wedstrijd tenu

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:25

wij hebben gewoon voor de abc-pony's zwarte truien witte broek enzo en cde-pony's met jasje, maar er zijn ook sommige die eerder een jasje aanhebben of langer een trui

mirkipJarig

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-03 13:09

ohja dat hebben wij ook op ons shabrak: PC Schaijk in bruine letters.. haha die dingen zijn zo vaak gewassen dat de zwarte letters bruin zijn geworden haha

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 15:02

Wij zouden voor t 4 en 8 tal shabrakken met Voorwaarts erop gebruiken.
Degene die bestelt waren, waren te laat, en die shabrakken van vroeger waren hartstikke klein, en t was meer een stuk tafelkleed dan een shabrak haha, toch maar neit gedaan, voornamelijk omdat ik ook een dressuurzadel had en deze dus echt veels te klein was.

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 15:29

Wij (PC WWNA) hebben de meest afschuwelijke tenue's die je maar kunt bedenken:
*zwarte rijbroek *knalrode trui *gele kraag Misselijk *rode shabrak met gele bies *rood/gele frontriem

ik vind het echt afschuwelijk, net Bassie en Adriaan, en het vloekt ook nog eens bij haflingers en palomino's.

Afbeelding

(ben ik blij dat ik in rijjjasje rijd)

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 16:36

Ik dacht dat zwarte rijbroeken helemaal niet mochten? Ook niet in geval van clubtenue. Dan zat ik er dus naast. Wel een voordeel. Daar zie je niet zo snel plekken op.

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 16:46

Scum schreef:
Ik dacht dat zwarte rijbroeken helemaal niet mochten? Ook niet in geval van clubtenue. Dan zat ik er dus naast. Wel een voordeel. Daar zie je niet zo snel plekken op.


maar ook een nadeel:
*op het losrijterein denkt iedereen dat je een pony voor iemand anders aan het inrijden bent, en regelmatig komt zo'n ringmeester (oid) je dan vertellen dat dat niet mag, en moet je weer gaan uitleggen dat het gewoon je clubtenue is....
*je krijgt er heel vaak commentaar op van Jury's, die vragen waar je witte rijbroek is.

behoorlijk vervelend!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 20:21

Scum schreef:
Ik dacht dat zwarte rijbroeken helemaal niet mochten? Ook niet in geval van clubtenue. Dan zat ik er dus naast. Wel een voordeel. Daar zie je niet zo snel plekken op.


Idd, zwarte rijbroeken als clubtenue mogen wel. Die ponyclub waar ik het over had (de Hertruitertjes uit Hellendoorn) hebben dat tenue al zo lang ik me kan herinneren. Mijn vroegere bazin reed halverwege jaren '70 bij die ponyclub en ook zij reed in dat tenue, zag ik ooit op een oude foto.

Overigens was het bij ons in de kring (Overijssel, de kring rondom Almelo) altijd ongeveer gelijk verdeeld met jasjes en truien, hoewel je nu steeds meer jasjes ziet i.p.v. truien. Mijn oude club (Rijssen) rijdt al eeuwen met jasje, de ponyclub van Markelo had voor de kleintjes truien en voor de groten jasjes maar nu rijdt iedereen daar met jasje, en de ponyclub van Holten heeft in twintig jaar tijd al vier verschillende tenues gehad. Haha!

mirkipJarig

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-03 20:30

hmm ja idd, dan ben ik toch wel blij dat ik jullie tenu niet heb... *niet banketstaaf bedoelt*! Maar zwarte rijbroeken is opzich wel handig, maar wel irritant als je er iedere keer commentaar opkrijgt, waaronder van de jury.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:50

Ik ben blij dat wij zelf ons tenue mogen samenstellen. Ik altijd gewoon in blouse rijjasje laarzen en cap

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 22:20

Ik hoop echt dat dat veranderd word ofdat je zelf ook je tenue mag samenstellen..

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 21:54

Hoi Karin,
ik ben eigenlijk wel benieuwd welk "Heino" je bedoeld Verward
Ik heb bij de ponyclub in Heino in Overijssel gereden, maar we hebben juist heel mooie donkerblauwe truien, absoluut geen knaloranje/rood!
Bij de paarden rij ik met zwart jasje, witte broek en wit schabrak!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 12:03

Ik rij altijd met een zwart jasje en gewoon een witte broek!
persoonlijk vind k die truien niet zo chique staan!

Celeste
Berichten: 1777
Geregistreerd: 23-09-03
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 20:32

Suleika schreef:
Nu bij de pony's heeft iedere club een eigen tenu. Haha wij hebben dus onze knal knal knal rode truien! Omdat het opzich best 'voorschut' is als je daarmee op het brabantse, of nederlandse kampioenschap aan komt zetten (haha ik hoef daar niet heen hoor Knipoog )gaan de leden proberen da dit jaar iets van een bodywarmer ofzo aan te schaffen. (he esther Knipoog )


Jaaah die rode truien van jullie Bloos! *daarom mocht ik van ons pap niet in schaijk bij de club Haha! * Maar ik heb zondag op concours toch nog iets lelijkers ontdekt.... knal oranje rij jasjes Misselijk het zag er echt niet uit!!! Doe mij maar gewoon witte rijbroek met zwart jasje.. OK dan!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:39

Bij ons op de vereniging proberen ze het wedstrijdtenue er nog in te houden, maar steeds meer mensen gaan afwijken:

Het pony-tenue:
Is een zwarte trui (een zwart jasje mag sinds een jaar ook)
witte broek
zwarte cap
witte blouse (ze zien graag ook een stropdas!!)
zwarte laarzen
en een blauw dekje met gele rand en embleem van de vereniging erop

paarden tenue:
zelfde als pony's alleen geen truien maar zwarte jasjes.

een half jaar geleden zijn er een aantal mensen erg aan het zeuren geweest over de dekjes en sinds heden mag er ook gestart worden van de vereniging met een dekje met officiele stalnaam erop.

Ik ben hier iets op afgeweken, ik heb een wit dekje met verenigin embleem erop, vind dat dat ook wel mag.. .haha

De truien en blauwe dekjes vind ik erg leuk voor de pony's, maar dan wel tot een jaar op 16.
Zelf rij ik nu ook met een jasje en wit dekje met vereniging embleem bij de pony's. Ik voel me gewoon niet lekker in een trui en een jasje ziet er voor mij ook veel beter uit. Over die dekjes... sja ik vind ze op de ab/c/d pony's erg leuk staan hoor, maar op de e-paarden vind ik het niet meer zo grappig...

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 12:11

Wij rijden *gelukkig* met een jasje enzo, we hebben wel een ponyclub shabrak, maar die is ook gewoon wit met zo'n sponsoring erop Lachen

HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 13:37

wij mogen kiezen of een zwarte trui of een zwart of blauw jasje. ik heb het blauwe jasje. we moeten wel op kampioenschappen en kringwedstrijden het clubdekje ophebben. dat is gewoon een wit dekje met de naam van de ponyclub erop.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 13:50

Op onze club hebben we groene truien, maar no way dat ik met zo'n trui ga rijden! Ik vind dat zooo verschrikkelijk en overigens ook niet netjes staan. Een jasje met plastron en speld vind ik zoveel mooier, chiquer, enz.
Mijn zie je dus op wedstrijd gewoon in jasje en niet met clubtrui.
Ik ga misschien weer over naar mn vorige club. Maar daar schijnt het wel gewoon verplicht te zijn, dus ik twijfel nog want ik ga dus écht niet met een trui rijden

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 14:19

Wij moeten verplicht een witte rijbroek, een witte bloes met lange mouwen en een zwarte pikeurbodywarmer, en dan op de rug het ponyclub embleem, die moet ook aan beide kanten op je witten chabrakje. Opzich vind ik een jasje mooier, maar zit er niet echt mee, in de zomer is het ook wel lekker, als de rest niet in zomer tenue mag rijden hebbebn wij het voordeel dat we geen armen hebben Lachen En vind het ook mooier als truien, dat vind ik over het algemeen beetje slordig staan.