nieuwe bondscoach

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

nieuwe bondscoach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 00:52

Help!!!! Bert Rutten, oftewel Rukken, is de nieuwe bondscoach. Zo komt er nooit een team in Athene Huilen en ik heb m'n kaartjes al besteld en de reis al geboekt.....
Wat vinden jullie?

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.


Suzanne F.

Berichten: 49168
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 09:29

Aimee schreef:
Help!!!! Bert Rutten, oftewel Rukken, is de nieuwe bondscoach. Zo komt er nooit een team in Athene Huilen en ik heb m'n kaartjes al besteld en de reis al geboekt.....
Wat vinden jullie?


Poeh wat een provocerende tekst....
Ik vind Bert Rutten een fijne trainer, als ruiter ben ik ook niet zo gecharmeerd maar hij kan buigen op een schat aan ervaring en er komen diverse goed presterende combinaties van zijn hand. Laten we eerst maar eens kijken hoe het doet als bondscoach. Heel veel invloed op het rijden van de combinaties heeft hij toch niet, die hebben allemaal hun eigen manier en trainer.
En waarom zou er geen team in Athene komen?? Vast wel hoor...

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 10:03

KWPN
07-11-2003: Bert Rutten bondscoach dressuur


Aan de lange onzekere periode vanaf het EK Hickstead in augustus tot nu is vandaag een eind gekomen met de mededeling van de KNHS dat Bert Rutten door de KNHS benoemd is tot de nieuwe bondscoach dressuur senioren. De 42-jarige Rutten uit het Limburgse Hunsel volgt hiermee het dressuurdriemanschap op dat bestond uit teammanager Jan Peeters en trainers Sjef Janssen en Johann Hinnemann.

De KNHS heeft na overleg met de A-kaderleden dressuur senioren besloten met één eindverantwoordelijke als bondscoach door te gaan. Bert Rutten is de gekozen man. Jan Peeters zal in 2004 zijn werkzaamheden als teammanager voor de Young Riders en junioren voortzetten. De jeugd presteerde dit jaar zoals bekend uitstekend met driemaal goud en eenmaal zilver op de Europese Kampioenschappen. Daarnaast zal Jan Peeters het internationaal jureren weer hervatten.

Bert Rutten nam in de jaren tachtig deel aan diverse Europese en Wereldkampioenschappen waar hij ondermeer teamzilver en teambrons won. Momenteel is Rutten actief als trainer van internationale topruiters uit Spanje, Zweden, Canada, Engeland, Amerika en Duitsland en heeft zijn eigen trainingsstal in Hunsel. Van zijn vader Jo Rutten, zelf deelnemer aan de Olympische Spelen van 1976, kreeg Bert het rijden met de paplepel ingegoten. Inmiddels heeft hij maar liefst dertien paarden naar Grand Prix niveau gereden. Naast zijn werk als trainer en ruiter was Bert Rutten ook actief als verrichtingsjury bij het KWPN-hengstenonderzoek (van 1999-2002) en was hij trainer van de Nederlandse afvaardiging naar het WK Jonge Paarden.
Zijn vader Jo Rutten is ook enige tijd bondscoach geweest, samen met Henk van Bergen in de jaren 1988, 1989.

De selectieprocedures voor de Olympische Spelen in Athene worden in de komende weken in nauw overleg met Bert Rutten afgerond. Nieuw is dat er een selectiecommissie gevormd zal worden die de voordracht van de bondscoach voor het team toetst. Namen van deze commissie zijn nog niet bekend gemaakt.

(Bron: persbericht KNHS, bew. CvA)
--------------------------------------------------------------------------------------
We zullen hem maar eerst eens een eerlijke kans geven, dat heeft ie denk ik wel verdiend. Ik denk ook niet dat je een zo vooraanstaand trainer zo makkelijk naar beneden kunt halen. Natuurlijk heeft niet iedereen dezelfde smaak van trainer maar bert rutten heeft al vele combinatie naar een hoog niveau gebracht. Bondscoach wordt je niet zomaar, die functie zul je toch moeten verdienen.

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 15:30

Suzanne F. schreef:
Poeh wat een provocerende tekst....


Dat was ook de bedoeling, eens kijken of mensen hem dan gaan verdedigen. Als ik iets neer zou zetten in de trand van; wat vinden jullie van Bert Rutten (als nieuwe bondscoach), krijg je waarschijnlijk hele andere reacties.

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 16:21

Suzanne F. schreef:
Heel veel invloed op het rijden van de combinaties heeft hij toch niet, die hebben allemaal hun eigen manier en trainer.

En dan vraag ik me af wat nu de taak van een bondscoach is? Moet hij zorgen voor een stukje team-building of zo?

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 16:43

Jippie"]
[quote="Suzanne F. schreef:
Heel veel invloed op het rijden van de combinaties heeft hij toch niet, die hebben allemaal hun eigen manier en trainer.

En dan vraag ik me af wat nu de taak van een bondscoach is? Moet hij zorgen voor een stukje team-building of zo?
[/quote]

De bondscoach stelt de teams samen, de bondstrainer ( De Ridder) traint het team. toch?

She's my lady Lovers

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:23

nee ton de ridder doet alleen de junioren en young riders...

Hinnemann en Jansen deden voorheen de trainingen maar nu dus niet meer.

En we kunnen nu wel gaan zeiken op Bert maar vind maar is iemand anders die dat k**werk wil doen, want je doet het toch nooit goed....

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:22

Idd wouter...Vind maar eens een gek. Als je wint komt het niet door jou en als ze verliezen is het jouw schuld...
Je kunt het nooit iedereen naar de zin maken dus er zijn altijd wel mensen kwaad op je of negatief over je. Constant gezeur en een hoop gepieker, mijn feestje zou het niet zijn

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers