belachelijk slecht gereden op de basis wedstrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 19:16

K heb het topic niet helemaal zitten lezen maar k ben het helemaal met GribaldiFAn eens dat er slechte ruiters tussen zitten!

Wat ik dus nie snap: Dat ik zo ver heb weten te schoppen! Mn pony is meestal redelijk slooom in de proef maar doet zn oefeningen wel altijd! Als ik een winstpunt heb scoor ik meestal wel rond de 160! het is een paar keer voor gekomen dat ik lager had maar meestal zat ik er wel boven!
Ik ben nu 3 wedstrijden Z1 gestart en ik heb nu 1 winstpunt en dat vind ik best knap vanmezelf en mn pony! Mn pony valt in de proef nu helemaal stil en krijg hem moet moeite in een goede verzameling! Toch had ik iedere keer 178 pnt 172 en nu 1 proef 182! vind ik nog best constant en niet slecht!
Maar goed, Ik had zondag dus wedstrijd en toen zag ik in de M2 een meisje met een soort bruine tinker! ( heb echt nix tegen tinkers hoor!!!!!)
Maar ik zag een stukje van dr proef en ik d8: Hoort dit in de M2????? die pony viel helemaal uit elkaar in de proef en de midden draf leek meer op iets van,tsja hoe zal ik het noemen, iets versneld draven tot bijna niet vertoont?
zulke mensen zie je zeker vaker in de klasses best triest. Dan vind ik het toch een goede regel dat ze bij de knhs hebben bedacht; pas bij 10 winstpunten mag je over. Krijg je wat meer kwaliteit.....

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 20:17

Pipo schreef:
Volgens mij geef je zelf het antwoord al Astrid. Namelijk dat een goedgesprongen wissel niet een hoogstaande oefening is, en daarom dus goed voorelkaar moet zijn in het Z2!


dat is de zaak omdraaien pipo Haha! . Ik vraag me af waarom CG een foute galopwissel door laat werken in onderdelen die daar niets mee te maken hebben. Volgens mij is dat niet correct. Dat je een 1 geeft voor zó'n wissel, geen probleem, dat je het laat doorwerken in de relevante eindcijfers, daar kan ik helemaal mee leven. Maar dat je het laat doorwerken in overige onderdelen .

Je zult ongetwijfeld (? of misschien niet als je altijd alleen paarden aangereden hebt) weten dat het erg moeilijk kan zijn om een paard dat wissels verkeerd heeft aangeleerd 'om te tunen''. Als zo een paard de wissel (nog) niet goed springt dan hoeft dat niets te maken te hebben met het nivo van africhting in het algemeen maar gewoon (?) dat hij het trucje nog niet goed beheerst (en er misschien nog 300 moet maken voordat hij ze wel praktisch foutloos kan). Een paard kan op alle fronten prima voor elkaar zijn en toch een wissel niet goed springen terwijl een paard dat niet voldoende verzameling heeft evengoed een prima wissel kan maken.

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 20:25

astridh schreef:
. Als zo een paard de wissel (nog) niet goed springt dan hoeft dat niets te maken te hebben met het nivo van africhting in het algemeen maar gewoon (?) dat hij het trucje nog niet goed beheerst (en er misschien nog 300 moet maken voordat hij ze wel praktisch foutloos kan).


Of het trucje hoe hij de wissel voor hem makkelijker kan (na)springen uitstekend beheerst Schijnheilig Knipoog
Ik blijf het ook raar vinden om in het in de eindcijfers mee te nemen. Een verkeerd gesprongen wissel hoeft m.i. niet met deze cijfers te maken te hebben.
Gelukkig voor onze paarden, Astridh, zit CGJ12 een eind weg *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 20:27

astridh schreef:
dat is de zaak omdraaien pipo Haha! . .


Vond het wel grappig Haha! Haha!

Ik weet dat het moeilijk is om een paard om te tunen, Ook weet ik dat als je je paard goed voorelkaar hebt dat dat niet betekend dat je goede wissels kunt rijden.

Maar vond het zo grappig dat je zei dat het geen hoogstaande oefening was Haha!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 20:34

GribaldiFAN schreef:
Het bleek namelijk dat ik voor acht onderdelen in de proef beoordeeld was met het cijfer 8. Dit cijfer had ik ook voor de verzoring, ik geloof op de coupon het laatste onderdeel.
Al deze acht achten waren later doorgestreept en veranderd naar een 7.
Ik wilde daar dus wel een verklaring voor hebben.


En DAT heb ik ook een keer gehad, alleen was het een 8 die een 5 werd voor verzorging, wat net het verschil tussen de eerste en tweede plaats was, dan sta je toch wel even raar te kijken Scheve mond ....

Ontopic: Er zitten idd een hoop bij die niet kunnen rijden, maar er zijn er ook zat die dat WEL kunnen.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 20:38

Eigenlijk wel een interessant onderwerp die wissel. Misschien toch een nieuw topic openen, ben wel benieuwd in hoeverre juryleden op 1 lijn zitten wat de wissels betreft.

Ja ik heb bij Fitz gezien hoe moeilijk het soms kan zijn om de wissel te beoordelen bij een paard die ze zo behendig na kan springen Haha! . Ook bij Max overigens, toe hij hij de wissels nog via de draf maakte, daar was hij ook zo behendig in dat je wel heel goed moest opletten om het te zien.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 10:25

CGJ12 schreef:
Zoals reeds gezegd Astrid, met dramatische wissels mag je best starten, maar het eindgetal (en dus de cijfers van de andere onderdelen) zijn -wellicht onbewust- beinvloed door die wissels.
Harmonie gaat al snel van een 7 naar een 4 bij gebokte wissels.
Impuls en verzameling blijft steken op een 6-je
Houding en hulpen idem.

Ook alle draf-oefeningen na de wissels zullen zeker niet zo hoog worden beoordeeld dan met goede wissels. Dat is gewoon een feit.



Je hebt mij niet horen zeggen dat ik BEWUST lager punt. Dat wordt mij nu in de schoenen geschoven. Ik heb duidelijk het woord ONBEWUST geplaatst!

Even een ander voorbeeld:
Een bekende Z-amzone komt de ring in met een zeer goed (gereden) paard. De betreffende hengst komt HEEL zwaar in verzet na het binnenkomen op X. Ternauwernood wordt de proef vervolgd en hij kliert nog 2 maal verschrikkelijk. Gewoon 3 ENEN op het protocol. Veel lager kan ik niet.

Als ik nu gewoon doorpunt als het paard warm loopt en allemaal 8-en zou moeten krijgen loopt ie zo naar de 195 en de eerste prijs.
Echter dat kan je niet maken als jury. Al het publiek staat voor de ramen om te kijken hoe hij de proef verkloot. Dan zorg ik dat ik niet al te veel 8-en meer geef omdat ik anders gelyncht wordt in de kantine.
De betreffende amzone zou mij trouwens niet voor vol hebben genomen als ze 195 had gekregen (normaliter liep ie altijd 210-215). In dat geval vond ze zelf 179 ook meer dan voldoende.

Als ie nu aan het EIND van de proef 3 keer had gestaakt had ie inderdaad 195 gekregen én de 1e prijs, en zou ik in ieder geval veel te verklaren hebben in de kantine..........

gomir

Berichten: 25535
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 12:15

En toch ben ik het daar niet mee eens
Je moet punten per onderdeel en als het appuyement een 8 waard is is het een 8 en geen 6! Dat zien mensen in de kantine toch ook. En anders gooi je die drie enen er tegenaan Verward Je hebt dat staken toch afgestraft, verder moet je gewoon jureren wat je ziet

Juryleden zitten er naar mijn idee niet om het publiek in de kantine gelijk te geven

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 12:45

Ik heb dezelfde gevoelens als jij Gomir, maar zo simpel is het niet altijd.

Dat technische onderdeel zoals een appuyement zal heus wel een 8 blijven. Wees niet bang. Maar de grijze gebieden in een proef moeten ook beoordeeld worden.

Aan het eind zit ook zoiets als harmonie. Wat moet je daar dan mee?
wat cijfer moet ik daarop kwijt?
Bij een proef zonder "staken" was het een 8.
Moet ik dan volgens jou terug naar een 7 omdat de rest wel in harmonie was?
Daar bedank ik voor. Harmonie gaat dan zeker naar een 4.
Want laten we eerlijk zijn. Ongedwongenheid en harmonie is wel 1 van de belangrijkste dingen.
En zwaar verzet / staken duidt er wel op dat er veel essentiele dingen echt niet voor elkaar zijn.

En zoals ik al zei. De betreffende amazone vond die 179 meer dan genoeg. Zelf baalde ze dusdanig dat ze met 160 wellicht nog tevreden was geweest.

De rest van de proef leek nog wel goed te gaan, maar vraag is dan of SCHIJN niet bedriegt.
Hij staakte slechts 3 keer, maar wilde in gedachten wel 10 keer staken en daar kon deze -toch wel kundige- amazone hem nog voor behoeden.
Maar omdat het zo'n mooie imponerende (KWPN-dek)hengst was bleef ie mooi showen in de proef. Pure bluf dus.
Daar is op zich niks tegen, maar deze zakte gewoon even door het ijs.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 12:49

Ik kan me trouwens heel goed indenken dat sommige mensen ietwat gefrustreerd raken omdat de wissels niet in orde zijn maar de rest wel.

Dan zie je een collega-ruiter (die duidelijk je mindere is) met zijn beestje even 4 foutloze wissels springen, omdat ie gewoon zo geboren is.
Sommige paarden maken de wissels van nature altijd goed, al zet je je moeder erop (meestal merk je dat pas als het paard verkocht is en de opvolger niet zo goed wisselt.............)

gomir

Berichten: 25535
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 14:52

Zo klinkt het beter Knipoog
Je gaf de indruk dat je daarna niet teveel 8-en meer wilde geven om het publiek niet te shockeren. Die 4 voor harmonie is absoluut terecht, maar als een proefonderdeel goed gaat gaat het goed.
Ook als het paard in gedachten misschien weer wil staken. De ruiter is hem voor dus hij doet het immers niet Verward En je moet beoordelen wat je ziet, niet wat er gebeurt was als de ruiter minder vlug was geweest Haha!

Even een rekenvoorbeeldje Knipoog
3 x een 1 voor het staken ipv een 7 en een vier voor harmonie ipv een 8 is 22 punten verschil met normaal. 215-195 is 20 dus 195 had in verhouding nog niet eens zo gek geweest Knipoog Mits de rest van de proef natuurlijk op rolletjes had gelopen

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 09:37

En het gekke is nu:
Iedereen van het publiek, en ook de amazone vonden die 179 meer dan genoeg.
Waarom dan 195 geven. Da's toch gek?

gomir

Berichten: 25535
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 10:34

Maar in verhouding zou het niet eens zo raar geweest zijn

Ik vind de punten niet onredelijk(denk ik), maar als er onderdelen voor een acht ingezeten hebben moet die acht gegeven worden. En niet een 6 omdat het publiek het anders raar vind!

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 18:17

Ha! Het moment dat wij de wissels voor elkaar hebben laat nog even op zich wachten! Haha! Knipoog

Ik kom het laatste jaar nauwelijks tegen dat je zomaar punten kado krijgt, vindt de jury soms streng, vaak rechtvaardig. En echt ook wel eens te streng, als ze iets afstraffen wat ze naar mijn mening niet helemaal goed beoordelen. Maar dat terzijde.

Een jury de schuld geven is natuurlijk onzin. Ik moet eerlijk bekennen dat ik in de L2 ook in 3 wedstrijden klaar was, en in de M1 kwamen we zeg maar de man met de hamer tegen. Op een gegeven moment had ik ook écht he tgevoel van 'ik hoor hier gewoon niet thuis'. Ik kon voor de 156 rijden en zat er wel steeds tegen aan, maar om nou echt te zeggen dat het super ging....nee! Aangezien ik er écht geen zin in heb om om 6 uur op te staan om vervolgens een matige proef neer te zetten en dat een jaar vol te houden en dan m2 te mogen starten waar het dan nóg moeilijker gaat, heb ik gewoon al mijn wedstrijden afgezegd en besloten deze winter maar eens even goed te gaan trainen en de puntjes op de i te zetten. Als het dan in de lente weer goed gaat kunnen we tenminste met recht starten.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 18:29

Overal waar ik kijk rijd men niet echt goed genoeg zoals men het graag ziet.
Iedereen heeft de droom om Z te kunnen rijden en doen goed hun best.
Als je dan een jury hebt die je toch net dat winstpuntje geeft, dan heb je na een poosje net genoeg om naar de volgende klasse te gaan. Weer een stapje dichter bij het Z.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik weldelgelijk verschil zie met het wedstrijdrijden voor het jaar 2000 en na dat jaar.
Mij werd vroeger geleerd veel verder thuis te trainen dan je op wedstijd start.
Zo reden er vele, maar ik merk steeds meer bij nieuwe lesklanten dat ze roepen, maar dat hoef ik nog niet te kennen op concours.
Ik ben van mening dat als je iets kunt dat je het mee kan nemen in je trainen zodat je steeds een stapje verder komt. Waarom, vraag ik me dan af, gaat men tegenwoordig een klasse hoger rijden als men eigenlijk thuis zover nog niet is? Dat zie je ook terug in de wedstrijden.
Neem als voorbeeld de overstap van B naar L.
Je moet dan gaan wijken. Waarom ga je dan over als je nog moet beginnen met het wijken onder de knie te krijgen, had je dat niet allang moeten oefenen thuis?
Zo ben ik van mening....

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 19:00

Volgens mij worden er (iig hier bij de pony's) in de B, L1 en L2 gewoon (te) hoge punten gegeven, en vanaf de M1 word het ineens veel strenger.

Ik heb in de L1/L2 bijna alleen maar in de 160 tegen de 170 aangereden, en dacht dus wel klaar te zijn voor de M1.
Ik heb nu 9 proefjes M1 gereden, en ben bijna alleen nog maar 1e, 2e of 3e geworden (muv 1x 9e) terwijl mijn gem. M1 punten op 147/148 liggen (en daar ben ik meestal 2e mee!!) Ik heb pas 4 winstpunten in de M1.
Valt dus behoorlijk tegen als je in de L bijna alleen maar hoge punten rijd.
Ik vind de overgang echt heel erg groot, zoiezo de oefeningen, maar ik heb ook het idee dat er veel strenger gejureerd wordt.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 19:06

biepp schreef:
Volgens mij worden er (iig hier bij de pony's) in de B, L1 en L2 gewoon (te) hoge punten gegeven, en vanaf de M1 word het ineens veel strenger.


De B en L staan dan ook voor Beginners en Licht. Het wordt dus niet ineens strenger na de L2 (de jury bedoel je, neem ik aan), maar het wordt een stuk moeilijker. Als je M rijdt, denk ik ook dat de jury mag verwachten dat je wat kunt laten zien. Een 6 blijft een 6 en zal niet opeens een 5 worden, als het gewoon goed is, zul je heus je winstpunten wel blijven rijden, hoor!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 23:15

Ik vind de M1 ook wel weer wat heel anders dan de L2, het zou ook niet reeel zijn om in de M1 punten 'weg te geven' want dan kom je jezelf alsnog wel tegen in de M2 of Z.
Juist doordat de M moeilijkere oefeningen heeft, hele proef moeilijker, zul je het rijtechnisch al veel beter voor elkaar moeten hebben.In de L kan je af en toe nog weleens smokkelen.
En toch blijven er al genoeg combinaties hangen in de L.
Voor sommige combinaties is de overstap B-L1 ook al groot.Al vond ik datzelf nog wel iets meevallen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 09:10

Er zitten echt dramatisch slechte ruiters tussen, oke niet iedereen heeft evenveel talent, maar als ik iemand zie die met veel ruk&plukwerk zn paard in de krul trekt en met nog meer trekken denkt de verzameling te bereiken vraag ik me af hoe die in godsnaam in de M1/M2 terecht is gekomen Lips are sealed

maar wat je hier ook veel in de buurt ziet(onze club heeft zo 2 broers van 21&23) zijn recreatieruiters, die ook niet veel rijden, behalve de clublessen, en dan voor de gezelligheid meegaan naar wedstrijd
in de zomer rijden ze alle wedstrijden mee waar we viertal rijden, in de winter rijden ze alleen de wedstrijden mee waar de club als 1 geheel naartoe gaat, en schrijven zich dus niet in voor extra wedstrijden

die rijden al eeuwig L1 en zullen misschien ooit naar de L2 gaan, maar goed, die rijden eerlijk en hebben er plezier in

dat het niet geweldig gaat, nou ja jammer toch?

maatr die zitten niet te rukken&pklukken, die oefenen gewioon net te weinig om hun paarden echt lekker aan t lopen te krijgen

al rijden ze in t viertal wel altijd lekker mee, we waren niet voor niets kringkampioen Knipoog

wat je ook nog kan hebben is dat sommige paarden op wedstrijd sos ineens echt tegen gaan werken en de ruiter in de steek laat

even als voorbeeldje Quentin&ik
tijdje terug op wedstrijd hadden we 163 en 175 punten, in de M2 en was 2x2e

we stonden beide proeven met 3 ruietrs bijna 10 punten 'los' van de rest

de wedstrijd daarna, paar ween later, rijdt ik 141 punten, Quentin liet me gewoon zwaar zitten, en het terrein was erg glad(voetbalveld met superkort gras wat inmiddels was kapotgereden en t regende al heel de dag),hij was uitgegleden en vertikte het om nog mee te werken

die jury moet hebben gedacht nounou hoe is die ooit in de M2 terecvht gekomen

terwijl de jury van de wedstrijd ervoor nog tegen mij zei dat we een goede combi waren en hard opweg waren naar de Z en dat we er wel zouden komen


maar ik zie ook ruiters die ik iedere wedstrijdm, keer op keer, hetzelfde zie doen, en dan vraag ik me weleens af waarom ze in godsnaam nog meedoen?

alsmaar boos worden want t is nauurlijk te schuld van t paard dat ze weer laatste zijn, hoop chagereinig gedoe, begint al met t opzadelen, gaat verder met losrijden&chagie de ring in, en dan heel chagie ring uit, paard ff 'bijwerken' en dan boos het paard terug de trailer op zetten

zo'n mensen haat ik en als ik het zie zeg ik er ook altijd wat van, al merk ik helaas wel dat ze daarna extra pissig zijn en dat afreageren op t paatrd dus bij sommige mensen hou ik mn mond, omdat t paard t anders nog zwaarder te verduren krijgt Scheve mond

zo'n mensen zouden ze moeten vebrieden om mee te mogen doen!

maargoed terug naar t wedstrijd-niveau

de ruiters die in de B/L1 voor de lol en gezellighweid meedoen en heel beroerd rijden, die zullen niet in de M1/M2 komen, maar de ruiters die erwel komen, en daar dan vast komen te zitten en gewoon niet in de Z komen, dan vraag ik me af waarom ze toch vol blijven houden, je maakt mij niet wijs dat altijd maar laatste worden nog leuk is?t kost je veel tijd&geld en t levert niets op?

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 10:22

astridastrid"]
[quote="biepp schreef:
Volgens mij worden er (iig hier bij de pony's) in de B, L1 en L2 gewoon (te) hoge punten gegeven, en vanaf de M1 word het ineens veel strenger.


De B en L staan dan ook voor Beginners en Licht. Het wordt dus niet ineens strenger na de L2 (de jury bedoel je, neem ik aan), maar het wordt een stuk moeilijker. Als je M rijdt, denk ik ook dat de jury mag verwachten dat je wat kunt laten zien. Een 6 blijft een 6 en zal niet opeens een 5 worden, als het gewoon goed is, zul je heus je winstpunten wel blijven rijden, hoor!
[/quote]

afgelopen zaterdag had ik wedstrijdje in de M1.
Ik reed zelf wel redelijk (kon veel beter, maar ging niet echt slecht oid) en was toch nog 2e met 148.

Het meisje dat eerste werd. met 150 punten, is de dochter van de mensen die hier de Jurycursussen geven en zelf ook Grand Prix (geloof ik) rijden.

De vader zei na afloop van het proefje van dat meisje dat ze super had gereden (en dat heb ik hem nog niet zo vaak horen zeggen), nouja, ik neem aan dat hij er wel verstand van heeft als hij die cursussen geeft en dus waarschijnlijk als geen ander weet hoe je moet jureren..
Uiteindelijk had ze dus maar 150 punten, wel een eerste prijs, maar toch, vond het vrij vreemd.

Daarbij heb ik ook wel eens het idee dat een 8 soms wel gewoon een 6 blijft, omdat het soms wel lijkt dat jury's die niet meer "durven geven".
Laatst zag ik een vriendin van mij rijden in de M2, met een gewéldige uitgestrekte draf, en een keertwending zoals uit het boekje, punten: 5 & 6.
Ik heb liever een jury die voor de slechte onderdelen een 2 0f 3 geeft en de goede een 7 en voor de super goede een 8 durft te geven, dan een jury die "op safe speelt" en alleen maar 5jes en 6jes weg geeft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 11:32

Renske20 schreef:
Er zitten echt dramatisch slechte ruiters tussen, oke niet iedereen heeft evenveel talent, maar als ik iemand zie die met veel ruk&plukwerk zn paard in de krul trekt en met nog meer trekken denkt de verzameling te bereiken vraag ik me af hoe die in godsnaam in de M1/M2 terecht is gekomen Lips are sealed


En je dan ziet dat ze door sommige jurys voorop gezet worden, word ik nog veel bedroefder.
Sommige lijken toch niet heen te kunnen kijken door het in front getrokken paard en het in front gereden paard.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 11:47

Geachte dames en heren:

Gezien bovenstaande opmerkingen roep ik u allen op u in grote getale aan te melden voor de jury-cursussen die voor deze winter gepland zijn.

Er is in ieder geval ruimte voor 100 IL kandidaten.
Om het percentage "fossiele" juryleden terug te brengen is het noodzakelijk om vers bloed te krijgen.
Een ieder die hierboven reageerde heeft mijns inziens ruim voldoende eigen mening om het beter te doen dan de nu reeds jurerende fossielen.

Kritiek leveren is erg simpel.
Dus laat alsjeblieft zien dat je het zelf beter kunt!!!

De inschrijving is nog niet gesloten.
Bel voor meer informatie maar even met de afdeling Opleidingen van de KNHS.

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 11:50

Er zijn alleen slechts honderden aanmeldingen, CGJ12, dus het wordt weer vechten om een plekje Knipoog

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 11:57

Die plek kan je afdwingen.
Een goede ruiter wordt altijd geplaatst!

Daarbij komt dat het deze keer een lijst wordt die door de KNHS wordt samengesteld en waarbij de provinciale bonden geen veto's meer kunnen uitspreken over bepaalde mensen, hetgeen in het verlden meermaals gebeurd is...........

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:00

Tegen de tijd dat ik aan de eisen voldoe lijkt het mij ook zeer zeker een interessante cursus. Ook omdat ik dan eens wat meer inzicht krijg via de 'andere' kant. Wat moet je eigenlijk minimaal zelf rijden?