Razin en Orri eerste keer M1 en M2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Razin en Orri eerste keer M1 en M2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-03 15:44

Ik had donderdag en vrijdag spijkerboorse dagen. Helaas kon AMSAMSAMS geen vrij krijgen dus moest ik andere vrienden vragen om mee te gaan. Donderdagochtend moest Razin als eerste. Eyes ging me 's middags helpen met Or maar kon niet eerder dus moest ik alleen op wedstrijd met Razin. Ik wist zeker dat het kon maar echt leuk is het natuurlijk niet. Dus voorlezer geregeld en toen ben ik gaan losrijden. Met losrijden ging ze best goed. Maar toen ik in de ring kwam kakte ze helemaal in en ik maakte er werkelijk een potje van. Ik reed 2 keer verkeerd, en Razin sprong beide keren middendraf aan in de galop. We hadden gewoon een ongelooflijke miscommunicatie en alles ging fout.

De jury is een hele aardige man (erg bekend ook) die streng jureert. Voor de tweede proef had ik me voor genomen dat ik het beter ging doen. Dit lukte redelijk, al was Razin lang niet zo fijn als thuis en met losrijden. Ik denk dat het toch een probleem is dat eerst opgelost moet worden wil ik er echt aan kunnen rijden in een proef. Toen moest ik heel snel Razin naar huis brengen, want een uur later moest ik alweer op Or zitten, wat nooit zou lukken aangezien het rijden naar stal al 20 minuten duurde.

Toen ik op stal kwam snel alles gedaan. Trailers gewisseld, Razin verzorgd en Or klaar gemaakt. Eyes kwam ook aan en gelukkig werkte Or goed mee en kregen we hem zonder veel moeite op de trailer. Toen moest ik de merries nog in het land gooien en die vonden het erg leuk om mij in de maling te nemen en niet mee te werken. Extreme duivel

Toen we weer op de wedstrijd aankwamen, liep de ringmeester toevallig langs en die zei: je hebt er nog 3 voor je! Snel Or opgezadeld en toen waren er nog 2 voor me. Maar Or heeft gelukkig niet veel losrijtijd nodig. Met losrijden ging hij al ontzettend fijn, hij was lekker druk en fris en maakte zich daardoor extra mooi. Ik was aan de beurt en had in de eerste proef dezelfde jury als met Razin. Or liep heel fijn, hij was behoorlijk heet en bij het aanspringen vanuit stap naar galop werd hij ook even heel vrolijk. Maar ik was super tevreden. Toen ik daarna buiten ging stappen, kwam de jury nog even een praatje maken. Hij zei ook nog dat hij Or zo'n leuk paard vond.

De tweede proef was pas een uur later dus we konden even naar de kantine. Ik kon dus meteen mijn punten met Razin ophalen. Er lag nog een oranje rozet op de tafel, en ik dacht nog: nee dit kan nooit... Er reden namelijk een paar hele goede mee waarvan de paarden al veel beter bevestigd waren, en dat is Razin nog lang niet. Maar ik was in de tweede proef toch 1e geworden...maar helaas met 154 punten. In de eerste proef waren mijn punten zo laag, zulke lage punten heb ik nog nooit gereden: 142-6= dus 136. Haha!

Toen de tweede proef met Or. Dit keer bij een andere jury en ook nu ging hij heel fijn, eigenlijk nog wel beter. Bij de prijsuitreiking was ik in de eerste proef 3e geworden met 152 (bij die strenge jury dus) en de eerste prijs had 156 punten. In de tweede proef was ik 4e met 156, dus toch precies 1 puntje. Voor de eerste keer M2 mag ik niet klagen, zeker omdat de jury erg streng was. En we hadden weer een 8 voor de stap, zeker voor de M2 vind ik dit erg fijn!

Vrijdag zou ik weer gaan maar donderdag leek het er op dat er een paard bij ons op stal dat terug was gekomen uit de kliniek, droes had. In overleg met de vereniging ben ik dus niet gestart. Ik vond het heel jammer want mijn favoriete jury kwam jureren. En Antoinette kwam ook voor niets want die zou komen helpen. Heel jammer allemaal.

Maar goed, ik ben niet helemaal voor niets gegaan donderdag. Or ging heel goed en Razin is toch nog eerste geworden en ik weet dat ik nog heel veel moet oefenen. Haha!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 18:27

Gefeliciteerd! Toch weer een wp erbij! Lachen

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 19:50

Goed gedaan!! En toch nog eerste met Razin. Hartstikke leuk zeg!! ook al heb je geen wp, volgende keer beter.
En met Orri op naar het Z!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 19:59

Als je maar goed in je oren knoopt wat de jury allemaal voor erg leuk commentaar had Knipoog *LOL* en goed gedaan!

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 04:04

Jura schreef:
Maar ik was super tevreden. Toen ik daarna buiten ging stappen, kwam de jury nog even een praatje maken. Hij zei ook nog dat hij Or zo'n leuk paard vond.


Jôh, die jury had gewoon een heel dik oogje op jou!! Vingers aflikken Haha! Zag je dan niet die sliert kwijl uit z'n mond komen toen ie tegen jou aan het praten was? Haha! (geintje).

Nee hoor, voor de eerste keer M2 vond ik het best goed gaan. De opmerkingen op je protocol vond ik wel terecht maar hij strafte het wel fors af hoor! Maar ja, dat deed hij over de gehele lijn dus dan kan ik dat wel waarderen. Orri ging mooi door de ring. Vooral als ie wat kijkerig is dan is z'n houding mooi. Tsja. nog even wat puntjes op de i zetten en wat meer verfijnen en bevestigen, dan is het Z zo in zicht hoor! OK dan!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 07:38

Jammer dat ik niet even heb kunnen kijken, maar ja sommige mensen moeten gewoon werken doordeweeks Knipoog

Ben wel benieuwd wie die jury was maar dat hoor ik vandaag wel van simone, die heeft de 2e dag nog geschreven (in de Z geloof ik). Fijn dat je commentaar krijgt waar je wat mee kan, dan is het natuurlijk wel jammer als je net je punten misloopt.

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 09:17

goh mazzel joh dat je met razin 1 ste bent geworden OK dan!
ook gefeliciteerd met je prijzen van or *LOL*

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 10:22

Nou toch netjes hoor! Je gaat zowiezo snel de klasses door, dan mag er best even een stukje tussen zitten dat het even iets minder gaat. Je weet het toch wel opgelost te krijgen, daar ben ik van overtuigd.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 10:47

Hardstikke goed zeg! en zeker voor een eerste keer.
dat je met razinda al in de m1 zit jeetje wat gaat dat hard!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-03 10:50

Bedankt voor de reacties!

Haha Eyes! Haha!

Nimber, gaat inderdaad heel snel en dat terwijl ik eigenlijk helemaal niet zo veel wedstrijden rij met Razin. Maar ik vind dit snel genoeg gaan.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 11:50

Gefeliciteerd met je prijs en je winstpunt!

Ik heb nu al aardig wat verslagen van je gelezen, en het valt me nu weer op, dat je altijd in tijdsnood bent. Al je in 2 verschillende klasses rijdt, kun je er niets aan doen misschien, ik weet het natuurlijk niet.

Maar iig lijkt me het erg vervelend dat je altijd moet haasten, zo kun je je toch nooit echt goed concentreren?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-03 12:07

Ik startte nu als eerste van de M1 en als laatste van de M2. Deze wedstrijd was iets verder weg dan bijv. de Beemster wat 5 minuten rijden is. Maar het is gewoon niet anders. Ik maak me er eigenlijk nooit zo druk om in de zin dat ik er nerveus van word ofzo. Concentreren is toch al niet een sterk punt bij mij. En ik moet nog heel veel leren wil ik echt nette proeven kunnen rijden.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 12:11

Gefeliciteerd met je punt in de M2! OK dan! Om je punten met Razinda zou ik me maar niet druk maken; die komen wel! Knipoog

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 13:41

Super natuurlijk van die ene punt met Orri! OK dan!
Heel jammer dat je de tweede dag niet kon, zeker omdat ik er toch al was Haha!

Nou ja volgende keer weer beter! En dan de schade inhalen hé?! Knipoog

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 19:00

Gefeliciteerd!!
Super gedaan hoor, en een keertje zonder winstpunt thuiskomen is toch ook niet zo erg? Zeker niet als je in een nieuwe klasse start!
Je vliegt ook vast deze klassen weer door. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 18:16

Jeetje, voor je het weet is die Orri in het Z!
Mijn complimenten!! Super gedaan hoor! OK dan!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 18:17

Bedankt! Bloos!

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 19:51

Gefeliciteerd hoor, toch nog een wp en je komt er wel hoor, alleen het ene paard heeft wat meer de tijd nodig

Succes OK dan!

Marsie

Berichten: 956
Geregistreerd: 30-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 10:51

Hahaha Haha! iemand uit mijn klas heet ook Orri alleen schrijf je het zo Orry. Wel heel goed gedaan hoor, je komt er vanzelf wel.