mishandeling paard op wedstrijd gezien? vertel!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ScapaPolo3
Berichten: 792
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 19:28

Jah onze instructeur tevens eigenaar van de manege, die heb ik vaker paarden zien schoppen of kei hard slaan met een zweep, Boos! zodat ze gewoon gingen bloeden Verdrietig en wilden we de paarden verzorgen (de wonden) en dan werd ie kei pissed Boos! als we dat deden sloeg eigenlijk nergens op best wel zielig Huilen Verdrietig Scheve mond

KRAAKPIEP


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 19:39

lieke2 schreef:
Heb laatst een amazonetje in de ring gehad, C klasse L1. De hele proef slaan met de zweep en schoppen met de sporen! Moeder roept de hele tijd, niet slaan!!! Blijkbaar dacht het meisje dat de pony bang was van de vele bloemetjes langs de ring. Ik heb haar na de proef even teruggeroepen (met reeds kokend bloed) en haar nog eve keurig netjes een paar rondjes laten rijden door de ring zonder gebruik van sporen en zweep. en warempel: de pony liep overal langs. Oja, ik heb ze nog wel even gewaarschuwd dat ik ze niet na het verlaten van de ring nogeens uit wilde zien vallen naar de pony....


Ik kan maar één reactie geven op jouw actie, Lieke: OK dan!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

patriesjee
Berichten: 31
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 19:41

ik ben groom van een springruiter en kom dus heel regelmatig op wedstrijden, zo heb ik wel eens meegemaakt dat een springruiter, die ik ken Verward en waar ik ook wel eens van gehoord had dat hij losse handjes had, aan het losrijden was en zn paard op gegeven moment steigerde naast een slootje, de springruiter stapt af en schopt m helemaal lens, ik heb er wel wat van gezegd toe nou, op onze stal worden er 1 keer per maand wedstrijden gehouden (knhs) er was dus buitenwedstrijd en ton was er zo'n asociaal verwend kind, dr paard lieop redelijk, goed genoeg voor winst en omdat ie wat vervelend was bengon ze m met de sporen te schoppen enzo en toen zeiden ik en mn vriendin er wat van en toen kregen we toch een grote bek!!!!

patriesjeeeeeee

fokfanaat

Berichten: 20209
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 19:46

xcynthiax schreef:
tja, maar als je paard de trailer niet in durft, dan heeft ie daar een reden voor!!!


Das onzin, ze kunnen ook gewoon dwars, eigenwijs zijn of je gewoon uitproberen!

Alle jonge paarden doen dat nl, ook onder het zadel! En dan moet je gewoon doorpakken!

patriesjee
Berichten: 31
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 19:47

jah daar ben ik t welmee eens jah

patriesjeeeeeee

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 20:06

vervelen zijn met trailer laden hangt voor mij echt van de situatie af.
Zo deed Evita behoorlijk moeilijk toen ze vroeger an de wei af moest. Want ze wist dat als ze de trailer opging, ze moest gaan rijden en dan weigerde ze een voet er in te zetten, pure aanstellerij dus. En dan geef ik haar wel een tik, ik vind het wel niet goed om je paard in een gefrustreerde bui bijna ko te slaan, met 1 mep hebben ze het meestal ook wel door. Nu doet ze niet meer ambetant als ze nog eens haar wei moet verlaten, ze weet dat het toch niet helpt.

Maar ze heeft ook een tijdje voor iets anders vervelend gedaan. Ze was namelijk altijd gewoon geweest om in een grote anderhalftrailer te staan, en plots hadden we een tweepaards gekocht, een heel stuk smaller. En dat was geen komedie, daar had ze wel bang voor, om in zo een smalle ruimte te staan. En dan heb ik gewoon geduld nodig gehad. Een paar mensen die mij hielpen, 1tje langs de kant zodat ze er niet langs kon stappen, en eentje achter haar om haar een beetje druk te geven. En toen ze erin stond, uitbundig belonen. Het is natuurlijk niet een evensnelle weg als een bang paard goed slaan zodat ie toch de trailer invliegt, maar twintig minuten later stond ze er braaf in. Dit hebben we de eerste drie keer of zo aan de hand gehad, nu loopt ze echt superbraaf die trailer op.
Je moet zelf de situatie maar goed inschatten. Loopt hij te klieren dan moet je streng optreden en hem duidelijk maken dat komedie niet nodig is, maar als hij echt bang is kan je beter wat meer tijd eraan besteden.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Chaira

Berichten: 5
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 20:11

lees de boeken van heartland maar, kun je veel uit leren! :>:> hahah

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 21:02

Het is denk ik al een jaar of 3 geleden maar ik vergeet t echt niet meer!
We waren met de hele ponyclub op wedstrijd (zoals gewoonlijk) en ik moest als laatste rijden (rond 9 uur 's avonds)
Na mn proef ging ik mijn pony afzadelen en de hele club ging mee. Pony op de trailer gezet, en we wilde richting de kantine gaan voor de prijsuitreiking. Ineens horen we allemaal gescheld enzo, maar we liepen verder. Zien we daar iemand staan kloten met zijn pony op de trailer te krijgen. Niet normaal!
Het vreemde was dat de pony telkens braaf de trailer op wilde lopen en de man die de pony vast had hem dan terug schopte en hem weer vooruit trok de trailer op. Verward
Op een gegeven moment pakt die man een stuk hout van de grond en begint ermee op het hoofd van de pony te slaan..
Onze halve ponyclub (allemaal kleine meisjes) moesten gewoon huilen t was echt verschrikkelijk!
Mijn instructeur is er toen naartoe gelopen en vroeg waar ze mee bezig waren. Maar hij moest zijn mond houden want ze wisten echt wel wat ze deden en mijn instructeur had volgens hun nergens verstand van!! Boos!

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 21:11

ScapaPolo3 schreef:
Jah onze instructeur tevens eigenaar van de manege, die heb ik vaker paarden zien schoppen of kei hard slaan met een zweep, Boos! zodat ze gewoon gingen bloeden Verdrietig en wilden we de paarden verzorgen (de wonden) en dan werd ie kei pissed Boos! als we dat deden sloeg eigenlijk nergens op best wel zielig Huilen Verdrietig Scheve mond




En dat hou jij gewoon als instructeur??????? Verward Als het echt zo erg is, dan was ik al lang weggegaan daar!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ilona__, spookyskippy, vibabu en 32 bezoekers