Verslag: onze allereerste wedstrijd samen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Verslag: onze allereerste wedstrijd samen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-03 14:57

Met inrijden was hij er 4x in volle galop vandoor gegaan omdat hij bang was voor de mensen die zaten te kijken langs de bakrand. Schijnheilig Maar verder kon ik wel goed inrijden en waren we wel klaar voor het proefje. Ik was niet eens zo zenuwachting gelukkig.
Ik had aan de jury gevraagd of ik 2 rondjes mocht voorrijden in de ring en dat mocht. Die 2 rondjes voorrijden gingen echt heel goed! Hij liep te showen, iedereen vond hem prachtig waardoor ik wel een beetje de zenuwen kreeg want nu had ik het gevoel dat ik natuurlijk ook iets moest laten zien.
Toen mocht ik beginnen, ik had wel een paar flinke fouten maar dat vind ik niet zo erg, het was voor ons vooral kijken en oefenen.
De AC lijn binnenkomen in draf ging slingerend. De gebroken lijnen waren te klein en meneertje struikelde over zijn eigen voeten midden op de gebroken lijn Hij viel overdreven voorover bij de overgang naar de stap op de BE lijn. Hij walste bijna over de jury auto heen doordat hij wist dat daar de uitgang was, ik hoorde de jury al een beetje gillen haha maar het is goed afgelopen en we bleven binnen de ring.
Hij sprong in de verkeerde galop op de linkerhand (mijn fout ik gaf de verkeerde hulp) en maakte op de volte een galopwissel uit zijn eigen naar de goede galop en bij de aankomst op de hoefslag maakte hij weer een galopwissel waardoor we weer in de verkeerde galop zaten en toen nam ik hem maar weer terug naar de draf waardoor we voor de rechtergalop en die draf daarna allebij een 4 kregen, dit waren de enige twee vieren die we hadden dus dat viel nog mee *LOL*. De middendraf kwam er niet goed uit, hier had ik beter van verwacht want dat is juist zijn sterkste punt maar ik kreeg toch nog een 6. De laatste fout die we maakten was echt de domme fout, ik groet af en ik verlaat in spiegelbeeld de rijkbak Bloos! ik probeerde nog te herstelen waardoor ik wel een 5 kreeg maar er stond wel bij dat het erg slingerend ging. En oja, ik beloonde hem voordat we bij A aankwamen Bloos! Bloos!

Er gingen ook uiteraard dingen goed Halsstrekken ging super, hij kwam zowat met zijn neus aan de grond. Hier kreeg ik maar een 6 voor, dat vond ik jammer.
Het halthouden ging harstikke goed, daar had ik in de les altijd moeite mee maar hij stond netjes vierkant stil.
De BE volte in draf ging harstikke mooi, goede stelling en buiging, daar had ik ook een 6 voor.
De rechtergalop ging ook goed, daar had ik ook een 6 voor.
Hij liep het gehele proefje nagevelijk en schuimde als een gek op het bit, daar was ik ook heel trots op. Ik had hem meer voorwaards moeten rijden zodat hij wat minder diep zou lopen op sommige momenten maar was te gefocust op de figuren rijden.

Ik had maar een 7 en dat was voor de algehele verzorging. Verder had ik twee vieren, wat vijfen en voornamelijk zessen.

Al met al had ik 144 punten. De eerste had 162 punten en de tweede 152. Dus erg hoog gescoort was er zowiezo niet. Ik was gedeelde 10e plaats van de 16.

Al met al ben ik echt heel trots dat hij zich (met uitzondering van het inrijden Knipoog ) zo goed gedragen heeft. OK dan! Hij was best geconcentreerd en niet bang in de ring. Ik had nog nooit met hem in een binnenbak gereden dus vond het knap dat hij niet bang was voor de spiegels, mensen achter glas, juryauto en witte hekjes.
Ik ben tevreden over deze eerste wedstrijd en neem de ervaring en adviezen gewoon mee naar de officiele wedstrijden Lachen

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-03 14:59

Het was dus een onderlinge wedstrijd he Knipoog Ik heb nog geen startkaart.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 11:55

nou voor 1e wedstrijd toch best redelijke punten? pittig beest dat paard van jou!!

Saar01
Berichten: 3524
Geregistreerd: 09-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 12:23

Ach nou ik vind het nog best knap hoor.
En volgende keer beter moet je maar denken