de hoofdreden daarvoor is dat ik een 'collega' ben, daar ben ik veel eerder geneigd om niet meer bij te starten, ik heb een hekel aan onterechte punten. Scheve mond