Gisteren paspoort chip en enting controle

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Gisteren paspoort chip en enting controle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 10:50

Gisteren werd in Liessel steekproefgewijs gecontroleerd of een en ander in orde was.

Ik denk dat de helft van de mensen geen paspoort bij zich had Bloos!, Opa's oma's etc. werden ingeschakeld om alles ter plaatse voor elkaar te krijgen.

Heel erg vaak had de KNHS (foei, foei Boos! ) nagelaten om het chipnummer om de startkaart te vermelden (dit was bij mij ook het geval Boos! _

Maar het ergste: de entingen!
Bij de aankoop van m'n paard heb ik zo'n geel entingsboekje gekregen, ik ben vervolgens echter verder gegaan in het paspoort met de entingen (omdat dat zo moest, dacht ik Scheve mond ). Blijkt dat in het paspoort moet staan dat het paard een basisenting heeft gehad!!!! Boos! Boos! Boos! Boos!

Dat gele entingsboekje had ik niet bij, sterker ik zou niet eens weten of ik dat nog heb. Dus ik werd onmiddellijk GEDISKWALIFICEERD Boos! Boos! Boos! en ik krijg waarschijnlijk nog een boete ook!!!!

Dit terwijl uit het paspoort duidelijk blijkt dat het paard keurig geent is, zelfs tegen Rhino. En er is toch geen dierenarts die doorgaat met enten als een paard geen basisenting heeft Verward

Vreemd vind ik ook dat er onmiddellijk zo'n strenge maatregel wordt getroffen, waarom niet eerst waarschuwen?? Verward

ZIJN JULLIE ALLEMAAL OP DE HOOGTE VAN DEZE REGELING??????


Enneh KNHS ga zo door OK dan!

(ik was trouwens 4e (geweest))


geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 11:46

dan snap ik jou DA niet, de mijne heeft keurig na controle van het oude boekje, in het paspoort gezet dat de basisentingen allemaal in orde zijn met een handtekening erbij en datum.

Gewoon slordig dus, jammer voor jou, maar je had dit zelf ook moeten controleren, het is niet anders

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 17:59

Mijn veearts heeft zo'n engels zinnetje in het paspoort gezet over dat de ent historie van dit paard in orde is. Maar dan nog ben ik gewaarschuwd dat ik voor de zekerheid het oude gele boekje goed moest bewaren.

Wel banketstaaf zeg dat je misschien ook nog eens een boete krijgt!!!
Alsof het al niet erg genoeg is dat je niet mag starten!

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 20:21

Het is zelfs nog banketstaaf dan je denkt


We werden pas na het rijden gecontroleerd, en eigenlijk was ik dus 4e Frusty

Is iedereen echt van deze regeling op de hoogte?

Ai, ai, ai dat doet zeer, ik ben dus echt Blond of ongeletterd Slim of ik heb een nieuwe bril nodig Nerd

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 20:28

ja, dat wist ik idd wel, maar ikheb het reglement ook regelmatig doorgekeken als er hier weer eens een vraag was of het eea.

Jet

Berichten: 11975
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 23:11

Ik wist het ook al, maar dat komt waarschijnlijk ook wel omdat ik dit paard al had voor dat er gechipt werd en dan ben je er misschien wat meer op gespitst hoe het allemaal zit.
Jammer voor jou en zwak van je dierenarts dat hij dat belangrijke zinnetje er niet in had gezet. Hopelijk doet hij dat snel, zodat je de volgende keer met je paspoort goed voor de dag kan komen!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 06:45

Maitu schreef:
Heel erg vaak had de KNHS (foei, foei Boos! ) nagelaten om het chipnummer om de startkaart te vermelden (dit was bij mij ook het geval Boos! _



Bij mij staat dat er ook niet op, heb er nog specifiek om gevraagd maar om de een of andere reden toch niet vermeld, zal vanmiddag toch nog eens bellen.....

Wat zouden de gevolgen hiervan zijn? Want dit is niet de fout van de ruiter als de KNHS weigert het chipnr te vermelden.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 07:36

bij mij heeft de DA gelukkig ook vermeld dat de enthistorie in orde was, met datum en handtekening, zou wel heel raar zijn als je een boete krijgt.

Z1+1

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 09:21

Als je chipnummer niet vermeld staat op je startkaart moet je deze met een begeleidend briefje + copy van de pagina van je paspoort waar het chipnummer op vermeld staat opsturen naar de KNHS.
De 'controleur' verzekerde me dat je wel kon starten in de tussentijd met een copy van de 'foute' startkaart.
Ik geloof dat ze hieraan geen gevolgen verbinden........

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 11:01

Maitu schreef:
Als je chipnummer niet vermeld staat op je startkaart moet je deze met een begeleidend briefje + copy van de pagina van je paspoort waar het chipnummer op vermeld staat opsturen naar de KNHS.
De 'controleur' verzekerde me dat je wel kon starten in de tussentijd met een copy van de 'foute' startkaart.
Ik geloof dat ze hieraan geen gevolgen verbinden........


Dit hebben ze inmiddels al 3x gehad, maar njente chipnr op startkaart....
Heb wel mn startkaart standaard bij mn stamboekpapier (waar ook DNA certificaat inzit) dus ze doen het er maar mee.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 11:02

erg he!

3 X een hoera'tje voor de KNHS!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 11:03

Maitu schreef:
erg he!

3 X een hoera'tje voor de KNHS!


Hoezee, hoezee, hoezee!!!

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 11:11

Op de nieuw uit te geven startkaarten wordt het betreffende transpondernummer vermeld. Wanneer een nieuwe startkaart wordt ontvangen is het belangrijk om te controleren of het transpondernummer op de startkaart met het transpondernummer in het paardenpaspoort overeenkomt. De kopie van het stamboekpapier of een stempel van de dierenarts op het mutatieformulier is dus niet meer nodig.

Startkaarten waarop nog geen transpondernummer is vermeld blijven geldig! Er worden voor bestaande combinaties dan ook geen vervangende startkaarten verstrekt.

5) Waarom staat het transpondernummer van mijn paard/pony niet op mijn startkaart?
Het is goed mogelijk, dat uw paard of pony via een andere organisatie dan de KNHS is gechipt. In dat geval beschikt de KNHS nog niet over het transpondernummer van uw paard of pony en kan het nummer nog niet op uw startkaart worden vermeld. Dit heeft geen gevolgen voor uw startgerechtigheid, mits u het paardenpaspoort meeneemt naar de wedstrijd. Overigens moet u het paardpaspoort altijd kunnen tonen, ook als het transpondernummer wel op de startkaart wordt vermeld.


Kijk dit verklaart een hoop, houwel het nog steeds dikke onzin is want het chipnr stond op het stamboekpapier vermeld bij aanvraag van de startkaart dus had vermeld kunnen worden, maargoed, ik hoef me dus geen zorgen te maken.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 13:24

dat wist ik wel!
ik had het van het weekend ook! werd gecontroleerd op me chip(naja die van me pony)
ze moeten ook altijd mij hebben lijkt wel!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 13:46

Ik zeg het altijd tegen de mensen die een paspoort bij me komen halen. Ik zeg altijd dat ze de DA even moeten laten tekenen dat de basisenting oke is.

Marije_jiplover

Berichten: 25296
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:23

Ik heb altijd mijn paspoort bij me als ik op wedstrijd ga, want je kunt altijd controle krijgen. Ik heb een mooi leren omslag om het paspoort heen zitten, waar ook mijn startkaart bij in zit.
En de dierenarts heeft er ook ingezet dat het paard de basisentingen heeft gehad. Verder heb ik nog nooit gezeur gehad dat ik dan toch nog het oude boekje mee moest nemen, ben wel al een paar keer gecontroleerd.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Lami
Berichten: 563
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 12:56

Mijn dierenarts zei; plak het oude gele boekje maar achterin. Heeft nog iemand van jullie dit gedaan? Ik dus wel. Maar ik heb eigenlijk nog nooit controle gehad en weet dus niet of dit wel mag.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flew en 30 bezoekers