Hehe, het zit erop! :D ( + FILMPJE!)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Hehe, het zit erop! :D ( + FILMPJE!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 21:17

Nou, ik ben net terug van mijn o zo spannende dag: debuut met 2 paardjes. Met Mike voor de eerste keer ZZ Zwaar en met Tol voor het eerst in jaaaaren Inter II.

Ondanks dat ik geen WP heb, ben ik zeeeer tevreden!

Mike had er echt zin in, toen hij zijn vlechtjes in kreeg. Het was voor hem immers al een jaar of 1.5 geleden waar hij voor het laatst wedstrijd heeft gelopen. Met losrijden was hij een beetje gespannen, maar het liep wat uit, dus kon mbv overgangetjes hem nog wat losser en meer voor het been laten komen.

Eenmaal in de ring was het toch een beetje afwachten hoe hij zich hield. De draf ging prima. In de galop wilde hij in de eerste serie (5 wissels om de 4 passen) wat tegen het been komen en kwam wat met zijn kont omhoog. Pirouettes waren niet zijn sterkste punt, maar ook dat ging prima.

Uiteindelijk nét geen WP (59.57%), maar ik moet er wel bij zeggen dat de juryleden het niet echt eens met elkaar waren (scheelde 4 % ). Hoe dan ook, het was een leerzame proef. En Mike gedroeg zich voorbeeldig. Menno heeft de proef opgenomen en het was inderdaad te zien dat ik wat afwachtend reed. Volgende keer meer de vlam erin dus!

Met Mike daarna weer naar huis gereden, want de volgende was aan de beurt: dé Tol Haha!.

Tol stond vanochtend al zo zielig in een hoekje omdat ik "vreemd" ging, maar nu gaf ik hem uitgebreid de aandacht. Met het invlechten kreeg hij al de kriebels: hij ging mesten, uitrekken, schrapen en kon niet stilstaan.

Nou, daar gingen we dan met hem op pad! Het was wat ingelopen dus ik hoefde niet lang te wachten om op te zadelen. Tol bleef tegen verwachting in vrij rustig met opzadelen.

Losrijden ging ook prima, al mocht bij hem wel een beetje het kacheltje aangezet worden. Eenmaal in de bak werd hij al aardig wakker. Even nog de piaffe checken en daar ging de bel! De adrenaline spoot nog meer mijn aderen in, oeh wat was ik er klaar voor! De draf ging prima, tot de eerste piaffe. Deze moest vanuit de stap komen en Tol stond even verbaast te kijken dat hij nu in de proef piaffe moest doen?? Logisch: ik heb al jaren PSG met hem gestart dus dit was even helemaal nieuw. Passage ging ook prima.Bij het eerste aangalopperen wilde meneer niet aanspringen! Door al die hulpen was hij even de weg kwijt. Ik moest bij C aangalopperen en direct daarna middengalop over de lange zijde. Eenmaal op de lange zijde sprong hij goed aan, dus gauw die middengalop erachteraan! En ohohohoh.... meneer schrok zich weer eens te pletter. We verzonnen ter plaatse een nieuwe oefening: zigzagappuyement in middengalop. Grdvrrrdrie! Boos! Maar goed, de volgende oefening kwam er al weer aan, dus gauw door. Djies, nu was ik zó geconcentreerd dat ik niet meer wist wat mijn volgende oefening was! Ik ging maar de diagonaal op en ja hoor: de bel! 2 punten per jury eraf. Maar gelukkig wist ik het weer, dus we gingen vrolijk verder Nu kwam het moeilijkste: de tempi's Nagelbijten / Gniffelen "Oh... als dat maar goed gaat!!!" dacht ik bij mezelf. En gelukkig, hij zette ze goed in! Ik moest er 11 doen, en hij zat er zo lekker in dat hij er maar meteen 13 van maakte (Tel maar mee, ze staan op het filmpje Haha! ). Maar ach, ik was allang blij dat hij ze überhaupt deed, dus ik zat er daarna met een big smile op.

Ook hier geen WP: 57 en nog wat %. Maar goed, als we het schrikken en het verkeerd rijden niet hadden en alles nog wat meer verfijnt wordt, moet die 60% binnen handbereik liggen!

Al met al een zeer geslaagde dag waar ik een heel fijn gevoel aan over heb gehouden. 25 oktober hebben we er weer 1, dus daar gaan we mooi de puntjes op de i zetten.

Menno zal zo proberen een stukje van de proef op Bokt te zetten, dan kunnen jullie mij in aktie zien.

[edit Menno]http://www.vipdressage.com/bokt/tolstoi.wmv Dit is een gedeelte van Tyrza d'r proef met Tolstoi. Hij is 2 MB, dus helaas kan ik niet heel de proef erop zetten[/edit]

[edit2 Menno]http://www.vipdressage.com/bokt/mike.wmv Dit is een gedeelte van Tyrza d'r proef met Mike.[/edit]
Laatst bijgewerkt door Tyrza op 05-10-03 21:58, in het totaal 4 keer bewerkt


lindatjeJarig

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 21:22

Gefelciteerd! wat fijn dat het zo goed ging!

:brr:

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 21:34

Idd gefeliciteerd.
Toch fijn dat het meteen goed gaat de eerste keer OK dan!

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Marc2
Berichten: 1163
Geregistreerd: 11-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 21:34

Ik heb een stukje van de proef met Tolstoi in het eerste bericht gezet Knipoog

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 21:39

Lekker voor je. De kop is er nu idd af. De eerste stap is gezet. Mij benieuwen hoe het de 25ste gaat.

Fiesta, freiberger, what else?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 21:41

Ziet er goed uit
Nu de eerste spanning eraf is gaat het de volgende keer vast beter.

Marc2
Berichten: 1163
Geregistreerd: 11-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 21:44

Doet het filmpje het bij jullie trouwens? Zo ja, dan zet ik er ook een stukje van Mike op Lachen

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 21:45

Super toch! Leuk dat filmpje!

Gefeliciteerd met je toch aardig geslaagde debuut!

28-09-2007
Nothing compares too you...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 21:46

Leuk dat filmpje erbij!!
Als je nog eens muziek voor een kur zoekt, toen ik je filmpje aan het kijken was hoorde ik als achtergrond de intro van Meiden van de Wit op tv, en dat paste perfect bij je proef Haha! Erg geinig, vooral bij de wissels klopte het precies *LOL*
Jammer dat je nog geen winst hebt gereden, maar je bent niet ontevreden toch? Volgende keer haal je die punten gewoon wel binnen!

Marc2
Berichten: 1163
Geregistreerd: 11-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 21:59

Ik heb er nu ook een stukje van Mike bijgezet Haha!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 22:01

leuk filmpje! enne, dat uitstrekken van Tol ziet er altijd erg leuk uit he!! Hij had er dus wel weer zin in ? Fijn dat je tevreden bent!!!

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 22:07

gaaf om Tolstoi en Mike eindelijk eens te zien, hoop ze snel in het echt te zien. Zag er goed uit Tyrza

trotse moeder van 2 prinsesjes

Alja

Berichten: 25577
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 22:17

thanxxxx voor deze tip
fijn dat het zo goed ging!!!

ONDERSCHRIFTLOOS

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 22:23

Wat leuk zeg! Fijn dat het zo goed ging! Echt super!
De filmpjes zijn ook geweldig!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 22:33

Nou, ondanks dat je geen winst heb vind ik het toch felicitaties waard hoor!
Stukjes film zien er ook heel goed uit! Van Tol wist ik natuurlijk al hoe hij kon lopen, ik sta voornamelijk verbaasd van Mike Haha! Ik ken hem alleen als springkanon Tong uitsteken

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 22:40

Mike heeft zeker de laatste weken erg veel progressie getoond. Het verbaasde mij ook enigzins dat hij zijn hoef niet omdraaide voor een ZZ Zwaar proef Haha!

Allen bedankt voor de felicitaties! Leuk dat ik dit met anderen kan delen Knipoog

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 22:46

Netjes hoor! Als je eenmaal in het ritme zit komt de 60 % vanzelf steeds dichterbij de spanning zal dan ook minder worden aangezien de eerste keer altijd extra spanning met zich mee brengt. Ziet er echt heel netjes uit!

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 00:24

Ik vind je punten super, als je de eerste keer al direct dik winst zou scoren zou er met de moeilijkheidsgraad van de proeven iets niet goed zijn. Ik vind het er geweldig uitzien! Petje af! OK dan!

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 00:58

Ziet er goed uit!!! Alsvast veel succes voor de volgende keer en een goed gevoel is toch ook heel belangijk!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 01:07

Super hoor en dat er nog vele punten in de toekomst te halen zijn, want die komen er wel.

Ik ben gewoon ik en heb soms een eigen mening, met eigen ervaringen en belevenissen, wil niet zeggen dat het daarom de waarheid is.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 02:00

Wat leuk om eens een keer filmpjes te zien. Ziet er goed uit, hoor! OK dan! Jammer dat je geen winstpunten had, maar het is toch het belangrijkste dat jij er een goed gevoel over hebt, of niet? Lachen Die winstpunten krijg je volgende keer vast wel.

Kerstmuts

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 07:01

ziet er leuk uit hoor tyrza!! tol had het wel naar zn zin zo te zien!
ziet er weer super uit! komt helemaal goed met jullie!!!

Ill try to remember every step you walked with me, every moment you make me smile, every moment I cherish.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 08:23

Heeeeeej Toppie!!!!! hnee Tollieee, hihhi
Mogen we nu de volgende keer wel komen kijken?????? Stralen we positieve energie vanaf de kant........

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 08:30

Super Tyrza! Volgende keer dus gewoon wél winst Haha!

Bel straks ff terug mam, ik sta net de cake af te gieten - Loesje
** M2 +4 **

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 08:38

Gaaf hoor die filmpjes

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fientj, IASCrawler, Trendiction en 37 bezoekers