Oefendag AVS (arabierenstamboek), ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaunos

Berichten: 711
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Meerssen

Oefendag AVS (arabierenstamboek), ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-03 17:00

Eind november wil ik graag een keer meedoen met een oefendag van het AVS. Hier kun je een oefenproefje rijden, dan wat instructie krijgen en dan mag je nog een proefje rijden (als ik het goed heb begrepen).
Wie heeft hier ervaring mee?

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 19:05

Wij zijn een paar keer geweest!
Vooral Leusden is erg leuk, daar krijg je ook instructie.
We zijn ook eens ergens in Drenthe geweest, maar dat vond ik minder gezellig en er was ook geen instructie...

Leusden is echt aan te raden! Vooral voordat je officieel gaat starten.

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 23:15

Ik ben zowel in Leusden als in Liempde geweest. Was altijd wel gezellig en zeker goed voor de ervaring.

Kaunos

Berichten: 711
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 12:54

De oefendag waaraan ik mee wil gaan doen is in St. Oedenrode (lekker dichtbij). Is dit jaar geloof ik voor de tweede keer daar.
Ik heb inderdaad nog geen startkaart en wilde graag op deze manier wat ervaring opdoen en eens kijken hoe we ervoor staan. Kaunos kan het wel (hij was M1 startgerechtigd bij de ponies toen ik hem kreeg), maar de vraag is of ik het samen met hem kan! Volgens mij is het in St. Oedenrode ook de bedoeling dat je instructie krijgt.
Is het trouwens de bedoeling om op de oefendagen ook in wedstrijdtenue te rijden?

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 14:12

Het is wel de bedoeling geloof ik. Ik deed het tenminste altijd wel.

Kowloon

Berichten: 1280
Geregistreerd: 25-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 00:15

Hi, ik ben ook naar Leusden geweest, heb oefenwedstrijd dressuur gedaan en springles. Ik vond beide geweldig, het was de eerste keer dat ik met mijn hengst op westrijd ging. Arie Schram zijn instructie staat mij nog steeds bij, wat een supervent zeg! Je hoeft overigens niet perse in westrijdtenue, maar het helpt je wel om je voor te bereiden op een echte wedstrijd. Ook het springen vond ik gaaf, dat hadden we nog niet eerder gedaan, maar de ontspannen manier (ok, ik vond het in het begin wat overdreven die 25 balken) was super voor mijn paard.
Ik heb nog foto's, als je die wilt zien Pb me dan even. Echt een aanrader en zeker de moeite waard. Ik kwam trouwens uit Zoetermeer naar Leusden!