[JV] Oneens met cijfer voor halsstrekken!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 12:32

Ik rijd er 8en en 7ens voor , maar mijne blijft niet rond in de hals hoor.

Idd wat RK zegt, in de les kan het beter gaand an op concour, dat is bij mij ook zo, thuis en op les doet ie t voor een 9.
Het is best een goed iets om je instructeur een keer mee te nemen, zodat hij ook zijn mening erover kan geven en jullie er aan kunnen werken.
Ik vind het wel een belangrijke oefening, thuis oefen ik het ook weleens in de galop, lijkt wel alsof dat nog makkelijker gaat dan in de draf.

Ik kan me ook niet voorstellen dat als een paard zijn hals helemaal rond houdt, het dier tot kniehoogte komt.Misschien nog best een rondinkje maar nu lijkt het alsof t paard alleen dieper gaat lopen, maar dat zal ik wel verkeerd lezen.


xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 18:54

heb je misschien een foto van het halsstrekken?? dan kunnen we allemaal beter oordelen

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 19:45

Ik ben wel benieuwd hoe het nou echt moet.
Want woensdag kreeg ik een 4 voor halsstrekken, deze jury vond het echter niet nodig om commentaar op te schrijven bij geen enkel onderdeel, zo kun je jezelf ook nogal verbeteren hè! Boos!

Maargoed, ewald liep met zijn neus op kniehoogte, maar nog wel rond in de hals. Moet die neus er nou uit of zoals ik het deed? Hij volgt mijn hand perfect maar dit was dus neit goed?

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 19:49

neus moet eruit, die moet voor de loodlijn blijven.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 21:57

halstrekken is juist DE oefening om je paard te controleren Haha!
als hij het goed doet, heeft hij vertrouwen in je hand, is ie "ontspannen" heeft ie een goede aanleuning en volgd hij dus je hand.

dus eigenlijk helemaal geen vervelende oefening gewoon een controle zo kan dus een jury perfect zien hoe je paard werkelijk in aanleuning is.

gaat het mis, heel wat reden om er aan te werken dus.
halsstrekken is geen kunstje maar gewoon een controleoefening

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 22:01

OK dan!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers