ZZGP: hebben jurys een andere blik gekregen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Aimee

Berichten: 11794
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 17:29

Sjuimpje schreef:
Je moet geen spoken zien Tom,
als ze jou hadden bedoeld hadden ze dat veeeel onopvallender kenbaar gemaakt Knipoog

Als je zo nieuwsgierig bent kan je toch gewoon via pb opheldering vragen?


Ja, maar wij willen het ook weten!!! Knipoog

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.


Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 17:42

Overigens heb ik me gisteren over diverse dingen verbaasd, paarden waarvan de buiging niet in orde was, paarden waarvan de aanleuning onrustig was, idd keertwendingen die heel slordig en groot gereden worden. En toch dik in de 60 % scoren.
Soms heb ik wel eens het idee dat er in de basis nog strenger gekeken wordt dan bij de ZZGP Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

roxie
Berichten: 217
Geregistreerd: 30-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 18:11

ja maar als je voor enige andere oefeningen zevens en achten haalt en zelfs
wel een negen, OK dan! dan scoor je toch snel boven de 60%, dus zo kom je er wel, dan maakt die te grote keertwending ook niks meer uit.

http://62.194.152.26/fotoserver/fotos/3503.jpg
vandaag is mijn roxie z1 geworden.30-05-2004

Aimee

Berichten: 11794
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 18:19

hmmm, als het nou te grote keertwendingen waren.........

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 18:22

olijfje25 schreef:
Dat komt ook weer omdat de inschrijvings procedures zijn veranderd.
Vroeger moest je er een behoorlijk bedrag voor neertellen om mee te mogen rijden, en dan ging je pas als je zeker wist dat je kans maakte.
Nu kan elke jan* om t zo maar ff te zeggen de overstap maken.


waar haal je die wijsheid vandaan Verward Verward
Voor zover ik weet heb je nooit een behoorlijk bedrag hoeven neertellen om nvdr te mogen starten hoor. In mijn tijd (ja antiek) kon je al met M dressuur lid worden van de vvdr en dat waren echt geen hoge bedragen die je moest betalen hoor.

Voor de rest ben ik blij dat iedereen in de gelegenheid gesteld wordt om de overstap te maken als je voldoende wp behaald hebt en gelukkig is de regel er dat je op een gegeven moment moet beslissen of je definitief overgaat of niet. Mensen merken het toch zelf wel als ze steeds lage punten halen. Voor heel veel mensen is dressuurrijden een hobby waar ze heel veel plezier aan beleven ook al hebben ze niet de topper. Laat die mensen lekker in hun waarde zeg.

Katja
Blogger

Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 18:49

In mijn tijd was het een dure grap. Weet niet hoe de prijzen nu zijn maar ik was een fortuin kwijt om NVDR te starten én ook nog NHS springen en dan nog een universele startkaart. Geld, geld!

roxie
Berichten: 217
Geregistreerd: 30-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 18:52

aimee ik heb t niet over......( die 2e was beter dan de 1e, en zeker niet te groot) maar over t algemeen, hoe iemand toch nog boven de 60% kan scoren door voor de andere onderdelen zevens en achten te halen

http://62.194.152.26/fotoserver/fotos/3503.jpg
vandaag is mijn roxie z1 geworden.30-05-2004

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 19:51

Ik had het niet alleen over grote keertwendingen maar ook over basisdingen als buiging en aanleuning.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 20:36

Tom wees gerust: ik vond die van jou fijn lopen Knipoog

Ik blijf wel discreet, dus je mag het me via PB vragen. Ik zal dan vast wel scheve gezichten krijgen, maar a la... het zij zo.... Lachen

Maar enniewee: wat maakt het eigenlijk uit wat ik er überhaupt van vind???
Laatst bijgewerkt door Tyrza op 17-11-03 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:39

Ja ik had hem via Pb al een hint gegeven. Degene die ook nieuwsgierig zijn, moeten gewoon keertje kijken bij een wedstrijd, kan je zelf oordelen ....

ikkuh112334
Berichten: 33
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:44

Ik denk dat dat heel vaak voorkomt..
als ie maar mooi rond loopt en alles figuren doet dan krijg je al gauw een winstpunt
ook al lopen de achterbene voor geen meter eronder en het er soms gewoon niet mooi uitziet
maar het lijkt wle of de jury DAT niet ziet...
ik had van t weekend ook een wedstrijd en het ging voor mijn gevoel voor geen meter mn vriendin die er best wel veel verstand van heeft (vind ik)
die zei dat hij veel beter anders doet.. maar de jury zag blijkbaar niet dat zn achterbenen er niet mooi onder zate en dat hij heel stug was in zn hals
maar ik had 166 dus wat heb je daar dan aan maar die winstpunt is dus mooi meegenomen

Groetjes Aan Stal Sixty-four

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 20:53

tom19 schreef:
ik heb je zien rijden en vond het veel beter als in maasdijk. Ik wist alleen niet zeker of het t zelfde paard was. als dat zo is gaat t de goede kant op....



He, blij dat jij dat ook vond Tong uitsteken

Zie je wel, met dressuur raak je nooit uitgeleerd! Knipoog

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 20:57

roxie schreef:
aimee ik heb t niet over......( die 2e was beter dan de 1e, en zeker niet te groot) maar over t algemeen, hoe iemand toch nog boven de 60% kan scoren door voor de andere onderdelen zevens en achten te halen



Wat dacht je van dé pirouettes! Die van mij waren ook niet geweldig (alleen al vanwege de fysieke beperking van mijn paard), maar als ik dan sommige ze zie draaien.... En die tellen dan ook nog eens dubbel....

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 21:50

Je kan er lang of kort over praten maar ik vind het belangrijkste dat je voor jezelf bezig bent!
Ik zal nooit mijn paard anders rijden omdat een jury paarden op een bepaalde manier willen zien lopen.
Zoals wij bezig zijn, voel ik me in thuis, zonder trucendoos alleen kost dat meer tijd maar hou je je paard heel.
Ik vind dat je tijdens de wedstrijd je paard los moet rijden, de "trucjes" moet je thuis leren.
De jury moet een "happy athlete" (bedoel ik het paard natuurlijk mee) herkennen aan de manier van lopen en de gezichtsuitdrukking van het paard.
En ik vind het belangrijk dat je fair tegenover je paard bent en blijft! OK dan!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 22:19


Aimee

Berichten: 11794
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 23:48

idd helemaal met Jacobien eens. Helaas heb ik het weer heel anders gezien bij menig ruiter........die zien hun paard niet als atleet en al helemaal niet happy..........

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers