Les met losrijden concours mag dat gewoon??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:15

proudmama schreef:
Van de zomer zag ik ook op een wedstrijd iemand starten zonder voorlezer en omdat het er wel leuk uitzag stond ik even te kijken.Achter de jury auto stond iemand verdekt opgesteld in een microfoontje te praten.
Toen de amazone langsreed keek ik eens goed en zag een draadje lopen via haar hals naar haar oor.
Ik ben dichter bij de dame bij de auto gaan staan en behalve de proef werden er ook allerlei aanwijzingen tussendoor gegeven.
Ik denk dat headsets binnenkort verboden gaan worden dus bespaar je de aanschafkosten.

Dat méén je niet he Wow!. Heeft de jury dan niet gezien dat ze haar walkman op had tijdens de proef Haha!?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:27

proudmama"]
Ik denk dat headsets binnenkort verboden gaan worden dus bespaar je de aanschafkosten.
[/quote]

Sterker nog, dat is al verboden. In de ring althans, op het losrijterrein lijkt het me een verrijking!

[quote="Artikel 133 Uitvoering van de Proeven schreef:

Hulp van derden

Iedere inmenging van een derde, gevraagd of ongevraagd, d.m.v. stem, gebaren etc., met uitzondering van het in toegestane gevallen letterlijk voorlezen van de proef, met het doel de deelnemer of zijn paard te helpen tussen het moment van binnenrijden en verlaten van de ring bij A, wordt - tenzij in dit reglement uitdrukkelijk anders wordt bepaald - als verboden hulp van derden beschouwd. Dat geldt ook voor het gebruik van (draadloze) communicatieapparatuur.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:48

Tooske schreef:
Nou wat een gemene taal allemaal !!
Ik ga ook vaak op wedstrijd en dan komt mijn instructrice ook vaak lesgeven en dat vind ik heerlijk !!
en de mensen die daar last van hebben geen maar lekker aan de andere kant van de bak rijden !!!


Lekkere egoïst ben jij! Als jij aan het losrijden bent denk je dat de hele bak voor jou is?? Ik vind het toch heel normaal dat je rekening met elkaar houdt.
Als iemand in de bak staat om iemand aanwijzingen te geven terwijl het druk in de bak is, vraag ik eerst vriendelijk of diegene misschien ergens anders wil gaan staan (= niet in de bak), als dat niet helpt ga ik ook erg dicht bij zo iemand langs rijden met m'n reus. ~~}> Dat wil nog wel eens helpen. Op een buitenconcours met een groot losrijdterrein vind ik het een ander verhaal, daar kan je hulp krijgen zonder dat je een ander tot last bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:59

klein beetje hulp ok. Maar wat denk je op wedstrijd nog te verbeteren?

Als je nog les op wedstrijd moet hebben kan je beter thuis een beetje blijven dooroefenen. Het haalt op het laatste moment toch niet veel meer uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:10

Bij mij is het vooral een beetje de zenuwen onder controle houden Pipo, die zijn er namelijk iets meer dan als ik thuis rijd. En daarvoor heb ik een groom/mental coach mee Haha! Die brengt de rust in mij weer een beetje terug; het is erg maar waar *LOL*

KazimirOrryS

Berichten: 1056
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Niftrik, bij Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:16

KarinvdM"]
[quote="Tooske schreef:
Nou wat een gemene taal allemaal !!
Ik ga ook vaak op wedstrijd en dan komt mijn instructrice ook vaak lesgeven en dat vind ik heerlijk !!
en de mensen die daar last van hebben geen maar lekker aan de andere kant van de bak rijden !!!


Lekkere egoïst ben jij! Als jij aan het losrijden bent denk je dat de hele bak voor jou is?? Ik vind het toch heel normaal dat je rekening met elkaar houdt.
Als iemand in de bak staat om iemand aanwijzingen te geven terwijl het druk in de bak is, vraag ik eerst vriendelijk of diegene misschien ergens anders wil gaan staan (= niet in de bak), als dat niet helpt ga ik ook erg dicht bij zo iemand langs rijden met m'n reus. ~~}> Dat wil nog wel eens helpen. Op een buitenconcours met een groot losrijdterrein vind ik het een ander verhaal, daar kan je hulp krijgen zonder dat je een ander tot last bent.
[/quote]

Idd als je het gewoon in de bak gaat doen dus dat je instructrice midden in de bak gaat staan dan moet zij ook echt uitkijken waar ze staat haha dan kom ik ook met me reus haar omver rijden als ze niet weggaat nadat ik het vriendelijk heb gevraagd! Je bent toch zeker niet de enige die in de bak aan het rijden is! Iedereen heeft het recht om lekker te kunnen losrijden voor ze de ring ingaan en iedereen moet dus ook rekening houden met elkaar! Wat jij dus zegt slaat echt nergens op, denk eerst eens na voor je iets zegt! Egoïstisch hoor! Daar moet je echt trots op zijn!

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:18

Picasso schreef:
Bij mij is het vooral een beetje de zenuwen onder controle houden Pipo, die zijn er namelijk iets meer dan als ik thuis rijd. En daarvoor heb ik een groom/mental coach mee Haha! Die brengt de rust in mij weer een beetje terug; het is erg maar waar *LOL*


Met die mooie vos van jou kan je je zenuwen rustig thuislaten! Dat loopt wel goed! Knipoog

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 08:55

Voor zover ik begrepen heb mag je wel toestemming vragen om een oortje te gebruiken in geval van slechthorendheid etc. Misschien was dit wel het geval bij die proef?
En hoe zit het met de ringmeesters? Als ik iets zie wat ik minder prettig vind dan meld ik dat altijd bij de ringmeester. Op die manier hoef ik ook geen ruzie te zoeken met alle gevolgen van dien.

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 10:00

cornelie schreef:
Voor zover ik begrepen heb mag je wel toestemming vragen om een oortje te gebruiken in geval van slechthorendheid etc. Misschien was dit wel het geval bij die proef?


Daar doen ze erg moeilijk over, daar dispensatie voor te geven, Tiffy hier op bokt heeft ook geprobeerd om dispensatie te krijgen met headset te mogen rijden, omdat ze aan een oor niets hoort en aan het andere maar een gedeelte, maar het is niet gelukt.
Dus ik denk dat hier gewoon sparke was van illegaal gebruik van zo'n headset.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 10:14

Ik heb idd dispensatie aangevraagd voor het gebruik van een headset tijdens de KNHS proeven. Ik ben erg slechthorend, rechts volledig en links gedeeltelijk (ong. 50% over), ik hoor dus niet veel. De KNHS vond dat ik nog niet slechthorend genoeg was om een headset aan te vragen Stoom uit je oren . We hebben het er op dat moment bij gelaten, maar volgend jaar wil ik opnieuw starten en probeer ik het nog maar een keer.

Vooral op buitenconcoursen met veel wind, of meerdere ringen naast elkaar of als er een slechte akoestiek in de binnenhal is, is het voor mij haast niet te doen, ondanks dat mijn vriend een zeer luide stem heeft en ik een gehoorapparaatje draag. Één wedstrijd heb ik met een headset gereden en dat kwam door een zeer vriendelijk jurylid en een meelevende wedstrijdsecretaresse, maar officieel had dat niet gemogen.

Volgende maand begin ik weer met lessen en krijg ik een eigen headset van mijn ouders, maar of die ooit tijdens een wedstrijd gebruikt zal worden dat betwijfel ik .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 15:56

KarinvdM"]
[quote="Picasso schreef:
Bij mij is het vooral een beetje de zenuwen onder controle houden Pipo, die zijn er namelijk iets meer dan als ik thuis rijd. En daarvoor heb ik een groom/mental coach mee Haha! Die brengt de rust in mij weer een beetje terug; het is erg maar waar *LOL*


Met die mooie vos van jou kan je je zenuwen rustig thuislaten! Dat loopt wel goed! Knipoog
[/quote]


Das lief van je, dank je Karin!

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 18:45

Tiffy, ik had pas ook een slechthorend meisje in de ring met headset en die had wel ontheffing gekregen, dus ik zou er nog eens werk van maken als ik jou was!
Ik heb de brief persoonlijk gezien dus de KNHS geeft wel degelijk dispensatie hiervoor.
Ik heb het raampje van het juryhok opengezet zodat ik kon luisteren of ook idd alleen de proef werd voorgelezen. (zo werd dat meestal gedaan vertelden ze op het wedstrijdsecretariaat)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 20:51

Tooske schreef:
Nou wat een gemene taal allemaal !!
Ik ga ook vaak op wedstrijd en dan komt mijn instructrice ook vaak lesgeven en dat vind ik heerlijk !!
en de mensen die daar last van hebben geen maar lekker aan de andere kant van de bak rijden !!!

Zo lekker asosiale ben jij
ga thuis lessen en niet op concours.
De bak is niet zo groot om aan de andere kant te rijden, of had je dat zelf niet kunnen bedenken en de rest ook betaald om te mogen starten en niet allen jij?

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 22:01

Fitzroy schreef:
Tiffy, ik had pas ook een slechthorend meisje in de ring met headset en die had wel ontheffing gekregen, dus ik zou er nog eens werk van maken als ik jou was!
Ik heb de brief persoonlijk gezien dus de KNHS geeft wel degelijk dispensatie hiervoor.
Ik heb het raampje van het juryhok opengezet zodat ik kon luisteren of ook idd alleen de proef werd voorgelezen. (zo werd dat meestal gedaan vertelden ze op het wedstrijdsecretariaat)


Bedankt voor de informatie, nu weet ik zeker dat ik het volgend jaar nogmaals ga proberen . Ik ga in januari naast een nieuwe startkaart gelijk weer dispensatie aanvragen, ben er nl. ruim 2 jaar tussen uit geweest. Desnoods met een brief van de Audioloog, heeft bij het kwijt laten schelden van mijn studieschuld ook wonderen gedaan Knipoog .

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 22:43

tooske schreef:
Nou wat een gemene taal allemaal !!
Ik ga ook vaak op wedstrijd en dan komt mijn instructrice ook vaak lesgeven en dat vind ik heerlijk !!
en de mensen die daar last van hebben geen maar lekker aan de andere kant van de bak rijden !!!


Ik vertik het toch echt om met vijf man op een volte van 20x20 te gaan losrijden, omdat 1 persoon zo nodig nog wil lessen voor de proef...Boos!
Ik zou eerst vriendelijk verzoeken om te stoppen en als dat geen effect heeft afstappen en naar het wedstrijdsecretariaat lopen...Over tenen rijden is de boel alleen maar opfokken en dan kom je zelf ook niet meer aan losrijden toe
laat het wedstrijdsecretariaat dan maar oplossen. Als ik niet los kan rijden start ik niet en wil ik mijn startgeld ook terug En in zo'n geval weet ik zeker dat er meer mensen met me meelopen om hun startgeld terug te vragen Knipoog (mag jij raden wie er wint Haha! )